Οι ρυθμιστικές αρχές της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας τόσο στην Ε.Ε. όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ξεκινήσει έρευνες για την Google και τη Meta για να προσδιορίσουν εάν μια προηγούμενη συμφωνία μεταξύ των δύο τεχνολογικών κολοσσών παρεμπόδισε τον ανταγωνισμό στην αγορά της online διαφήμισης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνά της σε ένα δελτίο τύπου στο οποίο εξέφρασε τις ανησυχίες της ότι μια συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών το 2018 ενδέχεται να παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε. Την ίδια στιγμή, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι η συμφωνία ενδέχεται να περιόρισε ή να εμπόδισε τις υπηρεσίες υποβολής προσφορών στην αγορά των διαφημίσεων (Ad bidding).
Με την υπηρεσία υποβολής προσφορών, πωλητές όπως οι εκδότες ειδήσεων, μπορούν να προσφέρουν τον διαδικτυακό διαφημιστικό τους χώρο σε πολλούς αγοραστές ταυτόχρονα, αντί να το κάνουν σε κάθε έναν ξεχωριστά. Έτσι οι αγοραστές πρέπει να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τον συγκεκριμένο διαφημιστικό χώρο, ενώ οι εκδότες μπορούν να συγκρίνουν τις προσφορές από πολλούς αγοραστές ταυτόχρονα. Αυτές οι δημοπρασίες γίνονται πιο ανταγωνιστικές κυρίως λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει μεταξύ των αγοραστών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της CMA (UK Competition and Markets Authority), Andrea Coscelli, έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έρευνα της ρυθμιστικής αρχής σε ξεχωριστό δελτίου τύπου, δηλώνοντας:
Ανησυχούμε ότι η Google μπορεί να έχει συνεργαστεί με τη Meta για να βάλει εμπόδια στους ανταγωνιστές που παρέχουν σημαντικές διαδικτυακές υπηρεσίες διαφήμισης προβολής σε εκδότες. Εάν μια εταιρεία καταπνίγει μια συγκεκριμένη περιοχή υπηρεσιών, μπορεί να δυσκολέψει τις νεοφυείς και μικρότερες επιχειρήσεις να εισέλθουν στην αγορά, και μπορεί τελικά να μειώσεις τις επιλογές των πελατών.
Η λεγόμενη Jedi-Blue συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών προέκυψε όταν η Meta (τότε γνωστή ακόμη ως Facebook) αποφάσισε να υποστηρίζει ένα σύστημα AdTech (Advertising Technology) που θα ανταγωνίζονταν το αντίστοιχο της Google το 2017.
Αγωγές που είχαν κατατεθεί στις ΗΠΑ ισχυρίζονταν ότι η Meta αποφάσισε να τερματίσει την υποστήριξη για την τεχνολογία ένα χρόνο αργότερα το 2018, αφού η Google πρόσφερε στην εταιρεία προνομιακή πρόσβαση στο δικό της σύστημα υποβολής προσφορών για διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Ενώ η Google δεν έπρεπε πλέον να ανησυχεί για τον ανταγωνισμό με τη Meta, η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης πήρε τελικά την πρώτη θέση όσον αφορά την αγορά διαδικτυακού διαφημιστικού χώρου.
Παρά το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει έρευνες για τις ενέργειες των δύο εταιρειών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβάλλει το επιχείρημα ότι η Google έχει το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης. Σε μια δήλωση στους Financial Times, η επικεφαλής ανταγωνισμού της Ε.Ε. Margrethe Vestager εξήγησε ότι η ρυθμιστική αρχή δεν είχε καταλήξει ακόμη στο συμπέρασμα εάν είναι μόνο θέμα της Google ή αν συμμετείχαν μαζί οι δύο εταιρείες.
Για την υπεράσπισή της, η Google ισχυρίστηκε ότι η συμφωνία επέτρεψε στο Facebook Audience Network (FAN) να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Open Bidding μαζί με άλλες εταιρείες, ενώ το Facebook που ανήκει στη Meta υποστήριξε ότι η συμφωνία με τη Google είναι παρόμοια με τις συμφωνίες της εταιρείας και με άλλες πλατφόρμες υποβολής προσφορών και ότι βοήθησε στην αύξηση του ανταγωνισμού για την τοποθέτηση διαφημίσεων αντί να τις καταπνίξει.
Οι μεγάλες αντιμονοπωλιακές έρευνες συχνά χρειάζονται χρόνια για να ολοκληρωθούν και οι επιχειρήσεις μπορούν ακόμη και να ασκήσουν έφεση κατά των αποφάσεων των ρυθμιστικών αρχών. Ωστόσο, εάν η Google ή η Meta παραβίασαν τους κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε., θα μπορούσε να τους επιβληθεί πρόστιμό έως και 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων τους.
ΣΧΟΛΙΑ (10)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση