Προς το περιεχόμενο

ATI R520 Specs (Rumored)


Wolfidis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Wolfidis...

Προσπαθείς να ξεφύγεις από τον υπερκαταναλωτισμό, αγοράζοντας χ800ΧΤ?...

Κοίτα.... εγώ για να μην χαλάσω τα μάτια μου, θα προτιμούσα να ΜΗΝ πάρω χ800χτ, που θα μου τα ΄χαλάσει Η ΙΔΙΑ! LOL ..

Ναι!

 

Την πήρα από φίλο χωρίς ΦΠΑ οπότε καλά ήρθε! Από την FX 5900 128μβ που είχα είναι καλυτερη ..

 

Εμένα τουλάχιστον μου τα τρώει μόνο ή ΑΤΙ!!! Α! ναι, και ο ΟΤΕ!!!!

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
mhpos to en logo arthro aposyrthike giati htan apla analithes, h sthn kalyterh ton periptoseon anakribes? to Arstechnica ta leei poio sosta ta pragmata, legontas men oti to single thread performance einai xeirotero se aytes tis CPU, alla tonizontas parallhla oti apo edo kai empros tis single thread efarmoges prepei na tis xesasoyme kai na arxisoyme na ftiaxnoyme multithreaded efarmoges poy tha trexoyn se pollaploys pyrhnes, giati poly apla oi epoxes poy apla anebazame syxnothta kai megethos cache kai pername parapano isxy exoyn teleiosei.

 

Αν ήταν έτσι ούτε που θα το ανέφερα. Οι εντυπώσεις των developers πράγματι είναι αυτές όπως αναφέρονται.

 

Φυσικά θα πάρουν τον ίδιο δρόμο και οι υπολογιστές στο μέλλον, με την διαφορά ότι οι AthlonX2/Pentium D θα ρίχνουν στα αφτιά του Xenon/Cell στην τωρινή τους μορφή.

 

Θες να κάτσουμε να αναλύσουμε το hardware του Playstation2, την υποθετική ισχύ του στα χαρτιά και γιατί ο Kutaragi μια ζωή παραπονιέται ότι οι δημιουργοί δεν κατάλαβαν ποτέ την αρχιτεκτονική του; Στα χαρτιά φαινόταν σαν απόλυτο τέρας για την εποχή του. Eυτυχώς που η SONY άνοιξε τα μάτια και αγόρασε IP για γραφικά, κάτι που η Microsoft έκανε πολύ σωστά ευθύς εξ΄αρχής.

 

 

to arthro toy Ars poy leo den einai ayto poy eixes kanei esy link, alla ayto http://arstechnica.com/news.ars/post/20050629-5054.html

 

Mια χαρά αναλύουν αμφότερα άρθρα τα προτερήματα και μειονεκτήματα των ανάλογων επεξεργαστών.

Δημοσ.

Πάντως δεν το θεωρώ πολυτέλεια το να θες να παιζεις με ΑΑ για να μην σου βγαινουν τα μάτια. Αφού είναι κουραστικό δεν είναι μόνο θέμα ομορφιάς! Δεν ειναι ψυχαναγκασμός είναι απαραίτητο' date=' νομίζω... [/quote']

 

Aφού το θες όμως, θα το πληρώσεις κιόλας.

Δημοσ.

XA!!!

paizo se 15' crt (sony) kai ta 1024 non AA fainontai smooth as a baby's butt!!!!!

isos afti na einai i lisi!!!

kai me afti tin othoni gia games, skeftomai na paro kai mia tft gia second monitor...

 

btw...oti kanei ena pc simera (pou den to kanoun oi konsoles) to ekane kai ena pc 3 xronia prin... (office, internet, klp) opote, me vasi to kanoniko mas (palio mas) pc kai ena (tsiparismeno) ps3 nomizo kaliptontai OLES oi anages mas...

Δημοσ.
Sto katw katw an den thes na kourazontai ta matia sou apo to Aliasing twn epifaneiwn katse ligo pio makria apo thn o8onh paizontas me xeiristhrio kai kapoia proektash gia to plhktrologio.Oi console gamers giati den paraponiountai gia antialiasing pou pezoun se analyseis to poly 720x486?Mhpws epeidh ka8ontai sthnn katalyllh apostash apo thn o8onh kai oxi sto miso metro?

 

΄Αλλο οι οθόνες ενός PC και άλλο οι τηλεοράσεις.

 

Το παραπάνω γίνεται ακόμα πιο άτοπο, αν αναλογιστείς ότι το Xenos έχει φτιαχτεί για 720p (1280*720) με 4xAA.

 

 

 

Kai einai gegonos oti otan paizeis games den prepei na vriskesai sthn idia apostash apo thn o8onh opws otan xrhsimopoeis to office.Gia afto ki ta Fonts pou xrisimopoiountai sta games einai TERASTIA ektos apo ta fonts ths consolas (px Riddick) kai einai axrhsta sto gameplay.Proswpikh mou empeiria epeidh exw mia Radeon 9250 td kai to NFSU 1 einai poly vary gia thn karta afth se analysh panw apo 800x600 kai exw 19 " o8onh phga pisw peripou 2 metra apo thn o8onh phra to gamepad mou,den eixa provlhma k xwris AA alla goustara kiolas giati ta paixnidia tetiou styl ginontai pio 3ekourasta apo tetoia apostash ase pou mou emeinan k euros sth tseph.

 

Ο καθένας μπορεί να βολεύεται με ότι θέλει, ακόμα και να κάτσει στο διπλανό δωμάτιο με ανοιχτή την πόρτα.

 

Twra an kapios 8elei na pezei se 1280x1024 me 4xFSAA kai na exei k frames epeidh 8elei na ka8etai sta 40 cm apo thn o8onh einai ka8ara provlhma tou k as epile3ei aftos ton lan8asmeno h ton swsto tropo gia na to lysei.

 

΄Εχει την επιλογή μιας από τις καινούργιες κονσόλες με HDTV ή στο PC για ακόμα περισσότερες και υψηλότερες απαιτήσεις. Σου διαφεύγει τίποτα;

 

Kai mhn 3exname ta paixnidia pou o kwdikas tous einai kakoprogrammatismenos kai ta grafika tous einai apistefta eleina gia ths apaithseis tous.(Des NFSU2 katey8eian prog apo PS2).To Farcry sto shmeio Volkano rixnei ta frames akoma k se mia X800 PRO alla to paixnidi ekei deixnei apistefta grafika.Na mhn pw kai gia to Vampire tm:Bloodlines pou akoma kai se 6800 gt paei sasta me 23 kai 26 frames paroti exei kai thn sfragida ths Nvidia?Epeidh dhladh aftoi oi progrmatistes gia ta graphics tou paixnidiou,EINAI A8LIOI,ADAEIS,NTAHDES,TEMPELHDES.SYNOMWTIKOI kai liga lew ,eis varos mas ola afta na mas anagazoun na ta akoumpame sthn ka8e ATI k Nvidia gia na paizoume ligo pio an8rwpina ta paixnidia mas kai meta apo ena xrono na mas lene oti oi kartes mas einai sthn kyriole3eia gia petama, kai den kanoun gia nea games pou vghkan me ta idia la8h(e3epithdes)programmatismou gia na trwne tsampa pwrous?

 

Δεν έχω καν τον χρόνο να απαντήσω σε όλα αυτό το λίβελο με λεπτομέρειες. Μεταξύ όμως των ακραίων αντιλήψεων -όπως πάντα -η αλήθεια είναι πάντα κάπου στην μέση.

 

Dhladh ti na poume gia tous programmatistes tou MAX PAYNE 2,HALF LIFE 2, pou to ka8ena sthn epoxh tou eixe apistefta grafika k kylaei omala me sympa8htika textures k se low end-kartes???kante thn epanastash sas san gamers mporeite!!!

 

Για το Max Payne2 καμία διαφωνία, για το HL2 όμως θα με βρεις διαμετρικά αντίθετο και αυτό για πολλούς λόγους. Να πω ότι κόντεψα να το παρατήσω πριν την μέση γιατί σκυλοβαρέθηκα να τσαλαβουτάω σε ατελείωτα τούνελ σε 13-14 maps μέχρι να έχω κάποια εναλλαγή που να έχει ενδιαφέρον; Να σημειώσω ότι το θεωρώ έγκλημα το 2004/5 να βλέπω ακόμα τόνους από alpha tests σε παιχνίδια όταν οι περισσότερες κάρτες υποστηρίζουν multisampling AA; Να πω ότι παρ΄ότι τα μειονεκτήματά του απόλαυσα το Far Cry πολύ περισσότερο σαν παιχνίδι και αυτό από ανθρώπους που θεωρούνταν μέχρι χθες αρχάριοι; Και πολλά άλλα....

Δημοσ.
Αν ήταν έτσι ούτε που θα το ανέφερα. Οι εντυπώσεις των developers πράγματι είναι αυτές όπως αναφέρονται.

poio sosto tha htan an eleges oi entyposeis ton PC developers , poy metaxy allon exoyn na akoymphsoyn assembly mia dekaetia toylaxiston, den akoysa kanena parapono apo console developers, opos gia paradeigma apo ton Kojima (gia to ps3) h apo ton Itakagi (gia to 360), kai perno poly sobarotera ta sxolia anthropon poy kathisan kai xezoymisan tis arxitektonikes toy ps2 kai toy xbox, prokeimenoyn na ftiaxoyn kalytera paixnidia, apo ta sxolia ayton poy grafoyn geniko kodika gia na trexei se 1000-ades diaforetika PC configurations.

 

Φυσικά θα πάρουν τον ίδιο δρόμο και οι υπολογιστές στο μέλλον, με την διαφορά ότι οι AthlonX2/Pentium D θα ρίχνουν στα αφτιά του Xenon/Cell στην τωρινή τους μορφή.

pote to 2015? h mhpos exei thn pseydeysthish oti ta paixnidia stis konsoles tha einai single threaded kai ta ypoloipa cores apla tha kathontai kai den tha kanoyn tipota?

Δημοσ.
poio sosto tha htan an eleges oi entyposeis ton PC developers , poy metaxy allon exoyn na akoymphsoyn assembly mia dekaetia toylaxiston, den akoysa kanena parapono apo console developers, opos gia paradeigma apo ton Kojima (gia to ps3) h apo ton Itakagi (gia to 360), kai perno poly sobarotera ta sxolia anthropon poy kathisan kai xezoymisan tis arxitektonikes toy ps2 kai toy xbox, prokeimenoyn na ftiaxoyn kalytera paixnidia, apo ta sxolia ayton poy grafoyn geniko kodika gia na trexei se 1000-ades diaforetika PC configurations.

 

Με την μικρή διαφορά ότι τα παιχνίδια στους προηγούμενες κονσόλες ήταν ακριβώς όσο αντέχουν οι πραγματικές δυνατότητες αυτών.

 

Αν το ξεζούμισμα στο οποία αναφέρεσαι είναι η χαμηλότερη γεωμετρία και το μέτριο LOD σαν απλά παραδείγματα που βλέπω εγώ εδώ και χρόνια σε αμφότερες κονσόλες και αυτό σε υπερβολικά χαμηλά αναλύσεις τότε ναι αναγκαστικά θα συμφωνήσω ;)

 

pote to 2015? h mhpos exei thn pseydeysthish oti ta paixnidia stis konsoles tha einai single threaded kai ta ypoloipa cores apla tha kathontai kai den tha kanoyn tipota?

 

Ποιός μίλησε για 10 χρόνια από τώρα; Σε ~2 χρόνια θα εμφανιστούν dual threaded παιχνίδια σε όλες τις αγορές και αργότερα εφαρμογές με περισσότερα threads.

 

Πρώτον υπάρχουν ήδη Χ2 διαθέσιμοι στην αγορά και δεύτερον ορίστε μια γεύση πως θα εξελιχθούν οι κάρτες γραφικών σε μια 10-ετία μια και θέλεις να μιλήσουμε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα:

 

estimate.jpg

 

Nα σημειώσω ότι οι GPU είναι από την γένεσή τους multi-threaded. Aν και θα βοηθήσουν οι νέοι επεξεργαστές που θα είναι ικανοί για περισσότερο παραλληλισμό στις εργασίες τους, οι κεντρικοί επεξεργαστές είναι και θα παραμείνουν general purpose units, και οι επεξεργαστές γραφικών dedicated units.

 

H SONY μπορεί να ονειρεύεται όσο θέλει ότι θα κρατήσει το PS3 για μια δεκαετία, ο κάθε είδους ανταγωνισμός αποκλείεται να τους αφήσει.

Δημοσ.
Με την μικρή διαφορά ότι τα παιχνίδια στους προηγούμενες κονσόλες ήταν ακριβώς όσο αντέχουν οι πραγματικές δυνατότητες αυτών.

 

Αν το ξεζούμισμα στο οποία αναφέρεσαι είναι η χαμηλότερη γεωμετρία και το μέτριο LOD σαν απλά παραδείγματα που βλέπω εγώ εδώ και χρόνια σε αμφότερες κονσόλες και αυτό σε υπερβολικά χαμηλά αναλύσεις τότε ναι αναγκαστικά θα συμφωνήσω ;)

kai ego tha soy antiparatheso to exhs' date=' ftiaxe moy ena pc me ta specs ton shmerinon konsolon, poy na mporei na paixei esto kai ena shmerino paixndi akoma kai me meiomenh geometria h analysh.

h alitheia einai oti stis konsoles ta kala paixnidia apo pleyras kodika xexorizoyn xaris to fine tuning, sto PC pane apla me thn methodo brute force.

 

Ποιός μίλησε για 10 χρόνια από τώρα; Σε ~2 χρόνια θα εμφανιστούν dual threaded παιχνίδια σε όλες τις αγορές και αργότερα εφαρμογές με περισσότερα threads.

 

Πρώτον υπάρχουν ήδη Χ2 διαθέσιμοι στην αγορά και δεύτερον ορίστε μια γεύση πως θα εξελιχθούν οι κάρτες γραφικών σε μια 10-ετία μια και θέλεις να μιλήσουμε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα:

tha tha tha, oxi oti theoro apithano na exoyme thn exelixh poy perigrafeis, alla symfona me ta legomena ths intel prin apo merika xronia, tora tha eprepe na konteyoyme na ftasoyme ta 9ghz, ta eides pote esy?

Δημοσ.
kai ego tha soy antiparatheso to exhs' date=' ftiaxe moy ena pc me ta specs ton shmerinon konsolon, poy na mporei na paixei esto kai ena shmerino paixndi akoma kai me meiomenh geometria h analysh.

h alitheia einai oti stis konsoles ta kala paixnidia apo pleyras kodika xexorizoyn xaris to fine tuning, sto PC pane apla me thn methodo brute force.[/quote']

 

Eγώ μόνο ξεπλυμένες υφές και χαμηλή γεωμετρία βλέπω τόσα χρόνια στις κονσόλες, αλλά αφού με ρωτάς ορίστε:

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466&p=4

 

Καλή όρεξη να φτάσεις τις επιδόσεις με ένα PS3 σε αυτές τις αναλύσεις με ένα RSX@550MHz σε αυτό το παιχνίδι με εξομάλυνση και ανισοτροπικό και να διατηρήσεις και τα 60Hz.

 

Το μόνο κακό είναι ότι στις κονσόλες δεν υπάρχουν benchmarks. Οι διαφορές όμως με αντίστοιχα παιχνίδια στο PC ήταν ανέκαθεν ορατές.

 

tha tha tha, oxi oti theoro apithano na exoyme thn exelixh poy perigrafeis, alla symfona me ta legomena ths intel prin apo merika xronia, tora tha eprepe na konteyoyme na ftasoyme ta 9ghz, ta eides pote esy?

 

Για κάρτες γραφικών σου μιλάω, και προφανώς δεν παρακολουθείς τις εξελίξεις των προηγούμενων ετών όσο θα έπρεπε.

 

Απλά παραδείγματα:

 

ΝV15 (released Q2 2000) = 25 Million transistors

G70 (released Q2 2005) = 302 Million transistors

 

--------------------------------------------------------

 

αύξηση σε 5 χρόνια = 12x

 

 

------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------

 

NV20 (released Q1 2001) = 96 PS1.1 instruction slots

NV40 (released Q2 2004) = 4096 PS3.0 instruction slots

 

--------------------------------------------------------

 

αύξηση σε 3 χρόνια = 42x

 

Αν υπολογίσεις ότι το γραφικό δίνει μόλις 10-απλή αύξηση transistors για την επόμενη δεκαετία, δεν βλέπω καμιά ιδιαίτερη υπερβολή.

Δημοσ.
Eγώ μόνο ξεπλυμένες υφές και χαμηλή γεωμετρία βλέπω τόσα χρόνια στις κονσόλες' date=' αλλά αφού με ρωτάς ορίστε:

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466&p=4

 

Καλή όρεξη να φτάσεις τις επιδόσεις με ένα PS3 σε αυτές τις αναλύσεις με ένα RSX@550MHz σε αυτό το παιχνίδι με εξομάλυνση και ανισοτροπικό και να διατηρήσεις και τα 60Hz.[/quote']

 

den katalabes kan ti soy eipa, ego thelo na trexeis to sygkekrimeno paixnidi se specs shmerinon konsolon, oxi ayton poy tha bgoyn, opote thelo na moy trexeis to battlefield 2 se pentium 2 @400 me 32mb mnhmh kai vga me 4mb ram, se analysh 640x480 , mporeis? fysika kai oxi.

 

Για κάρτες γραφικών σου μιλάω, και προφανώς δεν παρακολουθείς τις εξελίξεις των προηγούμενων ετών όσο θα έπρεπε.

ego gia cpu milaga, mias kai ta links poy edoses gia cpu milagan, kai epishs krato tis epifylaxeis moy gia thn exelixh ton gpu, hdh eimaste sta 300m transistors sta 90nm , kai tha soy xanathymiso oti ta idia legane kai gia tis cpu alla pesan exo, oxi oti prokeitai pote na stamathsei h exelixh, mporei omos apla kapoia stigmh na parei allo dromo, opos ton dromo ton multicore lyseon poy anagkazontai na paroyn tora oi cpu mias kai ftasan sto fragma ton 4ghz.

Δημοσ.
den katalabes kan ti soy eipa, ego thelo na trexeis to sygkekrimeno paixnidi se specs shmerinon konsolon, oxi ayton poy tha bgoyn, opote thelo na moy trexeis to battlefield 2 se pentium 2 @400 me 32mb mnhmh kai vga me 4mb ram, se analysh 640x480 , mporeis? fysika kai oxi.

 

 

http://www.firingsquad.com/hardware/ps2tech/page3.asp

 

Αν νομίζεις ότι δεν ξέρω την διαφορά μεταξύ ενός απλού framebuffer και embedded ram, κάνεις λάθος. Και δεν είναι το μοναδικό.

 

Οκτώβριο του 2000 ανακοινώθηκε το PS2. Εκείνη την περίοδο υπήρχαν Pentium3 προ πολλού και οι GeForce2 GTS 32MB είχε ήδη αντικατασταθεί από μεγαλύτερα μοντέλα.

 

Φυσικά και είναι εύκολο να προσαρμοστεί ο κωδικός (αν κάτσει και ασχοληθεί κανείς δημιουργός) για να προσομειωθεί το ξέπλυμα των προηγούμενων κονσολών.

 

Mιας και όμως οι κάρτες γραφικών των 4MB ανήκουν ακόμα στην εποχή του Playstation1, αν όχι νωρίτερα, η λίστα αυτή που μου έβαλες είναι μάλλον εκτός τόπου και χρόνου.

 

ego gia cpu milaga, mias kai ta links poy edoses gia cpu milagan, kai epishs krato tis epifylaxeis moy gia thn exelixh ton gpu, hdh eimaste sta 300m transistors sta 90nm

 

Εγώ έβαλα τις GPU επίτηδες στην συζήτηση, όχι μόνο γιατί αποτελούν το σημαντικότερο κομμάτι μιας παιχνιδομηχανής κάθε είδους, αλλά επειδή είναι προσαρμοσμένοι επεξεργαστές για multi-threading από την γένεσή τους. Kαλώς ή κακώς αυτό που πραγματικά θα σώσει τις επερχόμενες κονσόλες είναι οι GPU τους.

 

Του χρόνου θα ξεπεράσουν με άνεση τα 400Μ.

 

, kai tha soy xanathymiso oti ta idia legane kai gia tis cpu alla pesan exo, oxi oti prokeitai pote na stamathsei h exelixh, mporei omos apla kapoia stigmh na parei allo dromo, opos ton dromo ton multicore lyseon poy anagkazontai na paroyn tora oi cpu mias kai ftasan sto fragma ton 4ghz.

 

Και αναφέρεσαι στείρα και μονότονα σε συχνότητα πυρήνα, η οποία σε όλους τους επεξεργαστές και ειδικά στις GPU παίζει μικρότερο ρόλο από το τι μπορεί να επεξεργαστεί η κάθε μονάδα κάθε επεξεργαστή.

 

Είσαι σίγουρος ότι θέλεις να ανοίξουμε συζήτηση πάνω στις συχνότητες των επεξεργαστών και στα χαρακτηριστικά των Athlon και των Pentium4 αναλυτικά;

 

Ξέρεις αλήθεια γιατί ουσιαστικά είναι αναγκασμένοι να πάνε σε multi-core, πέραν από τις συχνότητες ή όχι; ΄Εχεις κάτσει να αναλογιστείς πόσο μειονεκτούν γενικά οι επεξεργαστές σε κάθε είδους παραλληλισμό εργασιών και γιατί; Mήπως και ξέρεις γιατί μια G70 έχει θεωρητικά τουλάχιστον 8x φορές το floating point throughput ενός P4, ενώ τρέχει μόνο στα 430MHz; Και τέλος μήπως ξέρεις γιατί μια CPU όσο multi-threaded και να είναι έχει απαράδεκτες επιδόσεις μόλις της δώσεις απλές υφούλες με μόλις διγραμμικό (bilinear) φιλτράρισμα;

Δημοσ.

Αν νομίζεις ότι δεν ξέρω την διαφορά μεταξύ ενός απλού framebuffer και embedded ram' date=' κάνεις λάθος. Και δεν είναι το μοναδικό.

 

Οκτώβριο του 2000 ανακοινώθηκε το PS2. Εκείνη την περίοδο υπήρχαν Pentium3 προ πολλού και οι GeForce2 GTS 32MB είχε ήδη αντικατασταθεί από μεγαλύτερα μοντέλα.

 

Φυσικά και είναι εύκολο να προσαρμοστεί ο κωδικός (αν κάτσει και ασχοληθεί κανείς δημιουργός) για να προσομειωθεί το ξέπλυμα των προηγούμενων κονσολών.

 

Mιας και όμως οι κάρτες γραφικών των 4MB ανήκουν ακόμα στην εποχή του Playstation1, αν όχι νωρίτερα, η λίστα αυτή που μου έβαλες είναι μάλλον εκτός τόπου και χρόνου.[/quote']

kalh h prospatheia soy na apofygeis na apanthseis , alla thn pragmatikothta den mporeis na thn krypseis, proton to ps2 paroysiasthke h septembrh h oktombrh toy 1999 kai oxi toy 2000 opos eipes, kai kykloforhse ton marth toy 2000, pera apo ayth thn ashmanth sxetika leptomereia, h alitheia einai oti den yparxei pc toy 2000,2001,2002 poy na mporei na trexei shmera esto kai ena paixnidi, to diko moy einai toy 2003 kai pali den trexei ikanopoihtika thn syntriptikh pleiopshfia ton neon games, kai ayto panta stis xamhles analyseis xoris AA toy ps2 etsi, den milao gia 1600x1200, apo thn allh ego paizo burnout 3 kai god of war, sta 60fps sto aparxaiomeno hardware toy ps2, kai gia na thymiso giati kanoyme ayth thn koybenta, eipa oti oi PC developers den dikaioyntai na milane gia thn isxy ton konsolon otan den mporoyn na trexoyn ta paixnidia poy ftiaxnoyn tora esto kai se 2 xronon palio hardware.

 

 

 

Εγώ έβαλα τις GPU επίτηδες στην συζήτηση, όχι μόνο γιατί αποτελούν το σημαντικότερο κομμάτι μιας παιχνιδομηχανής κάθε είδους, αλλά επειδή είναι προσαρμοσμένοι επεξεργαστές για multi-threading από την γένεσή τους. Kαλώς ή κακώς αυτό που πραγματικά θα σώσει τις επερχόμενες κονσόλες είναι οι GPU τους.

 

se antithesh me ta pc poy exartontai omos apokleistika stis gpu, stis konsoles metraei to synolo toy hardware, gia rixe mia matia se ayto to pdf http://www.research.ibm.com/people/a/ashwini/E3%202005%20Cell%20Blade%20reports/TRE%20demo%20-%20final.pdf

gia na pareis mia idea toy ti mporei na kanei o cell monos toy, me software rendering xoris thn boitheia tis GPU. Ayto to kalo exoyn oi kosnoles, oti mporoyn oi developers na xezoymisoyn kathe dynato poro toy systhmatos, xoris na prepei na laboyn ypopsin toys tyxon asymbatothtes.

 

Είσαι σίγουρος ότι θέλεις να ανοίξουμε συζήτηση πάνω στις συχνότητες των επεξεργαστών και στα χαρακτηριστικά των Athlon και των Pentium4 αναλυτικά;

 

Ξέρεις αλήθεια γιατί ουσιαστικά είναι αναγκασμένοι να πάνε σε multi-core' date=' πέραν από τις συχνότητες ή όχι; [/quote']

koybenta kanoyme, kai hdh xefygame poly off topic, alla giati oxi, gia pes moy loipon giati oi cpu sta pc pane se multicore lyseis?

Δημοσ.
Ξέρεις αλήθεια γιατί ουσιαστικά είναι αναγκασμένοι να πάνε σε multi-core, πέραν από τις συχνότητες ή όχι;

 

Το πραγματικό ερώτημα νομίζω είναι γιατί πάμε σε multi-core λύσεις και όχι σε single-core με πιο πολλά execution cores. Η συχνότητα αυξάνει γραμμικά την κατανάλωση σε ένα CMOS κύκλωμα και από τη στιγμή που τα περιθώρια μείωσης της τάσης τροφοδοσίας για αντιστάθμιση (η κατανάλωση είναι ανάλογη και με το τετράγωνο της τάσης τροφοδοσίας) μειώνονται σιγά σιγά η αύξηση της συχνότητας γίνεται δύσκολη υπόθεση.

Θα μπορούσε κάποιος να κάνει και multithreading σε single core επεξεργαστή ίσως και πιο αποτελεσματικά από ότι σε dual-core (γιατί σε dual-core κάθε πυρήνας τρέχει 1 thread. Συνεπώς μπορεί στον ένα πυρήνα να υπάρχει ένα περίπλοκο thread και να πήζει και στον άλλον να τρέχει notepad :-). Dynamic Load Balancing είναι κάτι που θα δούμε στο μέλλον βέβαια φαντάζομαι). Το θέμα είναι ότι με multi-core λύσεις δημιουργεί κανείς μια ιεραρχική επεξεργαστική δομή η οποία είναι πιο εύκολα διαχειρίσημη, μιας και το χάος έχει επέλθει προ πολλού στα control units των σύγχρονων (ειδικά των x86) CPU.

 

 

΄Εχεις κάτσει να αναλογιστείς πόσο μειονεκτούν γενικά οι επεξεργαστές σε κάθε είδους παραλληλισμό εργασιών και γιατί;

 

Ένας γενικού σκοπού κώδικα είναι από τη φύση του πολύ λιγότερο παραλληλίσιμος από μια εφαρμογή ειδικού σκοπού. Ειδικά ο κώδικας x86 είναι μαύρο χάλι στον τομέα αυτό. Μια αρχιτεκτονική VLIW τα πάει καλύτερα. Δεν μπορεί όμως να φτάσει μια εφαρμογή όπως τα γραφικά όπου ο παραλληλισμός πάει σύνεφο. Θεωρητικά θα μπορούσαμε να επεξεργαστούμε κάθε pixel σε ένα frame ταυτόχρονα αν είχαμε τη δυνατότητα για αρκετά pipelines.

 

Mήπως και ξέρεις γιατί μια G70 έχει θεωρητικά τουλάχιστον 8x φορές το floating point throughput ενός P4, ενώ τρέχει μόνο στα 430MHz;

 

Γιατί έχει πολλές δεκάδες FPU ένω μια CPU 2-3 το πολύ ?

 

 

Και τέλος μήπως ξέρεις γιατί μια CPU όσο multi-threaded και να είναι έχει απαράδεκτες επιδόσεις μόλις της δώσεις απλές υφούλες με μόλις διγραμμικό (bilinear) φιλτράρισμα;

 

Γιατί σε μια CPU για να γίνει αυτό χρειάζονται εκατοντάδες εντολές assembly (που σημαίνει εκατοντάδες κύκλοι ρολογίου ακόμα και άν θεωρήσουμε 1 εντολή ανά κύκλο). ενώ σε ένα GPU αυτό γίνεται από ειδικό hardware το οποίο είναι πολλές πολλές φορές πιο γρήγορα. Το συγκέκριμένο hardware όμως κάνει μόνο αυτή τη δουλεία.

Δημοσ.
Το πραγματικό ερώτημα νομίζω είναι γιατί πάμε σε multi-core λύσεις και όχι σε single-core με πιο πολλά execution cores.

h kati den exeis katalabei sosta, h ego den se piano, an exeis 1 fetch unit kai polles ALU opos proteineis tote ton perissotero xrono oi ALU soy tha kathontai kai tha plekoyn poylover, koinos to fetching tha apotelei bottleneck gia thn CPU soy, giayto h intel stis prospatheies ths na anebasei tis epidoseis toy P4 ekane akribos to antithero, dhladh ebale 2 fetch units alla krathse 1 ALU, to gnosto mas hyperthreading dhladh.

 

Γιατί σε μια CPU για να γίνει αυτό χρειάζονται εκατοντάδες εντολές assembly (που σημαίνει εκατοντάδες κύκλοι ρολογίου ακόμα και άν θεωρήσουμε 1 εντολή ανά κύκλο). ενώ σε ένα GPU αυτό γίνεται από ειδικό hardware το οποίο είναι πολλές πολλές φορές πιο γρήγορα. Το συγκέκριμένο hardware όμως κάνει μόνο αυτή τη δουλεία.

den yparxei kamia mageia, apla o kathe epexergasths kanei kalytera ayto gia to opoio exei ftiaxtei, etsi vector streaming applications opos ta paixnidia trexoyn poly kalytera stis GPU epeidh aytes exoyn ALU exeidikeymenes gia tetoioy eidoys kodika.

Δημοσ.
h kati den exeis katalabei sosta, h ego den se piano, an exeis 1 fetch unit kai polles ALU opos proteineis tote ton perissotero xrono oi ALU soy tha kathontai kai tha plekoyn poylover, koinos to fetching tha apotelei bottleneck gia thn CPU soy, giayto h intel stis prospatheies ths na anebasei tis epidoseis toy P4 ekane akribos to antithero, dhladh ebale 2 fetch units alla krathse 1 ALU, to gnosto mas hyperthreading dhladh.

 

Μα σε έναν Dual Core επεξεργαστή το memory interface του είναι κοινό και για τα δύο cores. Αλλιώς θα είχαμε άλλα θέματα που προκύπτουν σε SMP συστήματα. Το θέμα δεν είναι στα fetch units. Το πρόβλημα με αυτό που ανέφερα δεν είναι ότι δεν θα δούλευε είναι ότι θέλει πολύ περισσότερη δουλειά από ένα dual core σύστημα και το κέρδος δεν είναι τόσο μεγαλύτερο. να είσαι σίγουρος ότι η επόμενη γενιά αρχιτεκτονικών θα κινηθεί προς τα εκεί.

 

den yparxei kamia mageia, apla o kathe epexergasths kanei kalytera ayto gia to opoio exei ftiaxtei, etsi vector streaming applications opos ta paixnidia trexoyn poly kalytera stis GPU epeidh aytes exoyn ALU exeidikeymenes gia tetoioy eidoys kodika.

 

Δεν είναι απλώς εξειδικευμένες. Μια GPU δεν έχει την ίδια αρχιτεκτονική με μια CPU (τουλάχιστον ακριβώς). Δλδ σε μια GPU μπορεί να υπάρχει ένα κύκλωμα το οποίο να κάνει κάτι πολύ συγκεκριμένο, πράγμα που σε ένα CPU γενικού σκοπού δεν θα είχε νόημα. Πχ ένα unit που να κάνει culling. Πιθανότατα τα επόμενα χρόνια που θα δούμε unified shader αρχιτεκτονικές να μοιάζει πιο πολύ με CPU μια GPU. Αλλά και πάλι θα έχει μονάδες οι οποίες επιτελούν μια και μόνο λειτουργεία. Δεν λέγεται μαγεία λέγεται ASIC.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...