Affectuoso31 Δημοσ. 30 Νοεμβρίου 2005 Δημοσ. 30 Νοεμβρίου 2005 Ο "Τσίου..." επέστρεψε με τρία πολύ σημαντικά βραβεία στις αποσκευές του. Το βραβείο FIRPESCI για την καλύτερη ελληνική ταινία του 46ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η FIRPESCI για όσους δεν γνωρίζουν είναι η διεθνής ένωση κριτικών κινηματογράφου και η οποία κάθε χρόνο βραβεύει μία ξένη και μία ελληνική ταινία για τις καλύτερες ταινίες του Φεστιβάλ στην επίσημη τελετή λήξης του Φεστιβάλ στο Ολύμπιον. Για φέτος λοιπόν και ανεξάρτητα απο τα όποιες γνώμες αρκετών εγχώριων κριτικών η ταινία "Τσίου..." τιμήθηκε με το βραβείο της καλύτερης ταινίας παμψηφεί απο την διεθνή ένωση κριτικών κινηματογράφου. Χθές στις απονομές των κρατικών βραβείων ποιότητας ο "Τσίου..." κέρδισε ακόμα δύο σημαντικές διακρίσεις. Το βραβείο καλύτερου σεναρίου και πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη με το χρηματικό έπαθλο των 15.000 έκαστο
Panathachamp Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2005 Δημοσ. 11 Δεκεμβρίου 2005 Στα 65 του. Richard Pryor: 1940-2005 Richard Pryor, one of the most groundbreaking comedians of the late 20th century, died Saturday morning of a heart attack at his home in the San Fernando Valley; he was 65. Pryor had been suffering from multiple sclerosis for years, and according to his wife Jennifer Pryor, passed away very quickly with little suffering. [...] Just as his fame reached its zenith in 1980 (the year the hit film Stir Crazy was released), Pryor almost lost his life in a notorious drug-related accident, as he suffered burns on over 50% of his body while freebasing cocaine at home. The incident began Pryor's long road to recovery, and he talked and joked freely about it in his next concert film, Richard Pryor: Live on the Sunset Strip. Free to make whatever films he liked, Pryor signed a $40 million, five-year contract with Columbia Pictures in 1983, which took him from cult hero to mainstream star, though the movies, including Superman III, The Toy and Brewster's Millions, diluted his considerable talent. He had more critical, if not commercial, success with two autobiographical-influenced films, Some Kind of Hero and Jo Jo Dancer, Your Life Is Calling, a thinly fictionalized biopic. By the late 80s, though, Pryor's films were becoming bigger and bigger failures, and he all but retired from performing in the 90s, after he was diagnosed with multiple sclerosis; in 1990 he suffered a massive heart attack and underwent triple bypass surgery. He made a brief appearance in the film Lost Highway, and did a guest stint on Chicago Hope, which earned him an Emmy nomination, but rarely worked; in 1998, he received the first Mark Twain Prize for humor from the JFK Center for the Performing Arts. He married six times, and had two sons and three daughters, including actress Rain Pryor. Pryor is survived by his wife Jennifer, who was his fourth wife and whom he remarried in 2001. --Prepared by IMDb staff
paschalia Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2005 Το διαρθρωτικό κομμάτι του νομοσχεδίου για την κινηματογραφική πολιτική παρουσίασε την Κυριακή ο υφυπουργός Πολιτισμού, Πέτρος Τατούλης, στα μέλη των σωματείων από το χώρο του κινηματογράφου. Από τις καινοτομίες του σχεδίου νόμου είναι η ίδρυση Εθνικής Επιτροπής Κινηματογράφου καθώς και δύο ανώνυμων εταιρειών: η Ελληνική Οθόνη, που έχει σκοπό την προώθηση των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό, ενώ, το Γραφείο Οπτικοακουστικής Παραγωγής θα παρέχει οικονομική ενίσχυση σε ξένους παραγωγούς και τελεί υπό την εποπτεία των υπουργείων Οικονομίας, Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Επικρατείας. Εξάλλου, άμεσα αναμένεται να ολοκληρωθεί και το αναπτυξιακό κομμάτι που αφορά στα οικονομικά κίνητρα για την παραγωγή φιλμογραφίας. Ο υφυπουργός χαρακτήρισε εποικοδομητικό το διάλογο και ζήτησε από τους φορείς να του προσκομίσουν προσεχώς συγκεκριμένες προτάσεις. Από την πλευρά τους, τα προεδρεία των σωματείων αποφάσισαν τη συγκρότηση Διασωματειακής Επιτροπής η οποία θα συνεργαστεί με τον υφυπουργό για την "επανακατάρτιση" του νομοσχεδίου. Αντιδράσεις Πολλά σωματεία εξέφρασαν την αντίδρασή τους, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο "γραφειοκρατικό" και "συγκεντρωτικό". Εξάλλου, ζήτησαν από τον υφυπουργό να τους γνωστοποιήσει τη συντακτική επιτροπή και να την επανασυγκαλέσει με την εκπροσώπηση όλης της κινηματογραφικής κοινότητας, ώστε να συνταχθούν οι αναγκαίες αλλαγές που απαιτούνται για το θεσμικό πλαίσιο του Κινηματογράφου. Επίσης, έντονες αντιρρήσεις εξέφρασαν στη μείωση του ποσοστού από 1,5% σε 1% (αγορά την απόδοση φόρου από τα ιδιωτικά κανάλια) υπογραμμίζοντας ότι έτσι χαρίζεται στα τηλεοπτικά κανάλια το ποσό των 60 εκατ. ευρώ. Σε λιγότερο από ένα μήνα, οι εκπρόσωποι των σωματείων θα υποβάλλουν τις προτάσεις τους στον υφυπουργό Πολιτισμού, ενώ, το νέο σχέδιο νόμου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Φεβρουάριο. Οι φορείς που συμμετείχαν στη σημερινή διαβούλευση ήταν: Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών του ΣΑΠΟΕ (παραγωγοί), το ΣΕΗ (ηθοποιοί) και τα σωματεία Σεναριογράφων, Κριτικών, διανομέων και Αιθουσαρχών με τους Προέδρους τους κατ’ αντιστοιχία Χαρ. Παπαδόπουλο. Στ. Τσαρούχα, Ανδρ. Βαρούχα, Αλ. Κακαβά, Αν. Τύρο, Πεγ. Καρατζοπούλου. Link
paschalia Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 12 Δεκεμβρίου 2005 Με τρία νέα ψηφιακά κανάλια εισέρχεται η ΕΡΤ από τον Ιανουάριο του 2006 στη νέα ψηφιακή τεχνολογία. Τα τρία πιλοτικά προγράμματα θα έχουν εξειδικευμένο περιεχόμενο. α) Το πρώτο θα απευθύνεται στα άτομα με ειδικές ανάγκες, β) το δεύτερο θα έχει ταινίες και επιλεγμένες σειρές, ενώ γ) το τρίτο θα περιλαμβάνει πολλές αθλητικές εκπομπές. Όπως δήλωσε, ο πρόεδρος της Κρατικής Τηλεόρασης Χρήστος Παναγόπουλος, από τον Ιανουάριο η ΕΡΤ θα αρχίσει να εκπέμπει σήμα με την τεχνολογία της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, αρχικά με 5 πομπούς, καλύπτοντας από το Μάρτιο τουλάχιστον 65% του ελληνικού πληθυσμού με συχνότητες της ΕΡΤ και συγκεκριμένα για την Αττική από τη συχνότητα UHV - κανάλι 48, για τη Θεσσαλονίκη από τη συχνότητα UHF - κανάλι 56 και για τη Θεσσαλία από τη συχνότητα UHF - κανάλι 53. Η επίσημη παρουσίαση πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Αναλυτικά τα τρία πιλοτικά προγράμματα Τα τρία πιλοτικά προγράμματα είναι: Το "ΠΡΙΣΜΑ +" που θα απευθύνεται σε άτομα με αναπηρία και θα εκπέμπει αρχικά έξι ώρες την ημέρα Το "ΣΙΝΕ +" πρόγραμμα ψυχαγωγικού περιεχομένου με ταινίες, ντοκιμαντέρ και παιδικά προγράμματα, που θα εκπέμπει δώδεκα ώρες την ημέρα και το "ΣΠΟΡ +", ποικίλου περιεχομένου, με πολλές αθλητικές εκπομπές, καθώς και μουσικές εκπομπές και ειδήσεις. Το "ΠΡΙΣΜΑ +" θα αρχίσει να εκπέμπει από το Μάρτιο του 2006, το "ΣΙΝΕ +" από τον Απρίλιο και το "ΣΠΟΡ +" από το Μάιο. Ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ Γιώργος Χουλιάρας επεσήμανε ότι τα τρία πιλοτικά κανάλια θα είναι ελεύθερα στους πολίτες, χωρίς συνδρομή και χωρίς διαφημίσεις, ενώ πρόσθεσε ότι "το μόνο που θα πρέπει οι πολίτες να προμηθευτούν από την αγορά θα είναι αποκωδικοποιητές, των οποίων το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 60 - 160 ευρώ, ανάλογα με τις υπηρεσίες που θα παρέχουν". Ακόμη, ο κ. Χουλιάρας ανέφερε ότι γίνεται προσπάθεια τα άτομα με αναπηρία να αποκτήσουν δωρεάν αποκωδικοποιητές και πρόσθεσε ότι ειδικά το πιλοτικό πρόγραμμα "ΠΡΙΣΜΑ +" είναι το πρώτο στην Ευρώπη, καθώς μέχρι τώρα δεν υπάρχει σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα τέτοιο εξειδικευμένο κανάλι. Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Επικρατείας Θόδωρος Ρουσόπουλος ευχήθηκε καλή επιτυχία στη διοίκηση της ΕΡΤ "σε αυτό το νέο εγχείρημα για τον τόπο" το οποίο χαρακτήρισε "όχι μόνο ανάγκη, αλλά και υποχρέωση μετάβασης στην ψηφιακή εποχή". "Η Ε.Ε έχει θέσει το 2012 ως όριο για το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή και την κατάργηση της αναλογικής μετάδοσης, στόχο στον οποίο η Ελλάδα θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί. Το πιλοτικό πρόγραμμα "ΠΡΙΣΜΑ +" δείχνει την κοινωνική ευαισθησία της Πολιτείας και της ΕΡΤ για το άτομα με ειδικές ανάγκες και ευχαρίστησε την κυβέρνηση της Κύπρου και την Κυπριακή Ραδιοφωνία, που θα διαθέσουν την αναλογική συχνότητα του "ΡΙΚ" στην ΕΡΤ, προκειμένου να μετατραπεί σε ψηφιακό σήμα", κατέληξε ο κ. Ρουσόπουλος Κόστος χρηματοδότησης Για το κόστος χρηματοδότησης ο Πρόεδρος της ΕΡΤ δήλωσε ότι "μέχρι τώρα η ΕΡΤ έχει επενδύσει 3.500.000 ευρώ. Από τον Ιούλιο η ΕΡΤ - Συνδρομητική, θυγατρική της ΕΡΤ, που θα έχει και την ευθύνη των πιλοτικών προγραμμάτων, θα αποκτήσει συγκεκριμένο προϋπολογισμό, ενώ από τώρα ως τον Ιούνιο το κόστος των προγραμμάτων θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό της μητρικής ΕΡΤ". Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ Γιώργος Χουλιάρας αναφέρθηκε στο πολύ χαμηλό κόστος του περιεχομένου των προγραμμάτων, υπογραμμίζοντας ότι όσον αφορά το "ΣΙΝΕ +" η αγορά κάθε ταινίας δεν ξεπερνά τα 1.000 δολάρια για 14 μεταδόσεις, για το "ΣΠΟΡ +" υπάρχει ήδη πολύ υλικό συγκεντρωμένο στην ΕΡΤ και ότι ουσιαστικά η ΕΡΤ χρειάστηκε να βγει στην αγορά για το "ΠΡΙΣΜΑ +", ο προϋπολογισμός του οποίου για την περίοδο Μαρτίου - Ιουνίου 2006 δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 1.500.000 ευρώ. Τέλος, ο κ. Χουλιάρας επεσήμανε ότι ο ήχος της ψηφιακής ΕΡΤ θα είναι Dolby Digital και ότι σε πρώτη φάση το νέο πρόγραμμα δεν θα διαθέτει διαδραστικές υπηρεσίες. Link
paschalia Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 13 Δεκεμβρίου 2005 Συμφωνία εξαγοράς του στούντιο παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών DreamWorks υπέγραψε η Paramount Pictures, έναντι ποσού 775 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία σημαίνει το τέλος των φιλόδοξων στόχων των ιδρυτών της DreamWorks, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζέφρεϊ Κάτζεμπεργκ και Ντέιβιντ Γκέφεν, που περιελάμβαναν το 1994 -οπότε ιδρύθηκε- τη δημιουργία ενός ισχυρού οίκου παραγωγής ταινιών και μουσικής. Η ίδια η Paramount απαντά με τη συμφωνία στις ανησυχίες και τις πιέσεις της μητρικής εταιρείας Viacom, να βελτιώσει τόσο τις κινηματογραφικές της παραγωγές όσο και τα κέρδη της. Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η Paramount θα πληρώσει για την εξαγορά 775 εκατ. δολάρια σε μετρητά και θα αναλάβει χρέη και άλλες υποχρεώσεις συνολικής αξίας 825 εκατ. δολαρίων. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paramount, Μπραντ Γκρέι εκτίμησε ότι η απόκτηση της DreamWorks θα μεταμορφώσει το κινηματογραφικό του στούντιο. Η εταιρεία του Γκρέι θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά με την άμεση πώληση της ταινιοθήκης της DreamWorks «μέσα στις επόμενες εβδομάδες». Η αξία της υπολογίζεται από 850 εκατομμύρια έως 1 δισ. δολάρια. Η εξαγορασθείσα εταιρεία θα διατηρήσει κάποια ανεξαρτησία: Οι 4-6 ταινίες που θα παράγει τον επόμενο χρόνο θα φέρουν το σήμα της. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο Σπίλμπεργκ θα υπογράφει ως παραγωγός ή σκηνοθέτης και ο Geffen θα είναι πρόεδρος. Εντούτοις τα δικαιώματα διανομής, τόσο των μελλοντικών αυτών παραγωγών, όσο και των 59 τίτλων που διαθέτει ήδη, τα κρατά η Paramount. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα βραβευμένα με Όσκαρ American Beauty και Μονομάχος. Ενδιαφέρον είναι ότι στη συμφωνία εξαγοράς δεν περιλαμβάνεται το πλέον κερδοφόρο τμήμα, DreamWorks Animation SKG. Παρ' όλα αυτά η Paramount θα έχει δικαίωμα διανομής για επιτυχίες του στούντιο όπως το Shrek. Αρθρο Πηγη
paschalia Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2005 Μεγάλο στούντιο του Χόλιγουντ φέρεται να επενδύει στην ανάπτυξη λογισμικού που μπορεί να προβλέπει αν μια υποψήφια ταινία θα είναι μπλοκμπάστερ, μέτριας απόδοσης, ή παραγώδης αποτυχία -και μάλιστα χωρίς καν να κοιτάξει το σενάριο. Ο «σινεκριτικός», που αδιαφορεί για την καλλιτεχνική αξία και προβλέπει μόνο την οικονομική απόδοση, είναι ένα νευρωνικό δίκτυο, ένα πρόγραμμα του οποίου η λειτουργία μιμείται το δίκτυο των νευρώνων στον εγκέφαλο και μπορεί να μαθαίνει από τα παραδείγματα. Ο Ράμες Σάρντα, δημιουργός του συστήματος και ερευνητής Πληροφορικής στο Πολιτειακό Νοσοκομείο της Οκλαχόμας στο Στίλγουότερ, δεν αποκαλύπτει με ποιο στούνιο συνεργάζεται. Εξηγεί όμως στο περιοδικό New Scientist ότι το νευρωνικό δίκτυο εκπαιδεύτηκε με στοιχεία για 834 ταινίες που κυκλοφόρησαν από το 1998 έως το 2002, οι οποίες εξετάστηκαν με βάση επτά παράγοντες: την «αξία» των ηθοποιών, το είδος του φιλμ, το βαθμό χρήσης ειδικών εφέ, το αν η ταινία είναι συνέχεια άλλης, σε πόσες αίθουσες αναμένεται να ανοιξει, το χρόνο κυκλοφορίας σε σχέση με ανταγωνιστικές ταινίες και τις ηλικίες για τις οποίες θα κριθεί κατάλληλη. Ανάλογα με τις επιδόσεις πστις παραμέτρους αυτές, η προτεινόμενη ταινία βαθμολογείται από το ένα («πατάτα», με εισπράξεις κάτω του ενός εκατ. δολαρίων) έως το εννέα («μπλοκμπάστερ», εισπράξεις άνω των 200 εκατ. δολαρίων. Σε αυτή τη φάση προγραμματισμού και εκπαίδευσης, το δίκτυο προβλέπει σωστά, συν πλην ένα βαθμό, στο 75% των περιπτώσεων. Σύμφωνα με τον Σάρντα, αυτό το καθιστά «ισχυρό εργαλείων αποφάσεων». Μάλιστα σύντομα θα αρχίσει να μαθαίνει και από ενοικιάσεις DVD. Η έρευνα δημοσιεύεται στο Expert Systems with Applications. Αρθρο Πηγη
paschalia Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 23 Δεκεμβρίου 2005 Η επιλογή των ταινιών που θα διεκδικήσουν τα βραβεία Όσκαρ στις 5 Μαρτίου έχει ήδη ξεκινήσει και οι ειδικοί σε θέματα κινηματογράφου σχολιάζουν, ότι στις φετεινές υποψηφιότητες θα κυριαρχίσουν οι ταινίες με θέμα την πολιτική αλλά και τις σχέσεις ομοφυλοφίλων. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά λένε, "φέτος τα βραβεία της Ακαδημίας του Κινηματογράφου θα έχουν ροζ απόχρωση" είτε γιατί είναι πολιτικές ταινίες αριστερών αποκλίσεων, είτε γιατί αναφέρονται σε σεξουαλικές συμπεριφορές. Μία από τις επικρατέστερες ταινίες είναι η τελευταία δημιουργία του Ανγκ Λι "Brokeback Mountain", μια δραματική ταινία για τη σχέση δύο καουμπόυς που ανακαλύπτουν και συνειδητοποιούν ότι είναι ομοφυλόφιλοι. "Θα είναι η χρονιά των γκέι Όσκαρ γιατί οι ταινίες με αυτή τη θεματολογία έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να αποσπάσουν βραβεία", δήλωσε ο αρθογράφος Τομ Ο’ Νιλ και πρόσθεσε ότι τις περισσότερες πιθανότητες τις έχει η ταινία του Ανγκ Λι. Η ίδια ταινία ήδη έχει αποσπάσει επτά υποψηφιότητες για τα βραβεία της Χρυσής Σφαίρας που θα απονεμηθούν στις 16 Ιανουαρίου. Στην κατηγορία των πολιτικών ταινιών οι διεκδικητές είναι πολλοί αλλά οι επικρατέστερες για βραβεία είναι οι ταινίες " Μόναχο" , " Καληνύχτα και Καλή Τύχη", "Συριάνα" και "Ο Επίμονος Κηπουρός". Πολλοί κριτικοί κινηματογράφου εκτιμούν ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του "Brokeback Mountain" είναι η ταινία του Τζορτζ Κλούνι "Καληνύχτα και Καλή Τύχη", μια πολλή σκληρή κριτική στην εποχή του μακαρθισμού. Link
paschalia Δημοσ. 28 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 28 Δεκεμβρίου 2005 Πέθανε χθες σε ηλικία 57 χρόνων στο σπίτι του στη Σικελία από καρκίνο των πνευμόνων ο ηθοποιός Βίνσεντ Σκιαβέλι. Είχε γίνει γνωστός από τους εκκεντρικούς ρόλους που ερμήνευσε στις ταινίες "Η Φωλιά του Κούκου" και "Ο Αόρατος Εραστής" αλλά και για το θλιμμένο βλέμμα που του έδιναν να ριχτά του μάτια. Ο Σκιαβέλι είχε γεννηθεί στη Νέα Υόρκη αλλά τελευταία είχε μετοικήσει στη γενέτειρα των γονιών του στο χωριό Πόλιτζι Τζενερόζα στη Σικελία. Η χαρακτηριστική έκφραση που του έδιναν τα ριχτά του μάτια ήταν η αιτία να ερμηνεύσει μια σειρά ιδιόρρυθμων ρόλων σε περισσότερες από 120 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Ο Σκιαβέλι ήταν επίσης γνωστός για τη λατρεία του στο φαγητό και για αυτό είχε γράψει και τρία βιβλία μαγειρικής. Η αιτία αυτού του πάθους ήταν ο παππούς του, δίπλα στον οποίο μεγάλωσε, και ήταν μάγειρας ενός Ιταλού αριστοκράτη. Ο Σκιαβέλι είχε εμφανισθεί στις ταινίες " Το Αύριο ποτέ δεν πεθαίνει", " Αμαντέους", "Η Επιστροφή του Μπάτμαν", "Υπόθεση Λάρι Φιλντ" και στις τηλεοπτικές σειρές "Ο Ταξιτζής" και "X-Files". Ένας από τους πιο ιδιόρρυθμους ρόλους του ήταν αυτός που ερμήνευσε στον "Αόρατο Εραστή" όπου υποδυόταν το φάντασμα του μετρό που δίδασκε στον πρωταγωνιστή της ταινίας Πάτρικ Σουέιζι πώς να μετακινεί αντικείμενα στην προσπάθεια του να πάρει εκδίκηση για τον άδικο θάνατο του. Το 1997 το περιοδικό Vanity Fair τον επέλεξε ως έναν από τους καλύτερους ηθοποιούς ερμηνείας δύσκολων ρόλων. Ο πρόεδρος του χωριού, Σαλβατόρε Γκλοριόζο, περιέγραψε τον Σκιαβέλι "ως εξαιρετικό φίλο, μεγάλο σεφ και απίστευτο ομιλητή". Αρθρο
paschalia Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2005 Μέλος Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2005 Στροφή προς τα Βαλκάνια κάνει τον τελευταίο καιρό η κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλιγουντ, αφού το χαμηλό κόστος παραγωγής, σε συνδυασμό με την ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών, αλλά κι ενός εξαίρετου φυσικού περιβάλλοντος αποτελούν δέλεαρ ακόμη και για καταξιωμένους σκηνοθέτες, όπως ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο οποίος γυρίζει τη νέα του ταινία στη Ρουμανία. Η Ρουμανία διαθέτει δυο κινηματογραφικά στούντιο, το Castel Film Studios και το Media Pro Pictures, το πλεονέκτημα του πολύ χαμηλού κόστους παραγωγής -κατά μέσο όρο χαμηλότερο κατά 40%-60% από ό,τι στη Βρετανία και κατά 70% σε σύγκριση με τις ΗΠΑ-, αλλά κι ένα πολύ όμορφο φυσικό τοπίο. Στα πλεονεκτήματα αυτά της Ρουμανίας έρχεται να προστεθεί η πολύ καλή τεχνική υποδομή, οι άρτια καταρτισμένοι τεχνικοί και το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται συνήθως για μια καλογυρισμένη ταινία. Όλα αυτά φαίνεται πως είδε και ο Κόπολα και αποφάσισε να γυρίσει τη νέα του ταινία με τίτλο Youth Without Youth (Νεότητα Χωρίς Νιάτα), η οποία όχι μόνο γυρίζεται στη Ρουμανία, αλλά βασίζεται και στο μυθιστόρημα του Ρουμάνου λογοτέχνη Μίρτσεα Ελιάντε. Ο Κόπολα έχει στραφεί και στη Βουλγαρία, προκειμένου να ανακαλύψει τις κατάλληλες τοποθεσίες για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας, η ιστορία της οποίας εκτυλίσσεται στην Ινδία και στη Μάλτα. Οι περισσότεροι από τους ηθοποιούς που πρωταγωνιστούν στην ταινία του Κόπολα είναι Ρουμάνοι και επιλέχθηκαν προσεκτικά από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, ο οποίος, πριν από τα γυρίσματα, ταξίδευε ινκόγκνιτο στο Βουκουρέστι και παρακολουθούσε θεατρικές παραστάσεις για να κάνει τις τελικές επιλογές του. Ένας από τους πρωταγωνιστές της νέας του ταινίας είναι ο γνωστός Ρουμάνος ηθοποιός Κρίστι Γιάκομπ, ο οποίος θυμάται ότι ο Κόπολα του ζήτησε να συναντηθούν, για να συζητήσουν μια ενδεχόμενη συνεργασία, αλλά, όπως είπε, δεν ήταν ένα δοκιμαστικό, ως είθισται, αλλά μια συζήτηση, η οποία περιελάμβανε μάλιστα και ζητήματα, όπως το ψάρεμα. Ο Γιάκομπ θυμάται ότι περίμενε να συναντήσει έναν μύθο του σινεμά και στη θέση του βρήκε έναν απλό, με χιούμορ άνθρωπο, που μοιάζει με τον Αη Βασίλη. Το 2005 δαπανήθηκαν περισσότερα από 50 εκατ. δολάρια σε υπηρεσίες παραγωγής ταινιών στη Ρουμανία από το Χόλιγουντ. Το 2007, οπότε η Ρουμανία αναμένεται να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εκτιμάται ότι οι τιμές θα σημειώσουν σημαντική άνοδο. Ο διευθυντής των στούντιο Castel Film στο Βουκουρέστι Βλαντ Παουνέσκου εκφράζει φόβους ότι η αύξηση των φόρων στην ενοικίαση των χώρων, μετά την ένταξη της Ρουμανίας στην ΕΕ, θα απομακρύνει τους κινηματογραφικούς παραγωγούς. Το Castel Film Studios έχει παράγει τα τελευταία 12 χρόνια πάνω από 90 διεθνείς παραγωγές και το Media Pro Pictures έχει να επιδείξει ανάλογο έργο. Ταινίες όπως το Επιστροφή στο Cold Mountain, το Χαϊλάντερ, το Σκιά από το Παρελθόν, περιπέτειες με τον Βαν Νταμ και άλλες ταίνιες έχουν γυριστεί στη Ρουμανία. Link
marios1957 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2005 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2005 Πασχαλίτα,plz ,όλο το θάρος,μην λειτουργείς σαν bot,άφησε και την προσωπική σου σφραγίδα στα σχόλια,γιατί είναι αρκετά σημαντικός ο κόπος σου να τον αναλώνεις στα clopy+paste... Ας πούμε,ξεμείνανε από ιδέες τα Αμερικανάκια,που αλλού θα μπορούσαν να "ρουφήξουν",απ' τον εκπαιδευμένο λαό του Βλαντ του Παλουκωτή,άρτι ξαναγεννημένου απ' τον άλλον -σύγχρονο- βρυκόλακα... Μην ξεχνάμε,ther stil Balkans... Υ.Γ.Ας μην πούμε για τα μεροκάματα....
paschalia Δημοσ. 4 Ιανουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 4 Ιανουαρίου 2006 Το gazArte νέος πλήρως ανακαινισμένος πολυχώρος στην καρδιά του ιστορικού κέντρου στο Γκάζι, στην οδό Βουτάδων 32-34, παραμένει πιστός στην υπόσχεση του για έμφαση στο σινεμά σινεφίλ. Μετά τα αφιερώματα στους σκηνοθέτες Αλεχάντρο Χοντοροφσκι και Μανουέλ Γκομέζ Περέιρα η κινηματογραφική αίθουσα Artistic με τους πολυτελείς δερμάτινους καναπέδες και το lounge cafe bar θα φιλοξενήσει καθημερινά από τις 5 έως τις 15 Ιανουαρίου προβολές με έμφαση στο ντοκιμαντέρ, είτε αυτό είναι οικολογικής ευαισθησίας, όπως "Ταξιδιάρικα Πουλιά" από τους εμπνευστές του "Μικρόκοσμου" ή η μαγική εμπειρία που ακούει στον τίτλο "Baraka", είτε μουσικής, όπως το "One Giant Leap" το περίφημο project των Τζέιμι Κάτο (Faithless) και Ντάνκαν Μπρίτζμαν. Σε αυτά μπορείτε να προσθέσετε τα κινηματογραφικά πορτραίτα των Ρέι Τσαρλς, Screamin’ Jay Hawkins και Κόουλ Πόρτερ, Live τζαζ παρενθέσεις με Berklee In Athens (12 και 13 Ιανουαρίου), καθώς και μικρές δόσεις από Λουί Μαλ και Γούντι Αλεν. Περισσοτερα Λινκ
paschalia Δημοσ. 4 Ιανουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 4 Ιανουαρίου 2006 Το Δεκέμβρη που μας πέρασε απολαύσαμε την οδύσσεια των αυτοκρατορικών πιγκουΐνων που προηγείται του ζευγαρώματος τους, μέσα στον αφιλόξενη, παγωμένη καρδιά της Ανταρκτικής, έτσι όπως την κατέγραψε ο ντοκιμαντερίστας Λικ Ζακέ στο μεγαλόπρεπο "Ταξίδι του Αυτοκράτορα". Τον ερχόμενο Δεκέμβρη θα απολαύσουμε ξανά τις περιπέτειες των μοναχικών φτερωτών κατοίκων των πάγων, μέσα όμως από πρίσμα ολότελα μα ολότελα διαφορετικό. Περισσοτερα
paschalia Δημοσ. 12 Ιανουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 12 Ιανουαρίου 2006 Τιμητικό Όσκαρ για το σύνολο της δουλειάς του θα λάβει στην επόμενη απονομή των χρυσών αγαλματιδίων ο Αμερικανός σκηνοθέτης Ρόμπερτ Όλτμαν. Ο 80χρονος δημιουργός έχει προταθεί πέντε φορές για το Όσκαρ σκηνοθεσίας, αλλά δεν έχει κερδίσει ποτέ. Η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανέφερε για το έργο του ότι «έχει επανειλημμένα ανακαλύψει εκ νέου την καλλιτεχνική φόρμα και έχει εμπνεύσει δημιουργούς και κοινό». Οι υποψηφιότητες για το Όσκαρ σκηνοθεσίας ήταν για τις ταινίες Στιγμιότυπα, Gosford Park, Ο Παίκτης, Mash και Nashville. Ο Όλτμαν είναι ο ένας από τους τέσσερις σκηνοθέτες που ήταν υποψήφιοι πέντε φορές για το Όσκαρ, αλλά δεν το κέρδισαν ποτέ· οι άλλοι τρεις ήταν οι Μάρτιν Σκορσέζε, Αλφρεντ Χίτσκοκ, Κλάρενς Μπράουν και Κινγκ Βιντόρ. Ο Όλτμαν ξεκίνησε την καριέρα του σκηνοθετώντας βιομηχανικά και εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ. Έγινε γνωστός για τις αντισυμβατικές μεθόδους σκηνοθεσίας, όπως τα μεγάλα καστ, τα μακράς διάρκειας πλάνα και η εν κινήσει κάμερα. Link
paschalia Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2006 Μια νέα εποχή για την ελληνική τηλεόραση ξεκινά την Δευτέρα, με την έναρξη εκπομπής του σήματος των πρώτων ψηφιακών τηλεοπτικών προγραμμάτων από την ΕΡΤ, αρχικά στην Αττική και σε πιλοτικό στάδιο. Συγκεκριμένα, η εκπομπή του ψηφιακού σήματος αρχίζει την Δευτέρα στις 12 το μεσημέρι και θα γίνεται σε πρώτη φάση πιλοτικά από το κανάλι 48 του Υμηττού. Στο σήμα θα περιλαμβάνεται το "Πρίσμα Πλας", "Σινέ Πλας" και "Σπορ Πλας" και οι τηλεθεατές θα μπορούν να τα βλέπουν με την βοήθεια ειδικού αποκωδικοποιητή που ήδη κυκλοφορεί στην αγορά. Αντιμετωπίζοντας την πρόκληση της ψηφιακής εποχής, και σε πλήρη συμφωνία με την δέσμευσή της, ως μέλους της EBU, για την αντικατάσταση κάθε αναλογικής μετάδοσης με ψηφιακές, μέχρι το έτος 2012, η Δημόσια Τηλεόραση θα προσφέρει αρχικά στο κοινό τρία διαφορετικά και υπερσύγχρονα κανάλια, χωρίς καμία χρέωση, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμες και αμφίδρομες χρηστικές υπηρεσίες, που μπορούν να αλλάξουν καθοριστικά τη σχέση των τηλεθεατών με την τηλεόραση. Διχρονο πιλοτικο προγραμμα Το πρώτο κανάλι που θα λειτουργήσει κανονικά τον Μάρτιο και θα είναι το "Πρίσμα Πλας" ένα κανάλι πολυσυλλεκτικό με προσβασιμότητα μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλα τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Τον Απρίλιο θα τεθεί σε κανονική λειτουργία το "Σινέ Πλας", ενώ το Μάιο το "Σπορ Πλας". Στο πιλοτικό στάδιο, που θα διαρκέσει ένα με δύο χρόνια, κάθε κανάλι θα προβάλει νέο περιεχόμενο και παραγωγές για έξι έως δέκα ώρες κάθε μέρα, που θα επαναλαμβάνονται κατόπιν, σε όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου. Στόχος, τα επόμενα δύο χρόνια, όλο το πρόγραμμα να αποτελείται από νέες παραγωγές και να μεταδίδεται σε εικοσιτετράωρη βάση. Από τον ερχόμενο Μάρτιο, το 65% του πληθυσμού στην Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία θα έχει τη δυνατότητα λήψης της Ψηφιακής Τηλεόρασης, στις συχνότητες 48, 56, 53, των UHF, ελεύθερα και χωρίς χρέωση, μονάχα με τη χρήση αποκωδικοποιητών. Οι αποκωδικοποιητές ήδη διατίθενται στην ελληνική αγορά, σε ευρεία γκάμα: από τους απλούστερους μετατροπείς σήματος, μέχρι και αυτούς που επιτρέπουν την ενεργοποίηση αμφίδρομων, διαδραστικών υπηρεσιών. Ορισμένοι, θα προσφερθούν από την ΕΡΤ, στο πλαίσιο των πιλοτικών δοκιμών, σε οικογένειες Ατόμων Με Αναπηρίες. Μετά τη λήξη της πιλοτικής περιόδου, οι διαδραστικές υπηρεσίες και οι επιλογές των τηλεθεατών θα πολλαπλασιαστούν, ενώ οι ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες θα διευρυνθούν, ακόμη και μέσω της κινητής τηλεφωνίας. Αρθρο
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.