Με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη Δευτέρα τον υποχρεωτικό εφοδιασμό όλων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων με συστήματα υποβοήθησης πέδησης (Brake Assist) από το 2009. Η Επιτροπή εκτιμά ότι εάν το σύνολο του ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων διέθετε σήμερα τέτοια συστήματα θα αποφεύγονταν κάθε χρόνο 1.100 θάνατοι πεζών. Υπολογίζεται ότι περίπου 8.000 πεζοί και ποδηλάτες χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους ευρωπαϊκούς δρόμους ύστερα από σύγκρουση με αυτοκίνητα.

 

Η Επιτροπή προτείνει επίσης το σχεδιασμό των προφυλακτήρων και του καπό έτσι ώστε να περιορίζουν τις συνέπειες ενδεχόμενης σύγκρουσης, σε συνδυασμό με τη χρήση νέων υλικών. Τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης αναλαμβάνουν να αυξήσουν την πίεση της πέδησης (να φρενάρουν το όχημα ταχύτερα) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η τεχνολογία υιοθετήθηκε πρώτα από τη Mercedes-Benz, η οποία διαπίστωσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ότι οι περισσότεροι οδηγοί αποτυγχάνουν να πατήσουν το πετάλ του φρένου αρκετά σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Όταν ο οδηγός πατήσει απότομα το πετάλ των φρένων, έστω και ελαφρά, το σύστημα αναλαμβάνει να φρενάρει με τη μέγιστη ένταση, μειώνοντας την απόσταση έως την πλήρη ακινητοποίηση έως και κατά 20%. Οι νεώτερες εκδόσεις του συστήματος μετρούν επίσης με ραντάρ την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

 

Source.png Πηγή: Free Greece Tech News