To Oculus Rift, το σύστημα εικονικής πραγματικότητας θα κυκλοφορήσει από τις 28 Μαρτίου για τους πρώτους τυχερούς που πρόλαβαν να το προπαραγγείλουν, όμως η Oculus ετοιμάζει μία ακόμη σημαντική κυκλοφορία, το χειριστήριο Oculus Touch το οποίο θα κυκλοφορήσει όμως με αρκετή καθυστέρηση.

Στην CES 2016, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε εκτός από την τελική έκδοση του Rift, και το Oculus Touch το οποίο όπως διαπιστώσαμε θα συμπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του συστήματος εικονικής πραγματικότητας. Όπως μπορείτε να διακρίινετε και στις φωτογραφίες, ο σχεδιασμός του Touch είναι ασυνήθιστος όμως είναι αρκετά βολικός αφού τα δάκτυλα μας κάθονται αρκετά εύκολα εκεί που πρέπει να κάτσουν. Συγκεκριμένα ο δείκτης μας βρίσκεται πάνω από το trigger, ο αντίχειρας πάνω από το stick ενώ τα τρία υπόλοιπα δάκτυλα εκπρωσοπούνται από ένα και μόνο πλήκτρο.

 

P1040451.jpg

 

Σε αντίθεση με το χειριστήριο του Xbox One με το οποίο έρχεται μαζί το Oculus Rift, κάτι που προυποθέτει ότι ότι παιχνίδι θα παίξουμε, θα πρέπει να βρισκόμαστε σε καθισμένοι, το Touch περιμένει από εμάς να βρισκόμαστε όρθιοι, με δύο ειδικούς αισθητήρες να αντιλαμβάνονται τη θέση μας στον εικονικό χώρο και να την περνάνε στην εικονική εμπειρία. Μόλις πιάσουμε τα δύο χειριστήρια στα χέρια μας και φορέσουμε το Oculus Rift, καταλάβαμε ότι η ονομασία των χειριστηρίων φανερώνουν πλήρως τον σκοπό τους που δεν είναι άλλος από το να αλληλεπιδρούμε πολύ πιο φυσικά με διάφορα αντικείμενα σε εικονικούς κόσμους είτε πρόκειται για παιχνίδια είτε για συγκρεκριμένες δοκιμές.

 

Το όλο σύστημα καταλαβαίνει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση των χεριών μας και των κινήσεων που κάνουμε μ'αυτά. Το demo το οποίο δοκιμάσαμε ήταν τίποτα λιγότερο από εντυπωσιακό και έχει την ονομασία Toybox. Αν και δεν επιτρεπόταν η λήψη βίντεο, η Oculus έχει κυκλοφορήσει δύο μικρά βίντεο που δίνουν μια καλή ιδέα για το τι είναι ακριβώς το Toybox αφού επιτρέπει την αλληλεπίδραση με διάφορα αντικείμενα μαζί με κάποιον άλλο κάτοχο του Oculus Rift, ο οποίος δε χρειάζεται να είναι καν στο ίδιο δωμάτιο μαζί μας αλλά πολύ μακρυά οπως συμβαίνει και στα Multiplayer παιχνίδια.

 

 

Με τον συμπαίχτη μας - ο οποίος εμφανίζεται ως ένα κεφάλι στο κενό-, ξεκινήσαμε να πετάει ο ένας διάφορα πράγματα στον άλλο, πράγματα τα οποία βρίσκονται πάνω σε ένα τεράστιο γραφείο και με απόλυτα φυσική κίνηση ανεξαρτήτου εμποδίου. Στη συνέχεια ήταν η ώρα για πιγκ πογκ, μια αρκετά ρεαλιστική εμπειρία, ενώ στη συνέχεια σειρά είχε η σκόπευση μικρών καλικάντζαρων, είτε με τη χρήση ενός όπλου laser είτε με μια σφεντόνα. Στην περίπτωση αυτή, και ειδικά της σφεντόνας όπου γίνεται χρήση και των δύο χειριστηρίων, η αίσθηση είναι αρκετά ρεαλιστική κάτι που επιβεβαιώθηκε στην περίπτωση μας από το χάλια σημάδι.

 

Για να πιάσουμε οποιοδήποτε από τα αντικείμενα, έπρεπε να πατήσουμε και τα δύο κουμπιά στην επιφάνεια του Touch προκειμένου να κλείσει η παλάμη μας, μια κίνηση που τη μάθαμε αμέσως και δε θα σας δυσκολέψει καθόλου. To demo ολοκληρώθηκε με νέα σκοποβολή αλλά και το άναμα πυροτεχνημάτων τα οποία μπορέσαμε να χρησιμοποιήσουμε προκειμένου να δημιουργήσουμε σχέδια στον αέρα.

 

 

Είναι φανερό ότι ένα τέτοιο χειριστήριο είναι απαραίτητο για μια πλήρη εμπειρία Virtual Reality, κάτι που έχουμε δει άλλωστε από την πρώτη στιγμή και σε ένα ακόμη πολυαναμενόμενο σύστημα, το Vive των HTC και Valve. Σε αντίθεση με τα χειριστήρια του συγκεκριμένου συστήματος, το χειριστήριο του Touch είναι πιο φυσικό κατά το κράτημα και πιο άνετα σίγουρα αν και δε γνωρίζουμε ακόμα την τελική μορφή του HTC Vive. Οι δρόμοι που ανοίγονται για το σύστημα της Oculus είναι ακόμα περισσότεροι, χωρίς να περιορίζονται μόνο σε κυκλοφορίες παιχνιδιών αφού το μόνο όριο είναι η φαντασία των προγραμματιστών.

 

Η κυκλοφορία του Oculus Touch έχει αναβληθεί για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με την Oculus να μην αναφέρει κάποια τιμή παρά μόνο το ότι όποιος προχωρήσει σε προπαραγγελία του Rift, θα έχει προτεραιότητα και στην αγορά του Touch.

 

Η αποστολή του insomnia στην CES είναι χορηγία της ΓΕΡΜΑΝΟΣ