Πολλά θύματα τροχαίων καταλήγουν να ανακαλούν συχνά στο μυαλό τους τις ενοχλητικές αναμνήσεις από το ατύχημά τους.

Ωστόσο, αυτές οι αναμνήσεις, που ίσως αποτελούν σύμπτωμα μετατραυματικού στρες, ενδεχομένως μπορούν να προληφθούν. Το μόνο που χρειάζεται, σύμφωνα με μία νέα μελέτη Βρετανών ερευνητών, είναι η ενασχόληση με το Tetris μετά το ατύχημα.

Μία ανάλογη μελέτη είχε γίνει στο παρελθόν από επιστήμονες του Ινστιτούτου Karolinska στη Σουηδία, οι οποίοι ωστόσο ζήτησαν από τους εθελοντές να δουν σκηνές τροχαίων, πριν παίξουν το videogame. Αυτή τη φορά, ωστόσο, οι Βρετανοί ερευνητές δοκίμασαν να εφαρμόσουν την ίδια ιδέα σε πραγματικά θύματα ατυχημάτων.

Οι επιστήμονες ζήτησαν από τους εθελοντές να ανακαλέσουν τις αναμνήσεις τους από το ατύχημα, και στην συνέχεια να παίξουν Tetris για 20 λεπτά σε ένα Nintendo DS XL. Στους εθελοντές από την ομάδα ελέγχου, αντίθετα, ζητήθηκε να γράψουν μέσα σε 20 λεπτά τις εμπειρίες τους από τα επείγοντα του νοσοκομείου στο οποίο διακομίσθηκαν μετά το ατύχημα.

Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες σε άρθρο τους στο περιοδικό Molecular Psychiatry, στους εθελοντές που έπαιξαν Tetris, οι αναμνήσεις ήταν λιγότερο ενοχλητικές την εβδομάδα που ακολούθησε το πείραμα.

Η αποτελεσματικότητα του Tetris ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι παρεμβαίνει στον σχηματισμό του οπτικού μέρους των αναμνήσεων: μπορεί κανείς να αναπαραστήσει στο μυαλό του το ατύχημα ή να επικεντρωθεί σε λεπτομέρειες όπως μία αιμορραγία. Ωστόσο, το ζητούμενο δεν είναι να αντικατασταθεί η ίδια η ανάμνηση αφού, σε μάι τέτοια περίπτωση, δεν θα μπορεί κανείς να περιγράψει το συμβάν σε έναν ψυχολόγο ή ακόμη και στην ασφαλιστική του εταιρεία.

Link.png Site: LifeHacker