Οι εταιρίες φέρονται να εκμεταλλεύονται παραθυράκι ώστε να προωθούν εσκεμμένα διαφημίσεις σε παιδιά.

Οι δύο κολοσσοί κατηγορούνται ότι συνεργάστηκαν προκειμένου να τρέξουν διαφημιστική καμπάνια, η οποία εσκεμμένα στόχευε άτομα ηλικίας 13 έως 17 ετών, προωθώντας τους διαφημίσεις του Instagram στο YouTube, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, παραβιάζοντας με τον τρόπο αυτό τους κανόνες που οι ίδιες οι εταιρίες έχουν θεσπίσει αναφορικά με τις διαφημίσεις απέναντι σε ανηλίκους.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι η Google προωθούσε διαφημίσεις σε υποομάδα χρηστών οι οποίοι περιγράφονταν σαν "άγνωστοι" στα διαφημιστικά της συστήματα, σε μια απόπειρα να συγκαλύψει το γεγονός ότι τα μέλη της ομάδας αυτής συνήθως ήταν έφηβοι. Σύμφωνα με τη σελίδα βοήθειας των Google Ads, η συγκεκριμένη δημογραφική κατηγορία αναφέρεται σε άτομα των οποίων η ηλικία, το φύλο, η γονική κατάσταση ή το οικογενειακό εισόδημα υποτίθεται πως είναι αδιευκρίνιστα, γεγονός που μπορεί να επιτρέψει στους διαφημιστές να προσεγγίσουν ένα σημαντικά ευρύτερο κοινό, επιλέγοντας την ομάδα αυτή.

Στην πράξη, όμως, η Google ήταν σε θέση να αξιοποιεί πληροφορίες για το τι είδους εφαρμογές κατέβαζαν οι χρήστες αυτοί και γενικά ποια ήταν η διαδικτυακή τους δραστηριότητα, προκειμένου να συμπεραίνει "με υψηλό βαθμό βεβαιότητας" ότι η ομάδα αυτή συγκροτούταν από χρήστες νεότερους σε ηλικία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Financial Times. Μάλιστα, στελέχη της Google φέρονται να εκμεταλλεύονται το συγκεκριμένο παραθυράκι προκειμένου να παρακάμπτουν τις πολιτικές της ίδιας της εταιρίας, καθώς από το 2021 υποτίθεται ότι έχουν επιβληθεί κανόνες που εμποδίζουν την προώθηση διαφημίσεων ανάλογα με "την ηλικία, το φύλο ή τα ενδιαφέροντα σε άτομα κάτω των 18 ετών".

Η Spark Foundry, θυγατρική του διαφημιστικού κολοσσού Publicis, με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες, φέρεται να συνεργάστηκε με τις δύο εταιρίες προκειμένου να τρέξει παράνομη διαφημιστική καμπάνια στον Καναδά, στο διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του τρέχοντος έτους, πριν περάσει σε στάδιο δοκιμαστικής εφαρμογής το ίδιο πρόγραμμα στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Μάιο. Meta και Google είχαν σκοπό να διευρύνουν την καμπάνια στις διεθνείς αγορές και να προωθήσουν επιπλέον υπηρεσίες, όπως το Facebook, σύμφωνα με τους Financial Times. Το πρόγραμμα τέθηκε σε εφαρμογή σε μια περίοδο κατά την οποία καταγραφόταν πτώση στα διαφημιστικά έσοδα της Google, με παράλληλη μετακίνηση των νεότερων χρηστών της σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες, όπως το TikTok.

Στο διάστημα που μεσολάβησε η Google ξεκίνησε έρευνα προκειμένου να διασταυρώσει κατά πόσο ισχύουν οι ισχυρισμοί αυτοί, ενώ η καμπάνια έχει ματαιωθεί, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ. "Απαγορεύουμε την προβολή εξατομικευμένων διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών, τελεία και παύλα", ανέφερε η Google σε δήλωσή της προς την αμερικανική εφημερίδα. "Παράλληλα, θα αναλάβουμε επιπλέον πρωτοβουλίες προκειμένου να υπογραμμίσουμε στα στελέχη του τμήματος πωλήσεων ότι δεν πρέπει να βοηθούν διαφημιστικούς πράκτορες ή εταιρίες να τρέχουν καμπάνιες που επιχειρούν να παρακάμψουν τις πολιτικές μας". 

  • Sad 1
  • Haha 4