Το ακριβές τρισδιάστατο αντίγραφο δείχνει τη βία με την οποία το πλοίο διαλύθηκε στα δύο καθώς βυθιζόταν μετά τη σύγκρουση με παγόβουνο το 1912, ναυάγιο στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 1.500 άνθρωποι.
Η σάρωση παρέχει μια νέα οπτική ενός λεβητοστασίου, επιβεβαιώνοντας μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων ότι οι μηχανικοί εργάζονταν μέχρι το τέλος για να διατηρήσουν τα φώτα του πλοίου αναμμένα. Επιπλέον, μια προσομοίωση υπολογιστή υποδεικνύει ότι διατρήσεις στο κύτος, μεγέθους χαρτιού Α4, οδήγησαν στην καταστροφή του πλοίου.
"Ο Τιτανικός είναι ο τελευταίος επιζών αυτόπτης μάρτυρας της καταστροφής και έχει ακόμα ιστορίες να αφηγηθεί", δήλωσε ο Parks Stephenson, αναλυτής του Τιτανικού.
Η πρύμνη του πλοίου, η οποία αποσπάστηκε από την πλώρη, έχει υποστεί σοβαρές ζημιές
Η σάρωση μελετήθηκε για ένα νέο ντοκιμαντέρ του National Geographic και της Atlantic Productions με τίτλο "Titanic: The Digital Resurrection". Το ναυάγιο, που βρίσκεται 3.800 μέτρα κάτω από τα παγωμένα νερά του Ατλαντικού, χαρτογραφήθηκε με υποβρύχια ρομπότ. Περισσότερες από 700.000 εικόνες, τραβηγμένες από κάθε γωνία, χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του "ψηφιακού διδύμου", το οποίο αποκαλύφθηκε από το BBC News το 2023.
Η νέα τεχνολογία χαρτογράφησης παρέχει έναν διαφορετικό τρόπο μελέτης του πλοίου. "Είναι σαν σκηνή εγκλήματος: πρέπει να δείτε ποια είναι τα αποδεικτικά στοιχεία, στο πλαίσιο του πού βρίσκονται", δήλωσε ο Parks Stephenson.
Η σάρωση δείχνει νέες λεπτομέρειες από κοντά, συμπεριλαμβανομένου ενός φινιστρινιού που πιθανότατα έσπασε από το παγόβουνο. Συμφωνεί με τις αναφορές αυτοπτών μαρτύρων επιζώντων ότι πάγος εισήλθε στις καμπίνες ορισμένων ανθρώπων κατά τη σύγκρουση.
Οι ειδικοί μελετούν ένα από τα τεράστια λεβητοστάσια του Τιτανικού - είναι εύκολο να το δει κανείς στη σάρωση επειδή βρίσκεται στο πίσω μέρος του τμήματος της πλώρης στο σημείο όπου το πλοίο έσπασε στα δύο. Οι επιβάτες ανέφεραν ότι τα φώτα ήταν ακόμα αναμμένα καθώς το πλοίο βυθιζόταν στα κύματα.
Το ψηφιακό αντίγραφο δείχνει ότι ορισμένοι από τους λέβητες είναι κοίλοι, γεγονός που υποδηλώνει ότι εξακολουθούσαν να λειτουργούν καθώς βυθίζονταν στο νερό. Μία βαλβίδα που βρέθηκε στο κατάστρωμα της πρύμνης είναι σε ανοιχτή θέση, υποδεικνύοντας ότι ο ατμός εξακολουθούσε να ρέει στο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Μια προσομοίωση υπολόγισε ότι το παγόβουνο προκάλεσε μια λεπτή γραμμή μικρών χαρακιών στο κύτος του πλοίου.
Αυτό θα οφειλόταν σε μια ομάδα μηχανικών με επικεφαλής τον Joseph Bell που έμειναν πίσω για να φτυαρίζουν κάρβουνο στους φούρνους και να διατηρήσουν τα φώτα αναμμένα. Όλοι πέθαναν στην καταστροφή, αλλά οι ηρωικές τους πράξεις έσωσαν πολλές ζωές, δήλωσε ο Parks Stephenson.
Μια νέα προσομοίωση παρείχε επίσης περαιτέρω πληροφορίες για τη βύθιση. Δείχνει ότι καθώς το πλοίο έκανε μόνο ένα ελαφρύ χτύπημα στο παγόβουνο, έμεινε με μια σειρά από διατρήσεις που έτρεχαν σε μια γραμμή κατά μήκος ενός στενού τμήματος του κύτους.
"Η διαφορά μεταξύ της βύθισης του Τιτανικού και της μη βύθισής του οφείλεται στα μικρά περιθώρια τρυπών περίπου στο μέγεθος ενός φύλλου χαρτιού", δήλωσε ο Simon Benson, αναπληρωτής λέκτορας ναυτικής αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο του Newcastle.
Η ανθρώπινη τραγωδία του Τιτανικού είναι ακόμα πολύ ορατή. Προσωπικά αντικείμενα των επιβατών του πλοίου είναι διασκορπισμένα στον βυθό της θάλασσας. Η σάρωση παρέχει νέα στοιχεία για εκείνη την κρύα νύχτα του 1912, αλλά θα χρειαστούν χρόνια για να εξετάσουν πλήρως οι ειδικοί κάθε λεπτομέρεια του τρισδιάστατου αντιγράφου.
"Μας αποκαλύπτει τις ιστορίες του λίγο-λίγο κάθε φορά", δήλωσε ο Parks Stephenson. "Κάθε φορά, μας αφήνει να θέλουμε περισσότερα."
-
9
-
1
ΣΧΟΛΙΑ (17)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση