Προς το περιεχόμενο

Τρισδιάστατα γραφικά σε PDA/κινητά τηλέφωνα


Ailuros

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η πρώτη αντίδραση συνήθως είναι: μα ποιός θα παίξει παιχνίδια σε κινητό;

 

Και όμως οι προβλέψεις μιλάνε για την τρίτη μεγαλύτερη αγορά 3D gaming στο μέλλον, με τις PC κάρτες γραφικών να έρχονται πρώτες και τις κονσόλες δεύτερες.

 

Ο σχεδιασμός και η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ξεκίνησε ήδη από το 2002 και μόλις τώρα θα αρχίσουν να εμφανίζονται αργά αλλά με σταθερή επιτάχυνση όλο και περισσότερα PDAs/κινητά τηλέφωνα με τρισδιάστατες δυνατότητες.

 

Στην πρώτη γενιά των τρισδιάστατων chip παρουσίασαν λύσεις εταιρίες όπως η ATI (Imageon), NVIDIA (GoForce), Bitboys (Acceleon), Imagination Technologies (MBX) και άλλες εταιρίες. Η δε τελευταία σημείωσε την μεγαλύτερη επιτυχία ως τώρα, και δεν είναι άλλη από την πρώην Videologic με θυγατρικό τμήμα την PowerVR. Oι παλιοί στον χώρο των γραφικών σαφώς και θα θυμούνται το SEGA Dreamcast, Naomi 1 & 2 (SEGA/Arcade) ή και κάπως πιο πρόσφατα τις ΚΥRO 1 & 2 για το PC desktop (μεταξύ άλλων).

 

'Αδειες για το MBX αγόρασαν και ενσωμάτωσαν ως τώρα οι εξής εταιρίες: INTEL, Samsung, Philips, Texas Instruments, ARM, Renesas (former Mitsubishi), Freescale (former Motorola), Sharp, Sunplus, SONY/Ericcson κλπ.

 

H δε Texas Instruments έχει σαν μεγαλύτερο πελάτη την NOKIA και οι φήμες θέλουν τον ακόλουθο του αποτυχεμένου N-Gage, να εμπεριέχει ένα ΜΒΧ στα 200MHz@90nm με επιδόσεις πέρα των 3Μ πολυγώνων/δευτερόλεπτο.

 

Πρόσφατα το Khronos Group ανακοίνωσε την νέα έκδοση OpenGL-ES για την αγορά αυτή, την έκδοση 2.0 η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ προδιαγράφει programmable pixel and vertex shaders:

 

http://www.khronos.org/opengles/2_X/

 

Πριν αυτού όμως η Imagination Technologies πρόλαβε να ανακοινώσει την καινούργια γενιά (σαν ακόλουθο του MBX) chip για την αγορά αυτή το SGX(***), που ξεπερνάει σε δυνατότητες το DX9.0 και OpenGL2.0 και ενοποιημένες μονάδες shaders όπως και το Xenon στο επερχόμενο XBox360:

 

http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=259

http://www.powervr.com/Products/Graphics/SGX/Index.asp

 

Το θέμα ουσιαστικά θα ήταν καλύτερα να το ανοίξω στο PDA forum για παράδειγμα, αλλά δεν θα το έκανα αν δεν υποψιαζόμουν ότι η ιστορία θα είχε και συνέχεια:

 

http://www.imgtec.com/News/Release/index.asp?ID=247

 

Imagination Technologies’ PowerVR division has a new highly scalable and programmable graphics and video IP family, PowerVR Series5, under development. This family is based on Imagination’s new advanced shader technology, offering state-of-the-art features for multimedia devices, and sets the technology benchmark significantly ahead of current offerings. The scalability of PowerVR Series5 supports a broad range of applications including those in mobile, consumer and computing segments. Further details about other members of PowerVR Series5 will be announced as appropriate.

 

Αν δεν αγοράσει κανείς στο τέλος την Imagination Technologies, τότε δεν είναι διόλου απίθανο κάποια στιγμή στο μέλλον να ξαναδούμε TBDRs (tile based deferred renderers) και σε άλλες αγορές. Μάλλον όχι για τα μεγάλα πορτοφόλια....

 

To be continued....;)

 

***edit: η ενσωμάτωση αυτής της γενιάς chip για PDA/mobile θα καθυστερήσει αρκετά. ΄Οχι πριν το 2007 σαν πρώτη εκτίμηση.

 

YΓ: H SEGA θα ανακοινώσει μέσα στην χρονιά το νέο high end arcade board της με το όνομα Lindbergh, το οποίο κάτα πάσα πιθανότητα θα εμπεριέχει GPU που ανήκει στην οικογένεια Series5.

Δημοσ.

Kaloutsika akougontai ola auta, an kai tha hthela na dw kati parapanw apo PRs.

Oso gia thn pvr, makari na thn doume na epekteinetai kai se alla market segments ( an kai mallon einai dyskolo na th doume pali me discreet graphics solutions, h elpida pethainei panta teleytaia :) ).

Δημοσ.

Υπάρχει μια πιθανότητα να δούμε σημαντικές αλλαγές στην αγορά στο μέλλον. Εκφράζομαι φυσικά όσο πιο επιφυλακτικά γίνεται γιατί τίποτα και ποτέ δεν είναι σίγουρο σε αυτές τις περιπτώσεις.

  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ.

΄Αργησε βέβαια απελπιστικά, αλλά επιτέλους πήρα την συνέντευξη που είχα κάτα νου:

 

http://www.pvrgenerations.co.uk/index.shtml

 

Aν και θα περάσει αρκετός χρόνος ακόμα να δούμε προιόντα βασιζόμενα στην τεχνολογική γενιά αυτή, από τεχνολογικής πλευράς μιλάμε για μια πολύ προηγμένη αρχιτεκτονική. Κρίμα που αρχές του 2004 η εταιρία αποφάσισε να μην την παρουσιάσει σε κάρτα γραφικών και να επικεντρωθεί σε άλλες αγορές.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...