Νέα αναστάτωση καταγράφεται αυτή την εβδομάδα στην Tesla. Σύμφωνα με ρεπορτάζ, χτες τη νύχτα ο Ίλον Μασκ, ο απρόβλεπτος διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρίας, ενημέρωσε με email τους εργαζομένους ότι είχε απολύσει ένα σημαντικό δίδυμο στελεχών, με αρμοδιότητα την ανάπτυξη των ταχυφορτιστών της εταιρίες και την ανάπτυξη ενός νέου οχήματος.
Η εταιρία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα τα αποτελέσματα τριμήνου, τα οποία σκιαγραφούν μια αρνητική εικόνα, με συρρίκνωση των πωλήσεων και κάθετη πτώση των περιθωρίων κέρδους. Ενώ κάποτε η Tesla απολάμβανε ισχυρό προβάδισμα ως πρωτοπόρος, ενώ επωφελούταν από την έφεση του Μασκ στην προώθηση προϊόντων, η εταιρία κατ' επανάληψη έχει αγνοήσει πολλά μαθήματα που στοίχισαν ακριβά στη βιομηχανία των αυτοκινήτων.
Οι πελάτες που δεν ενοχλούνται από την ιδιότροπη στάση του Μασκ, απλά χάνουν το ενδιαφέρον τους, έχοντας να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο προτάσεις που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν "αρχαίες" με όρους της αγοράς αυτοκινήτων (τα Model S και X) και δύο άλλα ηλεκτρικά οχήματα τα οποία είναι απλώς παλιά (τα Model 3 και Y). Εντωμεταξύ, τα Model 3 και Υ είναι τα μόνα οχήματα που πουλά σε σημαντικούς αριθμούς η Tesla. Οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία θα είχε ήδη το επόμενης γενιάς Model 3 έτοιμο να περάσει στην παραγωγή φέτος ή του χρόνου, όμως η Tesla αυτή τη στιγμή δεν έχει τίποτε νέο στα σκαριά.
Κι όμως, η Tesla δεν απολύει μόνο το Ντάνιελ Χο, διευθυντή του προγράμματος ανάπτυξης νέων οχημάτων, αλλά και ολόκληρη την ομάδα του.
Ακόμη και οι αυστηρότεροι επικριτές της Tesla οφείλουν να αναγνωρίσουν ότι το δίκτυο ταχυφορτιστών της εταιρίας είναι το δυνατότερο χαρτί της. Η Tesla διαθέτει περισσότερους σταθμούς ταχείας φόρτισης σε λειτουργία από οποιαδήποτε άλλη αεταιρία, ενώ φέτος τους κατέστησε διαθέσιμους και σε άλλους κατασκευαστές που υιοθετούν το πρότυπο βύσματος φόρτισης J3400.
Όλα αυτά, καθιστούν την απόφαση να απολυθεί η προϊσταμένη του δικτύου, Ρεμπέκα Τινούτσι -μαζί με ολόκληρη την ομάδα της- μάλλον δυσνόητη. Ο Μασκ, πάντως, στο μήνυμά του προς τους εργαζομένους ανέφερε ότι η Tesla "θα συνεχίσει να κατασκευάζει ορισμένους εκπληκτικούς σταθμούς φόρτισης, όπου αυτό είναι απολύτως απαραίτητο, ενώ θα ολοκληρώσει όσους βρίσκονται υπό κατασκευή".
Πολλοί φίλοι της Tesla ήλπιζαν ότι ο Μασκ θα ανακοίνωνε κάποια στιγμή την κυκλοφορία ενός νέου, οικονομικότερου οχήματος, του Model 2. Αντίθετα, ο δισεκατομμυριούχος υποσχέθηκε πως τα ρομποτικά ταξί θα έσωζαν την εταιρία, παρότι τα συστήματα οδηγικής υποβοήθησης που έχει παρουσιάσει ήδη η εταιρία έρχονται αντιμέτωπα με ανακλήσεις, ενώ βρίσκονται στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών σε ΗΠΑ και Κίνα.
Η επίτευξη του στόχου αυτού δεν συνιστά απλά τεχνική πρόκληση, καθώς θα απαιτηθεί η συνεργασία και έγκριση των πολιτειακών και ομοσπονδιακών αρχών. Ο Μασκ, όμως, εκτός από τις άλλες απολύσεις, έδειξε την πόρτα της εξόδου και στην ομάδα σχεδιασμού δημόσιας πολιτικής, που κανονικά θα συνεργαζόταν με τις κρατικές αρχές.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Tesla προχώρησε σε νέο γύρο απολύσεων, απομακρύνοντας πάνω από το 10% του συνόλου των εργαζομένων, ενώ στην έξοδο οδηγήθηκε και ο Ντρου Μπαλίνο, έμπειρο στέλεχος της εταιρίας, που ήταν αρμόδιος για το πρόγραμμα ανάπτυξης των μπαταριών της εταιρίας.
- 1
- 2
- 6
ΣΧΟΛΙΑ (42)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση