Παρά τη συμφωνία για την πάταξη της εξάπλωσης της ρητορικής του μίσους στα δίκτυα τους στις αρχές του έτους, τέσσερις από τις μεγαλύτερες εταιρείες του τεχνολογικού κλάδου απέτυχαν να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους σύμφωνα με το Reuters.

Σε έρευνα που διεξήχθη από την Επίτροπο Δικαιοσύνης (υπεύθυνη και για την ισότητα των φύλων, των δικαιωμάτων των καταναλωτών κ.ά) Βιέρα Γιούροβα, διαπιστώθηκε ότι οι εταιρείες Facebook, Twitter, Google και η Microsoft απέτυχαν να αφαιρέσουν προσβλητικό περιεχόμενο από τις ιστοσελίδες τους εντός 24ωρου, επεμβαίνοντας σε λιγότερες από τις μισές υποθέσεις στο εν λόγω χρονικό διάστημα. Αν δεν βελτιώσουν τους χρόνους ανταπόκρισης τους, κάποια νέα, αυστηρότερη νομοθεσία θα μπορούσε να αναγκάσει τις εταιρείες να το πράξουν, υποστηρίζουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

"Στην πράξη, οι εταιρείες δαπανούν περισσότερο χρόνο με αποτέλεσμα να μην έχει επιτευχθεί ακόμη ο στόχος. Έχουν εξετάσει μόνο το 40 τοις εκατό των καταγεγραμμένων περιπτώσεων σε λιγότερο χρόνο από 24 ώρες" δήλωσε ένας αξιωματούχος της Επιτροπής στο Reuters. "Μετά από 48 ώρες το αντίστοιχο ποσοστό είναι πάνω από 80 τοις εκατό. Αυτό δείχνει ότι ο στόχος μπορεί ρεαλιστικά να επιτευχθεί, αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί αρκετά μεγαλύτερη προσπάθεια από τις εταιρείες πληροφορικής".

 

Τον Μάιο, το Facebook, το Twitter, η Google (πιο συγκεκριμένα το YouTube) και η Microsoft υπέγραψαν εθελοντικά μία συμφωνία, έναν κώδικα συμπεριφοράς που θα τυποποιήσει τον τρόπο που οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν στους υπεύθυνους διαχειριστές αναρτήσεις, μηνύματα ή βίντεο με ρητορική μίσους επιτρέποντας στις διάφορες υπηρεσίες επιβολής του νόμου να ενεργούν γρήγορα αφαιρώντας το προσβλητικό περιεχόμενο. Και η αφαίρεση του εν λόγω περιεχομένου, πρέπει να γίνεται μέσα σε 24 ώρες. Δεσμεύτηκαν επίσης στο να προσφέρουν υποστήριξη σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και να προωθήσουν τον ανεξάρτητο λόγο ενάντια στην ρητορική και στα μηνύματα μίσους.

 

Σύμφωνα με τους Financial Times, στην έκθεση της Επιτρόπου Δικαιοσύνης διαπιστώνεται ότι το Twitter ανταποκρινόταν πιο αργά ενώ το YouTube ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. "Αν το Facebook, το YouTube, το Twitter και η Microsoft θέλουν να πείσουν εμένα και τους υπουργούς ότι μία μη νομοθετική προσέγγιση μπορεί να λειτουργήσει, θα πρέπει να δράσουν γρήγορα και εντείνουν τις προσπάθειες τους μέσα στους επόμενους μήνες” δήλωσε η Βιέρα Γιούροβα στους Financial Times.

 

Link.png Site: Engadget