Το μοντέλο ονομάζεται C919 και είναι άσπρο, με μπλε ρίγα και πράσινη ουρά. Μάλιστα, κατά την παρουσίαση, υπήρχε ένα μπάνερ πάνω από το αεροσκάφος με τη φράση «a dream takes off». Το C919 διαθέτει δύο κινητήρες, χωρητικότητα 174 επιβατών και έχει παρόμοιο μέγεθος με τα Airbus 320 και Boeing 737.
Ακόμη, έχει πτητική εμβέλεια 5.555 χιλιόμετρα και εκτιμάται ότι θα καλύπτει άνετα διαδρομές όπως Σαγκάη-Σιγκαπούρη και Πεκίνο-Μπανγκόκ. Το συγκεκριμένο project ξεκίνησε το 2008 και σηματοδοτεί την επιστροφή της Κίνας στην κατασκευή μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών, έπειτα από μια αποτυχημένη προσπάθεια τη δεκαετία του '80.
Η πρώτη πτήση του συγκεκριμένου αεροσκάφους θα πραγματοποιηθεί σε τουλάχιστον ένα χρόνο, ωστόσο η κρατική Comac (Commercial Aircraft Corporation of China), κατασκευαστής του C919, δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει και άλλο αεροσκάφος.
Μάλιστα, η κινεζική κυβέρνηση επιθυμεί, με αφετηρία το C919, να αναπτύξει εθνική βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών. Άλλωστε στην κατασκευή του εν λόγω αεροσκάφους είχαν συμμετοχή 200 εταιρίες, 36 πανεπιστήμια και εκατοντάδες χιλιάδες προσωπικό.
Ωστόσοι ορισμένοι είναι σκεπτικοί αναφορικά με τις δηλώσεις ότι το C919 είναι αμιγώς κατασκευασμένο στην Κίνα. Το CNN δημοσίευσε την παρακάτω εικόνα, η οποία δείχνει ότι πολλά τμήματα του C919 κατασκευάζονται στην Αμερική.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά πολιτικής αεροπορίας της Κίνας σημειώνει μεγάλη ανάπτυξη, επομένως οι ανάγκες για αεροσκάφη αυξάνονται κατακόρυφα. Άλλωστε η Κίνα είναι δεύτερη (μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες) στην παγκόσμια κατάταξη των εναέριων μεταφορών. Επομένως εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περισσότερα από 6.300 καινούρια αεροσκάφη μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, σύμφωνα με πρόβλεψη της Boeing.
Στην τελευταία του επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο πρόεδρος Xi Jinping της Κίνας υπέγραψε συμφωνία αγοράς 300 αεροσκαφών από την Boeing αξίας $38 δισεκατομμυρίων. Ακόμη, κατά την επίσκεψη της Άνγκελα Μέρκελ στο Πεκίνο την προηγούμενη εβδομάδα, ανακοινώθηκε ότι η Κίνα θα αγοράσει 130 αεροσκάφη Airbus αξίας $17 δισεκατομμυρίων.
Η Comac σχεδιάζει να πουλήσει 2.000 αεροσκάφη μέσα στα επόμενα 20 χρόνια και μάλιστα πολλοί εκτιμούν ότι η Comac θα ανταγωνίζεται επάξια, σε λίγα χρόνια, τη Boeing και την Airbus. Μέχρι στιγμής, έχουν πραγματοποιηθεί 517 παραγγελίες για το C919, κυρίως από εταιρίες της Κίνας. Ωστόσο, η έλλειψη έγκρισης του αεροσκάφους, προς το παρόν, από την αμερικανική Federal Aviation Administration (FAA) παρεμποδίζει τις διεθνείς πωλήσεις.
Όσον αφορά τους κινέζους πολίτες οι απόψεις διίστανται. Αρκετοί εκφράζουν περηφάνεια για την κατασκευή αεροσκάφους από κινεζική εταιρία, ενώ άλλοι δηλώνουν σκεπτικοί αναφορικά με την ασφάλεια του εν λόγω αεροσκάφους.
Site: CNN
ΣΧΟΛΙΑ (65)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση