karib Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Ας πουμε λοιπον οτι καποιος φτιαχνει ενα site. Ενα site με αξια, αυτονομη, προστιθεμενη. Ενα site με πολλες πληροφοριες, με πληθος κοσμου να το επισκεπτεται, που εχει καταξιωθει στην συνειδηση του κοσμου. Ενα site που δεν ειναι αυστηρα επικεντρωμενο σε κατι προσωπικό(πχ η επιχειρηση του ταδε, ούτε οι φωτο απο το καναρινι του). Πχ. ενα site ενημερωτικό για ένα τομέα ενημέρωσης. 'Η ένα forum. 'Η ενα portal-vortal για ένα θεμα. Αυτο το site, οπως ειναι, με το domain name του αλλα και τις ιδιες τις σελιδες και το στησιμό του, τα δικαιωματα του(Hostmaster), με λιγα λογια ολοκληρο το site, θα μπορουσε να πουληθεί? Ειναι ρεαλιστικό σεναριο ή όχι? Πώληση: Σε ποιους? Με ποιο τρόπο? Και τι θα επρεπε να γνωρίζει ο υποψήφιος πωλητής? Ας γινει συζητηση...
ennatos Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Φυσικά και γίνεται και έχει γίνει ήδη σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο πωλήτης πρέπει να είναι έτοιμος να παραθέσει στοιχεία επισκεψιμότητας (ιδανικά από εξωτερικό server π.χ. Alexa ωστε να είναι και πιο αξιόπιστα) να δώσει κατάλογο μελών (αν υπάρχει), να δώσει στοιχεία εμπορικής εκμετάλλευσης (πχ. εβαλα τόσες διαφημίσεις και πήρα τόσα, και εδώ πάλι πρέπει να υπάρχουν το δυνατόν στοιχεία από αναγνωρισμένο ad server). Επίσης πρέπει να έχει καταγγεγραμένη κίνηση σε 24ωρη βάση ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να εκτιμήσει τι bandwidth πρέπει να πληρώσει για να αναλάβει το site αλλά να κάνει και εκτίμηση πιθανής ανόδου. Π.χ. ένα site που εχει πολλά downloads και πολλούς επισκέπτες μπορεί να έχει απίστευτο κόστος bandwidth (στην Ελλάδα). Ακόμη πρέπει να υπάρχει αν γίνεται ένα διάγραμμα εξέλιξης, π.χ πέρυσι είχα τόσους επισκέπτες, φέτος τόσους, ώστε να μπορεί να διεκδικήσει και υπεραξία από τον αγοράστη (δηλαδή σου πουλάω κάτι το οποίο μεγάλωνει άρα θέλω και παραπάνω λεφτά). Γενικώς το θέμα δεν είναι φοβερά περίπλοκο αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα όλα τα παραπάνω στοιχεία (που τα ζητάνε οι σοβαροί αγοραστές) δεν έχουν την ίδια αξιολόγηση. Π.χ. στο εξωτερικό μετράνε σχεδόν απόλυτα την διαφημιστική απορρόφηση ενός site γιατί υπάρχουν συγκεκριμένα στάνταρ αξιολόγησης. Ενώ εδώ ακόμη και μεγάλη διαφήμιση να έχει ένα site, ο αγοραστής μπορεί να αμφισβητήσει τα έσοδα, να σου πεί ότι τις διαφημίσεις τις πήρες "σε σκοτωμένη τιμή", ότι "ξεπλένει χρήμα" κλπ κλπ.
hthe Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Όλα είναι σχετικά ... Ένα Site που έχει προστιθέμενη αξία, πρέπει αυτός που θα το πάρει να έχει την ίδια τεχνογνωσία ή να αγοράσει και αυτήν. Πχ αν κάποιος το δει επιχειρηματικά και το site είναι για games, πρέπει να "πουληθούν" και οι admins, μιας και αυτοί είναι η ψυχή του site. Αν ο επιχειρηματίας είναι gamer και έχει κόσμο να το συνεχίσει, τότε ΟΚ. Οπότε μπλέκουν τα πράγματα όπως καταλαβαίνεις. Εγώ να φανταστείς πήγα να πουλήσω ένα site και κατέληξα να πουλήσω όλη την εταιρία ... για να το συντηρήσει το site. Καλή τύχη πάντως ... δύσκολα τα πράγματα και δύσκολοι καιροί .... (για πρίγκηπες) Harry
karib Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Μέλος Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Ναι οταν λεω οτι πουλαει καποιος ολοκληρο το site εννοω πουλαει και την τεχνογνωσια. Τι γινεται, ποτε, και πως. Ε, τωρα, δεν ξερω αν μιλαμε και για 'εξαγορα' των admins... Μπορει ο αλλος να τα καταφερνει μονος του ή να έχει εναν της επιλογης του(πιο συνηθισμενο πιστευω)
bandito Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Ο πωλήτης πρέπει να είναι έτοιμος να παραθέσει στοιχεία επισκεψιμότητας (ιδανικά από εξωτερικό server π.χ. Alexa ωστε να είναι και πιο αξιόπιστα) [ασχετο-σχετικο] Alexa suckz! Ειναι ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ, οχι αξιόπιστο. Δυο sites, 1300 uniques to ενα , 10.000 το άλλο. Και το Alexa εχει το δευτερο κάτω απο το πρώτο. Ειναι για τα μπάζα, κοινώς. [/ασχετο-σχετικό]
karib Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Μέλος Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Ενταξει για την alexa εχουν ακουστει πολλα. Ας μεινουμε εκει, στα περι αξιοπιστιας της. Κι εγω πιστευω οτι δεν ειναι αξιοπιστη. Αντιθετα, στατιστικα απο web servers λιγο δυσκολο να υποβληθουν σε διαδικασιες πλαστογραφησης(εμπλεκεις την εταιρια hosting). Επι του προκειμενου...
bandito Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Ενταξει για την alexa εχουν ακουστει πολλα. Ας μεινουμε εκει' date=' στα περι αξιοπιστιας της. Κι εγω πιστευω οτι δεν ειναι αξιοπιστη. Αντιθετα, στατιστικα απο web servers λιγο δυσκολο να υποβληθουν σε διαδικασιες πλαστογραφησης(εμπλεκεις την εταιρια hosting). Επι του προκειμενου...[/quote'] Επι του προκειμένου λοιπον, τα web sites δεν ειναι κερδοφόρα. Δεν νομιζω να υπαρχουν πάνω απο ενα δυο στην ελλάδα που να βγάζουν χρήματα. Οπότε, μάλλον δεν θα υπάρχει και σχετικό ενδιαφέρον.
karib Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Μέλος Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω. Ναι, συμφωνω δεν ειναι κερδοφορα. Μπορει καποιος να θελει να αγορασει για να προωθησει εμμεσα καποιες ιδεες (πχ πολιτικη). Μπορει να θελει καποιος να αγορασει για να επηρεασει την κοινη γνωμη. Κλπ. Αγορα δηλαδη για λογους στρατηγικης. Αγορα σε κατι ετοιμο και εδραιωμενο. Οποτε η αγορα και πωληση υφιστανται. Και πολλα αλλα παραδειγματα μπορουν να αναφερθουν...
bandito Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω. Ναι' date=' συμφωνω δεν ειναι κερδοφορα. Μπορει καποιος να θελει να αγορασει για να προωθησει εμμεσα καποιες ιδεες (πχ πολιτικη).[/quote'] Όπως το site.... Μπορει να θελει καποιος να αγορασει για να επηρεασει την κοινη γνωμη. Όπως το site.... Κλπ. Αγορα δηλαδη για λογους στρατηγικης. Αγορα σε κατι ετοιμο και εδραιωμενο. Όπως το site.... Όταν μου δώσεις τα παραδείγματα των site αυτών, θα σου πώ και τι πιστευω για την αγοραπωλησία.
ennatos Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να "πουλήσει" (με καλή ή κακή έννοια) και το ανθρώπινο δυναμικό. Φυσικά ο αγοραστής ειδικά σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού κάνει ότι θέλει. Πιστεύω μάλιστα ότι είναι και ...αρνητικό για την πώληση να θέλει ένα site και συγκεκριμένους ανθρώπους για να το συντηρήσουν. Αυτό (από την πλευρά του αγοράστη μιλώντας τώρα) μπορεί να ερμηνευθεί ότι το site είναι ιδιαίτερα περίπλοκο, customised ή έως και κακοφτιαγμένο δομικά (Π.χ οι βάσεις δεδομένων του) ώστε τελικά να χρειάζεται και τον γκουρού του. Φυσικά ο πωλητής πρέπει να καταβάλει προσπάθεια να διασφαλίσει το προσωπικό του, αλλά δεν είναι και λιγα τα παραδείγματα που site, υπηρεσίες, προιόντα κλπ πωλήθηκαν και ταυτόχρόνα πετάχθηκαν στον δρόμο οι ανθρωποι που τα είχαν στήσει (χωρίς να είναι και "ακριβοί" εργασιακά). Τέτοια τα ήθη ...
ennatos Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Οσο για την εμπορικότητα των site, συμφωνώ με τον karib. Αν και το internet στην Ελλάδα δεν έχει φέρει λεφτά (με την έννοια της αυτόνομης εμπορικά δραστηριότητας) πολλά site έχουν αξία. Π.χ. (για να καλυφθεί και ο bandito που καλά κάνει και ζητάει παραδείγματα) το http://www.athinorama.gr έχει μεγάλη χρηστική αξία για το ομώνυμο περιοδικό καθώς συντηρεί μια ημερήσια αναγνωσιμότητα ενώ το περιοδικό είναι εβδομαδιαίο. Οπότε εμπορικά έιναι ιδιαίτερα αποδοτικό, έμμεσα όμως. Το http://www.e-bar.gr επίσης είναι ένα site που προμοτάρει αλκοολούχα ποτά, αλλά με Lifestyle περιεχόμενο, κάτι εμπορικά αποδοτικό. Αλλο παράδειγμα το http://democracy.pasok.gr. Πολιτικό site διαλόγου, το οποίο το συγκεκριμένο κόμμα έχει αναπτύξει στα πλαίσια της αναδιάρθωσης του. Δεν ξέρω αν αποδίδει ή όχι (ας μην κάνουμε πολιτικές συζητήσεις ΄-) αλλά σίγουρα έχει φτιαχτεί με στόχο μια πολιτική "υπεραξία". Σε παρεμφερείς κατηγορίες μπορώ να κατατάξω τα site των εφημερίδων (πχ. τα ΝΕΑ ετοιμάζονται κάποια στιγμή να λανσάρουν υπηρεσία συνδρομής για online ανάγνωση), τα site γενικώς promo προιόντων και υπηρεσιών, τα portals που επιχειρούν να κερδίσουν μακροπρόθεσμα πουλώντας και διαφήμιση αλλά και τεχνολογία hosting Κλπ. Φυσικά ακόμη τα νούμερα δεν ευνοούν την ελληνική αγορά, αλλά σίγουρα κάθε μέσο επικοινωνίας όπως το Ιντερνετ έχει υπεραξία, ειδικά όταν το κοινό του αυξάνεται σταδιακά.
ennatos Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Και ακόμα ένα ποστ μιας και το θέμα με ενδιαφέρει! Σίγουρα τα στοιχεία της κάθε ALexa δεν είναι θεός. Ομως το ίδιο ισχύει γενικώς στον κόσμο. Π.χ στην τηλεόραση πολλοί αμφισβητούν τα στοιχεία της AGB, αλλά οι διαφημιστές στηρίζονται σε αυτά καθώς ...δεν υπάρχουν κι άλλα! Το ίδιο γίνεται σε έρευνες αγοράς προιόντων, τα αποτελέσματα βγαίνουν με βάση κάποιες παραδοχές που κανείς δεν είναι σίγουρος αν δουλεύουν απόλυτα. Γενικως τα στοιχεία επισκεψιμότητας, θεαματικότητας, ακροαματικότητας, αναγνωσιμότητας κλπ είναι υπό συνεχή αμφισβήτηση, αλλά αποτελούν βάση εκτίμησης καθώς είναι (δυστυχώς) ο μόνος τρόπος να ποσοτικοποιηθεί μια υπεραξία προβολής. Ερώτημα ρητορικό δικό μου: Γιατί οι έλληνες providers (οι μεγαλύτεροι έστω) δεν έχουν καταφέρει να συγκροτήσουν μια δική τους βάση επισκεψιμότητας απόλυτα ελεγχόμενη και αξιόπιστη; Και τελικά έχουμε φτάσει στο σημείο ο καθένας να προβάλλει τα Log files του, τα impressions και τις καταγραφές των ad server ή τέλως πάντων τρίτων (Πχ. Αtoll, Adman, Alexa klp) για να μάθουμε επιτέλους τι κοιτάει στο internet o έλληνας χρήστης;
Dikemou Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 an kai exei ginei idi safes to oti ena website mporei na polithei olokliro ktl (apantisi sto arxiko erotima), epitrepste mou na paratheso ena trantaxto prosfato paradeigma, pou thelei tous Times na agorazoun to about.com, enanti fisika ipergou posou.
hthe Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Δημοσ. 16 Μαΐου 2005 Το τι είναι εμπορικό και τι όχι είναι και αυτό σχετικό. Η Ναυτεμπορική πχ. δεν είναι κερδοφόρα σαν web site και ας έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και διαφημίσεις, όμως η παρουσία της προσδίδει "κύρος" στο έντυπο. Αυτό και μόνο είναι μια προστιθέμενη αξία που ο καθένας μπορεί να την κοστολογήσει όπως θέλει και όσο θέλει. Γι'αυτό λέω karib πως άλλη "τιμή" πιάνει ένα προϊόν από επιχειρηματία σε επιχειρηματία. Το παν είναι η ανάδειξη της προστιθέμενης αξίας είτε σε ποσότητα (δηλαδή $$$) είτε σε εικόνα (κύρος). Άρα στο ερώτημά σου "τι θα έπρεπε να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής" η απάντηση είναι "Σχεδόν τα πάντα" ... Στατιστικά (όπως και να έχεις πιστοποιήσει, έτσι και αλλιώς δείγμα είναι), συνέργιες με άλλες δραστηριότητες, προστιθέμενη αξία και άμεσα έσοδα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.