Σύμφωνα με τέσσερα άτομα που γνωρίζουν πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία, η αμφιλεγόμενη πρακτική της στόχευσης χρηστών στο διαδίκτυο βάσει της θρησκείας τους, του φύλου ή των σεξουαλικών προτιμήσεων τους θα απαγορευτεί βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, σύμφωνα με τέσσερα άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις.
Ο Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες περιλαμβάνει κανόνες για τις διαδικτυακές υπηρεσίες διαμεσολάβησης, τις οποίες χρησιμοποιούν εκατομμύρια Ευρωπαίοι καθημερινά. Οι υποχρεώσεις των διαφόρων διαδικτυακών παραγόντων αντιστοιχούν στον ρόλο, το μέγεθος και τον αντίκτυπό τους στο διαδικτυακό οικοσύστημα. Για πρώτη φορά, ουσιαστικά, ένα κοινό σύνολο κανόνων, σχετικά με τις υποχρεώσεις και τη λογοδοσία των διαμεσολαβητών στην ενιαία αγορά, θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για την παροχή διασυνοριακών ψηφιακών υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο προστασίας σε όλους τους χρήστες, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ουσιαστικά υποχρεώνει τους τεχνολογικούς γίγαντες να διατηρούν τους χρήστες ασφαλείς στο διαδίκτυο και έρχεται ένα μήνα περίπου μετά την ψήφιση του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές. Οι δύο αυτοί Νόμοι, για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες και τις Ψηφιακές Αγορές, αντικατοπτρίζουν τη μεγαλύτερη αναθεώρηση της νομοθεσίας που διέπει τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο εδώ και περισσότερες από δύο δεκαετίες.
Σύμφωνα με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες επίσης, οι τεχνικές χειραγώγησης που οδηγούν τους χρήστες να κάνουν ακούσια κλικ σε Διαδικτυακό περιεχόμενο, και οι οποίες είναι γνωστές ως σκοτεινά μοτίβα (Dark Patterns) θα απαγορεύονται επίσης. Η Margrethe Vestager, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με ρόλο «Ευρώπη έτοιμη για την Ψηφιακή Εποχή» (2019-2024) και πρώην Επίτροπος Ανταγωνισμού (2014-2019), η οποία είναι αρμόδια για την ψηφιακή πολιτική, δήλωσε ότι ο Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες θα επιτρέψει στις ρυθμιστικές αρχές να ενεργούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι χρήστες να αισθάνονται και να είναι «ασφαλείς στο διαδίκτυο, να αγοράζουν προϊόντα και να εκφράζονται ελεύθερα».
Στο πλαίσιο της νομοθεσίας, η οποία αναμένεται να ψηφιστεί ομόφωνα στις Βρυξέλλες μεταξύ των κρατών μελών, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τα παιδιά θα υπόκεινται σε νέες προστασίες και διασφαλίσεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το YouTube ή το TikTok θα πρέπει να εξηγούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χρήση τους με τρόπο που μπορεί να κατανοήσει ένας ανήλικος. Εταιρείες όπως η μητρική εταιρεία του Facebook με την ονομασία Meta δεν θα μπορούν να στοχεύσουν τους ανήλικους με διαφημίσεις σύμφωνα με τους νέους κανόνες. Ένας αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εργάστηκε στη νέα νομοθεσία δήλωσε: «Ο νέος νόμος δείχνει ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες δεν μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν και ότι δεν ορίζουν μονομερώς τους όρους για το τι μπορούν ή δεν μπορούν να δουν οι χρήστες». Οι ρυθμιστικές αρχές επίσης θα συμπεριλάβουν επίσης και έναν μηχανισμό έκτακτης ανάγκης για να αναγκάζουν τις πλατφόρμες να αποκαλύπτουν τα μέτρα που λαμβάνουν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή της προπαγάνδας σε συνάρτηση με την πανδημία COVID-19 και του πολέμου στην Ουκρανία.
Οι πλατφόρμες μεσαίου μεγέθους είναι πιθανό να λάβουν περίοδο χάριτος μέχρι να μπορέσουν να συμμορφωθούν πλήρως με τους νέους κανόνες, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως η Google και η Amazon θα πρέπει να συμμορφωθούν άμεσα. Οι τεχνολογικοί κολοσσοί επίσης θα χρηματοδοτήσουν τα τέλη εποπτείας για να διαβεβαιώνουν τη συμμόρφωση τους με την υποχρέωση αστυνόμευσης του Διαδικτύου. Οι μεγάλες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν τουλάχιστον 45 εκατομμύρια χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα πληρώνουν τέλη ετησίως μεταξύ €20-30 εκατομμυρίων. Όσες εταιρείες ανακαλυφθεί ότι παραβιάζουν τους κανόνες θα βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα έως και 6% του τζίρου τους σε παγκόσμια κλίμακα. Από τη νέα νομοθεσία δεν ξεφεύγουν ούτε οι μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι εταιρείες όπως η Google θα πρέπει να αξιολογούν και να αντιμετωπίζουν ζητήματα και κινδύνους όταν πρόκειται για χρήστες που παραπληροφορούν στη πλατφόρμα αναζήτησής της.
Ο Thierry Breton, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει προειδοποιήσει στο παρελθόν ότι οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν πλέον γίνει «πολύ μεγάλες για να δείξουν ενδιαφέρον». Η Christel Schaldemose, Ευρωβουλευτής που ηγείται της συζήτησης για τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες δήλωσε στην εφημερίδα Financial Times ότι «(αυτή είναι) η καλύτερη στιγμή για μια συμφωνία» και ότι «πρέπει να έχουμε καλύτερους κανόνες και καλύτερη προστασία για τους χρήστες. Ο Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες θα καταστήσει τις πλατφόρμες υπεύθυνες για τους αλγόριθμούς τους και ότι θα πρέπει να αξιολογούν τους κινδύνους και να τους μετριάζουν για να μας προστατέψουν».
- 3
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (38)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση