Περικοπές θέσεων εργασίας στη ρυθμιστική αρχή ασφάλειας κυκλοφορίας των ΗΠΑ, που ξεκίνησαν από το λεγόμενο Τμήμα Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (DOGE) του Elon Musk, επηρέασαν δυσανάλογα το προσωπικό που αξιολογεί τους κινδύνους της αυτόνομης οδήγησης, παρεμποδίζοντας την εποπτεία τεχνολογίας στην οποία ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου έχει επενδύσει το μέλλον της Tesla.

Από τους περίπου 30 εργαζόμενους της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) που απολύθηκαν τον Φεβρουάριο ως μέρος της εκστρατείας του Musk για τη συρρίκνωση του ομοσπονδιακού εργατικού δυναμικού, πολλοί ανήκαν στο "γραφείο ασφάλειας αυτοματισμού οχημάτων", σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στους Financial Times.

Οι περικοπές αποτελούν μέρος μαζικών απολύσεων από το DOGE (Department of Government Efficiency) που έχουν επηρεάσει τουλάχιστον 20.000 ομοσπονδιακούς υπαλλήλους και έχουν εγείρει ευρείες ανησυχίες για πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων για τον Musk, δεδομένου ότι πολλές από τις στοχευμένες υπηρεσίες ρυθμίζουν ή έχουν συμβάσεις με τις επιχειρήσεις του.

Η NHTSA, η οποία αποτελεί εμπόδιο για την Tesla εδώ και χρόνια, έχει οκτώ ενεργές έρευνες για την εταιρεία αφού έλαβε και δημοσίευσε περισσότερες από 10.000 καταγγελίες από το κοινό.

"Υπάρχει σαφής σύγκρουση συμφερόντων όταν επιτρέπεται σε κάποιον με επιχειρηματικό συμφέρον να επηρεάζει τους διορισμούς και την πολιτική στην υπηρεσία που τους ρυθμίζει", δήλωσε ένα πρώην ανώτερο στέλεχος της NHTSA.

Οι απολύσεις, που ξεκίνησαν με email την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, επηρέασαν περίπου το 4% των 800 υπαλλήλων του οργανισμού και περιλάμβαναν εργαζόμενους στους οποίους είχαν υποσχεθεί προαγωγές καθώς και νεοπροσληφθέντες, σύμφωνα με επτά άτομα εξοικειωμένα με το θέμα.

Το προσωπικό που εργαζόταν στην ασφάλεια αυτοματισμού οχημάτων επηρεάστηκε δυσανάλογα, σύμφωνα με ορισμένους, επειδή το τμήμα σχηματίστηκε μόλις το 2023 και περιλάμβανε πολλούς νεότερους προσληφθέντες που βρίσκονταν ακόμη σε δοκιμαστική περίοδο.

Οι ενέργειες του DOGE θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν τα σχέδια της Tesla, σύμφωνα με έναν απολυμένο υπάλληλο της υπηρεσίας, ο οποίος δήλωσε ότι οι απολύσεις θα "αποδυναμώσουν σίγουρα την ικανότητα της NHTSA να κατανοήσει τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης".

Ο Musk έχει υποσχεθεί στους πελάτες και τους επενδυτές ότι η Tesla θα ξεκινήσει μια υπηρεσία μεταφοράς χωρίς οδηγό στο Austin του Texas μέχρι τον Ιούνιο και θα ξεκινήσει την παραγωγή ενός στόλου αυτόνομων "cybercabs" το επόμενο έτος. Για να το κάνει αυτό, η Tesla χρειάζεται εξαίρεση από την NHTSA για να λειτουργήσει ένα μη τυποποιημένο όχημα χωρίς οδηγό στους αμερικανικούς δρόμους, καθώς τα cybercabs του Musk δεν έχουν ούτε πεντάλ ούτε τιμόνι.

Η NHTSA δήλωσε σε ανακοίνωσή της ότι η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητά της και ότι θα επιβάλει το νόμο σε οποιονδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτων σύμφωνα με τους κανόνες και τις έρευνές της. "Οι έρευνες του οργανισμού ήταν και θα συνεχίσουν να είναι ανεξάρτητες", πρόσθεσε.

Από τις οκτώ ενεργές έρευνες της NHTSA στα οχήματα της Tesla, πέντε αφορούν τους ισχυρισμούς του Musk σχετικά με τις δυνατότητες του συστήματος υποβοήθησης οδηγού Autopilot της εταιρείας και του λογισμικού FSD - κεντρικές υποσχέσεις της πρότασης της Tesla, και το αντικείμενο χιλιάδων καταγγελιών καταναλωτών.

  • Confused 1
  • Haha 9