Προς το περιεχόμενο

Ειδήσεις, Φεστιβάλ, Εκδηλώσεις και άλλα ενδιαφέροντα


paschalia

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 188
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Φεστιβάλ Ψέματος στο Φούρνο

 

Μικρά ψέματα, αθώα ψέματα, κακόβουλα ψέματα, ψέματα για καλό σκοπό, κατά συνθήκη ψέματα.

Και το έτερο ήμισυ της μισής αλήθειας κι αυτό ψέμα είναι.

Κι όταν λέμε την αλήθεια πάλι λέμε "Πες το ψέματα...".

Κακά τα ψέματα, αλλά τα ψέματα είναι πολλά και σήμερα γιορτάζουν.

Προς τιμήν τους λοιπόν ο "Φούρνος" με τη σύμπραξη των ηθοποιών Στέβη Φόρτωμα και Δέσποινα Σαραφείδου διοργανώνει Φεστιβάλ για το Ψέμα από την 1η ως και τις 4 Απριλίου.

Συμμετέχουν 50 σχήματα από διαφορετικούς χώρους της τέχνης, που δηλώνουν παρών μέσα από το θέατρο, τη μουσική, το χορό, την παντομίμα, τη net art και τη video art, μέσα από performances, events, τη φωτογραφία, την ποίηση, τα εικαστικά, το κουκλοθέατρο, μέσα από αποσπάσματα από ταινίες σχετικές, αλλά και ψυχαναλυτική τοποθέτηση.

Μεταξύ των συμμετοχών και έργα καλλιτεχνών από τη Ρωσία, την Ολλανδία, τη Σερβία και τις ΗΠΑ.

Το Φεστιβάλ χωρίζεται σε τρεις ζώνες την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή (20.00 -21.30, 21.30 - 23.00, 23.00 - 24.30) και τη Δευτέρα μία ζώνη που αρχίζει από τις 21.00.

Κάθε ζώνη έχει 5 ευρώ είσοδο. Στο Φούρνο, Κέντρο για τον Ψηφιακό Πολιτισμό, στην οδό Μαυρομιχάλη 168.

Ζήτω η 1η Απριλίου, λοιπόν και "Όλα θα πάνε καλά"!

 

Περισσοτερα

Δημοσ.

Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ταινιών

 

H Sony Pictures ανακοίνωσε ότι τον επόμενο χρόνο θα διαθέσει τις δημοφιλέστερες ταινίες της σε ψηφιακή μορφή για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές συσκευές -η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει το αντίστοιχο του iTunes για το σινεμά, δήλωσε στέλεχός της.

«Προσπαθώ να δημιουργήσω το νέο αντι-Napster» δήλωσε ο Μάικλ Αριέτα, αντιπρόεδρος της Sony Pictures, μιλώντας στο συνέδριο Digital Holywood που πραγματοποιείται στη Σάντα Μόνικα μέχρι την Παρασκευή.

 

Σε διάστημα ενός έτους, είπε ο Αριέτα, η Sony θα έχει ψηφιοποιήσει 500 ταινίες για διάφορες πλατφόρμες -τα φιλμ θα είναι διαθέσιμα για κινητά τηλέφωνα σε μορφή μνήμης flash, ενώ παράλληλα επεκτείνονται τα διαδικτυακά καταστήματα ταινιών.

 

Στόχος της Sony, αλλά και άλλων εταιρειών που συμμετείχαν στο συνέδριο, είναι να αντιμετωπίσουν την απώλεια εσόδων από την διακίνηση πειρατικών ταινιών στο Διαδίκτυο και παράλληλα να δημιουργήσουν μια νέα αγορά ψηφιακού περιεχομένου.

 

«Θέλουμε να καθορίσουμε επιχειρηματικά μοντέλα, μοντέλα τιμολόγησης και μοντέλα διανομής όπως ο Στιβ Τζομπς [πρόεδρος της Apple] έκανε για τη μουσική, αλλά αυτή τη φορά για τη βιομηχανία κινηματογράφου» δήλωσε ο Αριέτα στο CNet.com.

 

Τη δημιουργία της αγοράς αυτής θα επιτρέψουν οι ευρυζωνικές συνδέσεις στο Διαδίκτυο, για το γρήγορο κατέβασμα ταινιών υψηλής ανάλυσης, αλλά και η κυκλοφορία φορητών συσκευών βίντεο, όπως το Playstaytion Portable της Sony και ορισμένα κινητά τηλέφωνα.

 

Πάντως οι σύνεδροι, σημειώνει το Cnet, συμφώνησαν ότι μέχρι σήμερα παραμένουν εμπόδια στην ψηφιοποίηση του Χόλιγουντ, όπως η διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων, η απουσία απλών και συμβατών συσκευών αναπαραγωγής, αλλά και η απρόθυμη υποδοχή από το κοινό .

 

Πηγη

Πηγη1 (δεν καταφερα να βρω το σχετικο αρθρο)

Πηγη2

Δημοσ.

Σπάνιος Ντράγιερ

cinema.jpg

Ευχάριστη έκπληξη το αφιέρωμα της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στον Καρλ Ντράγιερ (1889-1968 ), έναν κλασικό δημιουργό που έχει αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου. Στις 4-10/4 θα προβληθούν 14 ταινίες του, από τις οποίες κάποιες για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Έτσι, εκτός από τα αριστουργήματά του («Το πάθος της Ζαν Ντ' Αρκ», «Μέρες οργής», «Ο λόγος» -φωτό, «Γερτρούδη»), θα γνωρίσουμε και τον πρώιμο Ντράγιερ. Σημειώστε την πρώτη του ταινία, το δικαστικό μελόδραμα «Ο πρόεδρος» (1918 ), εμπνευσμένο από τον Γκρίφιθ, το σπονδυλωτό «Σελίδες από το ημερολόγιο του Σατανά» (1919), με τέσσερα επεισόδια από την ανθρώπινη ιστορία, την εκπληκτική κωμωδία «Η χήρα του πάστορα» (1921), τοποθετημένη σε ένα νορβηγικό χωριό του 17ου αι., και την επίσης ηθογραφική κωμωδία «Ο αφέντης του σπιτιού» (1925)

 

PHGH: athinorama.gr

Δημοσ.

Το Ινστιτούτο Θερβάντες στην Αθήνα, παρουσιάζει τις πρόσφατες ισπανικές και λατινοαμερικάνικες παραγωγές που έχουν ως θέμα τους την καθημερινή ζωή και τους ανθρώπους της διπλανής πόρτας και έχουν βραβευτεί σε Διεθνή Φεστιβάλ.

Το αφιέρωμα παρουσιάζεται στην Αίθουσα Προβολών του Ινστιτούτου Θερβάντες κάθε Τετάρτη, από τις 2 Μαρτίου ως τις 20 Απριλίου 2005.

 

 

Tο πρόγραμμα των προβολών

 

- Tετάρτη, 13 Aπριλίου

 

Σουίτα Αβάνα (Suite Habana) του Φερνάντο Πέρες (Κούβα- Ισπανία, 2003, 84')

 

Mέσα από την ταινία παρακολουθούμε μια απλή μέρα δέκα απλών κατοίκων της πόλης. Δεν υπάρχουν διάλογοι, ούτε διήγηση.

Μόνο εικόνες, ήχοι και μουσική για να εκφραστεί κινηματογραφικά η καθημερινότητα.

 

- Tετάρτη, 20 Aπριλίου

 

Οι Δευτέρες στη Λιακάδα (Los Lunes al Sol) του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα (Ισπανία, 2002, 117')

 

H ταινία διηγείται τις ιστορίες των ανθρώπων μίας παραλιακής πόλης που είναι άνεργοι καθώς το ναυπηγείο που δούλευαν έκλεισε και έτσι όλες οι μέρες τους είναι πλέον "Κυριακές".

 

* Οι ταινίες "Σουίτα Αβάνα" και "Οι Δευτέρες στη Λιακάδα", προβάλλονται με αγγλικούς υποτίτλους.

 

* Αν και πολυ νωρις το εβαλαν , οσοι ενδιαφερονται ,προλαβαινουν δυο παραστασεις ακομα .

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Μοιραίες γυναίκες που κουβαλούν ένα σκοτεινό παρελθόν, αυτές που για να κυκλοφορείς μαζί τους πρέπει να οπλοφορείς, σκληροτράχηλοι ντεντέκτιβς και πιστολάδες του υποκόσμου που κρύβουν μια παιδική αθωότητα, στους βρεγμένους δρόμους μιας σκοτεινής απροσδιόριστης πόλης.

Ραντεβού με το πεπρωμένο, εκεί όπου κάθε στιγμή κρύβει έναν καινούργιο κίνδυνο και κάθε φιλί μπορεί να είναι το τελευταίο…

Ένα αφιέρωμα στο φιλμ νουάρ με εισηγητές τον Σωτήρη Καρκανιά και την Ειρήνη Πυρπάσου, από Δευτέρα 18 Απριλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι τις 13 ιουνίου, στην Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (Βαλτετσίου 25, β όροφος).

Οι προβολές αρχίζουν στις 19.00 και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

Προγραμμα

 

- Δευτέρα 18 Απριλίου : Το Γεράκι της Μάλτας του John Huston (1941)

 

- Δευτέρα 25 Απριλίου : Η Ζούγκλα της Ασφάλτου του John Huston (1950)

 

- Δευτέρα 9 Μαΐου : Διπλή Αποζημίωση του Billy Wilder (1944)

 

- Δευτέρα 16 Μαΐου : Η Κυρία από τη Σαγκάη του Orson Welles (1947)

 

- Δευτέρα 23 Μαΐου : Γκίλντα του Charles Vidor (1946)

 

- Δευτέρα 30 Μαΐου : The force of evil του Abraham Polonsky (1948 )

 

- Δευτέρα 6 Ιουνίου: Αντίο, Γλυκιά Μου του Edward Dmytryk (1944)

 

- Δευτέρα 13 Ιουνίου: Ο Μεγάλος Καύσωνας του Fritz Lang (1953)

 

Πηγη

Δημοσ.

Με πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζονται στη Γαλλική Ριβιέρα οι προετοιμασίες για την υποδοχή του σημαντικότερου ετήσιου γεγονότος του κινηματογραφικού ημερολογίου.

Μόλις δύο εβδομάδες απέμειναν από τη διεξαγωγή του διεθνούς φεστιβάλ των Καννών, που φέτος αφήνει την πολιτική στους πολιτικούς και παρατάσσει το βαρύ πυροβολικό μεγάλων ονομάτων απέναντι σε μια επιλογή νεαρών Ασιατών σκηνοθετών.

"Πέρυσι θέλαμε να υπογραμμίσουμε τη σημασία του ντοκιμαντέρ και του animation"

εξήγησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Τιερί Φρεμό, αναφερόμενος στη βράβευση του Μάικλ Μουρ το 2004 για το "Fahrenheit 9/11", αλλά και τη συμμετοχή του πράσινου γίγαντα "Shrek" στο διαγωνιστικό μέρος .

"Φέτος υπάρχει μια επιστροφή στο κλασικό σινεμά και τους μεγάλους δημιουργούς" πρόσθεσε και προανήγγειλε την παρουσία θρυλικών ονομάτων όπως των Βιμ Βέντερς, Τζιμ Τζαρμους και Λαρς Φον Τρίερ.

Το "χορό" θα ανοίξει το φιλμ "Lemmings" του Γάλλου Ντομινίκ Μολ.

Φυσικά, δεν θα λείψουν και οι εκτός συναγωνισμού εκπλήξεις, όπως η νέα ταινία του "θαμώνα" των Καννών, Γούντι Άλεν και η προβολή του πολυαναμενόμενου φινάλε της επικής σειράς του "Πολέμου των Αστρων" δια χειρός Τζορζ Λούκας.

 

Θρυλικά ονόματα και ασιατικές παρουσίες

 

Η διαμόρφωση του τελικού προγράμματος του φεστιβάλ δεν ήταν εύκολη υπόθεση για τους διοργανωτές, καθώς έπρεπε να γίνει επιλογή ανάμεσα σε 1.500 ταινίες από 97 χώρες.

Από αυτές τελικά 53 από 28 χώρες εξασφάλισαν την πολυπόθητη φιλοξενία στις σκοτεινές αίθουσες, οι περισσότερες σε πρώτη παγκόσμια προβολή.

 

Η πλάστιγγα έγειρε αρκετές φορές προς σκηνοθέτες που κυριάρχησαν στο παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

"Αν τους διαλέξαμε είναι επειδή έχουν κάτι να πουν για τη δημιουργική διαδικασία του σήμερα" εξηγείται ο Φρεμό.

 

Ως εκ τούτου τα κόκκινα χαλιά που θα στρωθούν για τις ανάγκες του γεγονότος, θα σηκώσουν τα βήματα του Βέντερς, που επιστρέφει στη διοργάνωση έπειτα από οκτώ χρόνια απουσίας, με το φιλμ "Don’t come knockin", και τον Σαμ Σέπαρντ σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας, του Λαρς Φον Τρίερ που μετά το "Dogville" παρουσιάζει το "Manderlay" και του Τζιμ Τζαρμους με το "Broken Flowers" και τον Μπιλ Μάρεϊ σε αναζήτηση του χαμένου του γιου.

Ο Γκας Βαν Σαντ θα κουβαλά στις αποσκευές του ένα δράμα σε ροκ ρυθμούς ονόματι "Last days", ενώ ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ θα διηγηθεί "A history of violence", με Βίγκο Μορτενσεν, Εντ Χάρις και Γουίλιαμ Χαρτ.

 

Απευθείας από το Χόλιγουντ και για πρώτη φορά με ιδιότητα σκηνοθέτη καταφθάνει ο Τόμι Λι Τζόουνς μαί με το "The Three Burials of Melquiades Estrada", ενώ ο Μικαελ Χάνεκε επιστρέφει με την ταινία "Cache".

 

Την ασιατική ήπειρο θα εκπροσωπήσουν, διαγωνιζόμενοι για πρώτη φορά, οι εξής:

την Κίνα ο Γουανγκ Ζιαοσουάι με το "Shanghai Dreams",

την Ιαπωνία ο Μασαχιρο Κομπαγιάσι με το "Bashing",

την Ταϊβάν ο Χου Σιαο-Σεν με το "The Best of Our times".

Από το Χονγκ Κονγκ ο Τζόνι Το θα φέρνει το "Election",

 

Στη γαλλική επιλογή συναντούμε ονόματα του Ντομινίκ Μολ με το φιλμ "Lemmings" και των αδελφών Λαριέ με την ταινία "Peindre ou faire l’amour".

Δίπλα τους οι Βέλγοι αδερφοί Νταρντεν με το "L’enfant".

 

Το 58ο Φεστιβάλ των Καννών θα διεξαχθεί μεταξύ 11 και 22 Μαΐου με επικεφαλής της κριτικής επιτροπής τον Εμιρ Κουστουρίτσα.

 

Το πρόγραμμα

 

1) Επίσημο διαγωνιστικό

 

"A History of Violence" David Cronenberg

"L’Enfant" Jean-Pierre - Luc Dardenne

"Where the Truth Lies" Atom Egoyan

"Free Zone" Amos Gitai

"Cache" Michael Haneke

"The Best of our Times" Hou Hsiao-Hsien

"Broken Flowers" Jim Jarmusch

"Peindre ou faire l’amour" Arnaud - Jean-Marie Larrieu

"The Three Burials of Melquiades Estrada" Tommy Lee Jones

"Bashing" Masahiro Kobayashi

"Sin City" Frank Miller-Robert Rodriguez

"Lemming" Dominik Moll

"Batalla en el Cielo" Carlos Reygadas

"Kilometre Zero" Hiner Saleem

"Election" Johnny To

"Quando Sie Nato Non Puoi Piu Nasconderti" Marco Tullio Giordana

"Last Days" Gus van Sant

"Manderlay" Lars von Trier

"Shanghai Dreams" Wang Xiaoshuai

"Don’t come Knockin’" Wim Wenders

 

2) Εκτός συναγωνισμού

 

"Chromophobia" Martha Fiennes

"Joyeux Noel" Christian Carion

"Match point" Woody Allen

"Star Wars episode III : The Revenge of the Sith" George Lucas

"Kiss, kiss, bang, bang" Shane Black

"Dal kom han in-saeng" Kim Jee-won

"Midnight movies: from the margin to the mainstream" Stuart Samuels

"Crossing the bridge" Fatih Akin

"The power of nightmares" Adam Curtis

"Nekam achat mishtey eynay" Avi Mograbi

"Les artistes du theatre brule" Rithy Panh

"Operetta tanukigoten" Seijun Suzuki

"C’est pas tout a fait la vie dont j’avais reve" Michel Piccoli

"Cindy" Bertrand Bonello

 

3) "Ενα κάποιο βλέμμα"

 

"Sangre" Amat Esacalante

"Cinema, aspirinas e urubus" Marcelo Gomes

"Falscher Bekenner" Christoph Hochhaeusler

"Down in the valley" David Jacobson

"Tawa dura yanna" Vimukthi Jayasundara

"Voksne Mennesker" Dagur Kari

"Yek shab" Niki Karimi

"Hwal" Kim-Ki-duk

"Jewboy" Tony Kravitz

"Cidade Baixa" Sergio Machado

"The King" James Marsh

"Johanna" Kornel Mundruczo

"Unmoregi" Kohei Oguri

"Mortea Domnului Lazarescu" Criti Puiu

"Yellow fella" Ivan Sen

"Nordeste" Juan Solanas

"Delwende" S. Pierre Yameogo

"Le filmeur" Alain Cavalier

"Zim and co." Pierre Jolivet

"Le temps qui reste" Francois Ozon

"Habana blues" Benito Zambrano

 

Φεστιβαλ Καννων

Δημοσ.

Στο σφυρί 250 αντικείμενα του Μπράντο

 

Ένα ακριβώς χρόνο μετά το θάνατό του, στις 30 Ιουνίου 2005, θα δημοπρατηθούν πάνω από 250 προσωπικά αντικείμενα του διάσημου Αμερικανού ηθοποιού Μάρλον Μπράντο, από τον οίκο Christie’s.

Μεταξύ των πολύτιμων αντικειμένων, που αναμένεται να πωληθούν σε πραγματικά υψηλές τιμές, είναι χειρόγραφες σημειώσεις του δημιουργού του Νονού, Μάριο Πούζο. Σε μία μάλιστα από αυτές προτρέπει τον γοητευτικό ηθοποιό να δεχτεί να παίξει το θρυλικό ρόλο χαρακτηρίζοντάς τον ως "τον μόνο ηθοποιό" που θα μπορούσε να τον ενσαρκώσει.

Στο σφυρί βγαίνουν μεταξύ άλλων το βραβείο Bafta που πήρε για την ερμηνεία του ως Μάρκος Αντώνιος, στην ταινία "Ιούλιος Καίσαρας", το 1953, καθώς και ένα γράμμα από τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ με το οποίο προέτρεπε τον ηθοποιό να συμμετάσχει σε πορεία για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 

Ο οίκος Christie’s υπολογίζει να συγκεντρώσει από την πώληση των αντικειμένων άνω του ενός εκατομμυρίου δολαρίων, ποσό το οποίο δε φαντάζει και τόσο εξωφρενικό, δεδομένου ότι μεταξύ των αντικειμένων βρίσκονται σημαντικά προσωπικά αντικείμενα του δημοφιλούς σταρ.

 

Γάντια της πυγμαχίας, σχολικές επετηρίδες, το πιστοποιητικό της υποψηφιότητάς του για Όσκαρ για την ταινία "Το Λιμάνι της Αγωνίας" και διάφορα άλλα εξαιρετικά πολύτιμα αντικείμενα συγκαταλέγονται μεταξύ αυτών που αναμένεται να αποτελέσουν "το μήλον της έριδος" για τους λάτρεις του Αμερικανού γοητευτικού ηθοποιού.

 

Πηγη

Δημοσ.

Με αφορμή τα 15 χρόνια από την ίδρυση της Ama Films, η εταιρεία μας προσκαλεί να (ξανα)ανακαλύψουμε, στο υπόγειο του "Άστυ", ταινίες σπουδαίων δημιουργών και χαρισματικών ερμηνευτών.

Από τις 6 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου θα παρελάσουν επί της οθόνης 91 ταινίες, χωρισμένες σε 21 ενότητες.

Πρεμιέρα στις 6 Μαΐου, με ένα μίνι αφιέρωμα στον Λαρς Φον Τρίερ, με επτά ταινίες του.

Στη συνέχεια, η σκυτάλη περνάει στα χέρια δημιουργών όπως οι Λουί Μπουνιουέλ, Όρσον Γουέλς, Ρομάν Πολάνσκι, Ναγκίσα Οσίμα, Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, αλλά και Αλεχάντρο Ιναρίτου, Τομας Βίντεμπεργκ, Ατόμ Εγκογιάν.

Ραντεβού, λοιπόν, στη σκοτεινή αίθουσα του "Άστυ", με ταινίες από όλο τον κόσμο, βραβευμένες, ανεξάρτητες, δημιουργίες που θα ικανοποιήσουν τα γούστα και των πιο απαιτητικών σινεφίλ.

Το εισιτήριο για όλες τις ταινίες κάθε ημέρας, κοστίζει 7 ευρώ.

 

Περισσοτερα

Δημοσ.

Το Meeting Of Styles (http://www.meetingofstyles.com) αποτελεί την κορυφαία διοργάνωση-φεστιβάλ Graffiti στο κόσμο, με εκδηλώσεις breakdance, μουσικής και x-treme αθλημάτων.

Σε αυτό συμμετέχουν και προβάλλονται δουλειές κορυφαίων καλλιτεχνών, σε μια διαδρομή που καλύπτει τις περισσότερες μητροπόλεις του πλανήτη μας (Ν. Υόρκη, Σικάγο Λος 'Αντζελες, Σάο Πάολο, Τόκιο, Παρίσι, Μαδρίτη, Λονδίνο, Βρυξέλες, Ιταλία, Βαρσοβία, Κροατία κλπ.).

 

Ουσιαστικά είναι η συνάντηση των Styles (των διαφορετικών στυλ στο βάψιμο, του κάθε καλλιτέχνη)του Graffiti και αυτή είναι και η ακριβής μετάφραση του τίτλου.

 

Πρόκειται για ένα από τα πλέον διάσημα φεστιβάλ Graffiti στον κόσμο, το οποίο κάθε χρόνο και επί 6 συνεχόμεμους μήνες ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο.

 

Το Φεστιβάλ θα πραγματοπιηθεί στην Θεσσαλονίκη στις 13-14 Μαϊου ,υπό την αιγίδα της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης και της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς .

 

Πηγη

 

υ.γ. Δεν ειναι ακριβως κινηματογραφικη αυστηρα ειδηση, αλλα υποθετω οτι θα ενδιαφερει αρκετους το γκραφιτι :)

Δημοσ.

PETER GREENAWAY, ARTWORKS : ’63 – ’05

Στα εγκαίνια της έκθεση που διοργανώνεται στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι) θα παραβρεθεί ο Peter Greenaway. Τα εγκαίνια θα γίνουν τη Δευτέρα 9 Μαίου στις 8:30 μμ ενώ στα πλαίσια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν και προβολές ταινιών του στο θέατρο της Ένωσης, με ελεύθερη είσοδο γιά το κοινό.

 

Την Τρίτη 10 Μαίου ο Greenaway θα δώσει διάλεξη στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138 ) με θέμα "Ας μιλήσουμε για Δημακρατία".

 

Σχετικά links:

http://www.hau.gr/hau/el/cult_new.html

http://www.hau.gr/sitecontent/greenaway-movies-pdf-gr.pdf

http://cultureguide.gr/events/details_gr.jsp?Event_id=64716&catA=3

http://www.cultureguide.gr/events/details_gr.jsp?Event_id=64801&catA=12

Δημοσ.

Την παραίτησή του από τη θέση του προέδρου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης υπέβαλε το πρωί της Πέμπτης ο σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης. Με επιστολή του προς το υπουργείο Πολιτισμού γνωστοποίησε ότι δεν θα ασκήσει πλέον τα καθήκοντά του. Το ΥΠΠΟ έκανε δεκτή την παραίτηση.

 

Στην επιστολή του ο κ. Βούλγαρης αναφέρει: «Δέχτηκα να αναλάβω την προεδρία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ως άμισθος εθελοντής για να ενώσω, για να ξεμπλοκαριστεί μια δυσάρεστη κατάσταση αντεγκλήσεων και αναμονής, επιζήμια και για το θεσμό του Φεστιβάλ και για τον ελληνικό κινηματογράφο.

 

»Επί 45 χρόνια δούλεψα ήσυχα, έντιμα, βοήθησα νέους σκηνοθέτες, σεβάστηκα τους συναδέλφους μου, ποτέ δεν κινήθηκα ανταγωνιστικά.

 

»Το μεγάλο πλήγμα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δεν είναι η αντικατάσταση της ηγεσίας, αλλά η θλιβερή εκστρατεία που υπονομεύει τον ίδιο το θεσμό. Καμία φιλοδοξία, καμία πικρία δεν δικαιολογεί τον διεθνή διασυρμό του Φεστιβάλ και της χώρας.

 

»Η σύνεση και το ήθος μου δεν μου επιτρέπουν να απαντήσω με ανάλογες μεθόδους.

 

»Ευχαριστώ τον πρωθυπουργό και υπουργό Πολιτισμού, που χωρίς να είμαι 'γαλάζιος', με τίμησε με την εμπιστοσύνη του, αλλά είμαι υποχρεωμένος να παραιτηθώ από τη θέση του προέδρου, γιατί δεν αντέχω τις άδικες, εφιαλτικές επιθέσεις, τα ανακριβή δημοσιεύματα, την άθλια εμφυλιοπολεμική ατμόσφαιρα.

 

»Παρακαλώ η παραίτησή μου να μην τύχει πολιτικής εκμετάλλευσης. Η απογοήτευσή μου έχει αιτία τον πρωτοφανή πόλεμο που δυστυχώς υποκινεί ή ανέχεται η προηγούμενη διοίκηση του Φεστιβάλ. Η μιζέρια κάποιων είναι πάνω από τις δυνάμεις μου.

 

»Αγαπώ βαθιά το σινεμά, τον κόσμο του, το Φεστιβάλ και την πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι ιδέες και οι προτάσεις μου θα είναι στη διάθεση του επόμενου. Όποιος κι αν είναι του εύχομαι καλό κουράγιο».

 

Σχόλια Αγγελόπουλου-Δημόπουλου

 

Την παραίτηση του Παντελή Βούλγαρη σχολίασε η πρώην ηγεσία του Φεστιβάλ.

 

«Λυπάμαι γιατί ο Παντελής Βούλγαρης έχασε την ψυχραιμία του και αντιμετωπίζει ως προσωπικό πόλεμο μια διεθνή αντίδραση στη μεταβολή ενός εξαιρετικά πετυχημένου, κατά γενική ομολογία, θεσμού σε τοπικό φαινόμενο. Αντίδραση στην επιστροφή στο παρελθόν» δήλωσε στα Νέα ο αποπεμφθείς πρώην πρόεδρος του Φεστιβάλ Θόδωρος Αγγελόπουλος.

 

«Πριν ο Παντελής Βούλγαρης ανακαλύψει σκοτεινές συνωμοσίες ας σκεφτεί: Αν μας έχει ικανούς με τον Θ.Αγγελόπουλο για τέτοια φτηνά κόλπα όπως αυτά που υπαινίσσεται. Και αν πιστεύει ότι όσοι υπογράφουν διεθνώς το κείμενο διαμαρτυρίας μπορούν να είναι κατευθυνόμενοι και χειραγωγημένοι. Ας εξετάσει τις ουσιαστικές αιτίες αυτής της κατακραυγής. Νομίζω πως ούτε το φεστιβάλ ούτε η χώρα διασύρεται όταν αναγνωρίζεται από κορυφαίους εκπροσώπους του κινηματογράφου το συστηματικό έργο της προηγούμενης διοίκησης» υποστήριξε ο πρώην διευθυντής του Φεστιβάλ Μισέλ Δημόπουλος.

 

Δεκτή η παραίτηση

 

Από το υπουργείο Πολιτισμού εκδόθηκε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται: «Συναισθανόμενοι τους λόγους που οδήγησαν τον κ. Π.Βούλγαρη στην παραίτηση του, το υπουργείο Πολιτισμού την κάνει αποδεκτή. Ευχαριστούμε τον κ. Βούλγαρη, τον οποίο σεβόμαστε και τιμούμε ως άνθρωπο και ως δημιουργό και συνεχίζουμε την προσπάθεια μας για μια νέα εποχή στον ελληνικό κινηματογράφο, που δεν διαγράφει το παρελθόν του, αλλά αποζητά την περαιτέρω ενδυνάμωση του μέσα από τη δημιουργική σύγκλιση των διαφορετικών απόψεων και την αξιοποίηση του υψηλού δυναμικού που διαθέτει η Ελλάδα».

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Βούλγαρης αποφάσισε να παραιτηθεί έπειτα από δημοσιεύματα του Τύπου, που έκαναν λόγο για ύπαρξη οικονομικών ατασθαλιών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από στελέχη της προηγούμενης διοίκησης.

 

Ο κ. Βούλγαρης δήλωνε σε συνεργάτες του ότι δεν ήθελε να εμπλέξει το όνομά του σε τέτοιες υποθέσεις. Η απόφαση για τη σύνταξη της επιστολής ελήφθη το βράδυ της Τετάρτης και εστάλη το πρωί της Πέμπτης.

 

Η τοποθέτηση του Παντελή Βούλγαρη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε στις 31 Μαρτίου, μαζί με το διορισμό της Δέσποινας Μουζάκη στη θέση της διευθύντριας του ΦΚΘ. Η τελευταία δέχεται κριτική, καθώς αν και κατέχει δημόσιο αξίωμα σε άμεση σχέση με τον ελληνικό κινηματογράφο, είναι και ιδιοκτήτρια -αν και παραιτήθηκε από το ΔΣ- της εταιρείας παραγωγής ταινιών Cinegram.

 

Πηγή : news.in.gr

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Tον κατάλογο με τις 100 καλύτερες ταινίες των 90 χρόνων της ζωής του παρουσιάζει στο τεύχος που κυκλοφορεί το αμερικανικό περιοδικό Time. Οι κριτικοί Σίκελ και Κόρλις προκαλούν αίσθηση, αφού από τη λίστα απουσιάζουν «κλασικές» ταινίες.

 

Στον κατάλογο περιλαμβάνονται ταινίες όπως τα Φώτα της πόλης (1931) του Τσάρλι Τσάπλιν, η Λίστα του Σίντλερ (1993) του Στίβεν Σπίλμπεργκ, αλλά και η ταινία κινουμένων σχεδίων Ψάχνοντας το Νέμο (2003).

 

Αίσθηση προκαλεί η απουσία του Όσα παίρνει ο άνεμος (1939), το οποίο ο Σίκελ χαρακτηρίζει «ψευτο-έπος».

 

Οι δύο κριτικοί έχουν φτιάξει τον κατάλογο με βάση την καλύτερη ταινία ανά δεκαετία. Σημείο αφετηρίας το 1923, χρονιά που γεννήθηκε το περιοδικό.

 

Έτσι, βρίσκουμε ταινίες όπως το Metropolis (1927) του Γερμανού Φριτς Λανγκ, τον Πολίτη Κέιν (1941) του Όρσον Γουέλς, το Persona (1966) του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και το Chinatown (1974) του Ρόμαν Πολάνσκι.

 

Για τη δεκαετία του 1990 επέλεξαν το Pulp Fiction (1994) του Κουέντιν Ταραντίνο, ενώ για την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, μέχρι στιγμής, καλύτερη ταινία χαρακτηρίζεται το Μίλα της (2002) του Ισπανού Πέδρο Αλμοδόβαρ.

 

Περίπου οι μισές ταινίες προέρχονται από χώρες εκτός ΗΠΑ, όπως η βραζιλιάνικη A cidade de Deus (2002), ο Καταδικασμένος του Ακίρα Κουροσάβα και ο Δεκάλογος (1988) του Πολωνού Κριστόφ Κισλόφσκι.

 

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε που δεν έχει κερδίσει βραβείο Όσκαρ, έχει την τιμητική του στη λίστα: Καλά Παιδιά (1990), Οργισμένο Είδωλο και Ο Ταξιτζής (1976).

 

Πηγή@news.in.gr

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
Tον κατάλογο με τις 100 καλύτερες ταινίες των 90 χρόνων της ζωής του παρουσιάζει στο τεύχος που κυκλοφορεί το αμερικανικό περιοδικό Time. Οι κριτικοί Σίκελ και Κόρλις προκαλούν αίσθηση' date=' αφού από τη λίστα απουσιάζουν «κλασικές» ταινίες.

 

Στον κατάλογο περιλαμβάνονται ταινίες όπως τα Φώτα της πόλης (1931) του Τσάρλι Τσάπλιν, η Λίστα του Σίντλερ (1993) του Στίβεν Σπίλμπεργκ, αλλά και η ταινία κινουμένων σχεδίων Ψάχνοντας το Νέμο (2003).

 

Αίσθηση προκαλεί η απουσία του Όσα παίρνει ο άνεμος (1939), το οποίο ο Σίκελ χαρακτηρίζει «ψευτο-έπος».

 

Οι δύο κριτικοί έχουν φτιάξει τον κατάλογο με βάση την καλύτερη ταινία ανά δεκαετία. Σημείο αφετηρίας το 1923, χρονιά που γεννήθηκε το περιοδικό.

 

Έτσι, βρίσκουμε ταινίες όπως το Metropolis (1927) του Γερμανού Φριτς Λανγκ, τον Πολίτη Κέιν (1941) του Όρσον Γουέλς, το Persona (1966) του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και το Chinatown (1974) του Ρόμαν Πολάνσκι.

 

Για τη δεκαετία του 1990 επέλεξαν το Pulp Fiction (1994) του Κουέντιν Ταραντίνο, ενώ για την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, μέχρι στιγμής, καλύτερη ταινία χαρακτηρίζεται το Μίλα της (2002) του Ισπανού Πέδρο Αλμοδόβαρ.

 

Περίπου οι μισές ταινίες προέρχονται από χώρες εκτός ΗΠΑ, όπως η βραζιλιάνικη A cidade de Deus (2002), ο Καταδικασμένος του Ακίρα Κουροσάβα και ο Δεκάλογος (1988) του Πολωνού Κριστόφ Κισλόφσκι.

 

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε που δεν έχει κερδίσει βραβείο Όσκαρ, έχει την τιμητική του στη λίστα: Καλά Παιδιά (1990), Οργισμένο Είδωλο και Ο Ταξιτζής (1976).

 

Πηγή@news.in.gr[/quote']

 

Τα "Φώτα της πόλης" του Τσάρλι Τσάπλιν, η "Λίστα του Σίντλερ" του Στίβεν Σπίλμπεργκ, αλλά και η ταινία κινουμένων σχεδίων "Ψάχνοντας το Νέμο" περιλαμβάνονται στον κατάλογο των 100 καλύτερων κινηματογραφικών ταινιών όλων των εποχών που συνέταξαν οι κριτικοί του περιοδικού "Τime" και δημοσιεύεται στο τεύχος αυτής της εβδομάδας.

 

Κριτικοί Ρίτσαρντ Σίκελ και Ρίτσαρντ Κόρλις σνομπάρισαν πάντως πολλές κλασικές ταινίες, όπως για παράδειγμα το "Όσα παίρνει ο άνεμος" του 1939. Ο Σίκελ μάλιστα το χαρακτήρισε "ψευτο-έπος".

 

Το βασικό κριτήριο τους ήταν οι ταινίες να περιέχουν κάποιο "μαγικό" στοιχείο, πρόσθεσε, δηλαδή να μπορούν να καθηλώσουν το θεατή. Παραδέχτηκε ωστόσο ότι οι προτιμήσεις ενός ατόμου δεν ταυτίζονται πάντοτε με τις προτιμήσεις των άλλων. "Στο κάτω-κάτω, όλα είναι υποκειμενικά. Δεν μπορείς να εξηγήσεις γιατί σου αρέσει ή γιατί απεχθάνεσαι κάτι", τόνισε.

 

Οι Σίκελ και Κόρλις επέλεξαν αρχικά από 100 ταινίες ο καθένας. Περίπου οι μισές περιλαμβάνονταν και στους δύο καταλόγους που συνέταξαν. Συμπλήρωσαν κατόπιν από κοινού τη λίστα διαλέγοντας και τις καλύτερες ταινίες ανά δεκαετία, αρχής γενομένης από το 1923, τη χρονιά που πρωτοκυκλοφόρησε το "Τime". Για τη δεκαετία του '20 έκριναν ως καλύτερη ταινία τη "Μητρόπολη" του Γερμανού σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ, ενώ τη δεκαετία του '40 κυριαρχεί ο "Πολίτης Κέιν" του Όρσον Ουέλες. Για τη δεκαετία του '90 επέλεξαν το "Pulp Fiction" του Κουέντιν Ταραντίνο ενώ για την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, μέχρι στιγμής, καλύτερη ταινία χαρακτηρίζεται το "Μίλα της" του Ισπανού Πέδρο Αλμοδόβαρ.

 

Περίπου οι μισές ταινίες προέρχονται από χώρες εκτός ΗΠΑ, όπως η βραζιλιάνικη "Πόλη του Θεού", ο θρυλικός "Καταδικασμένος" του Ακίρα Κουροσάβα και ο "Δεκάλογος" του Πολωνού σκηνοθέτη Κριστόφ Κισλόφσκι.

 

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε, που δεν έχει κερδίσει ούτε ένα βραβείο Όσκαρ, είναι ο σκηνοθέτης με τις περισσότερες ταινίες στον κατάλογο: Τα "Καλά Παιδιά", το "Οργισμένο Είδωλο" και τον "Ταξιτζή". Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, που πρωταγωνιστούσε σε δύο από αυτές, έχει συνολικά συμμετάσχει σε πέντε από τις καλύτερες 100 ταινίες όλων των εποχών.

 

Στον κατάλογο περιλαμβάνονται, επίσης, ταινίες, όπως το "Μερικοί το προτιμούν καυτό", το "Λεωφορείο ο Πόθος", το "Ψυχώ", το "Πορφυρό ρόδο του Καϊρου", το "Λιμάνι της αγωνίας", ο "Λόρενς της Αραβίας", ο "Κινγκ Κονγκ" (1933), το "Κανταχάρ", η "Μύγα", τα "400 χτυπήματα", η "Καζαμπλάνκα", η "Νύφη του Φρανκενστάιν", το "Μπραζίλ", το "Μπλέιντ Ράνερ", η "Κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας", το "Οκτώμισι" και το "Μπερλίν Αλεξάντερπλατς".

 

Πηγη

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...