vastravoud Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 2 Ιουνίου 2005 Ε ναι, κακά τα ψέματα, κι εγώ το ίδιο θα 'θελα.
Επισκέπτης Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Τι περίεργο... Κάποιοι μιλάνε λες και είναι δεδομένο ότι η δόξα είναι καλό πράγμα. Λυπάμαι, αλλά εμένα μου φαίνεται αρνητικό. Όχι μόνο για μένα, αλλά και για τους άλλους. Θεωρώ ότι χαλάει ότι πιο σημαντικό έχει ο άνθρωπος εκ φύσεως. Την κοινωνικότητα του. Τη λειτουργία του την ίδια. Και ειδικά όταν μιλάμε για τέχνη. Άντε στην πολιτική το καταλαβαίνω ίσως ότι χρειάζεται. Α! Και by the way, προφανώς και υπάρχουν μεγάλοι καλλιτέχνες που δεν νοιάζονται για τη δόξα. Απλά δεν τους ξέρεις ( λογικό δεν είναι; ). Κατ'αρχάς υπάρχουν έργα στην Ανατολή, όπου λόγω θρησκείας κανείς δεν ήθελε κατα παράδοση να δοξαστεί, τα οποία δεν έχουν όνομα δημιουργού. Αλλά δυστυχώς, όταν έρθει κάποιος και σου πει "Κοίτα αυτά τα εκπληκτικά έργα", το πρώτο που θα ρωτήσεις είναι "ποιός τα έφτιαξε" και αν σου πουν "δεν ξέρουμε", πολύ πιθανό να στραβομουτσουνιάσεις και να υποτιμήσεις την αξία τους. Ενώ αν σου πούνε "Κοίτα τα έργα του τάδε τεράστιου θεού ιδιοφυούς καλλιτέχνη", ε, τότε ασχολείσαι περισσότερο. Δυστυχώς, οι δυτικοί χρειάζονται την προσωποποίηση. Είναι ειδωλολάτρες (πάλι στη θρησκεία το πήγα). Έχω ανακαλύψει όμως κάτι τύπους, ακόμα και εδώ, που στα γκαράζ των πατεράδων τους κάνουν θαύματα, και φυσικά το 90% αυτών θα χαθεί. Θα σου πω για έναν καλλιτέχνη, που αν ζούσε δεν θα τον ήξερες γιατί απλά έλεγε "Τι να τις κάνω τις τιμές τους, τα λόγια τα θεατρικά". Ο Παύλος Σιδηρόπουλος. Που ήταν και "κλέφτης" σε εισαγωγικά ( ε, για περίμενε... Τα έβαλα τα εισαγωγικά! ). Αλλά νε την καλή έννοια. Τυχαία τον ανακαλύψαν. Θα μπορούσαν άνετα όλα όσα έγραψε να χαθούν.
vastravoud Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Μα δεν μπορώ να διαφωνήσω ότι υπάρχουν και άνθρωποι που δε νοιάστηκαν για τη δόξα! Ωστόσο δε νομίζω πως αποτελούν τον κανόνα, καθώς μάλλον οι "επώνυμοι" δημιουργοί αριστουργημάτων είναι περισσότεροι. Ακόμα και οι "ανώνυμοι", αυτοί δηλαδή από τους οποίους "έκλεψαν" οι μεγάλοι, δε μας λέει κανείς ότι όντως δεν τους ένοιαζε, ή ήθελαν να μείνουν αφανείς! Από την ενασχόληση μου έχω βρει αρκετές περιπτώσεις μουσικών που έμειναν στην αφάνεια, για να δοξαστούν κάποιοι άλλοι με τα δικά τους κομμάτια. Το ότι οι πρωτότυποι συνθέτες έζησαν το 1900 ή και πιο πριν δε σημαίνει ότι δεν ήθελαν την πατρότητα των κομματιών τους, ή ότι δεν τους αξίζει!
Cristina Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Manuel, αν και σε γενικές γραμμές συμφωνώ με όσα λες, φαντάζομαι πως ξέρεις ότι μερικά πράγματα που θίγεις είναι εντελώς προσωπικά και υποκειμενικά, έτσι; Η δόξα μπορεί να είναι και καλή, αλλά και κακή. Και το να αναγνωρίζεται ο κόπος σου, δεν έχει να κάνει με δόξα, νομίζω. Και στον Van Gogh αναγνωρίστηκαν οι πίνακές του, αλλά δεν είχει εν ζωή καμιά δόξα. Edit: Hehe... Αυτό ακριβώς που είπε και ο Βαγγέλης.
-nick- Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Τι περίεργο... Κάποιοι μιλάνε λες και είναι δεδομένο ότι η δόξα είναι καλό πράγμα. Λυπάμαι, αλλά εμένα μου φαίνεται αρνητικό. Όχι μόνο για μένα, αλλά και για τους άλλους. Θεωρώ ότι χαλάει ότι πιο σημαντικό έχει ο άνθρωπος εκ φύσεως. Την κοινωνικότητα του. Τη λειτουργία του την ίδια. Και ειδικά όταν μιλάμε για τέχνη. Άντε στην πολιτική το καταλαβαίνω ίσως ότι χρειάζεται. Με παρεξηγησες. Δεν λεω να γραφεις μουσικη με σκοπο να γινεις γνωστος/διασημος. Αλλα να ξερει ο Χ οτι τα Υ κομματια που χορευε και ταξιδευε ολο βραδυ ηταν δικα σου. Ουτε ειναι απαραιτητο να "χαλασει" η κοινωνικοτητα του αν ξερεις οτι τα κομματια ειναι δικα του...δεν ειναι απαραιτητο να "ψωνιστει"...
kleidokratwr Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2005 Θα σου πω για έναν καλλιτέχνη, που αν ζούσε δεν θα τον ήξερες γιατί απλά έλεγε "Τι να τις κάνω τις τιμές τους, τα λόγια τα θεατρικά". Ο Παύλος Σιδηρόπουλος. Προτιμώ το πιο τρανταχτό παράδειγμα με τον Άσιμο.
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Προτιμώ το πιο τρανταχτό παράδειγμα με τον Άσιμο. Σωστό και αυτό! By the way, όσον αφορά τη κοινωνικότητα, δεν εννοούσα το πρόβλημα του να ψωνιστεί (που είναι και αυτό σημαντικό είναι η αλήθεια - the temptation of the dark side is strong), αλλά το ότι ο μανάβης σου δεν θα σε αντιμετωπίζει όπως όλους τους άλλους. Όπως και στις δημόσιες υπηρεσίες και για να πάω και πιο μακριά οι γυναίκες... Αλλάζει η ζωή σου. Δεν μπορείς πια να γράψεις για τα απλά πράγματα, γιατί απλά δε τα βιώνεις. Όχι ότι είναι και εντελώς απαραίτητο να γράφεις αυτά που βιώνεις, αλλά you get the picture. Όσον αφορά τα υποκειμενικά θέματα που θίγω, η αλήθεια είναι ότι παρασύρομαι και εγώ (όπως οι περισσότεροι άνθρωποι), και όταν λέω μια άποψη, την υποστηρίζω λες και είναι ολόσωστη και η άλλη άποψη εντελώς λάθος. Αλλά η αλήθεια είναι πάντα κάπου στη μέση. Εξαρτάται πάντα και με το ποιόν συζητάς. Συχνά πιάνει κανείς τον εαυτό του όταν μιλάει σε ανθρώπους με αντιδιαμετρικά αντίθετες απόψεις, να υποστηρίζει και αυτός τις άλλες απόψεις αντίστοιχα. Σαν να υπάρχει μια τραμπάλα, και ανάλογα προσπαθείς να κάνεις τον άλλο να βρεθεί στο σημείο που είσαι και εσύ. ;-) Anyway όμως...
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Ωστόσο δε νομίζω πως αποτελούν τον κανόνα, καθώς μάλλον οι "επώνυμοι" δημιουργοί αριστουργημάτων είναι περισσότεροι. Ακόμα και οι "ανώνυμοι", αυτοί δηλαδή από τους οποίους "έκλεψαν" οι μεγάλοι, δε μας λέει κανείς ότι όντως δεν τους ένοιαζε, ή ήθελαν να μείνουν αφανείς! Εγώ πιστεύω πάνω σε αυτό, ότι οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες στην ιστορία, πρέπει να χάθηκαν. Το πιστεύω πολύ έντονα. Γιατί αυτός που φωνάζει "Είμαι ιδιοφυία! Είμαι ιδιοφυία!", προσπαθεί να πείσει και τον εαυτό του. Κάποιος ήσυχος γεράκος στη γωνία, θα ξέρει πιστεύω περισσότερα. Πάλι δεν το είπα ακριβώς όπως θα το ήθελα αλλά κατάλαβες φαντάζομαι. Ας το πω και ως εξής: Κάποιον που κατάλαβε πόσο σημαντικό πράγμα είναι η ταπεινοφροσύνη και ξέφυγε από την αλαζονεία και τον εγωκεντρισμό του, τον εμπιστεύομαι απόλυτα να μου διδάξει πράγματα για τη ζωή. Οι διάσημοι συνήθως... Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις.
vastravoud Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Μα εδώ δε μιλάμε για το ποιός είναι σοφότερος, ποιός μπορεί να σε διδάξει, ή ποιός δεν είναι εγωκεντρικός! Αποκλειστικά καλλιτεχνικά μιλάμε. Επί της ουσίας, δεν ξέρω παρά ελάχιστες περιπτώσεις πραγματικά μεγάλων δημιουργών που επέλεξαν την αφάνεια. Για να το πάμε παραπέρα, ακόμα και αυτός που επιλέγει την αφάνεια δεν ξέρω πως θα αντιδρούσε αν του έκλεβαν τη δουλειά του και δεν μπορούσε να διεκδικήσει ούτε την πατρότητα της.
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Αποκλειστικά καλλιτεχνικά μιλάμε. Επί της ουσίας, δεν ξέρω παρά ελάχιστες περιπτώσεις πραγματικά μεγάλων δημιουργών που επέλεξαν την αφάνεια. Για να το πάμε παραπέρα, ακόμα και αυτός που επιλέγει την αφάνεια δεν ξέρω πως θα αντιδρούσε αν του έκλεβαν τη δουλειά του και δεν μπορούσε να διεκδικήσει ούτε την πατρότητα της. Μα είναι δυνατόν να ξέρεις κάποιον που έμεινε στην αφάνεια;! Εννοείτε ότι δεν τους ξέρεις. Για αυτό και έμειναν στην αφάνεια. Ε, τώρα για το τελευταίο, ας θυμηθούμε ότι οι άνθρωποι δεν σκεφτόντουσαν πάντα έτσι. Όταν δεν υπήρχε το StarSystem, και όλη αυτή η πλύση εγκεφάλου περί του να γίνει κανείς διάσημος, υπήρχαν πολύ που σκέφτονταν αλλιώς. Και ακόμα υπάρχουν προφανώς. Είναι καθαρά θέμα πολιτισμού. Ας μην κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια. Α! Και γιατί θεωρείς ότι ο καλλιτέχνης δεν σου διδάσκει πράγματα; Αν και εγώ τη διδασκαλία την αντιλαμβάνομαι περισσότερο ως διάλογο παρά ως μονόλογο, γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι και οι δάσκαλοι παίρνουν από τους μαθητές, οπότε ίσως η σωστότερη (κατα το λαϊκόν) διατύπωση θα ήταν "άνθρωποι που με ενδιαφέρουν να επικοινωνήσω".
Lucifer Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δεν νομίζω πως έχει νόημα μια διαφωνία επί ενός πολύ συγκεκριμένου ζητήματος, όταν η στάση της μιας πλευράς πηγάζει από μια πολύ πιο γενική ιδεολογία.
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2005 Δεν νομίζω πως έχει νόημα μια διαφωνία επί ενός πολύ συγκεκριμένου ζητήματος, όταν η στάση της μιας πλευράς πηγάζει από μια πολύ πιο γενική ιδεολογία. Ακριβώς! Και αυτό προσπαθούσα στην ουσία να δείξω όταν έβαλα το θέμα σε άλλα επίπεδα, πολιτικά ή πολιτισμικά. Είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί μόνο μέσα από πολύ πιο γενικές ιδεολογίες. Αρα...
yiah Δημοσ. 6 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2005 kai o neutonas itane skatoxaraktiras ti na kanoume na min diabasoume ti 8eoria tis barititas? kai o bach egrafe erga meta apo paragelia opos kai polloi megaloi zografoi (ok 8a mou peis itane tetio to politikooikonomiko sistima tis epoxis kai propobos tou simerinou sistimatos kai giauto tous anagnorizoume simera) de boroume na krinoume kapion apo tin pro8esi diladi an kapios exei pro8esi na grapsei tin kaliteri mousiki toy kosmou kai kanei 10 xronia gia auto posa lefta 8a parei? kai an kapios allos grapsei odos ena apo ta simadikotera pragmata stin mousiki kai tou pire 1 nixta? ektos an ipoenois mia kinonia pou sou dinei ti dinatotita na kaneis auto pou 8eleis adiaforodas gia to apotelesma giati na berdeuoume to dimiourgo me to dimiourgima? nomizo tetoia sigrisi ginete otan to dimiourgima einai ipodeestero apo ton dimiourgo. kalos-sofos an8ropos de simainei kalos kallitexnis, an itan etsi jesus christ super star!!! ektos an milame gia mia kinonia opou oloi einai ikanopoiimeni xaroumenoi kai sofoi den iparxoun problimata klp alla poli fobame oti tetia koinonia einai mono i 8ia koinonia opote anazitoume ti tixi mas ston indouismo boudismo kai loipes 8riskies sorry pou ta egrapse etsi anakata alla diabasa kai tis 10 selides seri kai katalabenete
yiah Δημοσ. 17 Ιουνίου 2005 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2005 http://news.com.com/Study+Falling+CD+sales+cant+be+blamed+on+P2P/2100-1027_3-5746291.html de ftaine mono ta dowloads
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.