O CEO της γνωστής εταιρείας λέει πως o τράκτορας “σχεδιάστηκε σα μια σφαίρα” και πράγματι, το Tesla Semi είναι ακριβώς το φορτηγό που θα περιμένατε από μία εταιρεία σαν τη Tesla, δηλαδή να έχει πολύ μεγάλη αυτονομία -800 χιλιομέτρων- και να ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία.
Στον προηγμένο εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται ο νέος βελτιωμένος αυτόματος πιλότος (Enhanced Autopilot), η ανίχνευση τυφλών σημείων με ειδικούς αισθητήρες, το data logging για διαχείριση στόλου ενώ υπάρχει και σύστημα αποτροπής του “διπλώματος” και της εκτροπής του φορτηγού (σε αυτό βοηθά και το χαμηλό κέντρο βάρους) κ.ά.
Όσον αφορά στον Enhanced Autopilot, υποστηρίζεται αυτόματη διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση αποχώρησης λωρίδας και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Αν και εταιρείες όπως οι Daimler (Mercedes-Benz), Cummins, Toyota και Volvo έχουν ήδη παρουσιάσει ή σχεδιάζουν να παρουσιάσουν ηλεκτρικά φορτηγά και τράκτορες, η Tesla διαχωρίζει τον εαυτό της λέγοντας πως υπόσχεται επαναφόρτιση που ισοδυναμεί με 644 χλμ. μέσα σε περίπου 30 λεπτά χρησιμοποιώντας κάποιον από τους νέους της Megachargers.
Το Tesla Semi έχει αυτονομία 804 χιλιομέτρων μεταξύ στάσεων. Για να κάνετε μία σύγκριση, το E-Fusion Vision One της Daimler μπορεί να κινηθεί για 354 χιλιόμετρα περίπου προτού σταματήσει για την επαναφόρτιση των μπαταριών του.
Ο τράκτορας της Tesla εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση. Την ώρα λοιπόν που στα συμβατικά οχήματα, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα, στην περίπτωση του τράκτορα της Tesla, μέρος της ενέργειας κατά την πέδηση αντί να χαθεί στο περιβάλλον αποθηκεύεται στους συσσωρευτές, για να χρησιμοποιηθεί (όπως ο ίδιος ο Elon Musk είπε, η αντικατάσταση στα τακάκια των φρένων δεν θα γίνεται συχνά ή δεν θα γίνεται καθόλου).
Ο CEO της Tesla είπε επίσης ότι “θα μπορείτε να ταξιδέψετε οπουδήποτε στο κόσμο μέσω των Megachargers”. Οι “μεγαφορτιστές” θα τροφοδοτούνται από ηλιακή ενέργεια και όπως συμβαίνει και με το δίκτυο Supercharger, το δίκτυο τους θα κατασκευαστεί από τη Tesla.
Ο τράκτορας Tesla Semi μπορεί να μεταφέρει φορτίο σχεδόν 36 τόνων. Μάλιστα με αυτό το φορτίο, επιταχύνει από τα 0 έως στα 97 χλμ./ώρα μέσα σε 20 δευτερόλεπτα! Αν δεν είναι φορτωμένο, τότε τα 0-97 χλμ./ώρα έρχονται σε 5 δευτερόλεπτα!
Το παραπάνω είναι δυνατό και χάρη στον εκπληκτικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,36), συντελεστής που σε ανταγωνιστικές προτάσεις σπάνια πέφτει κάτω από το 0,65.
Η Tesla δεν έδωσε στοιχεία για το power-train και την ισχύ των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων του φορτηγού ή τη χωρητικότητα των συσσωρευτών του αλλά έκανε γνωστό πως ένα έξυπνο σύστημα αποφασίζει αυτοβούλως για το μοίρασμα της ροπής στους τροχούς, και προφανώς παίζει μεγάλο ρόλο στην αποτροπή του “διπλώματος” της ρυμούλκας.
Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο του τράκτορα, και αριστερά και δεξιά του τιμονιού (ή μήπως του… πηδάλιου) βρίσκονται δύο οθόνες, που μοιάζουν να προέρχονται από το Model 3 και βεβαίως στη διάθεση του υπάρχουν ένα σωρό κάμερες.
Όσον αφορά στη τιμή, αν και ο Elon Musk δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα, είπε ότι το λειτουργικό κόστος είναι χαμηλότερο ανά μίλι από ένα πετρελαιοκίνητο. Η Tesla δέχεται από τώρα παραγγελίες για το Semi με την προκαταβολή να είναι $5000. Πρόκειται να βρεθεί στους δρόμους το 2019.
Site: Engadget
ΣΧΟΛΙΑ (60)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση