Οι κάτοχοι φορητών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και iPod περιμένουν υπομονετικά την επόμενη λύση στην τροφοδοσία των αγαπημένων τους συσκευών. Ως λύση, εδώ και καιρό, προτάσσονται οι φορτιστές αεριών ή υγρών καυσίμων, που θα μπορούσαν να παρέχουν ενέργεια σε μια φορητή συσκευή για αρκετές ημέρες προτού χρειαστεί ανεφοδιασμός.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι εταιρείες εσκεμμένα δε διοχετεύουν αυτή τη λύση στο εμπόριο, θέλοντας πρώτα να τελειοποιήσουν το μέγεθος, τη τιμή και τη διάρκεια ζωής τους, αλλά και να βεβαιωθούν ότι δεν υπερθερμαίνονται.
Η αμερικανική κυβέρνηση απέσυρε ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη τους, όταν το υπουργείο Μεταφορών απέσυρε σχετικό κανονισμό που απαγόρευε τη μεταφορά κυψελών μεθανόλης, βουτανίου και μυρμηκικού οξέως, με αεροπλάνο, αφού τα δύο πρώτα είναι επικίνδυνα εύφλεκτα υλικά ενώ το τρίτο κατατάσσεται στα οξειδωτικά.
«Ήταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της αγοράς, η υπέρβαση του νομικού θέματος», δήλωσε η Σάρα Μπράντφορντ, σύμβουλος σε θέματα ενέργειας της Frost & Sullivan. Τα κυτταρικά καύσιμα, στα οποία μία μικρή ποσότητα καυσίμου ρέει σε ένα μικρό επεξεργαστή για να παράγει ηλεκτρισμό χωρίς ανάφλεξη, στην ουσία καταργούν τον κλασικό φορτιστή, καθιερώνοντας την ειδική κασέτα καυσίμου που θα τοποθετείται σε ειδική υποδοχή στη συσκευή.
Η Μπράντφορντ πιστεύει ότι τέτοια προίόντα απέχουν ένα με δύο χρόνια από την εμπορική τους διάθεση, εξαιτίας του ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν πλέον οι εταιρείες ηλεκτρονικών. Η εταιρεία Lilliputian Systems, που ιδρύθηκε από το πανεπιστήμιο ΜΙΤ της Μασσαχουσέτης , σκοπεύει να κυκλοφορήσει φορητή κυψέλη καυσίμου μέσα στο επόμενο έτος, για όλες τις συσκευές που τροφοδοτούνται μέσω θύρας USΒ.
Ο φορτιστής μεγέθους πακέτου τσιγάρων, θα χρησιμοποιεί βουτάνιο, το ίδιο καύσιμο που χρησιμοποιείται σε αναπτήρες, ενώ θα μπορεί να τροφοδοτήσει συσκευές iPod, BlackBerry, GPS και ψηφιακές κάμερες, όπως ανακοίνωσε σε πρόσφατη συνέντευξη το αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μούλι Ραμάνι.
Κάθε κουταλιά του καυσίμου μπορεί να παρέχει είκοσι φορές χρονική διάρκεια μιας συμβατικής μπαταρίας ίδιου μεγέθους, με τιμή που θα κυμαίνεται στα 100 με 150 δολάρια για το σύστημα φόρτισης και ένα έως τρία δολάρια για το συμπλήρωμα καυσίμου.
Όπως ανέφερε ο Ματ Κονούτ, αναλυτής της Lenovo Group, της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευαστών στον κόσμο, τα καύσιμα αυτά θα αντικαταστήσουν τελικά τους φορτιστές για τους φορητούς υπολογιστές, αλλά θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον πέντε ακόμη χρόνια προτού καταστούν εμπορικά βιώσιμη λύση.
Η Toshiba έχει παρουσιάσει σε δύο εκθέσεις ηλεκτρονικών τα τελευταία χρόνια πρωτότυπα των φορτιστών καυσίμου που αναπτύσσει, χωρίς ωστόσο να θέτει ακριβής ημερομηνίες για εμπορική διάθεση του προϊόντος. Προς το παρόν, η εταιρεία προσανατολίζεται στην κυκλοφορία μιας νέας μπαταρίας λιθίου που θα μειώσει το χρόνο επαναφόρτισης των συσκευών.
Πηγή: kathimerini.gr
ΣΧΟΛΙΑ (29)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση