Προς το περιεχόμενο

Εξέλιξη και μουσική δημιουργία! Ποια η άποψή σας ???


hugelacky

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τις προάλλες πιάσαμε με ένα φίλο (μεγάλη) κουβέντα πάνω στην ιστορία της μουσικής και το πως εξελίχθηκε αυτή στην πορεία του χρόνου. Αναπόφευκτα το θέμα που μας απασχόλησε περισσότερο ήταν η εξέλιξη και η αλλαγή του ήχου γενικότερα, αλλά και ενός group/καλλιτέχνη ειδικότερα. & κατά πόσο αυτή μας ενθουσίασε/απογοήτευσε!

 

Καταλήξαμε στο ότι υπάρχουν πολλά είδη εξέλιξης με κυριότερα τα παρακάτω:

 

Από την αφάνεια στην επιφάνεια (η αλλιώς Underground --> Mainstream). Αυτό μπορεί να γίνει με 2 τρόπους.

 

1) Είτε αυθόρμητα, χωρίς πρόθεση, βγάζεις μια δισκάρα και ξαφνικά σε ανακαλύπτουν media, εταιρίες, κοινό,

 

2) είτε επιτηδευμένα (ακολουθείς τις “συμβουλές” της δισκογραφικής σου) ή αποφασίζεις να πας με το trend και παίξεις αυτό που πουλάει.

 

Όταν είσαι/γίνεις γνωστός μπορείς να κάνεις του κεφαλιού σου...

 

3) ...Αδιαφορώντας για την εταιρία και τις πωλήσεις, με μόνο κριτήριο να ικανοποιήσεις τους “σκληροπυρηνικούς” fans σου. Εδώ υπάγεται και η κατηγορία: εξέλιξη = Back to the basics, επιστροφή δηλαδή στον ήχο που σε ανέδειξε και σε έκανε γνωστό, απομακρυνόμενος από τον οποίο έχασες πολλούς από τους αρχικούς σου fan αλλά κέρδισες άλλους “αμφιβόλου για εσένα ποιότητας”

 

Όταν είσαι σχετικά άγνωστος μπορείς και πάλι να κάνεις του κεφαλιού σου...

 

4) ...Αδιαφορώντας για τους fan που μπορεί να κερδίσεις αν αλλάξεις λίγο τον ήχο σου στο πιο σύγχρονο, και με μόνο κριτήριο τις σταθερές πωλήσεις και την ικανοποίηση της εταιρίας σου δηλαδή: εξέλιξη = παίζω μια ζωή τα ίδια.

 

Υπάρχουν ακόμα και πιο ακραίες περιπτώσεις μουσικών οι οποίοι...

 

5) παίρνουν στοιχεία από ετερογενείς και ασυμβίβαστες μεταξύ τους μουσικές και δημιουργούν ένα νέο είδος π.χ. Metal + Techno = Industrial (Ministry), Metal + Hip Hop/Rap = Nu Metal / Rap Metal (Korn, Deftones/ Rage Against The Machine), Metal + Punk = Grunge, Metal + Κλασική μουσική = Ατμοσφαιρικό Metal, κ.τ.λ.

 

6) Παίζουν “τα δικά τους” αδιαφορώντας και για τις πωλήσεις/εταιρία και για τους fans τους με μόνο σκοπό να ικανοποιήσουν τον εαυτό τους, αλλάζοντας/εμπλουτίζοντας τον ήχο τους με νέα στοιχεία πού πολύ πιθανό είναι να μην βρουν ανταπόκριση (τα οποία όπως φαίνεται αργότερα είναι χρόνια μπροστά από την εποχή τους) και μετά από χρόνια (ακόμα και μετά την διάλυσή τους) αναγνωρίζεται η μουσική τους αξία και η προσφορά στην μουσική γενικότερα (Pink Floyd-αυτοί ευτυχώς αναγνωρίστηκαν και στην εποχή τους, Sonic Youth, κ.α.)

 

Η εξέλιξη στην μουσική είναι κάτι που απασχολεί όλους μας ανεξαρτήτως αγαπημένου είδους μουσικής (βλέπε αντιδράσεις εδώ μέσα για το καινούριο δίσκο Chemical Brothers, Prodigy, Judas Priest,...) οπότε πιστεύω όλοι μπορούμε να εκφέρουμε άποψη. Αν θεωρείτε το θέμα ενδιαφέρον περιμένω απόψεις για το ποια group/καλλιτέχνες σας ξενέρωσαν/ενθουσίασαν με την πορεία τους ή κάποια κυκλοφορία τους. Ποιοι σας άφησαν άφωνους και με ποιους δεν ξανασχοληθήκατε από κάποιο δίσκο και μετά? Σε ποια κατηγορία θα τους εντάσσατε?

 

Και κάτι τελευταίο... Στις μέρες μας πιστεύετε ότι υπάρχει εξέλιξη στην μουσική ή είναι όλα πισωγυρίσματα? Τελικά με την κυριαρχία των υπολογιστών το μέλλον-μονόδρομος είναι η ηλεκτρονική μουσική και η εισαγωγή electro στοιχείων σε άλλα είδη? Οι κιθάρες και τα drums ζουν ακόμα? Και αν ναι, βγάζουν κάτι καινούριο, κάτι πρωτότυπο?

  • Απαντ. 35
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Γιατί να μιλάμε μόνο για εξέλιξη της μουσικής και όχι και για εξέλιξη του κοινού;

Πισωγυρίσματα πάντα υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Είναι νόμος.

Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο σε περιόδους ανομβρίας.

Δημοσ.

Eιμαι λιγο απαισιοδοξος.Η τεχνολογια βοηθησε πολυ αλλα νομιζω εβλαψε περισσοτερο καθως ολοι κατευθυνονται στον ηλεκτρονικο (ευκολο τροπο) και απομακρυνονται απο τα παραδοσιακα οργανα.

 

Πιστευω οτι σε 20 χρονια ισως τα παιδια σε καποιο club θα ακουνε εκεινο to Beeeeeeeeeeeeeeeep που εβαζε η ΕΡΤ πριν ξεκινησει το προγραμμα και θα χορευουνε σαν ξεβιδωμενα......

 

(περισσοτερα αυριο.....)

 

Ωραιο topic φιλε μου αν και πολυ φιλοσοφικο....Θα μας παρει καιρο να το εξαντλησουμε....

Δημοσ.

Cristina sigoura kai h ekseliksh tou koinou einai ena 8ema alla h mousikh istoria pistebw oti grafetai perissotero apo ta group para apo to koino. Baibaia kai ta group afta ka8eafta htan kapote kai oi idioi fan opote edw kollaei apolyta to shmeio pou e8ikses! ;)

 

The_player thanx... einai megalo 8ema,to kserw (na fantasteis kai apo thn koubenta pou kaname me ton filo mou den katalhksame kapou-olo diafwnousame) kai gi afto pistebw xwra poly koubenta. Oreksh na 'xoume...

Δημοσ.

Pisteuw oti auto ton kairo iparxei koresmos se kainourgia kommatia pou na einai ontos prototipa.toulaxiston stin "dance" skini pou ekei asxoloume blepw oti ta remix paliwn disco kommatiwn dinoun k pernoun.auto pisteuw einai i "eukoli" lisi gia kathe artist wste na ginei gnwstos i' na ksanaerthei stin epifania.

epeisis mia alli eukoli lisi einai einai otan kapoios dimiourgisei ena prototipo tragoudi me ena sample pou na poulaei tote oooooooola ta epomena kommatia tou einai sto idio akrivos stil me to idio akrivos sample blepe: Benny Benassi,D-Devils,Eiffel 65,Royal Gigolos(idika oi teleutaioi einai k stis 2 katigories:remix paliwn kommatiwn me to idio samplaki),klp klp

oso anafora twra gia ta sigrotimata pou meta apo kairo bgalan disko exw na pw oti einai logiko na plisiazei sto epipedo twn arxikwn tragoudiwn tous k o logos einai oti p.x stous prodigy ta misa meli exoun fygei,opote einai diskolo na bgei kati eksisou kalo k prototipo opws ta arxika kommatia. ;-)

pantos san geniko simperasma imo einai oti ta lefta xalane ton anthropo k o logos einai oti an ena sigrotima kanei mia epitixia k paei se mia kali diskografiki tote tha prepei se mikro xroniko diastima na bgalei kainourgio kommati me apotelesma na einai proxiro k paromoio me to proigoumeno :grin:

i' p.x sigrotimata ston xwro tis hip hop(alla k se alla eidi) mousikis pou ipotithete oti exoun kapoia pisteuw otan ginoun gnwstoi k bgaloun lefta tote auto ta pisteuw tous xanontai k tin thesi tous pernoun ta lefta pou bgazoun blepe: going through.

telos i texnologia pisteuw oti exei kanei arketo kalo ston xwro tis mousiki gia ton logo oti exei dwsei tin dinatotita se polla atoma na grapsoun mousiki mesw ipologisti pou diaforetika den tha mporousa na ftiaksoun olokliri mpanta ite logo xrimatwn ite logo xronou.etsi bgainoun kainourgia talenta(spania alla bgainoun :-) ) k autoi pou den aksizan tha fenontousan ite eixan mpanta ite ftiaxnan tin mousiki apo to p.c

 

sorry an bgika ektos topic.very nice thread hugelacky : :wink:

 

p.s " Το αύριο δεν είναι παρά το σήμερα για το οποιο φροντίσαμε εχθές"

Δημοσ.

File poly kalo to 8ema pou e8ixes! as paroume omws ta pragmata apo thn arxh. Sta prwta xronia ths zwhs tou o an8rwpos (ouggabougga k etsi) akouge hxous ap to periballon tou kai logika 8a para3eneuotan. Para3eneuotan giati eniw8e oti autoi oi hxoi pane na tou poun kati... Etsi me to perasma twn xronwn, kai me ta prwta mousika organa pou dgmiourgh8hkan, oi an8rwpoi arxisan oxi na ftiaxnoun mousikh alla na thn e3ereunoun 8a elega gia na doun ti exei na tous "pei". H mousikh pisteuw oti einai h apeikonish ths proswpikothtas kai twn synais8hmatwn tou ka8e an8rwpou gi auto k einai xwrismenh se polla eidh, giati den einai oloi oi an8rwpoi idioi. Pisteuw oti h kalh mousikh ebgaine sthn dekaetia twn 80s, epeidh phgaze apo tis e3eli3eis kai ta drwmena twn kairwn ekeinwn, eixe nohma k aphxhsh. Twra ti na mou pei ena tragoudi ths bandh i twn pseutoemporikopoihmenwn going through pou anefere o filos mou o X-vipes. Auto pou eipes gia thn mousikh pou phgazei apo pragmatika organa k auth pou proerxetai apo programmata me samples k tetoia, pisteuw oti einai mia apo tis aities pou xalaei h mousikh. Pleon, o ka8enas me liges gnwseis ypologisth mporei na ftia3ei mousikh, k auto me xalaei poly! Egw paizw drums, k epeidh asxoloume amesa me th mousikh(notes, a3ies, klimakes klp) gnwrizw poso dyskolo einai na ftiaxtei "alh8inh" mousikh, pws loipon na mhn 3enerwnw otan th 8esh mou thn pairnei ena drummachine, h to idio na ginetai me alla mousika organa... Kapoioi pisteuoun oti h texnologia 8a katastrepsei thn alh8inh kai poiotikh mousikh, egw pisteuw pws 8a thn ofelhsei arkei o an8rwpos na ma8ei na 3exwrizei to kalo k alh8ino apo to pseutiko. Telos 8elw na pw oti th mousikh mporei na thn dhmiourgoun oi bandes alla ousiastika thn dhmiourgei o kosmos, giati skefteite, ti nohma 8a eixe mia banda na ftia3ei mousikh pou kaneis de 8a akouge? Egw dhladh goustarw na paizw proggressive metal san drummer, to kanw giati m' aresei alla 3erw oti ekei katw yparxoun atoma pou goustaroun auto to eidos, de 8a epaiza th mousikh pou akouei o E.T. ston planhth tou giati oooooooooooso kai na mou arese de 8a arese se kanenan allo kai fysika de 8a poulouse o diskos endexomenws! Etsi loipon lew nai sthn proodo ths mousikhs alla oxi sthn hlektronikopoihsh ths k fysika autoi pou grafoun th mousikh(foibos k tetoioi ) na mh skeftontai mono ta lefta kai to pws 8a poulhsei to epomeno album ths ka8e xazogkomenitsas! alla as skeftoun emas...(pragma pou de nomizw na ginei alla tespa) auta, sory an sas kourasa.

Δημοσ.

Xvipes & __D3mIaN__ arketa endiaferouses oi apopseis sas!

 

H texnologia ennoeitai oti kalo einai na yparxei kai na synhsferei sthn mousikh. Eksallou den afora mono ton tomea ths syn8eshs ths idias ths mousikhs (hlectronika eidh) alla pleon exei mpei gia ta kala ston xwro : hxolhpsia-paragwgh-mastering me 8eamatika apotelesmata akoma kai se amigws ki8aristika eidh! Apla ola prepei na ginontai me kapoio metro.

Einai alh8eia oti exoun allaksei polla pragmata apo to '93-94 opote kai arxisa na asxoloumai me thn mousikh alla wres wres problhmatizomai kai anapolw thn epoxh pou akouga diskous kai anakalypta nea eidh! Pragmatika! 8ymamai thn ekplhksh pou mou eixan dhmiourghsei ta prwta akousmata diskwn opws o prwtos twn Rage Against The Machine, to Roots twn Sepultura, to Demanifacture twn Fear Factory, Tool - Aenema, Pantera - Far Beyond Driven, Korn - Life Is Peachy, Radiohead - Kid A, Portishead - Dummy, Massive Attack, Nirvana - Nevermind, Smashing Pumpkins - Mellow Collie, SoundGarden - Badmotorfinger, Kyuss - Sky Valley, k.a. Bebaia mporei kapoios kallista na isxiristei oti tote san pitsirikas xazoxairomoun kai "anakalypta ton kosmo me xara"... ;) Alla pistebw den einai etsi ta pragmata pleon...Kairo exw na akousw kati k-a-i-n-o-u-r-i-o, kati pou 8a me kanei na pw Wow!!! To teleftaio pou 8ymamai htan h "anakalypsh" twn Isis, Cult Of Luna, Neurosis,... kai ola afta prina kana 3xrono... :confused:

Δημοσ.

Ωραίο θέμα, αλλά νομίζω ότι αντιμετωπίζεται λίγο μονοδιάστατα.

 

Είμαι μουσικός (παίζω κυρίως κλασική μουσική κ τζαζ) κ συνθέτω (ένα είδος που φέρνει μάλλον σε κινηματογραφική μουσική, σύμφωνα με τους λίγους ακροατές του).

 

Κατ' αρχάς να θέσω ένα θέμα που πιθανόν να μην γνωρίζετε: Η "κλασική μουσική" συνεχίζει να γράφεται ακόμα κ σήμερα. Καμμία σχέση βέβαια με τη κλασική που γραφόταν πριν από 200 ή 100 χρόνια. Στους ακαδημαϊκούς χώρους (για τους οποίους έχω αρνητική άποψη), γράφεται ηλεκτρονική μουσική, μουσική των ήχων (χωρίς νότες δηλαδή, μόνο με θορύβους) και διάφορα άλλα τρελά. Μερικά βεβαίως είναι εξαιρετικά, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα πιο πολλά είναι για πέταμα. Στο εξωτερικό ακούγεται κιόλας αυτή η μουσική (δηλαδή στο Λονδίνο γίνονται συνεχώς συναυλίες με σύγχρονα έργα, ενώ στην Ελλάδα γίνεται 2 το χρόνο/πόλη). Ανάμεσα στους συνθέτες που γράφουν τέτοια μουσική είναι πολύ δημοφιλείς οι Λίγκετι κ Πεντερέτσκι τους οποίους υποθέτω ότι δεν ξέρει κανένας. :-(

 

Τέλος πάντων, ο λόγος που το αναφέρω αυτό, δεν είναι ότι πιστεύω στην "ποιοτική" (και καλά) μουσική, αλλά γιατί μου δημιουργείται συνεχώς η αίσθηση ότι τα είδη της μουσικής που ακούγονται σήμερα, επειδή βασίζονται πάνω σε πολύ παρόμοια concepts, δηλαδή(λέω τώρα εγώ): κρουστά (που παίζουν πολύ συγκεκριμένους ρυθμούς κ ποτέ 7/8 ας πούμε), ηλεκτρικές κιθάρες, ήχοι γενικώς για ατμόσφαιρα κ από κει κ πέρα συγχορδίες κ μελωδία, (κάτι το οποίο καθιερώθηκε σήμερα΄ κάποτε οι συγχορδίες δημιουγρούνταν μόνο από τις κινήσεις πολλών παράλληλων φωνών κ όχι σαν πρωταρχικό στοιχείο. Υποθέτω λοιπόν ότι αυτό ήταν ένα βήμα πίσω...), όλα αυτά λοιπόν, δίνουν την αίσθηση ότι η μόνη μουσική που υπάρχει κ που μπορεί να γράφεται είναι αυτή.

 

Πάντοτε αυτή η μονοδιάσταση της τέχνης την μπλοκάρει. Δεν μπορεί να εξελιχθεί τίποτα, αν οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τις δυνατότοτητες που προσφέρουν οι εναλλακτικοί δρόμοι (ακόμα κ η παραδοσιακή μουσική ή η τζαζ που κανείς δεν ακούει πια καθώς κ παρα παρα πολλά άλλα είδη). Η αλήθεια είναι ότι αυτή η εξέλιξη απαιτεί λίγο (πολύ λίγο) περισσότερο κόπο από τους ακροατές της, γιατί το να μπορέσεις να ανακαλύψεις κάτι καινούργιο μέσα σε ένα άλλο είδος, προϋποθέτει αφενός το ότι θα του δώσεις το χρόνο και την διάθεση (την πολύ καλή όμως γιατί αλλιώς δε γίνεται τίποτα), να τη μάθεις ώστε να καταφέρεις να μιλήσεις τη γλώσσα της ώστε το αποτέλεσμα να είναι επικοινωνία (που είναι κ ο στόχος όλων αυτών), και αφετέρου τις πολλές εμπειρίες από διάφορα είδη μουσικής, γιατί όταν ανακαλύπτεις ένα καινούργιο είδος μουσικής, κανένα από τα παλιά δεν είναι πια το ίδιο. Και με αυτό εννοώ ότι ακόμα κ την κλασική μουσική να ανακαλύψετε, η metal δεν θα είναι πια το ίδιο (καλά αυτό σίγουρα, μια που η metal και όλα τα είδη μουσικής που ακούγονται σήμερα είναι εξέλιξη της κλασικής, αφου η κλασική είναι η ιστορία της δυτικής μουσικής για 200 χρόνια - εκτός από αυτά που είναι εξέλιξη της jazz).

 

Το κακό είναι ότι σήμερα κανείς δεν έχει το χρόνο να ασχοληθεί πραγματικά με κάτι. Με οτιδήποτε. Όπως είπα κ πριν δεν υποστηρίζω ότι υπάρχει ποιοτική κ μη μουσική, αλλά υπάρχουν πολλοί δρόμοι και όσο πιο πολλοί ακολουθούνται, τόσο πιο πολλά καταλαβαίνει κανείς για τη φύση αυτής της τέχνης κ αργότερα για την ίδια τη ζωή (η μουσική μπορεί να είναι ένας μεγάλος δάσκαλος. Προσωπικά ο μεγαλύτερος. Σχεδόν όλα τα concepts (ποια είναι η ελληνική λέξη για αυτό; ) της ζωής τα καταλαβαίνω μέσα από τη μουσική).

 

Τέλος πάντων, σταματάω προς το παρόν εδώ γιατί δεν μου έρχεται τίποτα άλλο κ πιθανόν να επανέλθω.

Δημοσ.

proper marketing kai pali proper marketing. ayto einai to mystiko ths epityxias. mhn arxisoume na leme gia foustes kai sth8os kai ... patous.

 

ekseliksh pantws yparxei. skefteite to aplo paradeigma tou enos synth kai to pws xrhsimopoiountan prin 10-20 xronia kai pws twra. einai diaforetika ta trends k synexws proxwroun - ekselissontai. einai bebaia kai kati "kollhmenoi" na mhn pw opis8odromikoi, onomata de leme, oikogeneies de 8igoume giati 8a mas kanoun ban._

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

file manuel 8a sumfwnhsw k 8a diafwnhsw mazi sou. Exeis ena dikio otan les oti pleon de grafetai mousikh san auth prin apo 100-200 xronia, auto omws de symbainei panta. Dystyxws stis meres mas gia na mh pw ta teleutaia xronia, epapse o an8rwpos na akouei th mousikh pou tou aresei i ton ekfrazei, kai arxise na akouei th mousikh pou ton "taizoun" kai nomizei oti tou aresei. Poios 8a 8ymatai se kati xronia tous kai kala kallitexnes tou fame story??? kaneis!!! epeidh kai egw file manuel asxoloume me t mousikh(drummer) 3erw paidia pou kanoun xronia ma8hmata fwnhtikhs se wdeia kai 8ewrw adiko na bgainei mia kalomoira,na ginetai diadhmh se 1 mera kai na bgazei trela lefta se poly ligo kairo, otan alloi a3izoun polla perissotera. Pleon pisw apo thn emporikh mousikh ypoboskoun oikonomika (k oxi mono) symferonta kai ginetai an 8es mia plhsh egkefalou stous akroates. Posoi h3eran ton tiesto prin kati xronia? posoi ton 3eroun twra? o l o i !!! kai h giagia mou ton 3erei(mh sou pw oti mporei na xei parei k to live dvd tou :P). Symfwnw loipon mazi sou sto oti pleon den yparxei kalh k poiotikh mousikh sto ba8mou pou yphr3e kapote. Apo thn allh omws manuel, yparxoun atoma san esena, san emena ki akoma kalyteroi, se ka8e eidos mousikhs, pou 3eroun na dhmiourgoun alla kai na akoun kai de 8a 3exastoun, allwste de kanei h mousikh ton an8rwpo alla o an8rwpos th mousikh. Oloklhrwnontas, 8elw na katalh3w sto e3hs symperasma oti kallitexnes kaloi yparxoun k panta 8a yparxoun, mousikh kalh yparxei k panta 8a yparxei, arkei o an8rwpos na mhn einai aboulo on kai pa8htikos dekths twn mhnymatwn me ta opoia bombardizetai, alla na xrhsimopoiei to myalo kai thn krish tou gaiti eimai sigouros oti mporei an to 8elhsei, na 3exwrisei thn kalh k poiotikh mousikh apo thn pseutoemporikh pou aposkopei monaxa sto proskairo kerdos.

  • 5 μήνες μετά...
Δημοσ.

Kalhspera sas palio thread to epanaferw omws :D Gia mena mias kai egw mousikos eimai h malon ginome h malon mporei na kataferw na ginw tespa tithete thema paidias ekpedefshs

den xriazomaste pleon th rompotikh mias kai geniomaste robot h mousikh ekselisetai?

as poume omws gia th mousikh! Oti sxedon akoume shmera einai arxaia progmata

dld h dance einai afrikanikh "mousikh" rithmoi p.x.KSexaste thn ellada dite paraekso ti ginetai h mousikh einai adistixh me to koino ths an pas sth filandia na

poulishs mia apistefta peiramatikh mousikh egines plousios.H ellada einai dustixismenh mousika kai nai den eimai ratsisths ala gia ola ftene oi tourkoi ayta ta 400 xronia mas ekanan anatolites !otan h h mousikh pire th symerinh morfh ths sthn evroph me olous tous klassikoous emeis eimastan alou eimastan sklavoi kai oi epiroes mas den htan h eyroph ala h anatolh na loipon ta mpouzoukia ala pleon me th thlewrash me thn epikoinwnia o kosmos akouei kai ksenh mousikh etsi loipon na kai o foivos ! Kathgorw loipon thn istoria kai tupota alo uparxei ekseluksh nai ala OXI EDW tha argisei isws na mhn ginei kai pote !Oso gia ta hlektronika mesa voithane den katastrefoun ala voithane aftous pou kseroun to pws kai fysika aploustevoun ta pragmata gia polous etsi ,aplh mousikh =fthnh mousikh h etairia tha epileksh th fthnh mousikh , einai re paidi mou san na vgei ena program pou tha mporei o kathenas na kanei enxiriseis e ama petixenoun pou tha pas gia enxirish ?Pistevw pados o,ti leme twra tha legane kai prin 500 xronia pou den tha mporousan na fadastoun ta epomena kai den ektimousan ayta pou eixan as valoume katw loipon na doume ti exoume na to ektimisoume kai opoios kataferei na einai dioratikos paei parakatw einai tosa polla pou den ektimoume pia sths meres mas ! An to psaksoume ligo katalavainoume ti mas poulane me ti aidies mas fortwnoun kai epilegoume to "kalo" an mas megalwnan etsi tha htan ola kalytera!eimai enas anthrwpos pou den pistevw sth "koultouriarikh" mousikh ala pistevw sth mousikh ths psuxhs kai tou sunesthimatos ayto omws einai thema Protimishs kai Esthitikhs kai oxi poiotiko,etsi loipon as mhn mperdevoume to kalo poiotika h oxi kalo me thn esthitikh mas! aytaaaaaaaaaa :D

Δημοσ.

@AnaNaSssS, Sorry αλλά δεν κατάλαβα και πολλά απο το κείμενό σου.Προσπάθησε να βάλεις καμμιά τελεία.Ολόκληρο κείμενο και έχει μόνο μία...

 

Πάντως αυτό που αναφέρεις για την Ελλάδα, αν και δεν το είχα ποτέ σκεφτεί έτσι, στέκει σε μεγάλο βαθμό.Απλά για μένα δεν έχει τόσο σημασία γιατί η μουσική είναι κάτι global...Κάτι που είναι απο όλους για όλους.Χωρίς να σημαίνει βέβαια αυτό οτι η κάθε χώρα δεν έχει (άλλωστε είναι φυσικό και μόνο απο γεωγραφικής πλευράς) την δική της βάση στην μουσική σύμφωνα με την οποία εξελίσει την "δική" της δημιουργία.Ίσως λοιπόν η δική μας βάση (στην σημαντική χρονική περίοδο που λές) να ήταν λάθος.Δεν με ενδιαφέρει και τόσο όμως αυτό.

 

 

Έφτασε λοιπόν η ώρα να πώ και γώ την δική μου γνώμη για όλα όσα έχουν να κάνουν με την δημιουργία και την καλλιτεχνική εξέλιξη...

 

Αρχικά πιστεύω πως η αξία της μουσικής έχει να κάνει με το πόσο με αγγίζει συναισθηματικά.Η μουσική είναι στην ζωή μου για να με τροφοδοτεί συναισθηματικά.(Ίσως αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ακούω αρκετά είδη μουσικής που είναι και ψιλο-άσχετα μεταξύ τους.)Όταν αναφέρομαι σε ένα γκρούπ και λέω οτι παίζουν "γαμώ τις μουσικές" αναφέρομαι στο πόσο μπορούν να σε αγγίξουν (συναισθηματικά) αυτές οι νότες και οι ρυθμοί...Η ποιότητα της μουσικής για μένα επίσης εξαρτάται απο αυτό τον παράγοντα.Αν δούμε ξεχωριστά την ποιότητα (χωρίς να υπάρχει ο παράγοντας συναισθηματικής προσέγγισης) τότε ποιοτική είναι η μουσική που είναι τεχνικά άρτια και "δεμένη", οτι ακολουθεί κάποιους μουσικούς κανόνες κτλπ κτλπ.Αυτό όμως εμενα δεν μου λέει απολύτως τίποτα.

 

Όσο αναφορά την εξέλιξη συμφώνω με κάποια απο αυτά που αναφέρει ο Manuel.H μουσική, όμως, για να εξελιχθεί δεν είναι απαραίτητο να αλλάξει η ενορχήστρωση.Ιδέες υπάρχουν πάντα.Κάποιες ιδεές είναι πρωτότυπες, δεν έχουν ξαναγραφτεί σε πεντάγραμμο.Η μουσική ιδέα κάποιου όμως θα βασίζεται πάνω σε αυτά που έχει ακούσει (όχι απαραίτητα) και θα εξελίσσεται όσο το άτομο (ο συνθέτης) θα αλλάζει και θα φτάνει σε άλλα επίπεδα έκφρασης μέσω της μουσικής.Η κλασσική μουσική για παράδειγμα ήταν (ή είναι, αν θέλετε) ένα πεντάγραμμο με τελίτσες που έμπεναν σε διαφορετική γραμμή σύμφωνα με κάποιους κανόνες.Κάποιοι έφτιαξαν δικούς τους κανόνες, κάποιοι "πάτησαν" πάνω σε αυτούς τους κανόνες για να γράψουν την μουσική τους.Μερικές απο αυτές τις συνθέσεις μπορούν πραγματικά να σε αγγίξουν και άλλες απλά να περάσουν απαρατήρητες.Είναι φυσικό για μένα πέρνοντας και ακούγοντας έναν δίσκο των Led Zeppelin ή των Black Sabbath (και γενικότερα κλασσικών πραγμάτων του Rock) όταν φτάσει η ώρα να ακούσω Metallica να με ξενίσει.Όταν "καταλάβω" αυτό που ακούω, είναι φυσικό να καταλάβω και το μπάμ και το πόσο-μπροστά στοιχείο και να πάθω πλάκα.Όπως έχει συμβεί για μένα με group που βάζω το δίσκο για πρώτη φορά στο στερεωφονικό και ακούω κάτι που απλά με αφήνει μαλάκα...Είναι σίγουρο πως αν οι (ανοιχτόμυαλοι) άνθρωποι που παίζαν μουσική το 70 ακούγαν τότε ένα συγκρότημα που σήμερα θεωρείται προοδευτικό (με την έννοια της μουσικής εξέλιξης) θα πάθαιναν ακόμη μεγαλύτερη πλάκα.Αυτό δεν είναι εξέλιξη?

 

Για το αν μία μουσική γράφεται για τα λεφτά είναι κάτι που με ενοχλεί ιδιαίτερα.Όπως είπα για μένα η μουσική είναι το συναίσθημα που σου προκαλούν οι ήχοι-μελωδίες-ρυθμοί-θόρυβοι κτλπ.Δεν μ'αρέσει λοιπόν κάποιοι να εκμεταλλεύονται συναισθήματα για να βγάζουν λεφτά.Μάλλον ο τρόπος που κάποιος διακρίνει το εμπορικό απο το μή εμπορικό διαφέρει απο άτομο σε άτομο και έχει να κάνει με το πόσο ειλικρινές φαντάζει αυτό στα αυτιά του.Επίσης έχει να κάνει και με τα ακούσματα.Είναι λογικό όσο πιο πολύ μουσική ακούς, η κρίση σου να μορφοποιείται...(ή να βελτιώνεται!!)Καταλήγω πάντως στο να μην κάνω συμβιβασμούς στην μουσική και να ακούω αυτό που με ικανοποιεί και μου αρέσει.Το ξέρω είναι κρίμα όταν διαπιστώνεις οτι το γκρούπ που ακούς και γουστάρεις σε απογοητεύει (είτε γιατί το νοιάζουν μόνο τα λεφτά είτε γιατί έχει χάσει την έμπνευσή του) αλλά υπάρχει άπειρη μουσική εκει έξω που μας περιμένει να την ανακαλύψουμε...

 

Δεν ξέρω τί άλλο να πώ, γιαυτό τελειώνω εδώ...Βρήκα κάτι:Να ακούτε μουσική!!!!!

 

Υ.Γ.:Τυχαία, γράφοντας το ποστ άκουγα το Lateralus...Λέτε να με επιρέασε?......λογικό μου ακούγεται!

Δημοσ.

den pistevo oti ine pio "efkolos" tropos na grafis ilektroniki mousiki...

kathos kai gia na apadiso kai ston player pistevo oti genika ehoun pexti tosa pola me fisika oragana pou den eho akousi kati kenourio px.: apo mia kithara , ena piano klpklp

ine monodromos pistevo an thes na kanis kati kenourio ,kati protoporiako na asholithis me ilektroniki mousiki...

ps.: akomi kai ta album me fisika organa simera ehoun ilektroniki epeksergasia...

 

o ipologistis ehi bi se ola ta epipeda tis zois mas kai mas ehi kani ligo monahikous px:

1)paliotera ipirhe i bada simera ine o kathe mousikos monos tou se ena pc...(ohi oti kai simera den iparhoun bades alla leme tora)

2)palia ta pedia pezan sto dromo tora pezoun warcraft ...

kai polla allaaaaa paradigmata.....

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...