Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), το 2012 οι συνολικές online αγορές εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 61% σε σχέση με το 2011.
Επιπλέον, οι online καταναλωτές πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 20 αγορές το χρόνο, έναντι 15 το 2011, με την κατά κεφαλή αξία να ανέρχεται στα 1.600 ευρώ (+33% από το 2011). Μάλιστα, βάσει πρόσφατης έρευνας της ΕΛ.ΣΤΑΤ, ο αριθμός των online καταναλωτών αυξήθηκε σημαντικά την τελευταία πενταετία (2008-2012), με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής να αγγίζει το 18,5%.
Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σημαντική άνοδο πωλήσεων σημείωσαν προϊόντα όπως φάρμακα (+36%), αθλητικά είδη (+28%), υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (+27,5%). Αντίθετα, μείωση κατέγραψαν οι κατηγορίες: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (-40%), εξαρτήματα Η/Υ - hardware (-37,1%), διαμονή σε καταλύματα (-26%).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 13,7% των καταναλωτών πραγματοποίησε την αγορά/παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
Σύμφωνα με την Hellastat, το κυρίαρχο πρόβλημα του κλάδου αποτελεί η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στις online αγορές (φόβος για μη ασφαλείς πληρωμές, για χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων κ.α). Ωστόσο, ο κλάδος ενέχει περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές δαπάνες μπορούν να ανέλθουν έως και 5 δισ. ευρώ.
Site: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/631889[/url]']naftemporiki.gr
ΣΧΟΛΙΑ (18)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση