Η ομάδα μετάβασης του Trump προτείνει την κατάργηση της υποχρεωτικής αναφοράς ατυχημάτων αυτόνομων οχημάτων, μια κίνηση που θα ωφελούσε ιδιαίτερα την Tesla.

Σύμφωνα με το το Reuters, η ομάδα μετάβασης του Trump επιδιώκει να καταργήσει την απαίτηση αναφοράς ατυχημάτων αυτοκινήτων που αντιτίθεται η Tesla του Elon Musk, κάτι που θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά την ικανότητα της κυβέρνησης να ερευνά και να ρυθμίζει την ασφάλεια των οχημάτων με συστήματα αυτόματης οδήγησης.

Όπως αποκαλύπτει το Reuters, η Tesla έχει αναφέρει τα περισσότερα ατυχήματα - πάνω από 1.500 - στους ομοσπονδιακούς ρυθμιστές ασφαλείας στο πλαίσιο του προγράμματος. Η εταιρεία έχει γίνει στόχος ερευνών της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA), συμπεριλαμβανομένων τριών που προέκυψαν από τα δεδομένα αυτά.

Η ανάλυση των δεδομένων της NHTSA από το Reuters δείχνει ότι η Tesla ευθύνεται για 40 από τα 45 θανατηφόρα ατυχήματα που αναφέρθηκαν στην NHTSA έως τις 15 Οκτωβρίου. Μεταξύ των ατυχημάτων που διερεύνησε η NHTSA ήταν ένα θανατηφόρο περιστατικό το 2023 στη Βιρτζίνια, όπου ένας οδηγός χρησιμοποιώντας το χαρακτηριστικό "Autopilot" συγκρούστηκε με ένα ρυμουλκό, και ένα ατύχημα στην Καλιφόρνια την ίδια χρονιά όπου ένα Tesla με ενεργοποιημένο το Autopilot χτύπησε ένα πυροσβεστικό όχημα.

Η NHTSA τόνισε σε δήλωσή της ότι τέτοια δεδομένα είναι κρίσιμα για την αξιολόγηση της ασφάλειας των αναδυόμενων τεχνολογιών αυτόματης οδήγησης. Πρώην υπάλληλοι της NHTSA δήλωσαν ότι οι απαιτήσεις αναφοράς ατυχημάτων ήταν καθοριστικές για τις έρευνες της υπηρεσίας σχετικά με τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού της Tesla που οδήγησαν σε ανακλήσεις το 2023.

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters, η Tesla θεωρεί τους κανόνες άδικους καθώς πιστεύει ότι αναφέρει καλύτερα δεδομένα από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, κάτι που την κάνει να φαίνεται υπεύθυνη για δυσανάλογο αριθμό ατυχημάτων που περιλαμβάνουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Ο Bryant Walker Smith, καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας που ειδικεύεται στην αυτόνομη οδήγηση, επισήμανε ότι η Tesla συλλέγει δεδομένα ατυχημάτων σε πραγματικό χρόνο που άλλες εταιρείες δεν διαθέτουν και πιθανώς αναφέρει "πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των περιστατικών τους" από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

  • Like 1
  • Confused 1
  • Sad 2
  • Haha 3