Προς το περιεχόμενο

The Official XBOX360 topic


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 2,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Επίσης αυτή τη φορά έχει δώσει τεράστια σημασία στον τομέα , σε αντίθεση με ότι έκανε παλιά, όχι μονό γιατί πρέπει να ξεκινήσει με καλά games, αλλά και γιατί θέλει να το κάνει ανοικτή πλατφόρμα, που σε συνδυασμό με το linux οποιοσδήποτε θα μπορεί να γράψει εφαρμογές .

Πείτε μου μία κονσόλα της Sony που ήταν ανοιχτή σε εφαρμογές τρίτων. Να σας πω εγώ την απάντηση; None that I know of! Ίσως κάνω λάθος βέβαια γιατί τη "σκηνή" την παρακολουθώ τον τελευταίο καιρό μονάχα, αλλά αυτό που βλέπω με το PSP είναι μια Sony αλλεργική σε οποιαδήποτε εφαρμογή μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς πρώτα ο developer να πληρώσει χιλιάδες δολλάρια για το SDK. Βέβαια αυτό ισχύει και για τη Microsoft και για όλες τις εταιρίες υποθέτω. Απλά ήθελα να τονίσω πως η Sony και η κάθε Sony σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να κάνει τις κονσόλες της ανοιχτές στο ευρύ κοινό.

 

Και κάτι ακόμη. Ακόμη και ίδιο hardware να είχαν οι δύο κονσόλες (XBox 360, PS3) αυτό δεν θα σήμαινε αυτόματα ότι θα ήταν εξίσου εύκολες (ή δύσκολες) στον προγραμματισμό. Πιστεύω ότι η παρουσία της Microsoft με την τεράστια εμπειρία της στον τομέα, θα οδηγήσει σε καλύτερα SDKs και από πλευράς Sony (ανταγωνισμός, good!)

Δημοσ.
Πείτε μου μία κονσόλα της Sony που ήταν ανοιχτή σε εφαρμογές τρίτων. Να σας πω εγώ την απάντηση; None that I know of!

Ηρθε η ώρα να αλλάξουν τα πράγματα... η sony θέλει να κάνει το Ps3 μια πλατφόρμα για όλες τις δουλειές που θα κρατήσει για χρόνια, και γιαυτό το έχει εξοπλίσει με τόσα παραπάνω πράγματα από το Xbox360.

H Microsoft δεν έχει το πλεονέκτημα που θα είχε σε Intel Cpu, και επιπλέον δεν θέλει με τίποτα να δώσει ώθηση σε κονσόλες με «ανοιχτό» λειτουργικό, γιατί θα ξέρει ότι θα σημάνει η αρχή του τέλους για την αυτοκρατορία της.

 

Μέχρι τώρα δεν 'ηταν έτοιμες οι παιχνιδομηχανές να γίνουν και "μικρά Pc" και η όποια προσπάθεια θα έφερνε την αντίδραση της Microsoft νωρίτερα... με το Ps3 όμως πιστεύω θα ανοίξει ο δρόμος.

John Carmack:

So Sony has been talking about more openness on the platform, and I’m not sure how it would work out there directly, but if you had something where if the PS3 became sort of like the Amiga used to be as a fixed platform that was graphics focused, that could be potentially very interesting. Microsoft certainly will have nothing to do with that [...audio dropout...]

Δημοσ.

merika endiaferonta pou anekipsan apo ta officially announced xbox360 specs

 

1)We knew about the geometry data being read directly from L2.

What we didn't know is that the GPU can slave entire core(s).

What this means, in layman's terms is:

The Xenos GPU can talk down to one or more of the cores and make the core(s) it's b!tch.

Basicaly, it means that not only does Xenon have special VMX units designed to handle XPS requests, but that those requests can come from the GPU - which were the missing links to the whole problem.

 

2)XNA - the easiest game developing platform (by far)

The fact that John Carmack agrees that the Xbox 360 will be a better development platform only goes on to strengthen this opinion into fact. The presentation I saw on XNA blew me away because for the first time I saw that Microsoft cared about developing something that would connect every person in the process of making a game into a single system. The easiest way to explain this is with example. Imagine how powerful it will be for a graphical artist to take a texture that he or she designs in Photoshop and from within Photoshop be able to convert that texture into the game engine and run a custom build of the game from the current source repository within a few clicks to see how the textures looks and feels in the actual game. To me, that’s powerful.

The unified memory architecture combined with libraries that really map closely to the bare bone features of the hardware, all exposed back into XNA studio help people like John Carmack to be extremely happy developing game engines and new graphical approaches just how they think about them in there heads with fundamentally simplified semantics because of the elimination of layers of API logic (DirectX, Open GL).

 

3) John Carmack explained something that I never really thought about before in his keynote. He described game engines as being more like a compiler then your standard application. This is critically important, and makes a lot of game programming elements in my head make a lot more sense. Worlds are constructed and calculated and AI and physics are applied kind of as a linking pass in a compiler according to what John Carmack talked about. If this is the case, then attempting to thread in physics and AI from small worker threads running on smaller CPUs (can we say Playstation 3 and its SPEs) will not be as optimized as having a raw, dedicated pipeline for physics and AI application to a game model. John described how he is thinking of developing the next major id Software game on the 360 as basically having 2 big threads, one for the game engine, one for the renderer running on 2 Xbox 360 cores with the 3rd core simply dedicated to applying optimizations and physics back to the renderer or directly to the renderer outputs running on the graphics card.

 

4) PS3 strength

The Playstation 3 is a better architecture for doing things like playing 10,000 simultaneous videos or mapping videos on texture. I think the stream processing capabilities of the Playstation 3 will blow the Xbox 360 out of the water. Just to tie that into a game example, I think we will see games where live video streams of a player are mapped into the game (that was shown as a demo as well at the PS3 unveiling). Imagine driving a tank and seeing on the tank’s output display 4 small thumbnails of your friends that are coming from live video feeds over the net.

and weaknesses

If games are more like compilers then applications (being that most engines are derivatives of id’s approach anyway, I think it is a safe assumption to think this is true for today’s game code), then having 3 dedicated general purpose CPUs will be EXTREMELY better than having one general purpose CPU with 7 SPEs. Folks, I feel like I am standing corrected. The PS3 may need engines designed specifically for its architecture to really see the power of the Cell, and even then, it may only be able to match what the Xbox 360 can do. Another thing that John pointed out is that the design of the SPEs (he didn’t specifically call out the SPE but rather stated that in-order, specialized CPUs) will be great at running free standing animations with lots of cool particle effects (like most of the Sony demos), but actually making that interactive where a player can run through and hit particles coming out of a cloud of simulated smoke will be hard without some serious branch logic, something that again the SPEs are not suited for.

 

5)Cpu-gpu interaction ps3 - xbox360 (se sinexeia tis paragrafou 1) )

XENON is a CPU designed for gaming... and XENOS is designed to work with the CPU directly and with specific features that will further graphic technologies beyond what was previously possible in real time.

The XBox360 is indeed better for gaming, looking at it from a hardware and software point of view, and at the very least it is more future-proofed for future graphics technologies and APIs. I know that Sony has claimed that the RSX and the Cell can work with each other, but I have seen NOTHING in either the Cell or the RSX (assuming it is a Geforce 7800 series GPU with only prerequisite changes) that indicates to me that they can work with each other. There is no equalivant of MEMEXPORT or CPU slaving/direct access on the RSX and there is certainly no logic on the Cell from the various documentations out there that indicate to me that the Cell can work with anything else other than other Cell CPUs (This was the original intent of the Cell CPU). Of course the games themselves will be the ultimate judge of that..

 

Sorry gia to megethos....

Δημοσ.

Το Amazon.co.uk θετει σαν ημερομηνια κυκλοφοριας την 28/11/2005.

Μαλιστα το Χ360 βρισκεται στην πρωτη θεση στo sales rank, πανω απο το PSP που κυκλοφορει σε λιγες μερες.

 

Μαλλον οι Αγγλοι δεν απογοητευθηκαν τοοοσο και δεν αρχισαν μαζικες ακυρωσεις παραγγελιων ,οπως μερικοι εδω μεσα ισχυριζονταν...

 

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0007SV72A/qid%3D1124847522/sr%3D8-1/ref%3Dsr%5F8%5Fxs%5Fap%5Fi1%5Fxgl/202-6724795-2665465

Δημοσ.

Μαλιστα το Χ360 βρισκεται στην πρωτη θεση στo sales rank' date=' πανω απο το PSP που κυκλοφορει σε λιγες μερες.[/quote']

Τώρα το psp πέρασε πρώτο ... δεν γίνεται και ο χαμός με το Xbox360 ακόμα.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/static/-/videogames/games-1-25/ref=cs_nav_sn_14/026-1042457-4331615

Δημοσ.

Εξαρταται τι εννοεις χαμος...Απο τη μια εχουμε μια κονσολα που οπως φαινεται θα κυκλοφορησει τελη Νοεμβριου και κοστιζει 400ε και απο την αλλη μια κονσολα που κυκλοφορει σε 5-6 μερες και κοστιζει 250ε.Και εναλλασουν την πρωτη θεση τις τελευταιες ωρες, που σημαινει οτι βρισκονται πολυ κοντα.Εγω θα περιμενα το PSP να εχει ξεφυγει πολυ μπροστα λογω της πολυ κοντινης ημερομηνιας κυκλοφοριας...

 

Αν δεν σου λεει κατι αυτο, δικο σου θεμα.Η λογικη παντως λεει πως ειτε το Χ360 εχει πολυ μεγαλη ζητηση, ειτε το PSP πηγαινει απατο ,τουλαχιστον στην Αγγλια.Απο αυτα που βλεπουμε στο Amazon τουλαχιστον....

 

Απο οτι φαινεται παντως παρακολουθεις με αγωνια τον αγωνα.Συνεχισε αν θες να μας πληροφορεις για το σκορ...

Δημοσ.
Εγω θα περιμενα το PSP να εχει ξεφυγει πολυ μπροστα λογω της πολυ κοντινης ημερομηνιας κυκλοφοριας...

 

Αν δεν σου λεει κατι αυτο, δικο σου θεμα.Η λογικη παντως λεει πως ειτε το Χ360 εχει πολυ μεγαλη ζητηση, ειτε το PSP πηγαινει απατο

 

υπαρχει και η κουρτινα νουμερο τρια που λεει οτι το psp δεν συναγωνιζεται αμεσα το xbox γιατι το κοινο τους ειναι διαφορετικο και οτι οι πωλησεις των φορητων σπανια μπλεκουν (και με εξεραιση το game boy λογω εξευτελιστικης τιμης) ξεπερνουν τις οικοιακες.

 

αλλα παλι αν δεν σου λεει κατι αυτο ειναι δικο σου θεμα....

Δημοσ.

"υπαρχει και η κουρτινα νουμερο τρια"

 

Σε εχει επηρεασει πολυ ο κυριος Ζονκ βλεπω.Κριμα....Πολυ τηλεοραση βλεπεις, βγες και λιγο εξω...

 

 

 

"γιατι το κοινο τους ειναι διαφορετικο"

 

Λαθος διατυπωση κανεις.Το κοινο τους δεν ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο.Το παρουσιαζεις λες και δεν εχουν καμια σχεση, λες και μιλαμε για ελικοπτερα και ραπτομηχανες...

Μιλαμε για κοινο που ασχολειται με τα videogames και ,ειδικα το PSP ,δεν απευθυνεται αυστηρα σε πιτσιρικαδες οπως οι περισσοτερες φορητες κονσολες μεχρι τωρα, λογω των multimedia δυνατοτητων του.Επισης παιζει βασικο ρολο και το θεμα της ημερομηνιας κυκλοφοριας.Την αλλη εβδομαδα το PSP κυκλοφορει.

 

Τωρα αν εσενα αυτο δεν σου λεει κατι, δεν μου κανει καμια εντυπωση...

Δημοσ.

Emena omos moy kanei entyposh poy sygkrineis to 360 me to psp, theoreis to psp antipalo toy 360? mhpos telika o kutaragi eixe adiko, kai den prepei pleon na milame gia xbox 1.5 alla gia xbox 0.5?

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...