Akujin Δημοσ. 28 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 28 Ιουνίου 2005 pou to paw? exete dei to Eraserhead? that's a fine example. I tainia einai avant-garde, einai classic alla eixe auto ton periergo thoryvo background pou me zalize apisteyta, eixe auto to freak-baby pou itane toso repulsive, mou eixe prokalesei mia apisteyti mind-tholoura otan teleiwse kai anarwtiemai: does it worth it? so far i think yes. exete dei to Salo? tainies tou Jodorowsky? tainies pou prokaloun. apwthitikes alla texni. to irreversible px. to opoio dixase kai me tis kritikes tou. i'm talking about such movies. anyone care to share&discuss his views?
Επισκέπτης Δημοσ. 29 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2005 Ξέρεις κάτι; Αυτο το θέμα, αν συζητηθεί θα φτάσει πιστεύω στο συζήτηση του "ποιός είναι ο ορισμός της τέχνης" και ακόμα παραπέρα "ποιούς θαυμάζουμε από αυτούς που φτιάχνουν τέχνη". Προσωπικά, στην πρώτη ερώτηση απαντάω πάντα ότι η τέχνη είναι μορφή επικοινωνίας (όπως είναι και η γλώσσα και η σωματική επαφή κ.α.) Δε με ενδιαφέρει να ξεχωρίσω ποιές ταινίες "είναι" τέχνη και ποιές όχι, γιατί νιώθω ότι δεν αφορά κανέναν αυτή η κουβέντα. Βασικά δε με ενδιαφέρει οποιαδήποτε διαδικασία γίνεται προσπαθώντας να ταξινομήσουμε τα έργα τέχνης (και κάπου στη μέση της λίστα με τις ταινίες τραβάμε μια γραμμή και λέμε "απο δω και πέρα δεν είναι πλέον τέχνη"). Αυτά τα quests, νιώθω ότι σε βγάζουν εκτός στόχου. Ποιός είναι ο στόχος; Ούτε αυτή η ερώτηση με ικανοποιεί... Ας πούμε ότι υπάρχει ο κόσμος, με κάτι ανθρωπάκια πάνω του που πρσπαθούν να επικοινωνήσουν. Δυστυχώς η αντικειμενική επικοινωνία είναι αδύνατη. Ή μάλλον ευτυχώς! Γιατί αλλιώς δεν θα είχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον. Όλοι είναι τόσο διαφορετικοί μπλαμπλα ο καθένας έχει ένα πρίσμα με το οποίο βλέπει τα πράγματα. Αλλά αυτό το πρίσμα είναι πολύ εύπλαστο και δημιουργεί εικόνες και λογικές συνδέσεις σχεδόν με οτιδήποτε του παρουσιάσεις. Παράδειγμα τα όνειρα, όπου ο παραλογισμός γίνεται αισθητός όταν ξυπνάμε. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος είναι έτσι όχι μόνο στα όνειρα του αλλά και όταν είναι ξύπνιος, απλά εκεί δε το καταλαβαίνει. Αυτό είναι κάτι το συναρπαστικό για μένα και δεν καταλαβαίνω γιατί φοβίζει τους δυτικούς πολιτισμούς (οι οποίοι μόνιμα προσπαθούν να αντικειμενικοποιήσουν τα πράγματα). Σύμφωνα με τα παραπάνω, και επειδή όλοι οι άνθρωποι έχουν δει πανέμορφα όνειρα αλλά και απωθητικά, μπορώ να πω ότι με ενδιαφέρει ο κάθε άνθρωπος στον κόσμο, γιατί ο καθένας είναι ένας κόσμος. Οι καλλιτέχνες έχουν έμφυτο το να θέλουν να μοιραστούν τον κόσμο τους με τους άλλους (ακόμα και αν στην προσωπική τους ζωή είναι εσωστρεφείς, κάτι που τους αναγκάζει να φτιάχνουν τέχνη) και την ικανότητα να αποτυπώσουν μια εκδοχή της εικόνας που έχουν για τον κόσμο. Μετά θα τα κοιτάξουμε εμείς και θα του πούμε τι βλέπουμε και αυτός θα αποκτήσει επίσης άλλη εικόνα γι'αυτά που έχει μέσα του. So everybody wins. Το ποιές μεθόδους χρησιμοποιεί κανείς για να πετύχει αυτούς τους στόχους, καταλήγει να έχει πολλή μικρή σημασία για μένα. Ο πατέρας μου λέει πάντα ότι θαυμάζει τον Καββαδία γιατί καταφέρνει και τον συγκινεί χωρίς να χρησιμοποιεί πράγματα που τον συγκινούν έτσι κι αλλιώς (η ζωή του ναυτικού όχι απλά του είναι αδιάφορη, αλλά του φαίνεται και αφόρητη). Κάποιος που θα χρησιμοποιήσει ηλιοβασιλέματα και αγάπες και πράγματα που σε συγκινούν εύκολα είναι λιγότερο αξιοθαύμαστος. Στην περίπτωση μας, τα μέσα που χρησιμοποιεί κάποιος είναι οι ήχοι, οι κινούμενες εικόνες, πράγματα που θα σε κάνουν να αισθανθείς όπως θέλει ο σκηνοθέτης έτσι κι αλλιώς. Για μένα, το έργο σαν αποτέλεσμα (που μόνο αυτό με αφορά), έχει νόημα, όπως πάντα, για αυτόν που το χρειάζεται. Το αν ο δημιουργός του είναι αξιοθαύμαστος ή όχι δεν με αφορά καθόλου. Ας γουστάρουν όσοι θέλουν. Αλλά να κατηγορήσω κάποιον για τον τρόπο που βρήκε να επικοινωνήσει δε θα το κάνω. Αρκετά είπα προς το παρόν. Ας κυλίσει η κουβέντα και θα πω ίσως περισσότερα ( σας τρόμαξα; ) αργότερα. Ελπίζω να μην σας κούρασα (πολύ).
Chi Chi Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 Ξέρεις κάτι; Αυτο το θέμα, αν συζητηθεί θα φτάσει πιστεύω στο συζήτηση του "ποιός είναι ο ορισμός της τέχνης"... Ali8eia, poios einai? H mallon, mias & milame gia kinimatografo: "yparxoun kaloupia ston kinimatografo gia na peis oti kapoio ergo 8eoreitai aristourgima, to apokoryfoma tis texnis"? ...η τέχνη είναι μορφή επικοινωνίας (όπως είναι και η γλώσσα και η σωματική επαφή κ.α.) Δε με ενδιαφέρει να ξεχωρίσω ποιές ταινίες "είναι" τέχνη και ποιές όχι' date=' γιατί νιώθω ότι δεν αφορά κανέναν αυτή η κουβέντα. Βασικά δε με ενδιαφέρει οποιαδήποτε διαδικασία γίνεται προσπαθώντας να ταξινομήσουμε τα έργα τέχνης (και κάπου στη μέση της λίστα με τις ταινίες τραβάμε μια γραμμή και λέμε "απο δω και πέρα δεν είναι πλέον τέχνη"). Αυτά τα quests, νιώθω ότι σε βγάζουν εκτός στόχου.[/quote'] Symfono apolyta mazi sou Manuel sto oti i texni einai mia morfi epikoinonias & gia to logo afto pistevo oti o kinimatografos einai ena ka8ara ypokeimeniko eidos texnis pou aksiologeitai analoga me ton tropo pou epikoinonei i opoiadipote tainia me sena & ton endotero psyxiko sou kosmo, ton tropo pou tin dexese & tin epeksergazese & krinetai-va8mologeitai diaforetika apo an8ropo se an8ropo, apo xaraktira se xaraktira, vasizomeni perissotero sta ka8eaftou prosopika ais8imata-synais8imata, tis prosopikes empeiries & ta opoiadipote viomata. Gia ton logo afto, pistevo oti den yparxoun kaloupia ston kinimatografo. Isos se kapoia alla eidi texnis opos stin zografiki, ti mousiki klp, alla oxi ston kinimatografo. Isos & na eimai la8os omos gia ton aploustato logo oti den mporo na katanoyso ton orismo tis texnis (ean yparxei orismos stin pragmatikotita) EDIT: To "Irreversible" re paidia giati 8eoreitai "apo8itiki" tainia? Osoi exoun dei oles tis proygoumenes tou Gaspar Noe, 8a katalavoun oti einai mia typiki & propanton orimi & apsogi skino8etiki douleia tou sexoualika viaiou & diestramenou Noe!! H moni skini pou me sokare itan oxi toso o 20leptos viasmos tis Monikas, oso i alloiosi tis mapas tou typou sto club me ton pirosvestira!!! Ektos aftou, pio socking tainia 8eoreite to "Irreversible" tou 2002, i to "Psonistiri" (aka Cruising) pou vgike prin 25 xronia?
Akujin Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 Μέλος Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 auto to cruising me ton Pacino den einai? gia pes giayto tpt, den to exw dei. xese to offtopic. etsi+alliws gia na to anafereis ontopic einai mallon. to exei to vc mou se vhs+mia zwi twra den to exw noikiasei... exeis dikio isws gia ton Noe. alla+oi 2 autes skines pou les(eidika to ''liwsimo'') einai extreme gia ta normal dedomena estw.(an oxi gia ton idio ton synithi Noe) edit: tha epanelthw gia sxoliasmo ston Manuel
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 Symfono apolyta mazi sou Manuel sto oti i texni einai mia morfi epikoinonias & gia to logo afto pistevo oti o kinimatografos einai ena ka8ara ypokeimeniko eidos texnisGia ton logo afto, pistevo oti den yparxoun kaloupia ston kinimatografo. Isos se kapoia alla eidi texnis opos stin zografiki, ti mousiki klp, alla oxi ston kinimatografo. Ξέρεις κάτι; Επειδή τρέφω μεγάλο σεβασμό στην υποκειμενικότητα (in fact, δεν πιστεύω καθόλου στην αντικειμενικότητα), διάλεξα να ασχοληθώ με τη μουσική στη ζωή μου. Γιατί πίστευα ότι δε θα μπορέσουν ποτέ οι άνθρωποι να την αξιολογήσουν με "κανόνες", λόγω του ότι είναι η πιο αφηρημένη από τις τέχνες. Τελικά έκανα λάθος. Ο άνθρωπος (το ον), έχει τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, που νομίζει ότι κατάφερε να αντικειμενικοποιήσει τους κανόνες που φτιάχνεται η μουσική. Περιμένετε, και σύντομα τα τραγούδια που ακούτε θα γράφονται από Η/Υ (αν δεν συμβαίνει ήδη). Α! By the way, ο ορισμός της τέχνης είναι υποκειμενικός ;-). Seriously...
Chi Chi Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2005 To "Cruising" san tainia tis simerinis epoxis, isos na pernouse aparatiriti & na min en8ousiaze kanenan! To story tis einai poly koinotypo (enas neos & filodoksos mpatsos ginetai undercover gia na eksixniasei tous fonous enos serial killer), alla ta credits tis tainias ofeilontai ston "8eo" Al, ston xoro ston opoio ekselisetai & stin-gia proti fora nomizo-anafora & perigrafi tis zois aftis tis "peri8oriakis" koinonikis omadas. PROSOXH: ***akolou8ei i perigrafi tis tainias*** O Pacino loipon analamvanei mia dyskoli apostoli na "nty8ei" mystikos praktoras & na eisxorisei sta sadomazoxistika gay club-limeria tis Neas Yorkis gia na anakalypsei enan serial killer pou "psonizei" omofylofilous & tous skotonei. To dyskolo tis ypo8esis einai oti prepei na allaksei symperifora & xaraktira & na ma8ei oles tis synei8eies aftwn twn an8ropwn. Apomonomenos apo tin astynomia & ton ypoloipo kosmo (kaneis den kserei tipota gi'afton & dinei spania anafora sto afentiko tou, ton Paul Sorvino), siga-siga mpenei sto petsi tou neou tou rolou & akrovatei pano sto nima pou xorizei tin "straight" apo tin "gay" zoi. Sto telos omos, vriskei ton dolofono & epanerxete sta "fysiologika" tou! H tainia diadramatizetai mesa se diafora sadomazoxistika gay club me poly "apokalyptikes" skines, antistoixes aftwn tou "Irreversible" & otan tin eida prin merika xronia, epa8a plaka! Tin ksanaeida prin 1,5-2 xronia peripou kapou stin TV, alla tote eixa dei fysika to "Irreversible" & tis ypoloipes tou Noe & apla tin ekana 1 epanalipsi. H ermineia tou Al einai kali alla oxi apo tis kalyteres. Einai omos 1 tainia pou ksexorizei & sokarei, eidikotera an analogistei kaneis oti gyristike to 1980. Elpizo na se voy8isa Acujin ligaki me tin perigrafi mou... EDIT: Mipos xreiazetai na ta grapso me aspra grammata mias & perigrafontas tin esto afti palia tainia, 8eoreitai spoiler? EDIT 2: To ekana gia na min exoume provlimata.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.