Οι κινήσεις αυτές καταγράφονται καθώς τα μεγέθη της λεγόμενης οικονομίας χαμηλού υψομέτρου ενισχύονται.

Μηχανικοί πραγματοποίησαν μέσα στο σαββατοκύριακο δοκιμαστική πτήση του μεγαλύτερου μέχρι στιγμής φορτηγού drone που έχει αναπτύξει η Κίνα, ενώ ταξί-ελικόπτερο πραγματοποίησε πτήση 100 χιλιομέτρων με προορισμό τη Σαγκάη, καταγράφοντας νέα ορόσημα για την αναπτυσσόμενη οικονομία χαμηλού υψομέτρου της ασιατικής χώρας.

Διαθέτοντας ωφέλιμο φορτίο δύο μετρικών τόνων, το δικινητήριο φορτηγό drone αναπτύχθηκε μέσω κρατικής χρηματοδότησης από την Tengden Sci-tech Innovation και απογειώθηκε από την επαρχία Σιτσουάν την Κυριακή, για την πρώτη του πτήση, η οποία διήρκεσε περίπου 20 λεπτά, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Το drone διαθέτει άνοιγμα φτερών 16,1 μέτρα, ύψος 4,6 μέτρα και είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το δημοφιλέστερο ελαφρύ αεροσκάφος διεθνώς, το τετραθέσιο Cessna 172.

Οι κατασκευαστές στην Κίνα, τη χώρα που κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή drones, δοκιμάζουν προτάσεις ικανές να μεταφέρουν όλο και μεγαλύτερα φορτία, ενώ παράλληλα μεταφορικές εταιρίες σχεδιάζουν υπηρεσίες αεροταξί, επανδρωμένων και μη, καθώς η Κίνα χαλαρώνει τους περιορισμούς στη χρήση του εναέριου χώρου της και παρέχει κίνητρα για τη διαμόρφωση μιας νέας οικονομίας χαμηλού υψομέτρου. Οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές, μάλιστα, προβλέπουν ότι η βιομηχανία θα καταγράφει τζίρο 2 τρισεκατομμυρίων γιουάν (250 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέχρι το 2030, τετραπλασιάζοντας τα μεγέθη της σε σχέση με το 2023.

Η δοκιμαστική πτήση της Tengden ακολούθησε την πρώτη πτήση τον Ιούνιο φορτηγού drone που αναπτύχθηκε από την κρατική AVIC, την κορυφαία εταιρία στο χώρο της αεροπορίας και του διαστήματος στην Κίνα.

Το ΗΗ-100 της AVIC είναι ικανό να μεταφέρει φορτία 700 κιλών και έχει ακτίνα δράσης 520 χιλιομέτρων. Τον επόμενο χρόνο, η AVIC σχεδιάζει να δοκιμάσει το μεγαλύτερο φορτηγό drone που έχει αναπτύξει, το TP2000, ικανό να μεταφέρει φορτία έως και δύο τόνων, ενώ θα μπορεί να καλύπτει έως και τετραπλάσιες αποστάσεις σε σχέση με το ΗΗ-100.

Εντωμεταξύ, η Κίνα έχει ξεκινήσει ήδη τις εμπορικές παραδόσεις φορτίων με τη χρήση drones.

Το Μάιο, η εταιρία Phoenix Wings, μέρος του κολοσσού μεταφορών SF Express, άρχισε να παραδίδει φρέσκα φρούτα από τη νησιωτική επαρχία της Χαϊνάν, χρησιμοποιώντας drones τύπου Fengzhou-90, τα οποία ανέπτυξε η SF, μέλος του ομίλου S.F. Holding.

Τα φορτηγά drones υπόσχονται συντομότερους χρόνους παράδοσης και μικρότερο κόστος μεταφοράς, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περιοχών που στερούνται συμβατικές υποδομές για τη χρήση αεροσκαφών, αξιοποιώντας για παράδειγμα τις ταράτσες σε πυκνά χτισμένες πόλεις.

Παράλληλα, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται ως ταξί για τη μεταφορά ανθρώπων.

Τον Απρίλιο, οι αρμόδιες κινεζικές αρχές χορήγησαν πιστοποιητικό παραγωγής μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος (UAV) στη EHang Holdings, η οποία εδρεύει στην πόλη Γκουανγκτζού, στη νότια Κίνα, για το πρώτο επιβατηγό drone της, με την πιστοποίηση αυτή να είναι η πρώτη για αυτόνομο drone αυτής της κατηγορίας.

Το Σάββατο, επανδρωμένο εμπορικό επιβατηγό ελικόπτερο απογειώθηκε για πρώτη φορά από την Κουνσάν, πόλη στην επαρχία Τζιανγκσού, με προορισμό το Αεροδρόμιο Πουντόνγκ της Σαγκάης, όπως ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Με τιμές για απλή μετάβαση που φτάνουν τα 1.800 γιουάν (230 ευρώ), η Shanghai NewSky Heli σκοπεύει να περιορίσει το χρόνο μετάβασης από τη μία πόλη στην άλλη στα 20 λεπτά, ενώ αυτή τη στιγμή απαιτούνται κάποιες ώρες. Προβλέπεται ότι τη διαδρομή θα αξιοποιούν έως και 30.000 επιβάτες το χρόνο, με τα δρομολόγια να ξεκινούν στις 18 Αυγούστου.

Απώτερος στόχος είναι να επεκταθεί το δίκτυο ώστε να εξυπηρετούνται και άλλες πόλεις στο δέλτα του Ποταμού Γιανγκτζέ.   

  • Like 2