Στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε χθες, οι συντελεστές του έργου, η Deutche Telekom, ο Inmarsat και η Nokia, έδωσαν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες γύρω από το EAN, η εμπορική διάθεση του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το καλοκαίρι.
Το δίκτυο του EAN αποτελείται από 300 σταθμούς βάσης LTE στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε συνδυασμό με τη δορυφορική τεχνολογία S-ban υπόσχεται απροβλημάτιστη κάλυψη ακόμα και πάνω από τη θάλασσα. Η κάλυψη της εναέριου χώρου της Ελλάδος πραγματοποιήθηκε από τη Cosmote «παρά τις τεχνικές ιδιαιτερότητες του έργου, με δεδομένο ότι η χώρα μας καλύπτεται κατά 2/3 από θάλασσα». Οι σταθμοί βάσης διαθέτουν ακτίνα κάλυψης 150 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα, καλύπτοντας το σύνολο του ελληνικού εναέριου χώρου.
Οι επιβάτες των πτήσεων που θα πραγματοποιούνται στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στελέχη του EAN θα πρέπει να περιμένουν υψηλές και αξιόπιστες ευρυζωνικές ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν τα 75Mbps, με το latency να κυμαίνεται κάτω από τα 100 milliseconds. Σε περίπτωση αυξημένων αναγκών, έχει προβλεφθεί εύκολη επέκταση του δικτύου εξαιτίας των τεχνολογιών που έχουν επιλεχθεί κατά τη δημιουργία του.
Σε ότι αφορά τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που θα ενταχθούν στο EAN, την αρχή θα κάνει το International Airlines Group (IAG) στο οποίο ανήκουν οι British Airways, Iberia, Vueling και Aer Lingus, στα αεροσκάφη των οποίων ήδη έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση του εξοπλισμού, ενώ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου έγινε αναφορά και στο ενδιαφέρον που έχει επιδείξει η Lufthansa. Το κόστος εγκατάστασης του εξοπλισμού σε κάθε αεροπλάνο όπως ξεκαθαρίζουν οι συμμετέχοντες είναι χαμηλό, χωρίς να υπάρχει κάποιος περιορισμός στο μέγεθος του αεροσκάφους, κάτι που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται η συμμετοχή και των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.
Σε ερώτηση του Insomnia, υπήρχε ρητή διαβεβαίωση ότι η χρήση ασύρματου δικτύου σε ένα κλειστό ελεγχόμενο περιβάλλον όπως αυτό ενός αεροπλάνου, δεν έχει οποιαδήποτε επίπτωση στην υγεία των επιβατών, με τις συνθήκες μάλιστα να είναι «αρκετά καλύτερες από αυτές που επικρατούν σε ένα δημόσιο μέρος που παρέχει ασύρματη πρόσβαση στο Internet».
Για την ώρα, δεν υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση γύρω από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν οι αεροπορικές εταιρείες, αν και στόχος όλων των εμπλεκομένων πλευρών είναι το τελικό κόστος να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Το EAN δεν αποκλείει τη συμμετοχή στο project και τηλεπικοινωνιακών παρόχων, οι οποίοι σε συνδυασμό με τις αεροπορικές εταιρείες, θα μπορούν να προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες που να συμπληρώνουν αυτές του roaming over wi-fi όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Ο χάρτης του European Aviation Network
Η εγκατάσταση και λειτουργία της επίγειας δορυφορικής υποδομής του νέου δικτύου πραγματοποιήθηκε από τον Όμιλο ΟΤΕ μετά από επιλογή της Inmarsat, με την εγκατάσταση του δορυφορικού σταθμού της εταιρείας να γίνεται στο Κέντρο Δορυφορικών Επικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στη Νεμέα. Αυτό αποτελεί το σημείο διασύνδεσης με τον δορυφόρο της Inmarsat ο οποίος επικοινωνεί με τον τερματικό εξοπλισμό των αεροσκαφών (OBE) και εξασφαλίζει την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών Internet.
- 2
ΣΧΟΛΙΑ (31)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση