Προς το περιεχόμενο

Hyperthreading


apocalypse

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Λοιπόν καλά και άγια όλα αυτά. Να σας βοηθήσω με τη δική μου σκέψη, ενός απλού χρήστη υπολογιστή: Δουλεύω πολύ το office, λιγότερο το coreldraw, επεξεργάζομαι τα οικογενειακά βίντεο (άντε 1-2 15λεπτα φιλμάκια το μήνα), φτιάχνω κανένα mp3 και μπαίνω στο internet για την καθημερινή μου ενημέρωση. Επιπλέον θέλω να είμαι και μέσα στις εξελίξεις => 64-μπιτα λειτουργικά. Και όλα αυτά στην οικονομικότερη τιμή. Νομίζω ότι όλα τα παραπάνω οδηγούν στον ATHLON 64 2800+ που έχω. Και είμαι ευχαριστημένος.

Δεν νομίζω να έκανα λάθος.

Δημοσ.

Συνολικά λοιπόν ο Α64 είναι αισθητά ταχύτερος' date=' αλλά καμία φορά επιβάλεται να "παίζεις" με τα priorities στο task manager ώστε να έχεις πραγματικά γραμμική απόκριση σε όλες τις εφαρμογές.

[/quote']

 

Εκεί πήγαινε η αναφορά μου στον scheduler των windows.

Εμπειρικά , σε σύστημα χωρίς HT , έχει μια μεγαλύτερη τάση να "πνίγει" κάποια tasks , προς όφελος άλλων.

Συχνά σέρνονται τα background tasks , για να τρέχουν μια χαρά τα foreground.

Από την άλλη , αν ήθελα κάποια εφαρμογή να μην κάνει καθόλου δουλειά , δεν θα την ξεκινούσα......

Είναι κάτι που βελτιώνεται πειράζοντας τα priorities , αλλά δεν είναι και ότι ποιο βολικό.

 

Πάντως το 50% του hyperthreading είναι καθαρά εικονικό.

Το μόνο που σημαίνει είναι οτι δεν υπάρχει 2ο thread , που σε καμία περίπτωση δεν ισοδυναμεί με 50% utilization των resources του επεξεργαστή.

 

Ο επεξεργαστής έχει την δυνατότητα να αλλάζει την σειρά των εντολών , ώστε να βελτιώσει το utilization του.

Αλλά έχει αυτήν την δυνατότητα για τις εντολές που του στέλνει το λειτουργικό.

Μάλλον η καλύτερη συμπεριφορά του scheduler με HT οφείλεται στο οτι βλέπωντας 2 cpu στέλνει πάντα εντολές από 2 threads (εφόσον υπάρχουν).

Σε non-SMT επεξεργαστή , αυτό δεν συμβαίνει και το να προστεθεί μια τέτοια δυνατότητα (στο bios ή όπου αλλού) προϋποθέτει οτι ο επεξεργαστής θα είναι SMT-aware , οτι θα μπορεί να βλέπει 2 ή περισσότερα threads (δηλαδή να έχει κάτι σαν HT) .

 

Πάντως την καταστροφή του scheduler των windows (multitasking με I/O intensive tasks) , δεν την γλιτώνεις ούτε με το HT :-(.

 

Νομίζω οτι είναι off topic η απόδοση του A64 στα παιχνίδια , αν και είναι άλλο ένα ενδιαφέρον θέμα.

Πάντως πραγματικά είναι δυνατότερος , αλλά είναι κάτι που χρησιμεύει μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

 

Το καλό είναι οτι ελέω dual core , επιτέλους , άρχισαν και τα review sites να ασχολούνται με benchmarks σχετικά με το multitasking.

Δημοσ.
σε παιχνίδια ' date=' όλοι ξέρουμε ότι πολύ μεγαλύτερο ρόλο παίζει η κάρτα γραφικών παρά ο επεξεργαστής , ειδικά στις ψηλές αναλύσεις από 1280 και πάνω . Τώρα ,από την άλλη , αν το κέρδος είναι όλο κιόλο 10 fps , δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο.

Μην ξεχνάμε όμως κάτι , πάντα οι προγραμματιστές όταν γράφουν παιχνίδια , προσπαθούν να βρουν τη χρυσή τομή , ανάμεσα στην απόδοση και την ισχύ , ακριβώς γαιτί τους ενδιαφέρει να πιάσουν όσο γίνεται μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς , και αυτούς που έχουν πανίσχυρα pc αλλά και τους πιο αδύνατους . Θα μπορούσε να βγει ένα παιχνίδι που για να παίξει θα απαιτούσε τρομερή επεξεργαστική ισχύ και από την cpu και από την Gpu,αυτόματα όμως θα περιόριζε πολύ το καταναλωτικό κοινό.[/quote']

 

Η διαφορά στα games είναι πολύ μεγαλύτερη από 10fps, εκτός και αν μιλάμε για games και αναλύσεις όπου +10fps στα 50-60 fps είναι πραγματικά μεγάλη διαφορά ;)

 

Σε γενικές γραμμές δεν μπορώ να μιλήσω για διαφορά στα games, αφού πέρα από επεξεργαστή / σύστημα μνήμης, άλλαξα και GPU (πριν είχα μία ATI 9700 Pro). Φυσικά και όλα πηγαίνουν αισθητά πιο γρήγορα, ακόμα και με FSAA 4x, αλλά αυτό δεν είναι θέμα CPU σε αναλύσεις πάνω από 1024x768.

 

Benchmarks πάντως με SLI ή Sigle 6800 GT/Ultra ή/και Radeon X850 (όπου το GPU παύει πρακτικά να είναι το bottleneck, δείχνει ξεκάθαρα ότι τα games πρακτικά αδιαφορούν προς το παρόν για τα dual core & HT CPUs...γι αυτό και η πιο "άμεση" επεξεργαστική ισχύ του A64 ξεχωρίζει, όπως και οι τα MHz των "απλών" P4 αφήνουν πίσω τον P4 D.

 

Σύντομα οι πολλαπλοί πυρήνες θα περάσουν βέβαια και στις κάρτες γραφικών, και ήδη οι εταιρίες παιχνιδιών αναπτύσσουν τεχνολογίες σε συνεργασία με την ATI και την nVidia με βάση την πολυ-επεξεραστική λογική (π.χ. το νέο Unreal Engine).

 

Συμφωνώ στο ότι είναι καθαρά θέμα software από ένα σημείο και πέρα το τι θα κάνουμε όλη αυτή την επεξεργαστική ισχύ που είμαι σίγουρος ότι αυτή τη στιγμή κατά 60% "χάνεται" κάπου στο δρόμο, ανάμεσα στο marketing και το κόστος του R&D που πρέπει να αποσβεστεί με 10άδες ενδιάμεσα μοντέλα CPU & GPU που απλά ανεβάζουν τον πήχυ 0.1cm τη φορά...

Τα προγράμματα γίνονται απλά πιο βαρυά χωρίς να προσφέρουν πραγματικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά και πολλές φορές σε κάνουν να πιστέψεις ότι απλά "βαραίνουν" για να υποστηρίξουν την αγορά του hardware. :(

 

Ελπίζω το επόμενο rig μου να είναι dual core, αν όχι dual CPU, αλλά και οι εταιρίες λογισμικού να με πείσουν ότι τα λεφτά μου δεν πάνε "χαμένα" σε ένα απλά εμπλουτισμένο γραφικό περιβάλλον.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...