Να αναφέρουμε, ότι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πληροφορίες που αφορούν ένα ταυτοποιημένο ή ταυτοποιήσιμο εν ζωή άτομο. Διαφορετικές πληροφορίες, που εφόσον συγκεντρωθούν όλες μαζί και συσχετιστούν, μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου ατόμου, αποτελούν επίσης δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Όσον αφορά στους «μεσίτες ή μεσάζοντες δεδομένων» (data brokers), πρόκειται για ένα νέο τύπο εταιρειών, οι οποίες συλλέγουν, διαχειρίζονται και πωλούν δεδομένα καταναλωτών και χρηστών όπως λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφωνικούς αριθμούς, φωτογραφίες που έχουν αναρτηθεί σε κοινωνικά δίκτυα, καταστάσεις υγείας και φυσικής κατάστασης κ.ά. Οι πηγές για τη συλλογή δεδομένων ποικίλουν, από υπηρεσίες streaming, εφαρμογές πλοήγησης στο Internet, εφαρμογές στο κινητό και κοινωνικά δίκτυα, μέχρι ανοικτές σε πρόσβαση βάσεις δεδομένων και αρχεία (π.χ. απογραφές πληθυσμού) κ.ά. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούν εξατομικευμένα προφίλ, μέσω των οποίων, τρίτοι μπορούν να αξιολογήσουν με ακρίβεια την αγοραστικές δυνατότητες, τις μελλοντικές ανάγκες (π.χ. σε επίπεδο υγείας) κ.ά. Αυτοί οι τρίτοι είναι ασφαλιστικές εταιρείες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κ.ά.
Επιστρέφοντας στην αγωγή της αγωγής εναντίον της Kochava, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου υποστηρίζει ότι τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία θα μπορούσαν να υποδεικνύουν μετακινήσεις από και προς κλινικές αναπαραγωγικής ιατρικής και σεξουαλικής υγείας, κλινικές διακοπής της κύησης/ αμβλώσεων, χώρους λατρείας, κέντρα απεξάρτησης, όπως επίσης και καταφύγια αστέγων και θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας.
«Πουλώντας δεδομένα που σχετίζονται με την παρακολούθηση ατόμων, η Kochava δίνει τη δυνατότητα σε τρίτους να ταυτοποιούν τα άτομα με αποτέλεσμα την έκθεση τους στις απειλές του στιγματισμού, της καταδίωξης, των διακρίσεων, της απώλειας εργασίας ή ακόμη και της σωματικής βίας» αναφέρει η Επιτροπή Εμπορίου. Η υπηρεσία επιθυμεί από την Kochava να σταματήσει να πουλά τέτοια δεδομένα και να διαγράψει όποιες ευαίσθητες πληροφορίες γεωγραφικής τοποθεσίας βρίσκονται στην κατοχή της. Ο Samuel Levine, διευθυντής του Γραφείου Προστασίας Καταναλωτών στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ δήλωσε ότι η υπηρεσία έπρεπε να αναλάβει δράση σε μία προσπάθεια προστασίας της ιδιωτικής ζωής.
Η FTC έκανε γνωστό ότι τα δεδομένα που έχει συλλέξει ο data broker περιλαμβάνουν τοποθεσίες με χρονική σήμανση γεωγραφικού πλάτους και μήκους που αντιστοιχίζονται με μοναδικούς αριθμούς αναγνώρισης φορητών συσκευών. Ισχυρίστηκε ότι οι προσαρμοσμένες ροές δεδομένων της Kochava επιτρέπουν στους πελάτες της «να εντοπίζουν και να παρακολουθούν συγκεκριμένους χρήστες κινητών τηλεφώνων». Η επιτροπή επίσης ισχυρίζεται ότι κάποιος που έχει αγοράσει τα δεδομένα από την Kochava θα μπορούσε να συγκρίνει τη γεωγραφική θέση ενός κινητού (ειδικά αν βρίσκεται στο ίδιο μέρος κατά τη διάρκεια της νύχτας) με δεδομένα από αρχεία ιδιοκτησίας για να ταυτοποιήσει κάποιον και να ξεκινήσει να παρακολουθεί τις κινήσεις του. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας ένα δείγμα δεδομένων, η FTC λέει ότι ήταν σε θέση να παρακολουθήσει μία συσκευή όπου βρισκόταν σε μία κλινική αναπαραγωγικής ιατρικής και αργότερα βρέθηκε σε μία μονοκατοικία, καθώς και άλλες τοποθεσίες.
Τον Ιούνιο, το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών επικύρωσε τους περιορισμούς στις αμβλώσεις στο Μισισιπή και εξάλειψε το συνταγματικό δικαίωμα στην άμβλωση που είχε θεσπιστεί για πρώτη φορά με την απόφαση Roe v. Wade του 1973. Μετά την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, η Google άρχισε να διαγράφει τις επισκέψεις σε κλινικές αμβλώσεων από το ιστορικό τοποθεσίας των χρηστών. Η FTC τώρα προχωρά ένα βήμα παραπέρα σε μία προσπάθεια να σταματήσει την πώληση δεδομένων γεωγραφικής θέσης σε επίπεδο συσκευής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό κάποιου που επισκέπτεται ή ακόμα και εργάζεται σε μια κλινική άμβλωσης ή σε μία μονάδα αναπαραγωγικής ιατρικής.
- 2
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (12)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση