Προς το περιεχόμενο

The Day After: Cuban Missile Crisis


predator

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

παιδιά τo έπαιξα και στην αρχή δεν με ενθουσίασε.

έχει την engine του blitzkrieg που ακόμα και σε σε σύγκριση με παλιότερες της (πχ generals) δείχνει αρχαία.

 

το παιχνίδι όμως είναι ποροση!

είναι από τα πιο ρεαλιστικά RTS που έχω παίξει ποτε! είναι turn based και όλες οι κινήσεις γίνονται σε real time!

 

έχει 2 modes. ένα που κινείς τις μονάδες σου στον χαρτί (εμενα προσωπικά μου θύμισε απίστευτα εποχές amiga, north & south, lost patrol κλπ) και μια που μπαίνεις πλέον στην μάχη.

 

θέλει απίστευτο ψάξιμο και είναι πολύ δύσκολο αλλα σε πορονει τρελα!

 

έχει πολλες καινοτομίες (όπως ας πούμε ότι δεν πρέπει να μαζεύεις supplies η να χτίζεις μονάδες αλλα τις αγοράζεις πριν ξεκινήσεις το turn) και ο ρεαλισμός του είναι απερίγραπτος (πρέπει μέχρι και να γεμίζεις με πετρέλαιο,σφαίρες και να επισκευάζεις τα άρματα σου!)

τελος οι ονομασίες των αρμάτων ειναι ακριβέστατες και η κίνηση ομαλη!

 

προτείνω σε όλους που αγαπαν τα strategy κηρίως λόγω gameplay αυτο το διαμαντι της ρωσικης black bean!

 

οριστε και μερικα ss,movies και το story στα αγγλικα:

 

http://www.strategyinformer.com/pc/thedayafter/screenshots.html

http://www.gamestracker.co.uk/pc/9256/media.htm

 

Cuba, 1962. The United States have increased their intelligence

activity in Cuba, due to which the Soviet and Cuban

counterintelligence started exposing more American spies and

saboteurs. The American U-2 planes carried out continuous photo

reconnaissance of the Cuban territory, and the data supplied by

there hi-altitude recon planes, was truly invaluable for the

Executive Committee of the US National Security Council. So a

decision was taken - should the Cubans shoot down at least one U-2

aircraft the island would be bombed immediately.

 

The situation got so aggravated, that even a very small military

conflict could lead to immediate full-scale war with use of

nuclear weapons...

 

On October 27, 1962 the first squadron of the missile regiment

under command of Lt-Col Yu.A. Solovyov shot down a USAF U-2 recon

plane piloted by Major R. Anderson ...

 

The world was on the verge of self-destruction.

 

Cuba has turned into a radioactive island. Moscow, Leningrad,

Sverdlovsk as well as other large USSr cities and military bases

were hit by the USA. The Soviets returned nuclear strikes against

Washington, New York, Los Angeles, Western Europe, US military

bases in Turkey, Italy, and Germany. Great Britain nuked the

countries of the Warsaw Pact.

 

The world map was covered with radioactive pocks, former supercities

were on fire, winds spread nuclear clouds all over the world.

 

Horrified by its own madness the world understood that "clean" land

and water were the most valuable resources required for the

survival of the remaining population. The second phase of the

Third World War has begun - the war with conventional means for

"clean" resources, the war for survival...

 

The Day After is a war simulator with turn-based operation planning

mode and tactical battles in real-time, fashioned in the style of

alternative history with use of actual weaponry of 1960ies.

 

Main game features:

 

Alternative history, caused by the nuclear catastrophe, that

happened as a result of the military solution of the 1962

Caribbean Crisis.

 

Turn-based operation planning mode (TBS) and real-time tactics

(RTS) of "Blitzkrieg" mould in one game.

 

Dozens of scenario missions in 4 military campaigns for the USSR,

Franco-German Alliance, China, and UK-US Alliance.

 

New ordnance types: helicopter, missile forces, recon and sabotage

squads

 

Contaminated areas affecting the availability of ordnance and the

combat ability of manpower.

Δημοσ.

predator egw pou to ebala den me en8ousiase an kai den eimai toso fan twn strategies.oti exei kainotomies,einai alh8eia,alla h alh8ofaneia kapws xalaei otan dhmiourgountai apo mona tous ta diafora forthga.. ;) pantws,me ekane na asxolh8w mazi tou arketa,alla proexei to san andreas at the moment. :P kai egw to proteinw se opoion aresoun ta paixnidia strathgikhs,that's for sure

Δημοσ.

τα supply trucks ειναι τα μονο που ξανα ερχονται αν στα χαλασει ο εχθρος γιατι πολυ απλα χωρις αυτα ειναι αχρηστα τα supplies που χρεωθηκες για να παιξεις το mission!

τα supplies δεν ειναι ατελειωτα αλλα σε καθε turn βγαζεις συγκεκριμενα.

επισης δεν δημιουργουνται μονα τους οπως λες αλλα ερχονται νεα με την μορφη "reinforcements".

το μονο πραγμα που με χαλασε εμενα προσωπικα ειναι η ραδιενεργεια που εχει σε μερικες πιστες και σου χαλαει τις μοναδες (τα ατομα που οδηγουν τα tanks για να ακριβολογουμε).

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...