Η Μαργκέτε Βεστάγκερ, επικεφαλής του τομέα αντιμονοπωλιακής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προειδοποίησε την Τρίτη τόσο την Apple όσο και τη Meta σχετικά με τις νέες χρεώσεις που επιβάλουν στις υπηρεσίες τους, επισημαίνοντας ότι η τακτική αυτή ενδέχεται να εμποδίσει τους χρήστες να απολαύσουν τα οφέλη του Νόμου περί Ψηφιακών Αγορών (DMA) που στόχο έχει να τους προσφέρει περισσότερες επιλογές.
Μέσα στον Ιανουάριο, η Apple είχε ανακοινώσει μια σειρά αλλαγών στις πολιτικές της, με στόχο να συμμορφωθεί με τη νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στόχο έχει να ρυθμίσει την κατάσταση στην αγορά της τεχνολογίας και υποχρεώνει εταιρίες με κυρίαρχη θέση στο χώρο να ανοίξουν τα κλειστά οικοσυστήματά τους στους ανταγωνιστές.
Το νέο πλαίσιο χρεώσεων που επιβάλει η Apple περιλαμβάνει ετήσια προμήθεια χρήσης "βασικής τεχνολογίας" της τάξης των 50 λεπτών του ευρώ ανά λογαριασμό χρήστη, τον οποίο καλούνται να καταβάλλουν οι δημιουργοί των διαφόρων εφαρμογών, ακόμη και εάν επιλέξουν να μη χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες πληρωμών που διαθέτει η Apple, εξέλιξη που προκάλεσε σειρά επικριτικών σχολίων από ανταγωνιστές του τεχνολογικού κολοσσού, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η Epic Games, η εταιρία πίσω από το Fortnite.
Η Βεστάγκερ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι νέες χρεώσεις έχουν τραβήξει την προσοχή της.
"Υπάρχουν ζητήματα τα οποία μας απασχολούν ιδιαίτερα, λόγου χάρη το κατά πόσο το νέο πλαίσιο χρεώσεων της Apple θα καταστήσει εκ των πραγμάτων μη ελκυστική καθ΄ οιονδήποτε τρόπο τη χρήση των οφελών του DMA. Τέτοιου είδους καταστάσεις είναι αυτές που θα διερευνούμε", δήλωσε στο Reuters, στο πλαίσιο συνέντευξής της.
Επιφυλάξεις εξέφρασε η Βεστάγκερ και για τις νέες χρεώσεις που ανακοίνωσε η Meta.
Νωρίτερα την Τρίτη η εταιρία ανακοίνωσε πως είχε προτείνει να μειώσει σχεδόν στο μισό το κόστος της μηνιαίας συνδρομής για το Facebook και το Instagram, στα 5,99 ευρώ από τα 9,99 ευρώ που στοιχίζει αυτή τη στιγμή, όμως η Μαξ Σρεμς, Αυστριακή ακτιβίστρια που εστιάζει σε θέματα ιδιωτικότητας σχολίασε πως το ζήτημα δεν είναι το ύψος της συνδρομής.
"Νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί και διάφοροι τρόποι να αξιοποιήσεις οικονομικά τις υπηρεσίες που παρέχεις. Κι αυτό γιατί ένας τρόπος είναι οι άκρως στοχευμένες διαφημίσεις που βασίζονται στα δεδομένα τα οποία καταναλώνονται. Ένας άλλος τρόπος προβολής διαφημίσεων είναι αυτές που συνδέονται με το ευρύτερο πλαίσιο των δεδομένων. Επομένως, θεωρώ ότι είναι σημαντικό να συνεχιστεί ο διάλογος με τη Meta και τελικά θα αξιολογήσουμε ποιο είναι το επόμενο βήμα προκειμένου να συμμορφωθούν με τις πρόνοιες του DMA".
Παράλληλα, η Βεστάγκερ προειδοποίησε τις εταιρίες να μην αποθαρρύνουν τους χρήστες να επιλέξουν ανταγωνιστικές προτάσεις, απαξιώνοντάς τες, καθώς αυτού του είδους η τακτική θα μπορούσε να προκαλέσει νέους ελέγχους. Η Apple είχε αναφέρει πως ορισμένες από τις αλλαγές που επέφερε στο σύστημά της θα μπορούσαν να εκθέσουν τους χρήστες σε κινδύνους ως προς την ασφάλεια των δεδομένων τους.
"Θεωρώ πως δεν είναι φρόνιμο να ισχυρίζεται κανείς ότι οι [ανταγωνιστικές] υπηρεσίες δεν είναι ασφαλείς στη χρήση, καθώς αυτό δεν έχει καμία σχέση με το DMA. Ο νόμος υπάρχει ώστε να ανοίξει η αγορά και σε άλλους παρόχους υπηρεσιών για να προσεγγίσουν το χρήστη, και το πώς ο πάροχος του λειτουργικού συστήματος θα διασφαλίσει ότι αυτό είναι ασφαλές, θα το κρίνει εκείνος", είπε. "Και, προφανώς, εφόσον δούμε ή υποψιαστούμε πως αυτό γίνεται προκειμένου να πουν ότι κάποιος άλλος δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, εννοείται πως υπάρχει περίπτωση ανάληψης πρωτοβουλιών για να εξετάσουμε το ζήτημα".
Η Βεστάγκερ ανέφερε ότι τα σχόλια από τους δημιουργούς των εφαρμογών θα αποτελούσαν βασική παράμετρο προκειμένου να κρίνει αν θα κινούσε διαδικασίες ελέγχου κάποιας από τις έξι εταιρίες που υπάγονται στις πρόνοιες του Νόμου περί Ψηφιακών Αγορών.
Απαντώντας σε ερώτηση για το κατά πόσο είχε λάβει σχόλια από τρίτα μέρη, απάντησε: "Πολλά, θα έλεγα".
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (7)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση