Η AMCI Testing, μια εταιρεία αξιολόγησης οχημάτων, διεξήγαγε εκτενείς δοκιμές του συστήματος FSD σε διάφορα περιβάλλοντα οδήγησης στη Νότια Καλιφόρνια, αποκαλύπτοντας τόσο τις δυνατότητες όσο και τους κινδύνους αυτής της τεχνολογίας.
Οι δοκιμές επικεντρώθηκαν στις εκδόσεις 12.5.1 και 12.5.3 του λογισμικού FSD, καλύπτοντας συνολικά πάνω από 1.600 χιλιόμετρα σε τέσσερα διαφορετικά περιβάλλοντα: αστικούς δρόμους, αγροτικούς δρόμους δύο λωρίδων, ορεινούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ένα σύστημα με εντυπωσιακές ικανότητες, αλλά και σημαντικές αδυναμίες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών και των άλλων χρηστών του δρόμου.
Ο Guy Mangiamele, διευθυντής της AMCI Testing, δήλωσε ότι το FSD επιδεικνύει ένα ευρύ φάσμα ανθρωποειδών αντιδράσεων, ιδιαίτερα εντυπωσιακών για ένα σύστημα βασισμένο σε κάμερες. Για παράδειγμα, το σύστημα κατάφερε να χειριστεί περίπλοκες καταστάσεις, όπως το να μπει σε κενό μεταξύ σταθμευμένων αυτοκινήτων για να επιτρέψει σε ένα όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση να περάσει, ή να μετακινηθεί αριστερά για να δώσει χώρο σε πεζούς που περιμένουν σε διάβαση.
Ωστόσο, ο Mangiamele τόνισε ότι αυτή η φαινομενική αλάνθαστη λειτουργία του συστήματος μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνο εφησυχασμό. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το FSD τείνουν να αφήνουν τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι, μια πρακτική που ο Mangiamele χαρακτήρισε ως εξαιρετικά επικίνδυνη. Όπως εξήγησε, οι πιο κρίσιμες στιγμές λανθασμένου υπολογισμού του FSD είναι γεγονότα που συμβαίνουν σε κλάσματα του δευτερολέπτου και απαιτούν την πλήρη προσοχή ακόμη και από επαγγελματίες οδηγούς.
Οι δοκιμές αποκάλυψαν αρκετές επικίνδυνες συμπεριφορές του συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης με κόκκινο φανάρι και της εισόδου στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας σε δρόμο με στροφές, ενώ ερχόταν αντίθετο όχημα. Επιπλέον, η συμπεριφορά του FSD αποδείχθηκε απρόβλεπτη, γεγονός που ο Mangiamele υποθέτει ότι μπορεί να οφείλεται στην εξάρτηση της Tesla από τη μηχανική μάθηση, η οποία λειτουργεί ως ένα είδος "μαύρου κουτιού" πιθανοτήτων.
Ο Mangiamele επισήμανε επίσης ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία αυτών των αποτυχιών. Θα μπορούσε να οφείλεται σε έλλειψη υπολογιστικής ισχύος, σε προβλήματα με την προσωρινή αποθήκευση καθώς το αυτοκίνητο "μένει πίσω" στους υπολογισμούς, ή σε κάποια μικρή λεπτομέρεια στην αξιολόγηση του περιβάλλοντος. Αυτές οι αποτυχίες, σύμφωνα με τον Mangiamele, είναι οι πιο ύπουλες.
Επιπρόσθετα, το σύστημα παρουσίασε συνεχείς αποτυχίες που οφείλονται σε απλές ανεπάρκειες προγραμματισμού. Για παράδειγμα, το FSD ξεκινούσε την αλλαγή λωρίδας για την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο μόλις 160 μέτρα πριν την ίδια την έξοδο, γεγονός που, σύμφωνα με τον Mangiamele, υπονομεύει το σύστημα και δημιουργεί αμφιβολίες για τη συνολική ποιότητα του βασικού προγραμματισμού του.
Η AMCI Testing χρησιμοποίησε επαγγελματίες οδηγούς δοκιμών για την αξιολόγηση του συστήματος FSD της Tesla, οι οποίοι είχαν εντολή να παρεμβαίνουν μόνο όταν υπήρχε θέμα ασφάλειας.
ΣΧΟΛΙΑ (28)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση