Σύμφωνα με μία μελέτη, από τις 36 εφαρμογές αυτού του τύπου –οι ονομασίες των οποίων δεν αποκαλύπτονται δημοσίως- οι 29 διαμοιράζονταν δεδομένα για ανάλυση, για στατιστικούς ή και για διαφημιστικούς λόγους με εταιρείες όπως είναι οι Facebook και Google, κάτι που πολλές από αυτές είχαν παραλείψει να αναφέρουν στους χρήστες τους. Μόλις 6 από τις 12 συνδεδεμένες με το Facebook εφαρμογές ανέφεραν στον χρήστη τι συνέβαινε, και λιγότερες από τα μισά Google-linked apps (12 από τις 28) έκαναν το ίδιο. Από τις συνολικά 39 εφαρμογές, οι 25 είχαν πολιτικές που περιέγραφαν πως χρησιμοποιούν τα δεδομένα οποιασδήποτε μορφής, ενώ 16 από αυτές περιέγραφαν και δευτερεύουσες χρήσεις.
Κάποιες από αυτές τις εφαρμογές –που περιστρέφονταν γύρω από θέματα όπως η διακοπή του καπνίσματος και η κατάθλιψη- διαμοιράζονταν ιδιαίτερα ευαίσθητα δεδομένα, όπως ημερολόγια υγείας και αναφορές εθελοντικής χρήσης ουσιών.
Ο Gunn Grundy, από το Πανεπιστήμιο του Toronto –που δεν σχετίζεται με την μελέτη- δήλωσε στην ιστοσελίδα The Verge ότι ορισμένοι, έχοντας πρόσβαση σε τέτοιου τύπου ευαίσθητες πληροφορίες θα μπορούσαν να σχηματίσουν μία εικόνα της ψυχικής υγείας ανθρώπων που ενδεχομένως δεν θα ήθελαν να μοιραστούν με κανέναν. Ίσως μάλιστα να βλέπουν διαφημίσεις με συμβούλους σε θέματα υγείας ή ακόμα και με εθιστικές ουσίες.
Όσοι από εσάς σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε -ή χρησιμοποιείτε- τέτοιες εφαρμογές, καλό θα ήταν να επιβεβαιώσετε ότι το app έχει πολιτική απορρήτου, όπως και να ελέγξετε που πηγαίνουν τα δεδομένα σας. Ο συν-συγγραφέας της μελέτης John Torous, προτείνει να προτιμήσετε εφαρμογές από περισσότερο αξιόπιστες πηγές όπως από παρόχους υπηρεσιών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ή από κυβερνητικούς οργανισμούς.
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (15)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση