Προς το περιεχόμενο

τι θα μαθαίνατε σε έναν αρχάριο με τους Η/y?


predator

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

εγώ θα του μάθαινα αυτά εδώ

 

http://www.ics-skills.ie/equalskills/cbt

 

ή θα του έδινα το αρχειάκι να τα κάνει μόνος του :)

 

+πως να γράφει cd

+πως να κάνει scan για ιούς κτλ

+πως να αποσυμπιέζει αρχεία

+πως να εγκαθιστά απλά προγραματάκια χώρις πολλές παραμέτρους

 

το format κτλ, αφού μάθει αυτά

  • Απαντ. 51
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Μιας και είναι άσχετος με PC (άρα και με windows) είναι ο ιδανικός άνθρωπος να μάθει LINUX. Θα είναι ίσως ο μόνος που δεν θα δυσανασχετεί από την έλλειψη των ευκολιών που είχε στο "άλλο του PC". Έτσι, αν μάθαινε συστηματικά τις αρχές λειτουργίας του linux, όλα αυτά που σε εμάς που προτοχρησιμοποιήσαμε Windows μας φαίνονται μπελάς, σε αυτόν θα φαίνονταν φυσιολογικά πράγματα.

 

afti einai poli kali idea :) to linux einai xrisimo. poloi beginners (kai middle-class knowledge) kanoun to lathos na taftizoun tin moira tou pc me ta windows kai tin microsoft (kai malista na paromoiazoun tin microsoft san "theo" ston xwro twn ipologistwn!)

 

ousiastika oloi osoi diskolevontai na panw apo windows se linux (opws egw) einai dioti emathan se windows kai twra pleon theloun aplws "na doulepsei". kai ws gnwston ta windows exoun epidoseis se 2 pragmata: stis blue-screen-of-death kai sto oti ta pragmata ginontai efkola

 

omws, prepei kapoios na einai se thesi na skerei pws na kanei pragmata sta windows. giafto prwta windows, kai an o "mathitis" exei oreksi na mathei ti einai o ipologistis --ektws apo mia othini pou "anoikei ston Bill Gates"--, tha ton rotousa an ithele na mathei linux

Δημοσ.

Arxizeis legontas tou na mhn fobate na kanei click, den prokite na anatunaxtei to pc. Efoson exei kinito, anefere tis omiothtes oste na katalabei kapoia pragmata. Take ti from there. Alla pano apo ola boithiseton na min "fobate" to pc, osa perissotera click kanei toso pio grigora tha mathei.

Δημοσ.

Nai, pes tou ma min fovatai na kanei click, apla prin kanei na diavasei ti leei ekei pou tha kanei. Episeis pes tou tin lista me ta don't-click-here (an kai ta WinXP se prostatevoun apo kati tetoia). Kai pes tou na dwsei ston eafto tou ena perithorio sto opoio den tha einai paragwgikos alla aplws tha peirazei pragmata sto software kai tha to dialaei sinexeia mexri na mathei tin logiki tou software. An den to xalaseis den mathaineis ta perithoria pou exeis sto na to xeiristeis.

 

...this PC will self-destruct in 5 seconds... :D

Δημοσ.

Μπορεί αυτό που θα πω να είναι λίγο (λίγο όμως) άσχετο με το θέμα.

 

Η κατάσταση αυτή που περιγράφεις φαντάζομαι θα είναι πολύ συχνή στα σχολεία που πλέον έχουν στο πρόγραμμά τους και την διδασκαλία Η/Υ. Ίσως ένας καλός κανόνας να είναι η σειρά που διδάσκονται τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των Η/Υ στα σχολέια.

 

Παρεπιπτόντος, κάποια στιγμή θα πρέπει να μας εξηγήσει κάποιος γιατί τα σχολεία, άρα το υπουργείο παιδείας, άρα εμείς, πρέπει να πληρώνουν ένα σωρό χρήματα στην αγορά λειτουργικών συστημάτων και προγραμμάτων (δουλεύοντας στην ουσία για τη βιομηχανία πληροφορικής παράγοντας μελλοντικούς πελάτες) και να μην προοθούν open source και freeware προγράμματα. Πέρα από το θέμα της σπατάλης είναι γελείο ένα σχολείο επί 6 τουλάχιστον χρόνια (Γυμνάσιο-Λύκειο) να εκπεδεύει μαθητές στα windows και όταν κάποιοι από αυτούς περάσουν στο Πανεπιστήμιο να τους λένε, "και τώρα που πρέπει να μάθετε τους Η/Υ σωστά σας παρουσιάζουμε το Unix"

Δημοσ.

Πολλές φορές έχει χρειαστεί να κάνω κάτι τέτοιο και πάντα επέλεγα ανάλογα με το άτομο. Ωστόσο, επειδή χρειάζεσαι μια πιο σαφή απάντηση, αυτά που θα έκανα σε κάποιο πρόσωπο γενικά και αόριστα όπως το περιγράφεις θα ήταν τα εξής :

 

Θα του μάθαινα πρώτα να χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο και το mouse. Ποια είναι η λογική τους. Ότι αυτά μαζί με την οθόνη μας αποτελούν τα βασικότερα I/O. Με παραδείγματα που θα δανειζόμουν από τη καθημερινή ζωή, αυτή η ανταλλαγή και επεξεργασία του I/O θα του φαινόταν τελικά πιο λογική και πιο συχνή από κάθε τι.

Θα του εξηγούσα την αξία της 'μνήμης' στους υπολογιστές και θα τον εισήγαγα έτσι στο λόγο που υπάρχει η RAM και οι σκληροί. Μετά θα ακολουθούσε ο διαχωρισμός της πληροφορίας σε απλά data και προγράμματα. Δε θα τον έμπλεκα άλλο με τη λογική τους... θα τον άφηνα να τα σκεφτεί για λίγο και μετά να ξεκινήσει από μόνος του τις ερωτήσεις.

 

Αυτό που θα έκανα μετά θα ήταν να τον μάθω να ψάχνει μόνος του να μπαίνει στο internet και να περιηγείται σε σελίδες μέσω του google βάζοντας τυχαίες λέξεις. Όταν πλέον θα συνειδητοποιούσα ότι άρχισε να παίρνει πρωτοβουλίες και αυθόρμητα να κάνει έξυπνους συνδυασμούς σε keywords, θα του μάθαινα τα πλέον πιο σύνθετα 'κόλπα' και θα του έλεγα λίγα πράγματα για τη δομή του internet και θα επικέντρωνα εκεί το ενδιαφέρον μου μέχρι να σιγουρευτώ ότι ξέρει να ψάχνει γρήγορα την πληροφορία που θέλει με λίγα και έυστοχα ερωτήματα καθώς και ότι μπορεί να την διαβάσει και να την 'αποκωδικοποιήσει'. Θα του πρότεινα να θέτει όσο το δυνατόν πιο 'απλά' ερωτήματα που θα τον πήγαιναν σε σελίδες που θα του εξηγούσαν τις επί μέρους πληροφορίες που μετά θα μπορούσε να ψάξει και μόνος του όταν πλέον εγώ δε θα ήμουν κάπου εκεί κοντά...

 

Το θέμα του σωστού ψαξίματος στο internet για μένα είναι ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!

Αν του μάθαινα να αποφεύγει διαφημίσεις και dialers (που δε θα χρειαζόταν να του το μάθω, γιατί στην αρχή θα φρόντιζα εγώ γι' αυτό, όπως και για antivirus και firewall, όπως και για την ομάδα σελίδων που θα μπορούσε να δει αν π.χ. ήταν μικρός και δεν ήξερα αγγλικά) μετά το μόνο που θα έμενε θα ήταν να του εξηγήσω ότι μπορεί να βρεί τα πάντα αρκεί να ξέρει πως να τα ψάχνει.

 

Αυτό που έχω αντιμετοπίσει πολλές φορές είναι τη δυσπιστία του υποψήφιου να ΠΙΣΤΕΨΕΙ ότι στο internet μπορεί να βρει τα ΠΑΝΤΑ αρκεί να ψάχνει σωστά... Και αυτό γιατί κάποιος για να μάθει να ψάχνει σωστά πρέπει πρώτα να απεγκλωβιστεί από την αντίληψη που έχει για τον φυσικό κόσμο και να συνειδητοποίήσει τη δύναμη που κρύβει αυτό το εργαλείο στο οποίο εισαγάγεται.

 

Η μάθηση για τους υπολογιστές - τουλάχιστον στα πρώιμα στάδια απόκτησης της γνώσης της - είναι καθαρά θέμα ψυχολογίας και τριβής... όχι εξυπνάδας. Η αφοσίωση στο αντικείμενο της μάθησης πρέπει να έχει μακροπρόθεσμους αλλά και βραχυπρόθεσμους στόχους και μάλιστα οι τελευταίοι να είναι ευχάριστοι και να εξυπηρετούνται άμμεσα. (Η φύση τους θα επιλεγεί βάσει του χαρακτήρα, της νοοτροπίας και τον ενδιαφερόντων του μαθητή). Έτσι, επιτυγχάνεται μια καλή ροή και ο ενδιαφερόμενος όχι μόνο δεν χάνει το ενδιαφέρον του για περαιτέρω ενασχόληση αλλά ανακαλύπτει από μόνος του κίνητρα για να παραμείνει στο νεοεισαχθέντα χώρο.

 

Ό,τι και αν του μάθεις και με όποια σειρά και αν το κάνεις, φρόντισε να είναι πάντα ευδιάκριτος ο σκοπός που του μαθαίνεις κάτι και τι θα κερδίσει αυτός από το να συλλάβει τι του περιγράφεις! Και αν ποτέ χρειαστεί να αναλωθείς σε λεπτομέρειες για να απαντήσεις με πληρότητα, πίστεψέ με, είναι καλύτερα να 'ανακαλύψεις' στα παιταχτά μια υπεραπλουστευμένη αλλά ΕΞΥΠΝΗ εξήγηση (δοσμένη μέσα από μια μεταφορά) παρά να αναλωθείς σε έννοιες που θα τον μπλέξουν και αντί να αμβλύνουν την περιέργια, αντίθετα θα την οξύνουν!

 

Προσωπικά δίνω μεγάλη βαρύτητα στη ψυχολογία της μάθησης! Μέσα σε αυτό το πλαίσιο να προσθέσω ότι είναι καλύτερα ορισμένες φορές (που εσύ θα κρίνεις ποιες είναι αυτές) να λες ένα μόνο μέρος της αλήθειας παρουσιάζοντάς το όμως με πλήρη αληθοφάνεια ώστε να καλύψεις την ανησυχία, παρά να λες όλη την αλήθεια κινδυνέυοντας να τον υπερφορτώσεις, δημιουργώντας του αναστολές προς την περαιτέρω μάθηση.

Εννοείται πως όταν πλέον εσύ κρίνεις ότι στο μέλλον θα έχει φτάσει σε σημείο να ακούσει και την υπόλοιπη μισή αλήθεια, τότε θα του την αποσαφηνίζεις και να δεις που με τον καιρό, όταν όλα θα αρχίσουν σιγά σιγά να δένουν, θα γίνει αστέρι!

Δημοσ.

σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.

χαίρομαι που έχει τόση ανταπόκριση τo thread!Mου έχετε δώσει πραγματικά μερικές ωραίες ιδέες.

να πω όμως απλά πως θα προτιμούσα να γράφετε επιγραμματικά τι περίπου θεωρείται σημαντική "entry level" γνώση, όπως έκανε p.x. ο platongr (thanks και για το link man!:wink: ).

βεβαια και οι πιο αναλυτικές απαντήσεις (τολμώ να πω mini-εκθέσεις :razz: ) όπως του Cyberwalker είναι καλοδεχούμενες.ευχαριστω για τον χρονο που αφιερωσες να γραψεις ολο αυτο το κατεβατο!:)

 

τo θέμα linux δε με απασχολεί καθόλου μιας και στην προκειμενη θα δουλέψουμε καθαρά σε μηχάνημα με windows πλατφόρμα οποτε θα απογοητεύσω τους φίλους του πινγκουίνου.

 

περιμένω κι άλλες απόψεις πάνω στο θέμα!:)

Δημοσ.
Arxizeis legontas tou na mhn fobate na kanei click

Συμφωνώ απόλυτα. :wink:

Του δίνουμε θάρρος πρώτα να ανοίγει τον υπολογιστή και να μην φοβάται ότι κάτι μπορεί να συμβεί και να πάει στραβά.

Τον αφήνουμε κάνα μήνα να ελέγξει το PC και να δεί τι πάνω κάτω θέλει για να του δημιουργηθούν και οι κατάλληλες απορίες.

Γιατί όσα και να πούμε σε κάποιον αρχάριο εντός δέκα δευτερολέπτων έχουν ξεχαστεί.

Και φυσικά τον υποστηρίζουμε τον πρώτο καιρό (μέχρι να μάθει μόνος του) σε περίπτωση φορμάτ ή ή ή ..........!!!!!!!!!!!! :P

Δημοσ.
Μπορεί αυτό που θα πω να είναι λίγο (λίγο όμως) άσχετο με το θέμα.

 

Η κατάσταση αυτή που περιγράφεις φαντάζομαι θα είναι πολύ συχνή στα σχολεία που πλέον έχουν στο πρόγραμμά τους και την διδασκαλία Η/Υ. Ίσως ένας καλός κανόνας να είναι η σειρά που διδάσκονται τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των Η/Υ στα σχολέια.

 

Παρεπιπτόντος' date=' κάποια στιγμή θα πρέπει να μας εξηγήσει κάποιος γιατί τα σχολεία, άρα το υπουργείο παιδείας, άρα εμείς, πρέπει να πληρώνουν ένα σωρό χρήματα στην αγορά λειτουργικών συστημάτων και προγραμμάτων (δουλεύοντας στην ουσία για τη βιομηχανία πληροφορικής παράγοντας μελλοντικούς πελάτες) και να μην προοθούν open source και freeware προγράμματα. Πέρα από το θέμα της σπατάλης είναι γελείο ένα σχολείο επί 6 τουλάχιστον χρόνια (Γυμνάσιο-Λύκειο) να εκπεδεύει μαθητές στα windows και όταν κάποιοι από αυτούς περάσουν στο Πανεπιστήμιο να τους λένε, "και τώρα που πρέπει να μάθετε τους Η/Υ σωστά σας παρουσιάζουμε το Unix"[/quote']

 

Apwlitws swsta. Kai tha mporouse na kanei sinvolikes sineisfores stin open source community, simvalontas sto ergo tous.

 

Alla zoume stin Ellada. Ola pane strava, apo ta pio simantika mexri ta pio asimanta :( Dioti otan oi "ipefthinoi" gia to software/hardware (mono ipefthinoi den einai...) akoune Pentium nomizoun oti einai to PC (afto to exei pei enas allos mesa sto insomnia), kai otan akoune Mac nomizoun oti einai oi anaksioi sampoter tou "iperoxou Bill Gates pou efere tous ipologistes se kathe spiti".

 

Sorry gia to off-topic. Tha itan kalla an eixame ena meros opou na enimeronoume tous neo-eiserxomenous sta PC gia to ti simvainei stin pragmatikotita.

Δημοσ.
Τον αφήνουμε κάνα μήνα να ελέγξει το PC και να δεί τι πάνω κάτω θέλει για να του δημιουργηθούν και οι κατάλληλες απορίες.

kai meta toy dinoyme kai to kalodio gia na to syndesei sth mpriza :) Lol

ego otan to phra to pc xalasa ta windows 20 fores mesa se mia vdomada as einai kala to Ghostaki

Δημοσ.

λίγο offtopic για να απαντήσω κατά την ταπεινή μου άποψη στον DrLo

 

Δεν το κάνουν για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν οι καθηγητές που θα τους κάνουν τα μαθήματα. Μέχρι πριν λίγα χρόνια τα μαθήματα πληροφορικής τα έκαναν μαθηματικοί. Ευτυχώς τώρα έχει βελτιωθεί η κατάσταση και τα κάνουν πληροφορικάριοι. Πόσοι όμως είναι αυτοί που είναι σε θέση να διδάξουν linux ??? Εδώ υπάρχουν "καθηγητές" που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν έναν εκτυπωτή Α4 από έναν Α3. Επιπλέον υπάρχει και το δίλλημα του γιατί Linux και όχι Windows... και που θα μάθει ο μαθητής windows γιατί όπως και να το κάνουμε θα του χρειαστούν... Πιστεύω πως όπως γίνονταν παλιά που δίδασκαν μόνο μία ξένη γλώσσα, έτσι θα γίνει και με την πληροφορική, θα φτάσουμε δηλαδή στην εποχή που θα κάνουν 2 λειτουργικά, κάτι που ήδη συμβαίνει (νομίζω) στα παιδιά που έχουν διαλέξει αυτή την κατεύθυνση.

Δημοσ.

Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα στα πλαίσια του "μαθήματος" να ανοίξεις το PC και να του δείξεις ένα-ένα τα περιφεριακά λέγοντάς του ...

 

Αυτό είναι ο οπεξεργαστής, αυτό η κάρτα γραφικών, αυτές οι μνήμες κλπ. Άλωστε όλοι μας στο τέλος σκεφτόμαστε σε φυσικό επίπεδο.

 

Δε λέω ότι θα έχει καμία τρομερή σημασία αλλά θα τον βοηθήσει να καταλάβένει μερικά πράγματα από αυτά που ακούει

 

λίγο offtopic για να απαντήσω κατά την ταπεινή μου άποψη στον DrLo

 

Δεν το κάνουν για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν οι καθηγητές που θα τους κάνουν τα μαθήματα. Μέχρι πριν λίγα χρόνια τα μαθήματα πληροφορικής τα έκαναν μαθηματικοί. Ευτυχώς τώρα έχει βελτιωθεί η κατάσταση και τα κάνουν πληροφορικάριοι. Πόσοι όμως είναι αυτοί που είναι σε θέση να διδάξουν linux ??? Εδώ υπάρχουν "καθηγητές" που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν έναν εκτυπωτή Α4 από έναν Α3. Επιπλέον υπάρχει και το δίλλημα του γιατί Linux και όχι Windows... και που θα μάθει ο μαθητής windows γιατί όπως και να το κάνουμε θα του χρειαστούν... Πιστεύω πως όπως γίνονταν παλιά που δίδασκαν μόνο μία ξένη γλώσσα' date=' έτσι θα γίνει και με την πληροφορική, θα φτάσουμε δηλαδή στην εποχή που θα κάνουν 2 λειτουργικά, κάτι που ήδη συμβαίνει (νομίζω) στα παιδιά που έχουν διαλέξει αυτή την κατεύθυνση.[/quote']

 

Σωστός σε αρκετά πράγματα.

 

Το 92 περίπου στο λύκειο μάθαινα DOS (Στου Πυθία Η/Υ τότε). Αν και τότε είχε προτοκυκλοφορήσει το linux δεν έχω την απίτηση να μου είχαν μάθει linux αντί για DOS. η ύπαρξη τότε τερματικών unix ίσως να ήταν ακριβή (αν και δεν είμαι σίγουρος ότι θα ήταν πολύ πιο ακριβή από τα χρυσοπληρωμένα -όπως πάντα στο δημόσιο- ελληνικά τότε PC) αλλά πόσο πιο χρήσιμη θα μου είχε φανεί η επαφή μου τότε με το unix σε σχέση με το πόσο με βοηθησε η επαφή μου με το DOS. Τα πανεπιστήμια ανεκαθεν υποστήριζαν τη δδασκαλία τους στο unix οπότε οι μαθηματικοί αν είχαν διδαχθεί ΗΥ στο πανεπιστήμιο μάλλον θα ήταν σε UNIX. Φαντάζομαι ότι το κράτος δεν πίστευε ότι όλοι οι μαθηματικοί ήξεραν από DOS, οπότε τι να τους έκαναν σεμινάρια DOS τι να τους έκαναν Unix (σίγουρα θα τους έκαναν και θα τα ακριβοπλήρωσαν)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...