Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «ορισμένες μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες λειτουργούν ως ρυθμιστές πρόσβασης στις ψηφιακές αγορές και ο Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι πλατφόρμες αυτές συμπεριφέρονται με δίκαιο τρόπο στο διαδίκτυο». Όπως επισημαίνεται, από κοινού με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, ο Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της Ευρωπαϊκής ψηφιακής στρατηγικής.
Όπως έγινε γνωστό από δήλωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μετά από πολλές ώρες διαβουλεύσεων, οι νομοθέτες κατέληξαν σε μια «προσωρινή» συμφωνία για το Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές την Πέμπτη που μας πέρασε. Ο νέος αυτός νόμος θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες επιπτώσεις για τις ψηφιακές πλατφόρμες και τους τεχνολογικούς γίγαντες, επιπτώσεις που θα μπορούσαν να επεκταθούν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Πιο συγκεκριμένα, μία από τις βασικές διατάξεις του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές αφορά τους παρόχους υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων, οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν τις υπηρεσίες τους διαλειτουργικές (να συνεργάζονται απρόσκοπτα με άλλες υπηρεσίες). Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατάληξε στην απόφαση ότι οι μεγαλύτερες υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων (όπως το WhatsApp, το Facebook Messenger ή το iMessage) θα πρέπει να «ανοίξουν» ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα με μικρότερες πλατφόρμες μηνυμάτων, εφόσον το ζητήσουν. Επί του παρόντος, δεν είναι σαφές αν αυτή η απαίτηση αφορά και τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των μεγάλων πλατφορμών ανταλλαγής μηνυμάτων ωστόσο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έκανε γνωστό ότι οι διατάξεις για την διαλειτουργικότητα των κοινωνικών δικτύων «θα αξιολογηθούν στο μέλλον».
Μετά τις εξελίξεις, ένας εκπρόσωπος της Apple δήλωσε ότι η εταιρεία εκφράζει την «ανησυχία» της για ορισμένες πτυχές της νέας νομοθεσίας. «Εκφράζουμε την ανησυχία μας για ορισμένες διατάξεις του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές, οι οποίες θα δημιουργήσουν περιττά κενά ασφαλείας και ευπάθειες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής για τους χρήστες μας ενώ άλλες διατάξεις θα μας απαγορεύσουν από το να χρεώνουμε για τη χρήση της πνευματικής μας ιδιοκτησίας, στην οποία επενδύουμε πολλά» και συμπλήρωσε: «Πιστεύουμε ακράδαντα στον ανταγωνισμό και στη δημιουργία ευημερών ανταγωνιστικών αγορών σε όλο τον κόσμο και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τα ενδιαφερόμενα μέρη σε όλη την Ευρώπη με την ελπίδα να μετριάσουμε τέτοιες ευπάθειες και κενά ασφαλείας».
Η Meta δεν ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα για να σχολιάσει τις εξελίξεις ωστόσο ο επικεφαλής του WhatsApp έγραψε σε μία ανάρτηση σου στο Twitter ότι ελπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει «σκεφτεί» καλά τον νέο νόμο. «Η διαλειτουργικότητα μπορεί να έχει οφέλη, αλλά αν δεν γίνει προσεκτικά, θα μπορούσε να προκαλέσει μία τραγική αποδυνάμωση της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής στην Ευρώπη».
Ο Νόμος για τις Ψηφιακές αγορές απαγορεύει επίσης στις εταιρείες να «συνδυάζουν προσωπικά δεδομένα για στοχευμένη διαφήμιση» χωρίς τη ρητή συγκατάθεση, κάτι που αναμφισβήτητα μπορεί να περιορίσει σημαντικά την ικανότητα της Meta αλλά και άλλων να προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις στους χρήστες. Όπως επισημαίνει η εφημερίδα New York Times, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι Ευρωπαίοι νομοθέτες θα επιβάλουν τους νέους κανόνες καθώς οι μεγάλες εταιρείες ενδέχεται να θελήσουν να τους αμφισβητήσουν στις δικαστικές αίθουσες.
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (55)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση