Προς το περιεχόμενο

The Official Nintendo Wii topic {8 Δεκεμβρίου κυκλοφορία σε Ευρώπη/250?}


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 2,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Όχι δεν θα έχει κανένα πρόβλημα.

 

Οι απλές τηλεοράσεις δείχνουν 480i.

 

Το Wii θα έχει 480i για SD-TV αλλά καί 480p το οποίο μπορεί να παίξει μόνο σε ED-TV ή HD-TV.

 

Επίσης όλα (νομίζω) τα παιχνίδια θα υποστηρίζουν 4:3 και 16:9 απεικόνιση.

 

Με λίγα λόγια όπως και οι άλλες 2 κονσόλες (XBOX360,PS3) έτσι και το Wii θα δείχνει πολύ καλύτερα σε HD-TV.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι δεν θα έχει κανένα πρόβλημα.

 

Οι απλές τηλεοράσεις δείχνουν 480i.

 

Το Wii θα έχει 480p το οποίο μπορεί να παίξει μόνο σε ED-TV ή HD-TV.

 

Επίσης όλα (νομίζω) τα παιχνίδια θα υποστηρίζουν 4:3 και 16:9 απεικόνιση.

 

Με λίγα λόγια όπως και οι άλλες 2 κονσόλες (XBOX360' date='PS3) έτσι και το Wii θα δείχνει πολύ καλύτερα σε HD-TV.[/quote']

kalo auto.thanks panther.meta to trampakoulo me to ps3,k tin anakoinwsei tou dragon quest arxizw k blepw to wii me allo mati,paroti eimai oligon kata..alla me 240e mporeis na paikseis wraia pramatakia..tha deiksei:-?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nintendo Comments on PS3 Controller Functionality

 

In a recent CNN Money article, Nintendo responded to Sony's announcement today that the PlayStation 3 controller will incorporate a form of motion-sensing technology.

 

During Sony's pre-E3 press conference held earlier today, Sony Vice President of Marketing Phil Harrison demoed the added functionality with PlayStation 3 title Warhawk as a means of aerial manuevering. How extensively this controller feature is employed in PlayStation 3 titles at E3 and beyond has yet to be determined.

 

The redesigned PlayStation 3 controller will not accomodate the full motion-tracking capabilities of the Wii's free-hand unit. Simply put, the PlayStation 3 controller will utilize an acceleromater similiar to the one available in the Wii's nunchuck unit, so although simple tilt motions can be measured with Sony's new controller, the device cannot detect motions relative to space.

 

"Imitation is the sincerest form of flattery," a Nintendo representative simply replied when asked for comment from CNN Money.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

kalo auto.thanks panther.meta to trampakoulo me to ps3,k tin anakoinwsei tou dragon quest arxizw k blepw to wii me allo mati,paroti eimai oligon kata..alla me 240e mporeis na paikseis wraia pramatakia..tha deiksei:-?

 

Και εγώ ταρακουνήθηκα με το PS3.

 

Δυστυχώς παρατηρώ λάθος κινήσεις από μεριά της SONY (τιμή, ψευτο-rip-off gimmick controller, 2 διαφορετικά πακέτα με το φτηνό να είναι τσεκουρεμένο).

 

Το PS3 θα το αγόραζα με το που θα κυκλοφορούσε, όπως και το Wii. Τώρα θα περιμένω λίγο να δώ τι παίζει ακριβώς (για το PS3. Το Wii θα το πάρω κατευθείαν).

 

Μεγάλη μλκία που βγάλανε το rumble.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nintendo Comments on PS3 Controller Functionality

 

In a recent CNN Money article' date=' Nintendo responded to Sony's announcement today that the PlayStation 3 controller will incorporate a form of motion-sensing technology.

 

During Sony's pre-E3 press conference held earlier today, Sony Vice President of Marketing Phil Harrison demoed the added functionality with PlayStation 3 title Warhawk as a means of aerial manuevering. How extensively this controller feature is employed in PlayStation 3 titles at E3 and beyond has yet to be determined.

 

The redesigned PlayStation 3 controller will not accomodate the full motion-tracking capabilities of the Wii's free-hand unit. Simply put, the PlayStation 3 controller will utilize an acceleromater similiar to the one available in the Wii's nunchuck unit, so although simple tilt motions can be measured with Sony's new controller, the device cannot detect motions relative to space.

 

"Imitation is the sincerest form of flattery," a Nintendo representative simply replied when asked for comment from CNN Money.

 

Aκριβώς έτσι. Δεν μπορώ πάντως να το διανοηθώ ότι αποπηραθήκανε τόσο γρήγορα να αντιγράψουν το χειρηστήριο της Ν. Και να μιλάνε κιόλας στην παρουσίαση με θράσος ότι η ιδέα αυτή είναι innovative!!!!! Αν είναι δυνατόν!!!!!

 

Τί να πώ ρε παιδί μου δεν ξέρω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, λίγο τη βοήθειά σας σε ένα μικρό θεματάκι.

 

Σε ένα forum είδα συγκριτικό μεταξύ XBOX, Wii και XBOX360 στο MARVEL: ULTIMATE ALLIANCE.

 

Η φώτο του XBOX και του XBOX360 είναι διασταυρωμένες, του Wii όμως όχι. H φώτο του Wii λέει ότι είναι στο E3insider.com, αλλά ψάχνω ψάχνω και ούτε καν το παιχνίδι δεν είναι καταχορυμένο. Αν κάποιος μπορεί να το διασταυρώσει, θα είναι ότι καλύτερο, μιάς και η ποιότητα που φαίνεται να έχει στο Wii είναι ίδια με αυτή του XBOX360.

 

Παραθέτω τις φώτο σε σμίκρυνση. Κάντε click για να τις δείτε.

 

XBOX1:

1.jpg

 

 

XBOX360:

360.jpg

 

Wii:

ii.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Wiimote vs. PS3-mote. Did Sony just steal a revolution?

 

Just minutes ago, Sony made the announcement that its controllers would support tilt sensitivity and showed off the feature with a live demo of Warhawk. While this is a bit of a surprise, it also is to be expected in the grand scheme of gaming. Nintendo has been an innovator from the very beginning, and the best compliment is imitation. Of course, it's a little different when that imitation could put you out of business, right? Although PlayStation 3's and Wii's controllers may share some of the same technology, don't go counting Nintendo out just yet. There are some key differences between the controllers, and between what PS3 and Wii can do with the technology. Let's break it down.

 

We've known for over a year now that the Wii's input device is what makes it special. The Wiimote (as we've come accustomed to calling it), has the ability to point at any television with pixel-perfect control. In addition, it also can move in three dimensional space, meaning that if a player wants to punch an enemy in the face, they can by simply moving the controller forward. To add to the control, the nunchuck unit can team along with the Wiimote, giving tilt functionality to any game, as well as an analog joystick.

 

Luckily, Sony's technology isn't quite the same. Here's why:

 

The technology inside Sony's controller is a basic tilting accelerometer device. In a sense, that's the same style of control as the left hand of the Wii combination. Think of the technology as true 3D movement vs. basic tilt. The Wiimote will sense all pointing, motion and a new dimension of control, while the PS3 controller will expand only on the specific tilt functions. To make this a bit simpler to wrap your heads around, we've put it all in FAQ form below.

 

 

 

Is this technology the same?

No. In fact, the best way to imagine it is to relate the Sony PS3 controller to the left-hand Wii controller; dubbed nunchuck. In short, you would not be able to play a game like Metroid Prime in the same way using the PS3 controller.

 

What is the difference for developers?

Simply put, it's tilt vs. motion sensing. Monkey Ball for Wii and PS3 would essentially be the same, since it's only using the tilt ability of the controller. On the other hand, a 3D tennis game or sword fighting game with swing control elements is impossible for the PS3 hardware, as it requires full motion sensing technology.

 

Why doesn't it need a sensor bar?

Since the technology is based solely off the tilt ability, it is self-contained. Keep in mind that the sensor bar is used for the point and click ability of the Wii functions. It doesn't need the bar, since it doesn't use that technology. The same applies to the Wii nunchuck. It can function without a sensor bar.

 

What type of gameplay styles will work on the PS3 controller?

Here are a few examples: Kirby's Tilt 'n Tumble (which featured tilt control on the Game Boy Color), Tony Hawk's Downhill Jam, racing games (using the tilt to rotate), flight sims, Monkey Ball, fishing (flick the tilt controller).

 

What type of things won't work on the PS3 controller?

The following actions can't be done on the PS3 controller with the same precision: Throwing/Catching a ball at a specific spot shown on screen, swinging a sword in 3D space and performing stabbing motions, aiming a weapon light-gun-style, swinging a racket, punching, general 3D item interaction, 3D drum simulator, swatting an "on-screen" fly, performing two separate tilt/motion functions at the same time.

 

In short, Nintendo fans still have a ton to look forward to. Will Wii have what it takes to give the world a true gaming revolution? We'll see you tomorrow morning at Nintendo's E3 conference.

 

link----->

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...