gdevil Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Τα τελευταία χρόνια έχουμε ανάγει την αμφισβήτιση σε επιστήμη. Οι πάντες αμφισβητούν τα πάντα άσχετα με το επιστημονικό τους πεδίο. Η ιστορία είναι από τις επιστήμες που έχουν δεινοπαθήσει περισσότερο, καθώς διάφοροι σύγχρονοι αμφισβητίες διασπείρουν προς κάθε κατεύθυνση τις απόψεις τους, οι οποίες τις περισσότερες φορές είναι ατεκμηρίωτες. Αν κάποιος θέλει να μάθει την ιστορία κάθε περιόδου, δεν έχει παρά να ανατρέξει στις μελέτες έγκυρων πανεπιστημιακών ιστορικών, μελέτες οι οποίες έχουν κριθεί και γίνει αποδεκτές από την επιστημονική κοινότητα. Αν κάποιος θέλει να πει την δική του άποψη για κάποια ιστορικά γεγονότα έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, είτε στο ίντερνετ είτε στις εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία κλπ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτόματα τα γραφόμενά του είναι αντικειμενικά και αληθή. Αυτός είναι υπόχρεος να αποδείξει την εγκυρότητα των λεγομένων του. Το να δημοσιεύσει λοιπόν κάποιος ένα λινκ, όπου παραθέτει τις απόψεις του, και να δώσει μια σειρά από άλλα λινκς τα οποία τεκμηριώνουν την άποψή του δεν αρκεί. Έχει μεν το δικαίωμα να το κάνει, αλλά πρέπει και οι απόψεις που εκφράζουν να έχουν την αποδοχή της επιστημονικής κοινότητας στο αντικείμενο που αφορούν. Και γίνομαι συγκεκριμένος με ένα παράδειγμα από την ιατρική: δεν μπορώ να δημοσιεύω ότι βρήκα το φάρμακο για τον καρκίνο χωρίς να έχω την έγκριση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την μέθοδο που διαφημίζω, γιατί τότε είμαι τσαρλατάνος και όχι ιατρός! Έτσι λοιπόν και στην περίπτωση του τόπικ, δεν μπορούμε να δημοσιεύουμε ιστορικές ανακρίβειες βασισμένες σε φήμες, δοξασίες και μελέτες μη αποδεκτές από την κοινότητα των ιστορικών, γιατί τότε αυτό αποτελεί μαύρη προπαγάνδα. Και οφείλουμε και εμείς ως αναγνώστες να σκεφτόμαστε και να κρίνουμε αν κάποια πρέπει να τα αποδεχτούμε ή να τα απορρίψουμε. Όσον αφορά την ελεύθερη και αντικειμενική σκέψη, κανένας δεν απαγόρεψε σε κανέναν να σκέφτεται όπως θέλει αλλά φίλοι beastgr και steven δεν μπορούμε να αποδεχόμαστε οποιεσδήποτε απόψεις άκριτα, επειδή φαίνονται λογικές και αληθοφανείς γιατί υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στο αληθείς και στο αληθοφανείς.Ειδικά όταν αυτές αφορούν ευαίσθητα θέματα όπως ιστορία εθνών και υγεία.
hyperionsky Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Ανάλογα με το πού έχεις μεγαλώσει διαμορφώνεται και ο χαρακτήρας και τα πιστεύω σου. Στο χέρι σου είναι όταν αρχίσεις να μαθαίνεις να δουλεύεις το μυαλουδάκι σου να επεξεργάζεσαι ότι σου λένε και ότι έχεις μάθει να θεωρείς δεδομένο. Δίκηο έχεις αλλά: 1ον. Για να αντικρούσεις αυτό που θεωρείται δεδομένο πως έγινε χρειάζεται ειδική γνώση, ιστορική έρευνα. Οπότε για να πεις ότι ο Αλέξανδρος έκανε γενοκτονίες πρέπει να το στηρίζεις σε αποδείξεις, σε ιστορικές πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα. Με ποιό κριτήριο "θα επεξεργάζεσαι ό,τι σου λένε"; Έχεις κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο ή είσαι της λογικής "ε, όλο και καμιά γενοκτονία θα έκανε κι αυτός"; Ελπίζω να μην το λάβεις αυτό ως προσωπική επίθεση, απλά προσπαθώ να καταλάβω την τακτική σου. 2ον. Οι προσωπικές κρίσεις και κριτικές δεν αποτελούν Ιστορία. Ιστορία είναι τα τεκμηριωμένα γεγονότα. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του "ο Αλέξανδρος είναι ο Χίτλερ της Αρχαιότητος/είναι άγιος/είναι γκέι" και του "ο Αλέξανδρος πέθανε το 323π.Χ./ήταν γιος του Φιλίππου/ήταν ξανθός". Η Ιστορία δεν είναι απλά καταγραφή προσωπικών χαρακτηρισμών, ειδικά όταν αυτοί δεν είναι από πρώτο χέρι. 3ον. Δεν αρμόζουν στον ιστορικό ερευνητή (ούτε και σε αυτόν που θέλει να ελέγξει μόνος του αυτά που του διδάσκουν στο σχολείο) πολιτικές ή άλλες ιδεολογίες, προκαταλήψεις και politically correct κριτικές. Μπορεί να είναι politically correct να λέει κάποιος "Έλληνες και Τούρκοι έχουν κάνει γενοκτονίες και οι 2", "όλοι σφάζανε", "κανένας δεν είναι άγιος" (<-άρα όλοι είναι εγκληματίες), αλλά αυτό δεν είναι Ιστορία. 4ον. Η δυσπιστία είναι ευεργετική μόνο όταν είναι γόνιμη. Ο στείρος "αναθεωρισμός" δεν βοηθάει σε κάτι, ούτε προάγει την επιστημονική έρευνα. Αντιθέτως εξυπηρετεί αυτούς που δημιούργησαν τον όρο "politically correct" και όσους καλύπτουν κάτω από αυτόν τα συμφέροντά τους (ξένους και ντόπιους).
digitalsoul Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 auto pou den mporw na katalavw einai oti xehnoun oti h istoria sthn ellada einai xiliades xronia prin katevoun oi slavoi sthn ellada mporei genikos oi slavoi na egkatastathikan me ths evlogies tou vizantiou sta valkania alla genikos oi tourkoi einai autoi pou tous eferan stin makedonia poloi alvanoi theloun na lene oti einai apogonoi twn iliriwn kai autoi einai pou exoun dikeoma epanw sthn hpeiro kai thn makedonia ti egine twra apo slavoi eginan ilirioi ???? aparadekto mhpws kai o pasas twn ioanninwn htan ilirios h mhpws slavotourkos??? mousoulmanos fysika xronia twra prospathoune kyrios oi tourkoi na katastrepsoun ton ellinismo me diafores prosmixeis kyrios pragmati oi perioxes sthn makedonia htan gemates voulgarous (exw kai ena theio sthn edessa me katagogh voulgarikh alla mhn tou peis oti den einai ellinas) alla auto den paei na pei oti oi perioxes den htan ellinikes poly prin erthoun edw oi slavoi . me tous valkanikous polemous htan xekatharo oti opoios katalamvane edafos apo tous tourkous tha htan diko tou h voulgaroi thelisan thn thessalonikh pou molis eixe kataktithei apo ellines (prolavame) kai etsi autoi htan pou thelan na spasoun thn symfwnia prwtoi etsi oi perioxes pou molis hrthan xana se ellinika xeria thelane na exoun voulgarika onomata kai voulgariko plhthismo ?? sto kato kato emeis tous dioxame den kaname genoktonia oso gia to mega alexandro mhn xehname oti o logos pou ekane eisvolh sthn anatolh htan gia thn katastrofh tou persikou stratou pou gia xronia prospathouse na katalavei thn ellada
beastgr Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Λοιπόν φίλε gdevil. Να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα. Εδώ λέμε απόψεις. Δεν είναι κανένας ιστορικός εδώ μέσα ούτε εγώ προσωπικά έχω την ανάγκη τεκμηριώσω αυτά που λέω γιατί δεν έχω κανένα όφελος από αυτό. Δεν επιχειρώ να πείσω κανέναν, να βγάλω λεφτά από αυτό ή να μαζέψω οπαδούς. Μα έτσι κι αλλιώς δε διαστρεβλώνω και κανένα ιστορικό γεγονός (ανέφερα ότι κάναμε επεκτατικό πόλεμο με την Τουρκία) και ότι διώξαμε τους βούλγαρους από ελληνικά εδάφη (το πώς τους διώξαμε ΔΕΝ το ξέρω και δε το λέει κανένα ελληνικό βιβλίο που διάβασα) τα οποία ισχύουν. Οπότε συγγνώμη άλλα άκυρο το επειχείρημά σου περι τεκμηρίωσης γιατί δεν έκανα τίποτα από όσα λες. Το ότι είναι άποψή μου δε σημαίνει ότι είναι και αξίωμα , ή ότι προσπαθώ να πείσω κάποιον. Αν πρόσεξες και εγώ αναρωτιέμαι αν όντως όσα έχουμε μάθει είναι ΟΛΗ η αλήθεια ή η μισή. Γιατί η ιστορία όντως είναι μια επιστήμη και από τη στιγμή που υπεισέρχεται ο ανρθώπινος παράγοντας πάντα θα υπάρχουν ανακρίβειες, παραλήψεις και το κυριότερο υποκειμενικότητα. Ιδιαίτερα όταν γράφουν οι Τούρκοι την τούρκικη ιστορία, οι Έλληνες την ελληνική, η Βούλγαροι τη βουργαρική και πάει λέγοντας... Για αυτό το λόγο άλλωστε και πολλοί φιλόλογοι, και ιστορικοί εδώ και καιρό ζητούσαν την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων ιστορίας. Όπως είπαν αυτοι περιέχουν πολλά προπαγανδιστικά στοιχεία... Όσο για το αν ο αλέξανδρος ήταν γκέι ή όχι, αν ήταν βάρβαρος ή όχι επέτρεψέ μου να μη με ενδιαφέρει καθόλου. Αυτό που ξέρω είναι ότι έκανε πόλεμο και έφτασε μέχρι τα βάθη της ασίας, πολεμώντας. Από εκεί και πέρα το τι θα πει κανείς δεν είναι ιστορία αλλά άποψη (και ο καθενας φυσικά μπορεί να λέει ότι του κατέβει όπως και εγώ!!).Επαναλαμβάνω ότι αυτό δεν είναι ιστορία αλλά είναι κριτική των γεγονότων! Δυστυχώς πολλά ιστορικά βιβλία δε γίνεται απλή περιγραφή γεγονότων αλλά περιέχουν και απόψεις Και έτσι ακριβώς απαντάω και στο φίλο hyperionski (φυσικά και δε προσβάλομαι κάθε άλλο!) λέγοντάς του ότι δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο για τον αλέξανδρο. Όσο για να επεξεργάζεσαι αυτά που ακούς δεν έχεις να κάνεις τίποτα άλλο από το να διαβάσεις ιστορία από πολλές πηγές.... Και μετά ότι άποψη σχηματίσεις για τον αλέξανδρο για το άλφα και τον βήτα είναι αποκλειστικά δικιά σου και έχεις δικαίωμα να την εκφράζεις όπου θέλεις! Σε αυτή λοιπόν τη λογική δεν ασχολούμαι καθόλου με απόψεις του τύπου με τη σελίδα, γιατί πολύ απλά είναι άποψή του τι να κάνουμε. Το να παραθέτει ανακρίβειες δεν το κάνει τίποτα άλλο παρά γραφικό.... Τελειώνοντας, θέλω να ξαναπώ ότι εγώ ενδιαφέρομαι μόνο για τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως ακριβώς έγιναν (και χωρίς a priori να θεωρώ ότι οι έλληνες είναι οι καλοί της ιστορίας και οι προστάτες των παντων και οι άλλοι είναι οι κακοί που θέλανε και θέλουν το κακό μας). Το ότι τα σχολιάζω δεν είναι ιστοριά αλλά προσωπική άποψη και μπορώ να την εκφράζω και να την τεκμηριώνω με δικά μου επιχειρήματα Αυτά!!
Finn Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Ένα άλλο παράδειγμα που με βάζει σε σκέψεις είναι και αυτό:Μιλώντας με κάτι παιδιά από τη βουλγαρία και τη ρωσία (όχι μετανάστες) αλλά φοιτητές' date=' παρατήρησα ότι αυτοί δεν μαθαίνουν ότι ο κύριλλος και ο μεθόδιος ήταν έλληνες που τους "κάνανε" το αλφάβητό τους. Όταν τους είπα ότι έτσι είναι άρχισαν να γελάνε και να μου λένε ότι εσείς οι έλληνες όλα δικάς τα θεωρείτε. Είναι και αυτή μια περίπτωση που με είχε βάλει σε σκέψεις οφείλω να ομολογήσω. Ρε λες;;;; [/quote'] Απο πατέρα Έλληνα και μάνα Βουλγάρα 2 καλογεροι απ τη Θεσσαλονική ξεκινήσανε για να "μορφώσουν" τους σλάβους.
xrhstarasxxx Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 na'tan h zhlia pswra ... ti to psaxnete re, egw proswpika pou exw paei se tetoies xwres, mas zhleuoun apisteuta, mas thewroun tyxerous, epeidh dioksame nwris ton komounismo kai proodeusame. lol. Tespa egw lew pantos na tous kanoume sampotaz kai na mhn agorazoume tis poutanes tous gia 1 mhna, tha plhgoun oikonomika apo to paradaki pou gyrizei sta spitia tous, xaxaxa (eimai kakos to kserw.)
blueviper Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δηλώνω απερίφραστα πως στέκομαι ανοιχτά απέναντι σε οποιαδήποτε τεκμηριωμένη άποψη, ακόμα κι αν με θέλει, ως εθνικό στοιχείο, να έχω καταγωγή από τα βατράχια που ανακαλύφθηκαν κάπου στο Άλφα Κενταύρου ή από τις αμοιβάδες της Ζουαζηλάνδης. Η παρούσα όμως σελίδα διακατέχεται από ένα εθνικιστικό παροξυσμό και μια πρεμούρα να αποδείξει πόσο κραυγαλέα επιθετικοί, κακοί, σατανικοί, μακελάρηδες και φρικαλέοι είναι οι Έλληνες κλπ κλπ Μας λέει εκτός όλων των άλλων πως ο Γρεκός είναι υποτιμητικός όρος, ταυτόχρονα δε και το Γιουνάν των Τούρκων το ίδιο, κι ας προέρχεται από το Ίωνες. Αφού όμως έτσι έλεγαν οι προπολεμικές αγγλικές εκδόσεις της εγκυκλοπαίδειας του Λαρούς (έχετε καμιά εύκαιρη?), έτσι θα είναι. Απορώ πως δεν έχει βουΐξει το παγκόσμιο στερέωμα από αυτές τις αποκαλύψεις. Τόσο εξόφθαλμες αλήθειες κι όμως σύσσωμη η κοινότητα του Διαδικτύου δεν έχει πάρει χαμπάρι, πέρα φυσικά από 2-3 αντιγραφές αποσπασμάτων της εν λόγω σελίδας όπως πρόλαβα να τσεκάρω. Έίχαμε το Λιακόπουλο και τους ομοϊδεάτες του...τώρα έχουμε και το αρνητικό του εν είδει site. Και κάποιος να στείλει email στο δημιουργό να κόψει τη midi μουσικούλα...μου έσπασε τα νεύρα!
silverthan Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Το τι προπαγάνδα μας έχουν ποτίσει τόσα χρόνια στα σχολεία, δεν λέγεται. αυτό βέβαια συνεχίζεται μέχρι και σήμερα (που κάποιοι έχουμε τελειώσει το σχολείο) και βλέπουμε πχ στις ειδήσεις "παραβίασαν οι Τούρκοι τον ελληνικό εναέριο χώρο, αμέσως σηκώθηκαν F16... κτλ". Νομίζετε πως εμείς δεν τον παραβιάζουμε τον δικό τους χώρο???
gdevil Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Λοιπόν φίλε gdevil. Να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα. Εδώ λέμε απόψεις. Δεν είναι κανένας ιστορικός εδώ μέσα ούτε εγώ προσωπικά έχω την ανάγκη τεκμηριώσω αυτά που λέω γιατί δεν έχω κανένα όφελος από αυτό. Δεν επιχειρώ να πείσω κανέναν' date=' να βγάλω λεφτά από αυτό ή να μαζέψω οπαδούς. Μα έτσι κι αλλιώς δε διαστρεβλώνω και κανένα ιστορικό γεγονός (ανέφερα ότι κάναμε επεκτατικό πόλεμο με την Τουρκία) και ότι διώξαμε τους βούλγαρους από ελληνικά εδάφη (το πώς τους διώξαμε ΔΕΝ το ξέρω και δε το λέει κανένα ελληνικό βιβλίο που διάβασα) τα οποία ισχύουν. Οπότε συγγνώμη άλλα άκυρο το επειχείρημά σου περι τεκμηρίωσης γιατί δεν έκανα τίποτα από όσα λες. Το ότι είναι άποψή μου δε σημαίνει ότι είναι και αξίωμα , ή ότι προσπαθώ να πείσω κάποιον. Αν πρόσεξες και εγώ αναρωτιέμαι αν όντως όσα έχουμε μάθει είναι ΟΛΗ η αλήθεια ή η μισή. Γιατί η ιστορία όντως είναι μια επιστήμη και από τη στιγμή που υπεισέρχεται ο ανρθώπινος παράγοντας πάντα θα υπάρχουν ανακρίβειες, παραλήψεις και το κυριότερο υποκειμενικότητα. Ιδιαίτερα όταν γράφουν οι Τούρκοι την τούρκικη ιστορία, οι Έλληνες την ελληνική, η Βούλγαροι τη βουργαρική και πάει λέγοντας... Για αυτό το λόγο άλλωστε και πολλοί φιλόλογοι, και ιστορικοί εδώ και καιρό ζητούσαν την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων ιστορίας. Όπως είπαν αυτοι περιέχουν πολλά προπαγανδιστικά στοιχεία... Όσο για το αν ο αλέξανδρος ήταν γκέι ή όχι, αν ήταν βάρβαρος ή όχι επέτρεψέ μου να μη με ενδιαφέρει καθόλου. Αυτό που ξέρω είναι ότι έκανε πόλεμο και έφτασε μέχρι τα βάθη της ασίας, πολεμώντας. Από εκεί και πέρα το τι θα πει κανείς δεν είναι ιστορία αλλά άποψη (και ο καθενας φυσικά μπορεί να λέει ότι του κατέβει όπως και εγώ!!).Επαναλαμβάνω ότι αυτό δεν είναι ιστορία αλλά είναι κριτική των γεγονότων! Δυστυχώς πολλά ιστορικά βιβλία δε γίνεται απλή περιγραφή γεγονότων αλλά περιέχουν και απόψεις Και έτσι ακριβώς απαντάω και στο φίλο hyperionski (φυσικά και δε προσβάλομαι κάθε άλλο!) λέγοντάς του ότι δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο για τον αλέξανδρο. Όσο για να επεξεργάζεσαι αυτά που ακούς δεν έχεις να κάνεις τίποτα άλλο από το να διαβάσεις ιστορία από πολλές πηγές.... Και μετά ότι άποψη σχηματίσεις για τον αλέξανδρο για το άλφα και τον βήτα είναι αποκλειστικά δικιά σου και έχεις δικαίωμα να την εκφράζεις όπου θέλεις! Σε αυτή λοιπόν τη λογική δεν ασχολούμαι καθόλου με απόψεις του τύπου με τη σελίδα, γιατί πολύ απλά είναι άποψή του τι να κάνουμε. Το να παραθέτει ανακρίβειες δεν το κάνει τίποτα άλλο παρά γραφικό.... Τελειώνοντας, θέλω να ξαναπώ ότι εγώ ενδιαφέρομαι μόνο για τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως ακριβώς έγιναν (και χωρίς a priori να θεωρώ ότι οι έλληνες είναι οι καλοί της ιστορίας και οι προστάτες των παντων και οι άλλοι είναι οι κακοί που θέλανε και θέλουν το κακό μας). Το ότι τα σχολιάζω δεν είναι ιστοριά αλλά προσωπική άποψη και μπορώ να την εκφράζω και να την τεκμηριώνω με δικά μου επιχειρήματα Αυτά!![/quote'] Αυτά περί τεκμηρίωσης που ανέφερα δεν αφορούσαν εσένα αλλά τον συγγραφέα της σελίδας που οδήγησε στην δημιουργία αυτού του τόπικ. Αυτός είναι υποχρεωμένος να αποδείξει την αλήθεια των γραφόμενών του με αδιάσειστα στοιχεία. Επίσης και εγώ είμαι υπέρ της ανανέωσης των βιβλίων της ιστορίας στα σχολεία, αρκεί αυτό να γίνει από τους αρμόδιους ιστορικούς και όχι απο κάποιους προκατειλειμένους υπέρ ή κατά των Ελλήνων. Αν τότε μας πουν ότι τελικά είμαστε και είμασταν έθνος εγκληματιών θα το δεχτώ. Μέχρι τότε όμως θα δέχομαι ως αλήθεια αυτά που διδάχθηκα στο σχολείο. Και φυσικά εννοείται ότι δεν προσπαθώ να πικάρω κανέναν εδώ στο ινσόμνια... φόρουμ όπου εκφράζουμε τις απόψεις μας είναι .
nmtray2 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Το τι προπαγάνδα μας έχουν ποτίσει τόσα χρόνια στα σχολεία' date=' δεν λέγεται. αυτό βέβαια συνεχίζεται μέχρι και σήμερα (που κάποιοι έχουμε τελειώσει το σχολείο) και βλέπουμε πχ στις ειδήσεις "παραβίασαν οι Τούρκοι τον ελληνικό εναέριο χώρο, αμέσως σηκώθηκαν F16... κτλ". Νομίζετε πως εμείς δεν τον παραβιάζουμε τον δικό τους χώρο???[/quote'] Τον παραβιαζουμε σιγουρα...Απλα δεν κανουμε αυτα που κανουν οι τουρκοι πχ. παρενοχληση προεδρικου αεροσκαφους (οπως εγινε πριν 2 χρονια πανω απο τη ροδο). Η εχουμε μπει σε καμμια περιοχη τους? (ιμια) Η κοιταμε να αφανισουμε τους λαους που ειναι αντιθετοι? (κουρδοι). Η εχουμε στρατοκρατια? Η μπηκαμε σε ξενο εδαφος και μετα ζηταμε και τα ρεστα? (κυπρο) Το οτι παραβιαζουμε κι εμεις το χωρο τους δεν σημαινει οτι ειμαστε ιδιοι. Και δεν υποστηριζω οτι ειμαστε καλυτεροι. Απλα πιο ηπιοι που σημαινει οτι εχουμε και "μικροτερη προπαγανδα"
hyperionsky Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Το ότι τα σχολιάζω δεν είναι ιστοριά αλλά προσωπική άποψη και μπορώ να την εκφράζω και να την τεκμηριώνω με δικά μου επιχειρήματα beastgr μάλλον δεν κατάλαβες το νόημα του post μου... Δεν είπα ότι δεν μπορεί κάποιος να έχει προσωπική άποψη. Αλλά επειδή οι προσωπικές απόψεις και η Ιστορία δεν ταυτίζονται, προσπάθησα να καταλάβω και ακόμα διερωτώμαι με ποιο τρόπο και με ποιο κριτήριο προχωράς στην "αμφισβήτηση αυτών που μας διδάσκουν στο σχολείο". Πρόσεξε, δεν εννοώ ότι μας διδάσκουν a priori σωστά πράγματα και σε αυτό συμφωνούμε. Λες ότι κάποιος αρκεί να διαβάσει "ιστορία από πολλές πηγές". Για τον Αλέξανδρο που έφερα ως παράδειγμα οι πηγές είναι μετρημένες στα δάχτυλα και σχεδόν συμφωνούν μεταξύ τους. Πώς θα τις αμφισβητήσεις; Από εργασίες μεταγενέστερων/σύγχρονων επιστημόνων; Μα και αυτοί εικασίες κάνουν βασιζόμενοι στα επιβεβαιωμένα αυτών των λίγων πηγών. Σε ποιά επιχειρήματα θα βασιστούμε; Δεν υπάρχουν "επιστήμονες" που εξυπηρετούν συμφέροντα; Μήπως απλά υιοθετούμε την "αλήθεια" που μας αρέσει/εξυπηρετεί, θετική ή αρνητική; Για αυτό το λόγο άλλωστε και πολλοί φιλόλογοι, και ιστορικοί εδώ και καιρό ζητούσαν την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων ιστορίας. Όπως είπαν αυτοι περιέχουν πολλά προπαγανδιστικά στοιχεία... Έχω ακούσει άπειρους να ζητούν αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων, αλλά για αντίθετους λόγους. Οι μισοί λένε ότι τα βιβλία κάνουν εθνική προπαγάνδα και οι άλλοι μισοί ότι κάνουν ξένη προπαγάνδα. Και ανεξάρτητα από το πόσο δίκηο έχει κάθε πλευρά, το βέβαιο είναι ότι εκατέρωθεν μπορεί κανείς να διαβλέψει πολιτικό συμφέρον και ιδεολογία... Οπότε άντε να εμπιστευτείς κάποιον... Νομίζετε πως εμείς δεν τον παραβιάζουμε τον δικό τους χώρο??? =Politιcally Correct. Έστω ότι έχεις δίκηο. Και λοιπόν; Δεν μας είδα να καταλαμβάνουμε την Ανατολική Θράκη επειδή αυτοί μπήκαν στην Κύπρο. Δεν μας είδα να κάνουμε απόβαση στην Τένεδο μετά τα γεγονότα των Ιμίων. Η πολιτική της Ελλάδας είναι "κατευναστική" με όλα τα θετικά ή αρνητικά που αυτή συνεπάγεται. Ακόμα και να έχεις δίκηο λοιπόν (γιατί εικασίες κάνεις), αυτό απομόνωσες από την σύγχρονη ιστορία των 2 λαών; Τις παραβιάσεις που τελικά εξυπηρετούν αμφότερους; Γιατί εμείς "χαιρόμαστε" που "σκίζουμε" στην αναχαίτηση, αυτοί "φουσκώνουν" που "μας χώθηκαν" μέχρι να τους αναχαιτίσουμε... ...γιατί υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στο αληθείς και στο αληθοφανείς. Νομίζω ο gdevil με λίγες λέξεις είπε πολλά... @paschalia Τα link που παραθέτεις είναι πολύ ενδιαφέροντα. Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.
Steven Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Mono eikasies den einai peri paraviaseon... O diplanos mas einai dieuthynris typou tis polemikis aeroporias... Katalavainete ti skatodouleia exei... Peftei ena F16 kai prepei na ta valei me ta terata tous dimosiografous... Tespa... Mou exei pei oti fysika mpainoume ston enaerio xoro tous KATHIMERINA.. fysika den exo akousei oute ego oute eseis stis eidiseis peri autou... Kai den ksero an to exete katalavei alla milame gia tritokosmikes periptoseis metaksy ton 2 xoron... Kathe mera ginontai pano apo 15 paraviaseis!!!! (kai apo tis 2 pleures)
hyperionsky Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Επειδή εγώ είμαι καλόπιστος θα θεωρήσω ότι μεταφέρεις βεβαιότητες έστω από 3ο χέρι. (Μην το πάρεις στραβά. Εννοώ ότι σε πιστεύω αφού δεν μπορώ να εξετάσω την ακρίβεια των λεγομένων σου.) Άλλωστε πάντα το θεωρούσα πιθανό αυτό που λες. Και λοιπόν; Οι παραβιάσεις είναι η ουσία; Κι αν εγώ σου έλεγα ότι αυτές απλά μας εξυπηρετούν αμφότερους και για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης (και οι 2 προβάλλουν το αξιόμαχο της αεροπορίας τους) και για λόγους εκπαίδευσης; Η αναφορά στα δελτία ειδήσεων είναι άστοχη γιατί δεν νομίζω να τα θεωρεί κανείς αξιόπιστα. Αν γραφόταν η Ιστορία στα παράθυρα του Ευαγγελάτου...
blueviper Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2006 Το θέμα είναι να λύσουμε τα ζητήματα Ελληνοτουρκικής διένεξης ή να εξετάσουμε την ορθότητα των ισχυρισμών της εν λόγω σελίδας? Το site στάζει φαρμάκι και είναι ξεκάθαρο πως σκοπός του δεν είναι η ενημέρωση, αλλά η γιγάντωση των αρνητικών στοιχείων που ενδέχεται να υπάρχουν κι η μονοδιάστατη θεώρηση της αλήθειας.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.