Προς το περιεχόμενο

11 χρόνια και κάτι χωρίς το θεό.


nzeppos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 211
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

 

Πολύ καλό. Τα δύο πρώτα ομολογώ πως δεν τα είχα ξαναδεί.

 

Για το τελευταίο link (με τον αγώνα) να σημειώσω ότι δεν είναι η ζωντανή μετάδοση, μιας και αν θυμάμαι καλά μέχρι και την Ίμολα κανένα ελληνικό κανάλι δεν είχε εξασφαλίσει live δικαιώματα για την F1 του 1994 (πιθανότατα λόγω της παντοκρατορίας των Williams τα 2 προηγούμενα χρόνια, όπου Mansell-Prost έκαναν πάρτι με τις ενεργητικές αναρτήσεις και έριξαν το τηλεοπτικό ενδιαφέρον στα τάρταρα, ο λόγος που κι εγώ είχα ψιλοσταματήσει να ασχολούμαι εκείνο το διάστημα).

 

Θυμάμαι πως οι 4 Τροχοί είχαν γράψει στο τεύχος του επόμενου μήνα* ότι τα κανάλια μυρίστηκαν... αίμα και ξαφνικά έσπευσαν να ξαναρχίσουν να μεταδίδουν ζωντανά τους αγώνες. Είναι αυτά που έλεγε ο αείμνηστος Σταθάκης τόσα χρόνια πριν.

 

* το θρυλικό (πλέον) εξώφυλλο σε μεγαλύτερη ανάλυση:

 

 

post-47640-0-42887800-1494805641_thumb.jpg

 

 

Μόνο εγώ κατάλαβα ότι το γύρισε σε άθεος

 

Αν αναφέρεσαι στον Άιρτον, τότε σίγουρα αυτό δεν ισχύει. Τότε μάλλον κάτι λάθος κατάλαβα. Πάντως ο τίτλος που διάλεξα για το άρθρο το 2005 ήταν μάλλον ατυχής, μιας και ο Άιρτον ούτε θεός ήταν, ούτε καν... ημίθεος. Ένας απλός άνθρωπος ήταν που του άρεσε η ταχύτητα και δυστυχώς το πλήρωσε με το υπέρτατο τίμημα.

 

ΟΚ, καλά, δεν ήταν και τόσο απλός, σχήμα λόγου.

 

Ψήθηκα τώρα να ξαναδιαβάσω τα (εκπληκτικά) βιβλία του Βασίλη Τσακίρογλου ("Το πνεύμα της ταχύτητας" και "Adeus", όσοι δεν τα γνωρίζετε ψάξτε τα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όπως το βλέπω εγώ θα ήταν έως απίθανο, μιας και το κεφάλι είναι πλέον πολύ πιο προστατευμένο*. Τα δε μονοθέσια είναι αρκετά πιο ευκολοδήγητα και (κυρίως) προβλέψιμα. Δεν υπάρχει πλέον περίπτωση να "ξεκολλήσει" ξαφνικά το αμάξι από το οδόστρωμα, όπως έγινε στην περίπτωση του Ayrton επειδή χάθηκε απότομα η αεροδυναμική πρόσφυση, πιθανώς επειδή τερμάτισαν οι αναρτήσεις (αν υποθέσουμε ότι δεν ισχύουν οι υπόλοιπες θεωρίες περί σπασμένης κολόνας τιμονιού, οδηγικού λάθους κλπ).

 

Γενικά τα μονοθέσια στις αρχές της σεζόν 1994 ήταν εξαιρετικά απρόβλεπτα μετά την απότομη αφαίρεση των περισσότερων ηλεκτρονικών βοηθημάτων (πχ. TCS), των ενεργητικών αναρτήσεων κ.α., συνέπεια του πάρτι που έκανε η Williams το 1992 και το 1993 (μαζί και η McLaren τη δεύτερη χρονιά). Υποτίθεται ότι αυτοί οι δύο είχαν εξελίξει τα εν λόγω βοηθήματα σε τέτοιο βαθμό που οι υπόλοιπες ομάδες δεν μπορούσαν πλέον να τις ανταγωνιστούν.

 

Για τις Williams και McLaren υπάρχει ο θρύλος (που μάλλον αληθεύει) ότι το μεγαλύτερο μέρος του περίπλοκου και πανάκριβου software για τον έλεγχο των ενεργητικών αναρτήσεων το έπαιρναν δωρεάν από τις εγχώριες αεροδιαστημικές βιομηχανίες, κάτι που δεν μπορούσε να κάνει για παράδειγμα η Ferrari (τουλάχιστον όχι σε αυτό το βαθμό, μιας και τέτοιες αναρτήσεις υπήρχαν ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του '80 ενώ το 1993 πρακτικά όλες οι ομάδες χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία αυτή).

 

Όταν η Ferrari απείλησε να αποχωρήσει από την F1 (με ανυπολόγιστες συνέπειες για το άθλημα), αμέσως ελήφθη η απόφαση για άμεση κατάργηση των βοηθημάτων, χωρίς την ανάλογη μελέτη για τις συνέπειες που θα υπήρχαν στην συμπεριφορά των μονοθεσίων. Τα αποτελέσματα εκείνης της σεζόν τα ξέρουμε: θάνατοι Senna, Ratzenberger, σοβαρότατα ατυχήματα για Wendlinger (αν θυμάμαι καλά είχε μείνει για βδομάδες σε κώμα), Barrichello, Alesi, Lamy, Lehto και Montermini.

 

Για να ξαναγυρίσουμε στο αρχικό ερώτημα, τα μέτρα προστασίες στις πίστες έχουν βελτιωθεί δραματικά και οι καμπές των 300+ km/h έχουν πλέον μεγαλύτερη διέξοδο διαφυγής. Στην Ταμπουρέλο της Ίμολα δεν μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο (ακόμα και μετά το παρολίγον μοιραίο ατύχημα του Μπέργκερ στο ίδιο σημείο πριν λίγα χρόνια), επειδή ακριβώς πίσω από τον τοίχο υπάρχει ποτάμι. Να σημειώσω επίσης ότι σε τέτοιες στροφές οι ίδιοι οι οδηγοί προτιμούσαν τσιμέντο ή έστω μπαριέρες, παρά σειρές από ελαστικά ώστε να μην "αρπάζει" το μονοθέσιο κατά την πρόσκρουση και εκσφενδονίζεται πίσω.

 

Στην τελική ο θάνατος του Ayrton ήταν αυτό που λέμε η κακιά η ώρα. Δεν σκοτώθηκε από την ίδια την πρόσκρουση, αλλά από τα ψαλίδια της ανάρτησης που τρύπησαν το κράνος του. Θα μπορούσε κάλλιστα να τη γλυτώσει αν τον είχαν πάρει ξώφαλτσα, όπως έγινε με το Massa πριν λίγα χρόνια. Δυστυχώς όμως...

 

* κοιτάξτε πόσο πολύ εκτεθειμένο ήταν το κεφάλι εν έτει 1994 σε σχέση με τα σημερινά μονοθέσια:

 

 

upwilliams.jpg

f1-conclusions-headphones-verstappen-vet

 

 

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ερώτηση : με τα σημερινά σκάφη θα πέθαινε πάλι;

αυτο που τον σκοτωσε ηταν ενα θραυσμα απο το ψαλιδι που διαπερασε το κρανος του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 11 μήνες μετά...
1 ώρα πριν, nzeppos είπε

Μια ολόκληρη γενιά αργότερα (24 χρόνια!) και δεν τον ξεχνάμε.

AYRTON-senna.jpeg.c7790efaff817b07ffb5f73bbe622b47.jpeg

Και του χρόνου παλίκαροι!

Πώς να τον ξεχάσεις; αν έτρεχε τώρα με τα σημερινά εργαλεία θα ήταν συνέχεια πρώτος.. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για τα σημερινά "εργαλεία" επιφυλάσσομαι να πω τι πιστεύω. Αν κρίνω από την προσομοίωση που έχει υλοποιηθεί σε παιχνίδια όπως το Assetto Corsa, η κύρια δυσκολία πρέπει να είναι να πατάς κουμπάκια στο τιμόνι καθ' όλη τη διάρκεια του γύρου ώστε να ρυθμίζεται κατάλληλα η απόδοση των MGU-H και MGU-K, η ισορροπία των φρένων πριν την εκάστοτε στροφή κλπ. Πολλά από αυτά είναι προ-αποθηκευμένα σε έτοιμα προφίλ και ενεργοποιούνται αυτόματα ανάλογα με το σημείο της πίστας που βρίσκεται το μονοθέσιο. Δεν είναι εύκολο και οπωσδήποτε απαιτείται μεγάλη συγκέντρωση και ικανότητα, όμως οδήγηση σαν αυτή του παραπάνω βίντεο παίζει σε εντελώς διαφορετική κατηγορία.  

Κατά τ' άλλα τα τελευταία χρόνια έχουμε μηχανές και γενικά μηχανικά μέρη που "σπάνε" από σπάνια έως ποτέ, σχεδιαστικές γελοιότητες όπως το Halo, θλιβερούς ήχους κινητήρων και αμέτρητα άλλα κουσούρια. Ο λόγος που πλέον έχω πάψει να παρακολουθώ το άθλημα.

Όσο καλοί και να είναι οι Vettel/Hamilton/Alonso μαζί με το υπόλοιπο συνάφι τους, δεν νομίζω πως θα μπορέσουν ποτέ να έρθουν σε ευθεία αντιπαράθεση με τους Senna/Prost/Mansell/Schumacher του κόσμου τούτου. Και δεν βάζω καν τους ακόμα παλαιότερους, κυρίως γιατί δεν πρόλαβα να τους δω.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχει χάσει την αίγλη του το άθλημα και προσωπικά δεν απολαμβάνω το θέαμα σε σχέση με τα παλιότερα χρόνια της f1. Σίγουρα έχει ακόμα μεγάλη δυσκολία αλλά πλέον έχει γίνει ποιο tactical και με τόση τεχνολογία πάνω στα οχήματα που δεν νιώθω την αδρεναλίνη που ένιωθα παλιότερα βλέποντας. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 11 μήνες μετά...
  • 10 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν ο Ayrton είχε στρίψει στην Ταμπουρέλο, χθες θα γιόρταζε τα εξηκοστά γενέθλιά του.

 

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 22/3/2020 στις 2:40 ΜΜ, nzeppos είπε

Αν ο Ayrton είχε στρίψει στην Ταμπουρέλο, χθες θα γιόρταζε τα εξηκοστά γενέθλιά του.

Το νούμερο 7 δείχνει το μεγαλείο του όχι απλά σαν πιλότος, αλλά και σαν άνθρωπος. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...