Σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε στο CNBC, o Εντ Μπάστιαν, διευθύνων σύμβουλος της Delta Air Lines, δήλωσε ότι η πτώση των συστημάτων που καταγράφηκε στις 19 Ιουλίου και προκλήθηκε από προβληματική ενημέρωση του λογισμικού της CrowdStrike στοίχισε στην εταιρία του μισό δισεκατομμύριο δολάρια μέσα σε πέντε ημέρες. Η Delta προχώρησε στην ακύρωση άνω των 5.000 πτήσεων εκείνο το σαββατοκύριακο, ενώ για αρκετές ημέρες μετά την αρχική κατάρρευση τα συστήματά στις στα διάφορα αεροδρόμια εξακολουθούσαν να εμφανίζουν οθόνες σφάλματος. Μεταξύ των διαφόρων εξόδων με τα οποία επιβαρύνθηκε η εταιρία ήταν και ο έλεγχος άνω των 40.000 διακομιστών, τους οποίους έπρεπε να επανεκκινήσουν επιτόπου οι τεχνικοί, καθώς και οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν στους ταξιδιώτες για την ταλαιπωρία που υπέστησαν.
Ερωτηθείς σχετικά με το κατά πόσο η εταιρία θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τη Microsoft μετά από το επεισόδιο αυτό, ο Μπάστιαν δήλωσε ότι τη θεωρεί ως "μάλλον την πλέον ευάλωτη πλατφόρμα" και έθεσε το ερώτημα, "Πότε ακούσατε τελευταία φορά για κατάρρευση των συστημάτων της Apple;" Μέρος των ευθυνών το επέρριψε στη χρηματιστηριακή αποτίμηση των τεχνολογικών κολοσσών, που το τελευταίο διάστημα καταγράφει ανοδική πορεία λόγω του ενθουσιασμού γύρω από τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, σχολιάζοντας "οικοδομούν το μέλλον και πρέπει να φροντίσουν ώστε να θωρακίσουν το παρόν".
Από ό,τι φαίνεται, η μόνη πρόταση που έχει γίνει προς τη Delta από τις δύο εταιρίες αφορούσε την παροχή δωρεάν συμβουλευτικών υπηρεσιών, επομένως το τμήμα ΙΤ της αεροπορικής εταιρίας μάλλον δεν ήταν στη λίστα εκείνων που θα λάμβαναν κουπόνια των δέκα δολαρίων για το UberEats. Ρεπορτάζ του CNBC αναφέρει ότι η Delta έχει προσλάβει το δικηγόρο Ντέιβιντ Μπόιζ, προκειμένου να διεκδικήσει αποζημίωση.
Η Delta δεν είναι η μόνη εταιρία που προχώρησε σε μια τέτοια κίνηση, καθώς μέτοχοι της CrowdStrike κατέθεσαν την εβδομάδα που διανύουμε ομαδική αγωγή σε βάρος της εταιρίας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters. Στο κείμενο της αγωγής περιλαμβάνεται σχόλιο του Τζορτζ Κερτζ, διευθύνοντα συμβούλου της CrowdStrike, σύμφωνα με το οποίο το λογισμικό της εταιρίας είναι "ελεγμένο, δοκιμασμένο και επικυρωμένο". Οι μέτοχοι πλέον θεωρούν τις δηλώσεις αυτές ψευδείς και παραπλανητικές, καθώς η εταιρία δεν εφάρμοζε το ίδιο επίπεδο ελέγχων στη δοκιμή των ενημερώσεων Ταχείας Απόκρισης Περιεχομένου όπως σε άλλες ενημερώσεις, ενώ οι μηχανισμοί Επικύρωσης Περιεχομένου απέτυχαν να εντοπίσουν την αστοχία που προκάλεσε την κατάρρευση των συστημάτων.
Η Apple, τα τελευταία χρόνια έχει περιορίσει την πρόσβαση τρίτων στο kernel του macOS. Εκπρόσωπος της Microsoft σε δηλώσεις του στη Wall Street Journal υποστήριξε ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να μιμηθούν την Apple, λόγω συμφωνίας στην οποία κατέληξε ο τεχνολογικός κολοσσός με την Κομισιόν, στον απόηχο καταγγελίας. Η Κομισιόν διαφωνεί, καθώς σε δήλωσή της αναφέρει ότι "Η Microsoft είναι ελεύθερη να επιλέξει το επιχειρηματικό της μοντέλο και να προσαρμόσει τις υποδομές ασφαλείας που διαθέτει ώστε να ανταποκρίνεται σε απειλές εφόσον αυτό γίνξεται σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο περί ανταγωνισμού όπως ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση".
Δηκτικός ήταν στα σχόλιά του ο Μπάστιαν τόσο για την αστοχία που προκάλεσε το πρόβλημα, όσο και τις διαδικασίες προώθησης ενημερώσεων που ακολουθεί η CrowdStrike, λέγοντας χαρακτηριστικά, "Αν είναι να έχεις κατά προτεραιότητα πρόσβαση στο οικοσύστημα της Delta [...] πρέπει να τσεκάρεις αυτά τα πράγματα. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνεις σε ένα σύστημα καίριας σημασίας που ελέγχει λειτουργίες επί εικοσιτετραώρου βάσεως και να μας λες, 'Έχουμε ένα bug'. Δεν πάει έτσι το πράγμα".
- 5
- 9
ΣΧΟΛΙΑ (143)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση