Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, καταλήγει πως η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου δεν αυξάνει το ρίσκο εμφάνισης καρκίνου στον εγκέφαλο.

Συγκεκριμένα, η έρευνα βασίζεται σε δείγμα περίπου 776,000 γυναικών μεταξύ 50 και 80 ετών, γεννηθείσες στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ 1935 και 1950, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα υγείας τους από το 2001 έως και το 2011 σε συνεργασία με ερωτηματολόγια ανά τακτά διαστήματα.

Από την έρευνα προέκυψε πως το 0.41% των συμμετεχόντων που χρησιμοποιούσαν κινητά εμφάνισαν σημάδια ανάπτυξης όγκου στον εγκέφαλο, ενώ 0.44% των συμμετεχόντων επίσης εμφάνισαν όγκο στον εγκέφαλο χωρίς ωστόσο να έχουν χρησιμοποιήσει κινητά τηλέφωνα.
Από τις 286,387 γυναίκες που δεν είχαν χρησιμοποιήσει κινητό τηλέφωνο έως το 2001 και παρακολουθούνταν περιοδικά έως και το 2011, οι 1,261 (0.44%) ανέπτυξαν καρκίνο στον εγκέφαλο. Σε 556,131 γυναίκες που είχαν χρησιμοποιήσει τηλέφωνο και παρακολουθήθηκε η υγεία και η ανάπτυξή τους κατά την ίδια περίοδο, οι 2,278 (0.41%) εμφάνισαν επίσης καρκίνο στον εγκέφαλο.

Η κα. Kirstin Pirie, μια από τις αναλύτριες και συγγραφείς που συνέβαλλαν στην έρευνα ως ειδική στο θέμα του καρκίνου, ανέφερε πως η χρήση κινητών τηλεφώνων υπό κανονικές συνθήκες δε φαίνεται να σχετίζεται με την εμφάνιση και ανάπτυξη καρκίνου στον εγκέφαλο.
Ένα ακόμη στοιχείο της έρευνας είναι πως περίπου το 18% των γυναικών που δήλωσαν ότι χρησιμοποιούσαν κινητό, το χρησιμοποιούσαν για κλήσεις συνολικής διάρκειας μεγαλύτερης των 30 λεπτών σε διάστημα μιας εβδομάδας. Οπότε, παραμένει ένα ερωτηματικό σχετικά με την παρατεταμένη χρήση του κι αν αυτή επηρεάζει τα δεδομένα.

Από την άνοδο των κινητών τηλεφώνων μέσα στη δεκαετία του 1990 έως και σήμερα, η χρήση τους έχει πολλές φορές συνδεθεί με τον καρκίνο του εγκεφάλου ως μια από τις πιθανές αιτίες. Με βάση την παραπάνω μελέτη, που πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες στο συγκεκριμένο κομμάτι, φαίνεται πως η χρήση του κινητού δε συνδέεται άμεσα με την εμφάνιση καρκίνου στον εγκέφαλο, ωστόσο είναι βέβαιο πως θα διεξαχθούν κι άλλες έρευνες προτού φτάσουμε σε μια ξεκάθαρη απάντηση.
 

  • Like 4