Μέχρι σήμερα, κάθε κράτος-μέλος μπορούσε να θεσπίσει τους δικούς του κανόνες για τα μικρά drone, δηλαδή όσα έχουν βάρος μικρότερο από 150 κιλά, με συνέπεια να υπάρχουν αρκετές και σημαντικές διαφορές από χώρα σε χώρα.
Οι προτάσεις του EASA αποσκοπούν στη μείωση της πιθανότητας σύγκρουσης των drone με διερχόμενα αεροσκάφη και επομένως στον περιορισμού του ρίσκου πρόκλησης ατυχημάτων. Προβλέπουν τη χρήση εξοπλισμού στα drone που θα επιτρέπουν την αναγνώριση της “ταυτότητάς” τους από απόσταση, όπως επίσης και την εφαρμογή της τεχνολογίας geo-fencing, ώστε να μην μπορούν να πετάξουν σε απαγορευμένες περιοχές, όπως αεροδρόμια και πυρηνικά εργοστάσια.
Οι παραπάνω προδιαγραφές θα ενσωματωθούν στην πιστοποίηση CE, που πρέπει να συνοδεύει τα drone (όπως και κάθε άλλο προϊόν), για να μπορούν να πωλούνται εντός Ε.Ε. Παράλληλα, τα drone θα διακριθούν σε κατηγορίες, σε καθεμία από τις οποίες θα διαφέρουν οι επιτρεπόμενες περιοχές πτήσης, όπως και η διαδικασία απόκτησης άδειας για τον χειριστή. Τέλος, θα πρέπει να εγγράφονται σε ένα ειδικό μητρώο όλοι οι κάτοχοι drone βάρους μεγαλύτερου από 250 γραμμάρια.
Λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις που θα διατυπωθούν κατά τη δημόσια διαβούλευση, ο EASA θα πρέπει να υποβάλει τις τελικές του προτάσεις στην Κομισιόν μέχρι τα τέλη της φετινής χρονιάς.
Site: Reuters
ΣΧΟΛΙΑ (67)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση