H Tesla κατέληξε προ ημερών σε συμφωνία προκειμένου να διευθετηθεί εξωδικαστικά υπόθεση που αφορούσε το θάνατο επιβάτη σε Model S, σε τροχαίο δυστύχημα το 2016, με την εξέλιξη αυτή να είναι η δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες που η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων απέφυγε να βρεθεί ενώπιον ενόρκων στην Καλιφόρνια, για ανάλογη υπόθεση.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο η εταιρία είχε καταλήξει σε εμπιστευτική, εξωδικαστική διευθέτηση υπόθεσης που αφορούσε τροχαίο με εμπλοκή του Autopilot, παραμονές της έναρξης της δίκης. Σε εκείνη την υπόθεση, μηχανικός της Apple είχε σκοτωθεί καθ' οδόν προς τη δουλειά του το 2018, όταν το Model X στο οποίο επέβαινε εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε διάζωμα, κινούμενο με ταχύτητα περίπου 113 χιλιομέτρων την ώρα.
Παρότι η Tesla έχει βρεθεί στο μικροσκόπιο των ρυθμιστικών αρχών, ενώ εμπλέκεται και σε σειρά μηνυτηρίων αναφορών, βάσει των οποίων εγκαλείται για αστοχίες στο λογισμικό υποβοηθούμενης οδήγησης που έχει αναπτύξει, το τροχαίο στο κέντρο της Ιντιανάπολις, πριν από σχεδόν οκτώ χρόνια, αφορούσε διαφορετικά ζητήματα.
Οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι η οδηγός του οχήματος, Κέισι Σπέκμαν, έχασε τον έλεγχο του Model S, μοντέλου του 2015, όταν το αυτοκίνητο ξαφνικά επιτάχυνε από μόνο του, προσκρούοντας σε δέντρο, οπότε τυλίχτηκε στις φλόγες. Ο προϊστάμενος της Σπέκμαν, Κέβιν Μακάρθι, που βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού, φέρεται να επέζησε της πρόσκρουσης, όμως έχασε τη ζωή του στη φωτιά που ξέσπασε από έκρηξη μπαταρίας, σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η οικογένειά του σε πολιτειακό δικαστήριο του Σαν Χοζέ. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριζε η οικογένεια, αυτό οφειλόταν "στην ευκολία με την οποία αναφλέγεται το όχημα, καθώς και στον ελλαττωματικό σχεδιασμό του συστήματος απασφάλισης της πόρτας, με αποτέλεσμα [το θύμα] να παγιδευτεί μέσα στο όχημα".
Η Tesla αντέτεινε πως το αυτοκίνητο δεν είχε κανένα θέμα. Υποστήριξε ότι τα δεδομένα που συλλέχθηκαν πριν το δυστύχημα αποδείκνυαν ότι η Σπέκμαν διατηρούσε το πόδι της πάνω στο πεντάλ του γκαζιού πριν την πρόσκρουση και σε καμία στιγμή δεν επιχείρησε να φρενάρει. Παράλληλα, ανέφερε ότι οι εκθέσεις της αστυνομίας αποκάλυπταν ότι η Σπέκμαν βρέθηκε να έχει στο αίμα της ποσοστό αλκοόλ δύο φορές υψηλότερο του νόμιμου ορίου.
Η εταιρία επιχείρησε ανεπιτυχώς το Φεβρουάριο του 2023 να τερματιστεί η εκδίκαση της υπόθεσης, καθώς δικαστής έκρινε ότι η Tesla είχε αποτύχει να αποδείξει ότι οι ενάγοντες δεν διέθεταν στοιχεία για να καταρρίψουν την εκδοχή της εταιρίας. Σε εκείνη την υπόθεση, μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, η Tesla επέλεξε τον εξωδικαστικό συμβιβασμό με την οικογένεια της Σπέκμαν.
Η εκδίκαση της προσφυγής της οικογένειας του Μακάρθι ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 3 Ιουνίου. Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός περιγράφεται ως "υπό όρους", όμως δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες όταν κατατέθηκε στο δικαστήριο η σχετική ενημέρωση από δικηγόρο της οικογένειας.
Σε υποθέσεις όπου οι ενάγοντες υποστήριζαν ότι το Autopilot ευθυνόταν για τα τροχαία, η Tesla δικαιώθηκε σε δύο προηγούμενες δίκες στην Καλιφόρνια, καθώς οι ένορκοι έκριναν ότι τα δυστυχήματα -ένα θανατηφόρο και ένα όχι- οφείλονταν σε οδηγικό λάθος και όχι στην τεχνολογία της εταιρίας. Μέσα στους ερχόμενους μήνες πρόκειται να εκδικαστούν και νέες υποθέσεις με εγκαλούμενη την Tesla, τόσο στην Καλιφόρνια όσο και τη Φλόριντα, την ίδια ώρα που ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ίλον Μασκ, επιμένει ότι τα Tesla είναι τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
ΣΧΟΛΙΑ (11)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση