Κάποια στιγμή, όλοι οι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας αφήνουν την θεωρία για να εκπαιδευτούν εμπλεκόμενοι σε εικονικές αερομαχίες και εικονικές προσβολές στόχων.

Kανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αρτιότητα της εκπαίδευσης και την ετοιμότητα των πιλότων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και τις Μοίρες όπως είναι οι 337 Μοίρα Παντός Καιρού "Φάντασμα", 343 Μοίρα "Αστέρι", 340 Μοίρα "Αλεπού", 331 Μοίρα Παντός Καιρού "Θησέας" και 332 Μοίρα Παντός Καιρού "Γεράκι". Στα χέρια των πιλότων μας όμως βρίσκονται ως αιχμή του δόρατος αεροσκάφη τύπου F-16 C/D Block 52+, F-16C/D Block 50, F-16C/D Block 30, Mirage 2000-5 Mk2 και Mirage 2000BG/EG, τα οποία ενδεχομένως σε λίγο καιρό θα αρχίσουν να δείχνουν την ηλικία τους απέναντι σε αεροσκάφη πιο σύγχρονης τεχνολογίας.

 

Η USAF, από την άλλη, η πολεμική αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών, ετοιμάζεται να βάλει σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης των πιλότων της, στο οποίο θα χρησιμοποιούνται αυτόνομοι στόχοι που θα βασίζονται στο F-16.

Η USAF είχε επιλέξει να χρησιμοποιεί F-4 Phantom II (QF-4) ως ιπτάμενους στόχους για τους εκπαιδευόμενους, αλλά σήμερα, τέτοια αεροσκάφη δεν μπορούν να εκπληρώσουν τον σκοπό τους, αφού δεν μπορούν να συγκριθούν με τα σύγχρονα F-16 C/D, F-22A Raptor και F-35A Lightning II.

 

Έτσι, η Boeing παρέδωσε το πρώτο από τα 126 συνολικά QF-16 drones που θα βρίσκονται στην βάση Tyndall στην Florida, και τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν σημαντικά στην εκπαίδευση των πιλότων της USAF. Αυτή την περίοδο η εταιρεία ολοκληρώνει τις δοκιμές στα πέντε πρώτα QF-16, ως μέρος της αρχικής προ-παραγωγής, και μέχρι τον Οκτώβριο, θα έχει παραδώσει το σύνολο του εξοπλισμού. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, και που κυρίως θέλουμε να σταθούμε, είναι το επίπεδο που έχει φτάσει η τεχνολογία στα μη-επανδρωμένα αεροσκάφη, αφού στην ουσία, έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό F-16 που απλώς... πετάει μόνο του (Full Scale Aerial Target), και με την βοήθεια βεβαίως κάποιου πιλότου που βρίσκεται σε εξομοιωτή/ κέντρο ελέγχου στο έδαφος.

 

Το πρώτο από τα 126 συνολικά QF-16 που θα παραλάβει η USAF πέταξε από την αεροπορική βάση Tyndall έως στον Κόλπο του Μεξικού και κατά την διάρκεια της πτήσης, έφτασε σε ύψος 12,2 χιλιομέτρων και "έπιασε" ταχύτητες 1,47 Mach (1800km/h) ενώ σε σειρά ελιγμών, οι επιταχύνσεις έφτασαν τουλάχιστον τα 7G (είναι 9G capable πάντως), ολοκληρώνοντας με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό τεστ.

 

 

Link.png Site: SlashGear