Η συμμετοχή του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρίας φαίνεται πως είναι περισσότερο πολύπλευρη από ό,τι θα υπέθετε κανείς.

Οι προσπάθειες της Tesla να δημιουργήσει αυτοκίνητα ικανά να κινούνται αυτόνομα στους δρόμους βασίζονται σε "υπομνηματιστές", δηλαδή εργαζομένους στην εταιρία που αναλαμβάνουν να εντοπίζουν αντικείμενα όπως κώνους ή πεζούς που διασχίζουν το δρόμο, μέσα από το οπτικό υλικό που καταγράφουν τα οχήματα της εταιρίας.

Μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Business Insider, πολλοί από τους υπομνηματιστές της εταιρίας έχουν οδηγίες να εστιάζουν συγκεκριμένα στον τρόπο που οδηγεί ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, ο Ίλον Μασκ, όπως και στην οδηγική συμπεριφορά άλλων "VIP" οδηγών.

 Οι υπομνηματιστές καλούνται να εξετάσουν το υλικό που καταγράφουν τα διάφορα Tesla στους δρόμους, ώστε να βελτιώσουν το λογισμικό "αυτόνομης οδήγησης" που αναπτύσσει η εταιρία. Η παγκόσμια βάση δεδομένων της εταιρίας ενημερώνεται τακτικά, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα οχήματα ακολουθούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ότι προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Όμως, φαίνεται ότι οι οδηγικές συνήθειες του ίδιου του Μασκ αποκτούν αυτόματα προτεραιότητα, καθώς οκτώ εργαζόμενοι στην εταιρία αποκάλυψαν στο Business Insider ότι θυμούνται την ενσωμάτωση δεδομένων που αφορούσαν εκείνον. Άλλοι εργαζόμενοι θυμόντουσαν να καταχωρούν διαδρομές που κατέληγαν και ξεκινούσαν από τα εργοστάσια της εταιρίας, στο Τέξας και την Καλιφόρνια. Το ίδιο ενδιαφέρον δεν υπήρχε για τα εργοστάσια ανταγωνιστικών εταιριών, σύμφωνα με τις πηγές του Business Insider.

Πρώην εργαζόμενοι δήλωσαν ότι είχαν λάβει οδηγίες να διαθέσουν επιπλέον χρόνο και φροντίδα στην ενσωμάτωση του υλικού που είχε καταγραφεί από το αυτοκίνητο του ίδιου του Μασκ.

Αυτού του είδους η προτεραιότητα θα μπορούσε να έχει ορισμένα παράδοξα αποτελέσματα, όπως το να σχηματίζει ο Μασκ στρεβλή εικόνα για τις δυνατότητες του λογισμικού. "Ο ίδιος, έβλεπε το λογισμικό στην καλύτερη εκδοχή του", ανέφερε πρώην εργαζόμενος στην εταιρία.

Εντωμεταξύ, υπάλληλος της εταιρίας φέρεται να απομακρύνθηκε από τα γραφεία της Tesla στο Μπάφαλο, στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, καθώς αμέλησε να καταχωρίσει την πινακίδα εξόδου από αυτοκινητόδρομο σε υλικό που εκτιμάται ότι καταγράφηκε από το όχημα του Μασκ.

Όμως, δεν συνέβαινε αυτό μόνο με το Μασκ. Και άλλοι επώνυμοι χρήστες, μεταξύ των οποίων διασημότητες του YouTube και άλλοι influencers τύγχαναν ανάλογα ιδιαίτερης μεταχείρισης.

"Ενσωματώναμε πληροφορίες για κάθε περιοχή όπου κινούνταν τακτικά", δήλωσε πρώην εργαζόμενος της εταιρίας, που είχε λάβει εντολή να επεξεργαστεί τα δεδομένα από αυτοκίνητο που ανήκε σε άτομο που προωθούσε την Tesla στο διαδίκτυο. "Εστιάζαμε στις περιοχές όπου κατοικούσαν και καταχωρούμασε ό,τι μπορούσαμε σε εκείνη τη διαδρομή".

Υπενθυμίζεται ότι η Tesla έχει εμπλακεί σε διάφορες υποθέσεις όπου το λογισμικό οδηγικής υποβοήθησης που αναπτύσσει φέρεται να μην ενήργησε όπως έπρεπε. Ιδιαίτερος λόγος έχει γίνει για τις περίφημες -και παραπλανητικά βαφτισμένες- λειτουργείες "Πλήρους Αυτόνομης Οδήγησης" (Full Self-Driving) και "Αυτόματου Πιλότου" (Autopilot) που βρίσκονται στο μικροσκόπιο διαφόρων ρυθμιστικών αρχών, καθώς έχουν καταγραφεί εκατοντάδες συγκρούσεις και δεκάδες θάνατοι όπου ενδέχεται να εμπλέκονται αυτά τα συστήματα.

Στον απόηχο αυτών των υποθέσεων, η Tesla πλέον υποστηρίζει ότι ενημερώνει τους οδηγούς να παραμένουν σε εγρήγορση και να είναι έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Οι ρυθμιστικές αρχές, όμως, έχουν διαπιστώσει ότι πολλοί ιδιοκτήτες εξακολουθούν να παρασύρονται από ένα πλαστό αίσθημα ασφάλειας, το οποίο μπορεί να τους οδηγήσει στο να εκτιμήσουν λανθασμένα τις πραγματικές δυνατότητες του λογισμικού.

Θα μπορούσε πράγματι ο Μασκ να σχηματίζει μία ανώτερη του πραγματικού μέσου όρου εντύπωση σχετικά με τις δυνατότητες του λογισμικού οδηγικής υποβοήθησης που αναπτύσσει η εταιρία του; Εφόσον αληθεύουν οι πρόσφατες καταγγελίες, είναι μια περίπτωση η οποία δεν μπορεί να αποκλειστεί. 

Μάλιστα, η τάση αυτή δεν είναι πρόσφατη. Σύμφωνα με την ανεπίσημη βιογραφία του Μασκ, που κυκλοφόρησε το 2023 από το Γουόλτερ Άιζακσον, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla έβαζε συχνά τις φωνές στους μηχανικούς, όταν οι δρόμοι δεν ήταν καλά ενημερωμένοι στο λογισμικό. Σε ένα περιστατικό που καταγράφηκε το 2015, φέρεται να εισέβαλε οργίλος στα γραφεία της Tesla, παραπονούμενος ότι το αυτοκίνητό του είχε κινηθεί επικίνδυνα ενώ βρισκόταν σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Οι υπάλληλοι συνειδητοποίησαν ότι υπήρχε μια ξεθωριασμένη διαχωριστική γραμμή στον Αυτοκινητόδρομο 405 εκεί κοντά, κι αντί να διορθώσουν το λογισμικό ώστε να χειρίζεται δρόμους που δεν βρίσκονται σε άριστη κατάσταση σε επίπεδο σήμανσης, προτίμησαν να την ξαναβάψουν, ώστε οι κάμερες να τη διαβάζουν ευκολότερα.

  • Haha 17