Σύμφωνα με τη νέα συμφωνία, η Boeing θα καταβάλει πρόστιμο $243,6 εκατομμυρίων και θα επενδύσει τουλάχιστον $455 εκατομμύρια σε προγράμματα συμμόρφωσης και ασφάλειας. Επιπλέον, θα οριστεί ανεξάρτητος επόπτης για διάστημα τριών ετών, οπότε η εταιρία θα βρίσκεται υπό καθεστώς ελέγχου. Η συμφωνία απαιτεί έγκριση από ομοσπονδιακό δικαστή.
Στο πλαίσιο του διακανονισμού, το διοικητικό συμβούλιο της Boeing συμφώνησε να συναντηθεί με άτομα τα οποία έχασαν οικείους τους στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα, στα τέλη του 2018 και αρχές του 2019. Η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με το δίλημμα να δεχτεί την ενοχή της ή να οδηγηθεί σε δίκη, σε μια περίοδο που προσπαθεί να ξεπεράσει σειρά προβλημάτων, τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και ασφάλειας, να επιλέξει νέο διευθύνοντα σύμβουλο αλλά και να εξαγοράσει την εταιρία Spirit AeroSystems, η οποία ήδη κατασκευάζει τμήματα των αεροσκαφών που παράγει η Boeing.
Η απόφαση της Boeing να αποδεχτεί την ενοχή της την καθιστά και επίσημα υπόλογη για διάπραξη αδικήματος, γεγονός που ενδέχεται να περιπλέξει τη δυνατότητά της να πωλεί προϊόντα στην αμερικανική κυβέρνηση. Περίπου το 32% των εσόδων της εταιρείας το προηγούμενο έτος προήλθε από τον τομέα άμυνας, διαστήματος και ασφάλειας.
Το Μάιο, το Υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η Boeing παραβίασε τη συμφωνία του 2021. Η προηγούμενη συμφωνία, που προέβλεπε την αναστολή άσκησης ποινικής δίωξης, περιελάμβανε την καταβολή $2,5 δισεκατομμυρίων, μεταξύ των οποίων και ενός αρχικού προστίμου για διάπραξη ποινικά κολάσιμου αδικήματος, ύψους $243,6 εκατομμυρίων, την καταβολή αποζημίωσης στις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρείες, καθώς και τη δημιουργία ενός ταμείου $500 εκατομμυρίων για τις οικογένειες των θυμάτων.
Η συμφωνία του 2021 επρόκειτο να λήξει δύο ημέρες μετά το περιστατικό με την αποκόλληση πόρτας από ένα σχεδόν καινούργιο 737 Max 9 της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου. Παρότι δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί, το ατύχημα προκάλεσε νέα κρίση στην Boeing, προκαλώντας εκ νέου αμφιβολίες για την ασφάλεια των προϊόντων της.
Οι ΗΠΑ κατηγόρησαν την Boeing για συνωμοσία με στόχο την εξαπάτηση της κυβέρνησης, παραπλανώντας τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με την ενσωμάτωση ενός συστήματος ελέγχου πτήσης στο Max, το οποίο αργότερα διαπιστώθηκε ότι είχε προκαλέσει και τις δύο συντριβές - την πρώτη σε πτήση της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και τη δεύτερη σε πτήση των Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019. Στα δύο δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους και οι 346 επιβαίνοντες στα αεροσκάφη.
Οι αμερικανικές εισαγγελικές αρχές είχαν ενημερώσει τις οικογένειες των θυμάτων στις 30 Ιουνίου ότι σχεδίαζαν να ζητήσουν ομολογία ενοχής από την Boeing, ένα σχέδιο που οι δικηγόροι των οικογενειών χαρακτήρισαν "χαριστική συμφωνία".
Ο Πολ Κάσελ, δικηγόρος των οικογενειών των θυμάτων, δήλωσε ότι σχεδιάζει να ζητήσει από τον ομοσπονδιακό δικαστή που χειρίζεται την υπόθεσης να απορρίψει τη συμφωνία και να ορίσει δίκη ενώπιον ακροατηρίου, ώστε όλα τα γεγονότα να τεθούν στην κρίση των ενόρκων, προκειμένου με τη σειρά τους να σχηματίσουν πλήρη εικόνα και να καταλήξουν σε δίκαιη απόφαση.
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (8)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση