Προειδοποιήσεις απηύθυνε την Πέμπτη ο Ίλον Μασκ στο Μπιλ Γκέιτς, ζητώντας του να πάψει να παίζει μαζί του. Ο συνιδρυτής της Microsoft κινδυνεύει με καταστροφή, αν επιχειρήσει ξανά να ποντάρει σε βάρος της Tesla.
Κι αυτό γιατί ο Μασκ είναι πεπεισμένος ότι θα κατορθώσει να μεταμορφώσει την εταιρία σε έναν κολοσσό της τεχνητής νοημοσύνης, με χρηματιστηριακή αποτίμηση ύψους 30 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, αμέσως μόλις η Tesla ολοκληρώσει τη μετάβασή της από το να ασχολείται πρωτίστως με την κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων στη διαχείριση ενός επικερδούς στόλου ρομποτικών ταξί και ανθρωποειδών ρομπότ.
Οι κόντρα των δύο απέκτησε δημόσιες διαστάσεις όταν διέρρευσε επικοινωνία τους, το 2022, όπου ο Μασκ αρνούταν να στηρίξει το φιλανθρωπικό έργο του Γκέιτς, καθώς είχε πληροφορηθεί ότι εκείνος εξακολουθούσε να έχει μισό δισεκατομμύριο δολάρια πάνω στην πρόβλεψη ότι η μετοχή της Tesla θα καταγράψει καθοδική πορεία.
Μέχρι να διαρρεύσουν τα μηνύματα αυτά, ο Γκέιτς είχε αρχίσει ήδη να μετανιώνει για τη στάση που τήρησε έναντι της Tesla. Παραμένει ασαφές αν εξακολουθεί να έχει χρήματα δεσμευμένα στη μελλοντική πορεία της μετοχής.
Οι προειδοποιήσεις του Μασκ πως όσοι σορτάρουν τη μετοχή της Tesla θα "εκμηδενιστούν", όμως, συνιστούν τολμηρό ισχυρισμό, τη στιγμή που η εταιρία της οποίας ηγείται καταγράφει τη χειρότερη πορεία μέσα στο 2024 μεταξύ εκείνων που μετέχουν στο δείκτη S&P 500.
Στο πρώτο μισό του έτους, οι πωλήσεις της Tesla έχουν μειωθεί κατά 6,6%. Το Cybertruck δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί, ενώ νωρίτερα ο Μασκ αποφάσισε να αφήσει κατά μέρος τον πολυδιαφημισμένο στόχο της Tesla να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της από τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα στα 20 εκατομμύρια μέχρι το 2030.
Ο Μασκ, όμως, δεν είναι άνθρωπος που υποχωρεί απέναντι στις αντιξοότητες, και είναι γνωστό πως έθεσε εκτός μάχης άλλους γνωστούς επενδυτές που είχαν ποντάρει στην καθοδική πορεία της Tesla, όπως ο Ντέιβιντ Άινχορν και ο Τζιμ Χάνος, που έκαναν περιουσίες ποντάροντας στην κακή πορεία της Lehman Brothers και της Enron, αντίστοιχα.
Εντωμεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla επιχειρεί να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα, αφήνοντας να εννοηθεί πως ένα νέο μοντέλο ρομποτικού ταξί, το "CyberCab", θα έδινε επιτέλους απάντηση στο πρόβλημα της αυτόνομης οδήγησης. Στη συνέχεια, ανακοίνωσε πως μέσα στο 2025 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να σημειώσουν ξανά άνοδο, με νέα, οικονομικά μοντέλα.
Οι ανησυχίες που εκφράζονταν ότι ο Μασκ υπήρχε περίπτωση να αποχωρήσει πλήρως από την εταιρία, εξαιτίας της ακύρωσης από δικαστήριο της συμφωνίας αποζημίωσής του, από το 2018, ουσιαστικά τερματίστηκαν τον περασμένο μήνα, όταν η Vanguard, ο δεύτερος μεγαλύτερος επενδυτής στην εταιρία, αποφάσισε να υπερψηφίσει την επικύρωση της παλαιότερης συμφωνίας.
Την ίδια ώρα, η Tesla έχει χρηματιστηριακή αποτίμηση 70 φορές μεγαλύτερη των προσδοκώμενων κερδών για το επόμενο έτος, ποσό εντυπωσιακά μεγάλο, ακόμη και για μια μετοχή σε τροχιά ανάπτυξης, πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για μια εταιρία τα έσοδα και τα κέρδη της οποίας για το 2024 -που είναι το πλέον ορατό διάστημα για τους επενδυτές- αναμένεται να συρρικνωθούν.
Όμως, για τους επενδυτές που πιστεύουν ότι ο Μασκ θα κάνει για τις ρομποτικές υπηρεσίες ό,τι πέτυχε για τα ηλεκτρικά οχήματα, αυτά είναι ασήμαντες λεπτομέρειες. Ο ίδιος ο Μασκ θεωρεί πως η ζήτηση για ρομπότ θα φτάσει το 1 δισεκατομμύριο μονάδες το χρόνο, με την Tesla να ελέγχει, σύμφωνα με μετριοπαθείς υπολογισμούς, το ένα δέκατο της αγοράς.
Το πρόβλημα με αυτούς τους πρόχειρους υπολογισμούς είναι πως οι προβλέψεις του Μασκ θα μπορούσαν να πέσουν κατά πολύ έξω.
Ο Χάνος, για παράδειγμα, έχει υποστηρίξει πως οι πρόσφατες προβλέψεις του Μασκ, περί αποτίμησης 30 τρισεκατομμυρίων, σημαίνουν ότι η Tesla θα είχε κεφαλαιοποίηση αντίστοιχη με σχεδόν το ένα τρίτο του παγκοσμίου ΑΕΠ.
Πάρτε, για παράδειγμα, τους υπολογισμούς του Μασκ για τον -ματαιωμένο, πλέον- στόχο ετήσιας παραγωγής μέχρι το 2030. Οι περισσότερες εταιρίες που θέτουν σοβαρούς στόχους, προχωρούν σε διεξοδική μακροοικονομική ανάλυση των αγορών τους και της προβλεπόμενης ζήτησης στην πορεία του χρόνου για τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιούνται.
Αντίθετα, ο Μασκ κατέληξε στο στόχο της πώλησης 20 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ανά έτος, δηλαδή αριθμό μεγαλύτερο από τις συνδυασμένες επιδόσεις των δύο μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη, έχοντας ως αφετηρία το στόλο των 2 δισεκατομμυρίων οχημάτων που κινούνται ήδη στους δρόμους, υπολογίζοντας πρόχειρα πως η Tesla θα μπορούσε να αντικαθιστά το 1% αυτών των οχημάτων κάθε χρόνο.
Δεν είναι παράδοξο, επομένως, που ο στόχος αυτός έπαψε να υφίσταται πολύ πριν το 2030.
Εφόσον, λοιπόν, ο Μασκ δεν μπορέσει να παρουσιάσει κάποια συγκεκριμένα στοιχεία, προκειμένου να υποστηρίξει τους υπολογισμούς του, δεν αποκλείεται ο Γκέιτς να αδιαφορήσει για τις προειδοποιήσεις του και να σορτάρει ξανά την Tesla.
- 4
- 1
- 7
ΣΧΟΛΙΑ (82)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση