Η γερμανική εταιρεία Eyeo, δημιουργός του Adblock Plus, κέρδισε μία ακόμη δικαστική νίκη από εταιρείες μίντια της χώρας. Όπως είναι γνωστό, η συγκεκριμένη επέκταση μπλοκάρει την εμφάνιση online διαφημίσεων, εκτός από την περίπτωση των εταιρειών που περιλαμβάνονται στη λίστα εκείνων που χρησιμοποιούν μόνο «αποδεκτές καταχωρίσεις».

Με τον συγκεκριμένο όρο, η Eyeo χαρακτηρίζει τις διαφημίσεις που δεν «ανοίγουν» ξεχωριστά παράθυρα για να προβληθούν, δεν αναπαράγουν αυτόματα βίντεο, και γενικά δεν χρησιμοποιούν τεχνικές που ενοχλούν τον χρήστη και περισπούν την προσοχή του.

 

Ωστόσο, το «γκρίζο» σημείο είναι πως οι μεγαλύτερες ιστοσελίδες θα πρέπει να πληρώνουν ένα μερίδιο των εσόδων τους (κατά κανόνα 30%) για να μπουν στη συγκεκριμένη λίστα, ακόμη κι αν πληρούν τα κριτήρια της Eyeo. Πάντως, σύμφωνα με την ίδια, το 90% όσων έχουν καταχωρισθεί στον σχετικό κατάλογο δεν έχουν καταβάλει κανένα αντίτιμο.

 

Κατά καιρούς η Eyeo έχει δεχθεί αγωγές από ειδησεογραφικούς ομίλους, όπως το Axel Springer, την Die Zeit, τη Handelsblatt, το RTL Interactive, το ProSiebenSat.1 και την Süddeutsche Zeitung. Σε όλες τις περιπτώσεις αθωώθηκε, με εξαίρεση τη μήνυση του Axel Springer, εκδότη της Bild, που εκδικάστηκε στο ανώτατο περιφερειακό δικαστήριο της Κολονίας και το οποίο έκρινε πως είναι παράνομη η χρέωση του ομίλου για να ενταχθεί στη λίστα των «αποδεκτών καταχωρίσεων».

 

Την περασμένη Πέμπτη, πάντως, δευτεροβάθμιο δικαστήριο του Μονάχου αποφάσισε εναντίον των πιο πρόσφατων αγωγών που είχαν καταθέσει το RTL Interactive, το ProSiebenSat.1 και η Süddeutsche Zeitung, εναντίον του Adblock Plus.

 

Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι πως το δικαστήριο έκρινε θεμιτές τις πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία, για τη διαχείριση της λίστας των «αποδεκτών καταχωρίσεων». Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του δικαστηρίου της Κολονίας, στην αντιδικία με το Axel Springer.

 

Τα RTL Interactive και ProSiebenSat.1 μπορούν πάντως να εφεσιβάλουν την απόφαση, προσφεύγοντας στο ομοσπονδιακό συνταγματικό δικαστήριο της Καρλσρούης.

 

Link.png Site: Zdnet