Η Tesla αντιμετωπίζει τις συνέπειες της στρατηγικής δασμών του Προέδρου Trump, καθώς η εταιρεία σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για τα μοντέλα S και X στην Κίνα λόγω των δασμών ύψους 125%.

Σύμφωνα με πρώτη αναφορά του Bloomberg, η Tesla σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για τα υψηλής κατηγορίας Model S και Model X στην Κίνα, καθώς η εταιρεία εισάγει αυτά τα οχήματα στην αγορά. Η Tesla παράγει τα πιο προσιτά μοντέλα Model 3 και Model Y στην Κίνα στο Gigafactory της Σανγκάης, που σημαίνει ότι δεν επηρεάζονται από τους δασμούς 125% της χώρας που εφαρμόστηκαν στον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο.

Ευτυχώς για την Tesla, τα Model S και Model X είναι από τα λιγότερο δημοφιλή οχήματά της με μεγάλη διαφορά, επομένως η απώλεια πωλήσεων αυτών των μοντέλων στην Κίνα ενδέχεται να μην έχει ουσιαστικό αντίκτυπο. Η εταιρεία εξακολουθεί να προσφέρει οχήματα S και X που βρίσκονται ήδη στο απόθεμα της χώρας.

Η στενή σχέση με τον Πρόεδρο Trump αποδεικνύεται ένα δίκοπο μαχαίρι για τον CEO Elon Musk. Ενώ φαίνεται να εξασφαλίζει επικερδή συμβόλαια για την αυτοκρατορία των επιχειρήσεών του, η παγκόσμια εμβέλεια του Musk τον καθιστά εξαιρετικά εκτεθειμένο σε γεωπολιτικές διαμάχες και εύκολο στόχο σε συγκρούσεις με αντιπάλους.

Ο Musk έχει εκφράσει απροκάλυπτα την περιφρόνησή του για τη στρατηγική δασμών του Trump. Μετά τον ισχυρισμό του κορυφαίου συμβούλου εμπορίου,Peter Navarro, ότι ο Musk αντιπαθεί τους δασμούς επειδή εισάγει πολλά εξαρτήματα, ο Musk απάντησε ότι τα οχήματα της Tesla είναι τα πιο αμερικανικής κατασκευής οχήματα, αποκαλώντας τον Navarro "πιο ηλίθιο από ένα σάκο με τούβλα" πριν ζητήσει σαρκαστικά συγγνώμη από τα τούβλα. Ο Musk άρχισε επίσης να δημοσιεύει βίντεο οικονομολόγων που περιγράφουν τα οφέλη του ελεύθερου εμπορίου.

Ο Πρόεδρος Trump υποστηρίζει τους δασμούς και αντιτίθεται στο ελεύθερο εμπόριο εδώ και δεκαετίες. Ενώ μπορεί να υποστηριχθεί ότι ορισμένα βασικά προϊόντα θα πρέπει να κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως οι ημιαγωγοί για υπολογιστές, οι επικριτές των δασμών υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να επαναφερθούν με κίνητρα, όπως ο CHIPS Act, και όχι μέσω ευρέων δασμών που βλάπτουν τους Αμερικανούς.

Οι ανταποδοτικοί δασμοί που βλέπουμε σήμερα υπογραμμίζουν περαιτέρω πώς τα εμπόδια που τίθενται για την προστασία της εγχώριας βιομηχανίας μπορούν να βλάψουν τις αμερικανικές εταιρείες στην παγκόσμια σκηνή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο να επιτρέψει την είσοδο περισσότερων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά της, πιθανώς εκτοπίζοντας τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλάζοντας τακτική μετά τους δασμούς που επέβαλε στις συγκεκριμένες εισαγωγές το περασμένο καλοκαίρι.

Άλλες τεχνολογικές εταιρείες με ηγέτες που έχουν υποστηρίξει τον Trump αντιμετωπίζουν επίσης κινδύνους από τη σύγκρουση με την Κίνα. Η αγορά της Amazon, για παράδειγμα, είναι γεμάτη με προϊόντα από την Κίνα, και η Meta αποκομίζει δεκάδες δισεκατομμύρια σε έσοδα από πωλητές στην Κίνα που δημοσιεύουν διαφημίσεις στα κοινωνικά της δίκτυα. Η Apple, που εξακολουθεί να κατασκευάζει τα περισσότερα iPhone της στην Κίνα, έχει δει τη μετοχή της να πέφτει κατά 20% μέχρι στιγμής φέτος καθώς σύντομα μπορεί να χρειαστεί να αυξήσει τις τιμές. 

  • Haha 8