dim_b Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δηλαδή που είναι το παράλογο σ'αυτή τη δήλωση; Αν δεν ανήκει το τραγούδι στον δημιουργό του, σε ποιόν ανήκει; Μήπως σε αυτούς που το κατεβάζουν από το internet χωρίς να πληρώνουν; :roll: Νομίζω ότι στην προσπάθεια να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα έχουμε αρχίσει να μη δεχόμαστε ούτε τα αυτοννόητα.
MariaTs. Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 dim_b παρεξηγήθηκα τελικά! Με το σχόλιο μου, τόνιζα τον τρόπο που έγινε η δήλωση! Αν την ακούσατε σίγουρα θα με καταλαβαίνατε. Δεν αρνήθηκα ότι οι δημιουργίες δεν ανήκουν σε κάποιους, προς Θεού!
dim_b Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Την άκουσα (btw, η Ηρώ ήταν που την έκανε) και δε μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Πιό μεγάλη εντύπωση μου έκανε ο Δάντης που κλαιγόταν ότι του κλέβουν τα δικαιώματα από το "Μάγια, μάγια θα σου κάνω" (ποιοί θα το αγόραζαν άραγε; :roll: ). Γενικά διαφωνώ με όλη αυτή την εκδήλωση (που διοργανώθηκε από την IFPI ), αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Καλό θα ήταν η IFPI να ψάξει να βρεί ποιοί είναι αυτοί που μέσα από τις εταιρίες προμηθεύουν τα CD στους αρχιπειρατές πριν ακόμα κυκλοφορήσουν στην αγορά, ώστε να προλάβουν να έχουν έτοιμα τα αντίγραφα που χρειάζονται γιά να καλύψουν τη ζήτηση.
netmaniac Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Βαλτε adsl με 50ε το μηνα, και κατεβαστε οτι θελετε! Ουτε μαυροι και τα χαλια ποιοτητας cd τους, και ουτε τα δισκαδικα με τις τρελες τιμες τους.
Επισκέπτης Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δημοσ. 30 Μαΐου 2005 Δηλαδή που είναι το παράλογο σ'αυτή τη δήλωση; Αν δεν ανήκει το τραγούδι στον δημιουργό του' date=' σε ποιόν ανήκει;Μήπως σε αυτούς που το κατεβάζουν από το internet [b']χωρίς να πληρώνουν[/b]; :roll: Νομίζω ότι στην προσπάθεια να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα έχουμε αρχίσει να μη δεχόμαστε ούτε τα αυτοννόητα. Καθόλου αυτονόητα δεν είναι αυτά τα πράγματα. Κατ'αρχάς διαφωνώ ριζικά. Έγραψα νωρίτερα ότι τα δημιουργήματα ανήκουν στην ανθρωπότητα και υπάρχουν και πάρα πολλοί πολιτισμοί στη γη που δεν αναγνωρίζουν κανένα δημιουργό. Όλα τα έργα είναι ανυπόγραφα. Και μιλάμε φυσικά για αριστουργήματα. Και για να ξαναπω αυτό που είπα νωρίτερα, αν δεν υπήρχε η παραδοσιακή μουσική, κανείς δεν θα μπορούσε να γράψει μελωδία. Χρειάζεται πολύς κόπος. Όχι επειδή σήμερα τα βρήκαμε έτοιμα, μας φαίνεται ότι δεν είναι και τίποτα ιδιαίτερο. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι έκαναν πάρα πολλά χρόνια να σκεφτούν ότι θα μπορούσαν 2 μελωδίες να ηχούν μαζί. Αν αυτό γινόταν σήμερα, θα είχε κάποιος την πατέντα και δεν θα μπορούσε κανείς άλλος να το κάνει, γιατί "το σκέφτηκε πρώτος". Πωπω προβλήματα. Και χωρίς λόγο. Μόνο για να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό, την ματαιοδοξία και την φιλαργυρία κάποιων. Εγώ, πέρα από όλα αυτά τα περίεργα επιχειρήματα και τα λοιπά, θα θέσω μόνο έναν προβληματισμό: Βελτιώθηκαν τα πράγματα με αυτούς τους νόμους και την "αναγνώριση" στους καλλιτέχνες της εργασίας τους και μπλαμπλαμπλα; 'Η μήπως γίναν πολύ πολύ χειρότερα; Γράφονται καλύτερα έργα σήμερα; Για μένα πάμε κατα διαόλου, και κατηγορώ το Star System για αυτό, και τα πολλά λεφτά που έχουν οι καλλιτέχνες.
-nick- Δημοσ. 31 Μαΐου 2005 Δημοσ. 31 Μαΐου 2005 Γράφονται καλύτερα έργα σήμερα; Καλη μουσικη υπαρχει παντα... ακομα και σημερα
vastravoud Δημοσ. 31 Μαΐου 2005 Δημοσ. 31 Μαΐου 2005 Προφανώς κανείς δεν μπορεί να πατεντάρει τα 9/8 του ζεϊμπέκικου και να απαιτεί πνευματικά δικαιώματα γι' αυτό. Ωστόσο, αυτός που στρώνει τον κώλο του κάτω και ΔΟΥΛΕΥΕΙ, και καταφέρνει να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο μουσικό κομμάτι, γιατί δεν πρέπει να του αναγνωρίζεται σαν δικό του; Προφανώς θα δανειστεί μικρές μουσικές φράσεις, αυτό είναι λογικό κι επόμενο! Αυτό δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι το τραγούδι ολόκληρο είναι προϊόν δικής του έμπνευσης.
BadBoy Δημοσ. 31 Μαΐου 2005 Δημοσ. 31 Μαΐου 2005 Δεν θα προσθέσω, ούτε θα σχολιάσω τίποτα. Σας παραπέμπω μόνο στην υπογραφή μου...
Επισκέπτης Δημοσ. 1 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 1 Ιουνίου 2005 Προφανώς κανείς δεν μπορεί να πατεντάρει τα 9/8 του ζεϊμπέκικου και να απαιτεί πνευματικά δικαιώματα γι' αυτό. Ωστόσο' date=' αυτός που στρώνει τον κώλο του κάτω και ΔΟΥΛΕΥΕΙ, και καταφέρνει να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο μουσικό κομμάτι, γιατί δεν πρέπει να του αναγνωρίζεται σαν δικό του; Προφανώς θα δανειστεί μικρές μουσικές φράσεις, αυτό είναι λογικό κι επόμενο! Αυτό δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι το τραγούδι ολόκληρο είναι προϊόν δικής του έμπνευσης.[/quote'] Αυτά δεν θα τα έλεγες αν μπορούσες να συνειδητοποιήσεις πόσο λίγο προσθέτει ο καθένας σε ένα τεράστιο κατασκεύασμα. Πρέπει να βγεις έξω και να δεις τη μεγάλη εικόνα. Αυτό δεν είναι εύκολο βέβαια. Τέλος πάντων, δε μιλάω τυχαία. Η μουσική είναι η δουλεία μου, και ασχολούμαι πάρα πολύ με την ιστορική της εξέλιξη. Τώρα δεν είναι δυνατόν να αναλύσω εδώ το κάθε τι, αλλά θα μπορούσα να πω ότι στην τελική αυτό που συμβαίνει, είναι ότι υπάρχει ένα τεράστιο κτίσμα, και ο καθένας βάζει ένα πρίσμα μπροστά του και το δείχνει στον άλλο μέσα από αυτό το πρίσμα. Αλλά το κτίσμα ανήκει σε όλους. Και να ξεκαθαρίσω για άλλη μια φορά: 1) Ναι, και σήμερα γράφεται καλή μουσική, αλλά όχι χάρη στο νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων. 2) Δεν είπα να μην πληρώνονται καθόλου οι δημιουργοί, αλλά να πληρώνονται όσο δούλεψαν, και όχι για όλη τη δουλειά που έκαναν από πίσω χιλιάδες άνθρωποι (ιστορικά). Τα πιο πολλά τραγούδια από αυτά που ακούγονται ευραίως γράφτηκαν σε μια μέρα, πλάκα μου κάνετε; Ποιόν κώλο τους έβαλαν κάτω να δουλέψουν; 3) Δεν με νοιάζει το να αναγνωρίζεται κάτι σε κάποιον ως δικό του (πωπω μου τη σπάει αυτή η φράση. Δεν μπορώ με τίποτα να δεχτώ ότι μια μουσική φράση είναι κάποιου...) αλλά βρίσκω απαράδεκτο το να μην με αφήνει μετά να χρησιμοποιήσω κάτι που έγραψε και να πρέπει να τον πληρώσω. Εγώ είμαι σπίτι μου, έχω μπροστά μου ένα πιάνο, μπορώ να παίξω ότι θέλω και να το μοιραστώ με τους άλλους ανθρώπους. Είναι δυνατόν την ώρα που παίζω να πρέπει να σκέφτομαι "Αχ, μήπως αυτό τώρα το έκλεψα από κάποιον και δεν είναι εντελώς δικό μου;" Πολύ μαρτύριο. Δεν επιτρέπει στην έμπνευση μου να λειτουργήσει. Και δεν μπορώ να απολαύσω το θαύμα της μουσικής με όλη μου τη δύναμη.
vastravoud Δημοσ. 1 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 1 Ιουνίου 2005 Εγώ μπορεί να μην ασχολούμαι επαγγελματικά με τη μουσική γενικότερα, αλλά παρ' όλα αυτά μελετώ πάρα πολύ ερασιτεχνικά την παραδοσιακή μουσική. Θα σου επαναλάβω ότι δεν εννοώ ότι μια "μουσική φράση" είναι συγκεκριμέα κάποιου συνθέτη, αλλά όλες οι μουσικές φράσεις που αποτελούν ένα τραγούδι του ανήκουν. Πως θα ένοιωθες αν είχες συνθέσει ένα σκοπό, τον έπαιζες στα πανηγύρια και μετά από 2 χρόνια τον άκουγε κάποιος, τον δισκογραφούσε πρώτος και έμενε το όνομα του σαν δημιουργός; Πέρα από τα λεφτά, καλώς ή κακώς ο άνθρωπος είναι ματαιόδοξος και θέλει την αναγνώριση.
Επισκέπτης Δημοσ. 1 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 1 Ιουνίου 2005 Θα σου επαναλάβω ότι δεν εννοώ ότι μια "μουσική φράση" είναι συγκεκριμέα κάποιου συνθέτη' date=' αλλά όλες οι μουσικές φράσεις που αποτελούν ένα τραγούδι του ανήκουν. Πως θα ένοιωθες αν είχες συνθέσει ένα σκοπό, τον έπαιζες στα πανηγύρια και μετά από 2 χρόνια τον άκουγε κάποιος, τον δισκογραφούσε πρώτος και έμενε το όνομα του σαν δημιουργός; Πέρα από τα λεφτά, καλώς ή κακώς ο άνθρωπος είναι ματαιόδοξος και θέλει την αναγνώριση.[/quote'] Ειλικρινά, όχι απλά δε θα με ένοιαζε, αλλά θα χαιρόμουν κιόλας που η σύνθεση έφτασε στα αυτιά πολλών ανθρώπων, γιατί γι'αυτό το έγραψα άλλωστε. Και δεν με νοιάζει και να μην ξέρει κανένας ότι το έγραψα εγώ. Το ζήτημα είναι να βγει κάτι εκεί έξω και να το σχολιάσουμε όλοι μαζί. Ο πρώτος λόγος που γράφω κάτι, είναι επειδή δεν υπάρχει και όχι για να δείξω στους άλλους τι γ@μ@τος είμαι. Από τη στιγμή που θα γίνει διάσημο, δεν με ενδιαφέρει η δόξα ή οτιδήποτε. Μάλιστα θεωρώ ελαττωματικό το να είναι κανείς διάσημος και δοξασμένος. Και εννοείτε ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ματαιόδοξοι. Είναι φαινόμενο της εποχής μας η έκταση του φαινομένου. Και για μένα είναι και μεγάλο λάθος, γιατί κανείς από αυτούς που δοξάστηκαν δεν ολοκληρώθηκαν σαν άνθρωποι μέσα από τη δόξα. Αντίθετα πολλοί από αυτούς είναι σχιζοφρενείς (εκκεντρικοί το λέμε για αυτούς που έχουν λεφτά). Άσε που, όντας διάσημος, χάνεις κάτι που δεν μπορείς να το ξαναβρείς εύκολα. Το να μην σε αναγνωρίζει ο μπακάλης σου ας πούμε. Για το τελευταίο αυτό διαβάστε Douglas Adams - Γυρίστε το γαλαξία με ωτο-στοπ, τρίτο βιβλίο "Η ζωή το σύμπαν και τα πάντα", στο σημείο που μιλάνε για τα ταξίδια στο χρόνο και τον ποιητή Λαλλαφά (νομίζω ότι έτσι τον έλεγαν). Τρελό γέλιο και πολύ νόημα.
vastravoud Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Πάντως θα ήθελα πάρα πολύ να δω κάποιον μεγάλο συνθέτη να μη νοιάζεται καθόλου για την πατρότητα των κομματιών του. Προσωπικά δε βρίσκω κάτι κακό σε αυτό, και εφόσον ο συνθέτης του κομματιού θέλει να αναγνωρίζεται και να μνημονεύεται, γιατί να μην το σεβαστούμε;
The_Judas Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Το ζήτημα είναι ότι σε μια εποχή όπου η μουσική μπορεί να αποφέρει πολλά χρήματα γιατί να αφήσεις τα δικαίωμα σε κάποιον άλλο να σου κλέψει τη δόξα και το χρήμα που αυτή συνεπάγεται? Το ότι το σύστημα της μουσικής βιομηχανίας έχει πολλές ατέλειες είναι το μόνο σίγουρο. Φταίμε όμως και εμείς οι ακροατές-αγοραστές που συμβιβαζόμαστε με τα εμπορικά δημιουργήματα της. Αντί να προωθούμε αυτά που αξίζουν δεχόμαστε άκριτα τα προιόντα με ημερομηνία λήξεως που μας δίνει η βιομηχανία.
-nick- Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Ειλικρινά, όχι απλά δε θα με ένοιαζε, αλλά θα χαιρόμουν κιόλας που η σύνθεση έφτασε στα αυτιά πολλών ανθρώπων, γιατί γι'αυτό το έγραψα άλλωστε. Και δεν με νοιάζει και να μην ξέρει κανένας ότι το έγραψα εγώ. Το ζήτημα είναι να βγει κάτι εκεί έξω και να το σχολιάσουμε όλοι μαζί. Ο πρώτος λόγος που γράφω κάτι, είναι επειδή δεν υπάρχει και όχι για να δείξω στους άλλους τι γ@μ@τος είμαι. Από τη στιγμή που θα γίνει διάσημο, δεν με ενδιαφέρει η δόξα ή οτιδήποτε. Μάλιστα θεωρώ ελαττωματικό το να είναι κανείς διάσημος και δοξασμένος. poly sosto auto, mono pou ego tha ithela isos na kseroun oti to exo grapsei ego...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.