Προς το περιεχόμενο

Crowl@Far Cry


OPC

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Παιδία Ε Λ Ε Ο Σ .

Δεν βγαίνει με τπτ ο κερατάς.Μιλάμε τα έχω πάρει κρανίο και θα το παίξω στο easy για να φτάσω μέχρι αυτόν και να τον $%$#%@ τον !$#@$#@!...

Δημοσ.

Φιλαράκο...

Στο ίδιο σημείο είχα κόλλημα και εγώ΄..............μιλάμε για το μεγαλύτερο σπάσιμο που έχω φαει σε παιχνίδι.

 

 

Μέσω Goοgle βρήκα διάφορους τρόπους για να τον @Ι@ τον τύπο.

Τελικά μόνο με τον παρακάτω μπόρεσα να τον βγάλω και μάλιστα το ξανά δοκίμασα και πέτυχε...

Μετά την έκρηξη τρέξε στην καμπίνα με τον χειρισμό του πλοίου (Τιμονιέρα).

 

Το ελικόπτερο θα κάνει σβούρες πάνω από το κεφάλι σου.

 

 

Το συγκεκριμένο δωμάτιο έχει 2 πόρτες

 

Εσύ να κάθεσαι πάντα στην μέση του δωματίου και ανάλογα από ποία μεριά θα σου κάθετε το ελικόπτερο θα βγαίνεις με τον Bazooka και θα το χτυπάς (Στο σημείο του που βρίσκετε ο @Ι@ με το πολυβόλο, και πρόσεχε να μην βγαίνεις τελείως έξω από την πόρτα.) Θα χτυπάς και θα ξανά μπαίνεις μέσα.....

 

Θέλει περίπου 6- 7 βολές εάν δεν κάνω λάθος...........

 

 

 

Όλα αυτά εξαρτώνται και από το επίπεδο που παίζεις το παιχνίδι......

 

Μάλλον την παιχνιδάρα θα έλεγα αφού ούτε το DOOM 3 ούτε το HL2 μου έκαναν τόση μεγάλη εντύπωση (ειδικά με το DOOM3 δεν νομίζω να ξανά ασχοληθώ μαζί του.)

 

Αυτάααα......

Δημοσ.

ρε παιδια εβαλε κανενας το patch 1,3? εχω το 1,1 αλλα το 1,3 δεν θελει να μπει, απο συμπιεζει παταω accept μετα next και δεν κανει τιποτα αλλο. τι να φταιει?

Δημοσ.

Συμφωνώ με τον divxακια, το παιχνιδάκι σπέρνει, είναι μάλλον το καλύτερο μεταξύ των τριών κορυφαίων. Απλά τα άλλα δύο ήταν πιο πολύ ως ονόματα.

Δημοσ.

Cheat: Developer Mode

This involves editting a vital game file, so make a back up of the original file before you attempt the following hack.

 

Locate the DevMode.lua file in your Far Cry directory. Use a text editor (like Notepad.exe) to open the file and copy all the following contents into the DevMode.lua file (replace all the original contents). Save it as a .lua file when you are done.

 

 

cl_display_hud = 1

cl_drunken_cam = 0

ThirdPersonView = 0

--p_model = "objects/characters/pmodels/hero/hero.cgf"

--Input:BindCommandToKey('#Movie:StopAllCutScenes()',"F7",1);

--Input:BindCommandToKey("\\SkipCutScene","F7",1);

-- Developer Cheat keys ---

--- non standard key bindings ---

-- Please NEWER use F9,F10 keys (reserved for debug purposes) (Vlad)

--Input:BindCommandToKey("#SwitchCameraMode()","f1",1);

-- Input:BindCommandToKey("#r_GetScreenShot=1","f12",1); -- this is now bindable

Input:BindCommandToKey("#ToggleAIInfo()","f11",1);

--Input:BindCommandToKey("#ToggleScreenshotMode()","f11",1);

Input:BindCommandToKey("#ToggleNewDesignerMode(10,15,0)","f4",1);

-- to be removed

Input:BindCommandToKey("#GotoNextSpawnpoint()","f2",1);

Input:BindCommandToKey("#MoreAmmo()","o",1);

Input:BindCommandToKey("#AllWeapons()","p",1);

Input:BindAction("SAVEPOS", "f9", "default");

Input:BindAction("LOADPOS", "f10", "default");

Input:BindCommandToKey("#ToggleNewDesignerMode(40,120,1)","f3",1);

Input:BindCommandToKey("#System:ShowDebugger();", "f8", 1);

-- to be removed

-- removed

--Input:BindCommandToKey("#Game.Save()","insert",1);

--Input:BindCommandToKey("#Game.Load()","home",1);

Input:BindCommandToKey("#DefaultSpeed()","f5",1);

Input:BindCommandToKey("#DecreseSpeed()","-",1);

Input:BindCommandToKey("#IncreseSpeed()","=",1);

--Input:BindCommandToKey("#p_single_step_mode=1-p_single_step_mode","[",1);

--Input:BindCommandToKey("#p_do_step=1","]",1);

--Input:BindCommandToKey("#TCM()",".",1);

--Input:BindCommandToKey("#e_hires_screenshoot=4","f10",1);

-- removed

--- temp variables for functions below ---

prev_speed_walk=p_speed_walk;

prev_speed_run=p_speed_run;

prev_speed_walk2=p_speed_walk;

prev_speed_run2=p_speed_run;

default_speed_walk=p_speed_walk;

default_speed_run=p_speed_run;

screenshotmode=0;

function ToggleAIInfo()

if (not aiinfo) then

aiinfo=1;

else

aiinfo=1-aiinfo;

end

if (aiinfo==1) then

ai_debugdraw=1;

ai_drawplayernode=1;

ai_area_info=1;

else

ai_debugdraw=0;

ai_drawplayernode=0;

ai_area_info=0;

end

end

function GotoNextSpawnpoint()

Hud:AddMessage("[NEXT]: next spawn point");

local pt;

pt=Server:GetNextRespawnPoint();

if(not pt)then -- last respawn point or there are no respawn points

pt=Server:GetFirstRespawnPoint(); -- try to get the first one

end

if(pt)then -- if there is one

Game:ForceEntitiesToSleep();

_localplayer:SetPos(pt);

_localplayer:SetAngles({ x = pt.xA, y = pt.yA, z = pt.zA });

end

end

function SetPlayerPos()

local p=_localplayer

p:SetPos({x=100,y=100,z=300});

end

-- replacement for ToggleSuperDesignerMode() and ToggleDesignerMode()

--

-- USAGE:

-- deactivate designer mode: (nil,nil,0)

-- old super designer mode (with collision): (40,120,1)

-- old designer mode (without collision): (10,15,0)

-- change values: call with (nil,nil,0) then with the new values (0.., 0.., 0/1)

--

function ToggleNewDesignerMode( speedwalk, speedrun, withcollide )

if(SuperDesignerMode_Save1~=nil or speedwalk==nil) then

Hud:AddMessage("[CHEAT]: Designer fly mode OFF");

p_speed_walk = SuperDesignerMode_Save1;

p_speed_run = SuperDesignerMode_Save2;

_localplayer.DynProp.gravity = SuperDesignerMode_Save3;

_localplayer.DynProp.inertia = SuperDesignerMode_Save4;

_localplayer.DynProp.swimming_gravity = SuperDesignerMode_Save5;

_localplayer.DynProp.swimming_inertia = SuperDesignerMode_Save6;

_localplayer.DynProp.air_control = SuperDesignerMode_Save7;

_localplayer.cnt:SetDynamicsProperties( _localplayer.DynProp );

SuperDesignerMode_Save1=nil;

-- activate collision, parameter is 0 or 1

_localplayer:ActivatePhysics(1);

else

Hud:AddMessage("[CHEAT]: Designer fly mode ON");

SuperDesignerMode_Save1 = p_speed_walk;

SuperDesignerMode_Save2 = p_speed_run;

SuperDesignerMode_Save3 = _localplayer.DynProp.gravity;

SuperDesignerMode_Save4 = _localplayer.DynProp.inertia;

SuperDesignerMode_Save5 = _localplayer.DynProp.swimming_gravity;

SuperDesignerMode_Save6 = _localplayer.DynProp.swimming_inertia;

SuperDesignerMode_Save7 = _localplayer.DynProp.air_control;

p_speed_walk = speedwalk;

p_speed_run = speedrun;

_localplayer.DynProp.gravity=0.0;

_localplayer.DynProp.inertia=0.0;

_localplayer.DynProp.swimming_gravity=0.0;

_localplayer.DynProp.swimming_inertia=0.0;

_localplayer.DynProp.air_control=1.0;

_localplayer.cnt:SetDynamicsProperties( _localplayer.DynProp );

-- deactivate collision, parameter is 0 or 1

_localplayer:ActivatePhysics(withcollide);

end

end

function ToggleScreenshotMode()

if(screenshotmode~=0) then

System:LogToConsole

("SCREENSHOTMODE OFF-->SWITCH TO NORMAL");

screenshotmode=0;

hud_crosshair = "1"

cl_display_hud = "1"

r_NoDrawNear = "0"

ai_ignoreplayer = "0"

ai_soundperception = "1"

r_DisplayInfo = "1"

else

System:LogToConsole("SCREENSHOTMODE ON");

screenshotmode=1;

hud_crosshair = "0"

cl_display_hud = "0"

r_NoDrawNear = "1"

ai_ignoreplayer = "1"

ai_soundperception = "0"

r_DisplayInfo = "0"

end

end

function DecreseSpeed()

if tonumber(p_speed_walk)>5 then

p_speed_walk=p_speed_walk-5;

p_speed_run=p_speed_run-5;

System:LogToConsole("Decresed player speed by 5");

else

System:LogToConsole("You can not go any slower!");

end

end

function IncreseSpeed()

if tonumber(p_speed_walk)<500 then

p_speed_walk=p_speed_walk+5;

p_speed_run=p_speed_run+5;

System:LogToConsole("Incresed player speed by 5");

else

System:LogToConsole("You can not go any faster!");

end

end

function DefaultSpeed()

p_speed_walk=default_speed_walk;

p_speed_run=default_speed_run;

System:LogToConsole("Player speed reset");

end

function TeleportToSpawn(n)

local player = _localplayer;

local pos = Server:GetRespawnPoint("Respawn"..n);

if pos then

player:SetPos(pos);

player:SetAngles({ x = pos.xA, y = pos.yA, z = pos.zA });

end

end

-- Give the player the passed weapon, load it if neccesary

function AddWeapon(Name)

Game:AddWeapon(Name)

for i, CurWeapon in WeaponClassesEx do

if (i == Name) then

_localplayer.cnt:MakeWeaponAvailable(CurWeapon.id);

end

end

end

function MoreAmmo()

if _localplayer then

_localplayer.cnt.ammo=999;

Hud:AddMessage("[CHEAT]: Give 999 ammo");

System:LogToConsole("\001CHEAT: Give 999 ammo");

else

Hud:AddMessage("[CHEAT]: no ammo today");

end

end

function AllWeapons()

AddWeapon("AG36");

AddWeapon("Falcon");

AddWeapon("SniperRifle");

AddWeapon("MP5");

AddWeapon("RL");

AddWeapon("Shotgun");

AddWeapon("OICW");

AddWeapon("P90");

AddWeapon("M4");

_localplayer.cnt:GiveBinoculars(1);

_localplayer.cnt:GiveFlashLight(1);

Hud:AddMessage("[CHEAT]: Give all weapons");

System:LogToConsole("\001CHEAT: Give All weapons");

end

function ToggleGod()

if (not god) then

god=1;

else

god=1-god;

end

if (god==1) then

System:LogToConsole("God-Mode ON");

else

System:LogToConsole("God-Mode OFF");

end

end

Input:BindCommandToKey("#ToggleGod()","backspace",1);

 

 

 

After you save the DevMode.lua file, start a Far Cry game by adding -devmode at the end of the games's executable and you may use the following hotkeys for cheats:

 

* F1 ... Toggles FirstPerson/ThirdPerson Camera Modes

* F2 ... Go to next checkpoint

* F4 ... No clipping on/off

* F5 ... Default Speed

* F9 ... Save Current Position

* F10 ... Load Current Position

* F11 ... Toggle Extra Information

* o ... Gives 999 ammo

* p ... Gives all weapons

* BackSpace ... Toggle GodMode

* = ... increase speed

* - ... decrease speed

 

Submitted by iMSDOX

 

 

 

Cheat: Level Select

Press '~' to bring up the console and enter these codes:

 

* archive level : \map archive

* boat level: \map boat

* bunker level: \map bunker

* carrier level: \map carrier

* catacombs level: \map catacombs

* control level: \map control

* cooler level: \map cooler

* dam level: \map dam

* factory level: \map factory

* fort level: \map fort

* pier level: \map pier

* rebellion level: \map rebellion

* regulator level: \map regulator

* research level: \map research

* river level: \map river

* steam level: \map steam

* swamp level: \map swamp

* training level: \map training

* treehouse level: \map treehouse

* volcano level: \map volcano

 

Manual Save Cheat

It's easy to save anywhere in the game. Just open the console (the ~ or TILDE key) and type \save_game. If you can bind the command to an unused key, you will be able to quicksave any time with a press of the button. You may otherwise just type in the command normally each time you want to save.

 

Submitted by Lawrence Cade

 

Just add -DEVMODE to the end of the executable command line if the save command is not working.

 

Submitted by Chris Cheng

Hint: Add color to name

Enter the following color codes when entering a name at the character selection screen. The letters that follow the code will be displayed in the color listed below. Multiple color codes can be used.

 

* Black: $0

* White: $1

* Blue: $2

* Green: $3

* Red: $4

Δημοσ.
ρε παιδια εβαλε κανενας το patch 1,3? εχω το 1,1 αλλα το 1,3 δεν θελει να μπει, απο συμπιεζει παταω accept μετα next και δεν κανει τιποτα αλλο. τι να φταιει?

Εγώ το έβαλα χωρίς πρόβλημα (ακόμα θυμάμαι τα 75ΜΒ περίπου που κατέβασα με pstn σύνδεση...)

Δημοσ.
Εγώ το έβαλα χωρίς πρόβλημα (ακόμα θυμάμαι τα 75ΜΒ περίπου που κατέβασα με pstn σύνδεση...)

 

τελικα δεν καταφερα να κανω τιποτα και ξηλωσα ολο το παιχνιδι απο τα νευρα μου, κι ολο αυτο επειδη τα γραφικα ηταν μαπα (6600gt) αλλα περισυ που το επαιξα με την 9600προ ηταν μια χαρα.

Τωρα γιατι δεν επαιρνε το 1,3 patch μακατι να'ξερα

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...