Από τις 6 Ιουλίου του 2022, νέοι κανονισμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτούν από όλα τα νέα αυτοκίνητα να είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία που θα αποτρέπει την υπερβολική ταχύτητα.

Γνωστό ως Έξυπνη Υποβοήθηση Ταχύτητας (ISA), το νέο αυτό σύστημα θα προειδοποιεί τους οδηγούς όταν υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας ενώ επιπλέον μπορεί να αποτρέψει ενεργά το αυτοκίνητο από το να αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα ελέγχοντας το γκάζι του αυτοκινήτου μέσω του ηλεκτρονικού εγκεφάλου του. Το σύστημα ISA θα χρησιμοποιεί τόσο κάμερες όσο και δεδομένα GPS για να προσδιορίζει το όριο ταχύτητας σε κάθε δρόμο. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου βρίσκεται άνω του επιτρεπτού ορίου, μπορεί να ενεργοποιήσει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις ή ακόμα και απτική ανάδραση στο τιμόνι ή στο πεντάλ του γκαζιού ή ακόμα και να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα στην περίπτωση που ο οδηγός δεν λάβει κάποια μέτρα.

Αν και η νομοθεσία επιτρέπει την απενεργοποίηση του συστήματος ISA από τον οδηγό στην περίπτωση που «ο οδηγός λαμβάνει ψευδείς προειδοποιήσεις ή ακατάλληλο feedback ως αποτέλεσμα δυσμενών καιρικών συνθηκών, προσωρινά αντικρουόμενων οδικών σημάνσεων σε κατασκευαστικές ζώνες ή στην περίπτωση παραπλανητικής, ελαττωματικής ή ελλιπής οδικής σήμανσης», κάτι τέτοιο δεν αποτελεί απαίτηση. Οι οδηγοί ωστόσο θα μπορούν να επέμβουν για να παρακάμψουν την τεχνολογία ασφαλείας, ενώ έχουν ήδη εισαχθεί στο σύστημα ορισμένοι κανόνες για τον περιορισμό των ειδοποιήσεων που στέλνει στον οδηγό το αυτοκίνητο.

ISA_1.jpg

Στην Αυστραλία, τα συστήματα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης -που διαβάζουν και εμφανίζουν πινακίδες ορίου ταχύτητας στον πίνακα οργάνων ή στην head-up display -συχνά «παρερμηνεύσουν» σήματα μεταβλητής ταχύτητας, όπως το ευαίσθητο ως προς το χρόνο, όριο των 40 χλμ./ώρα σε περιοχές γύρω από σχολικές εγκαταστάσεις. Το Υπουργείο Μεταφορών της Νέας Νότιας Ουαλίας της Αυστραλίας ξεκίνησε να δοκιμάζει την τεχνολογία ISA το 2010 και διαπίστωσε ότι το σύστημα μείωσε την ταχύτητα στο 89% των οχημάτων που έλαβαν μέρος στις δοκιμές και τα οποία διένυσαν περισσότερα από 7,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα με την ενσωματωμένη τεχνολογία.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το Κέντρο Έρευνας για την Οδική Ασφάλεια του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας προχώρησε σε μία μοντελοποίηση του σχεδίου, το οποίο έδειξε ότι τα σοβαρά και θανατηφόρα ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περίπου 19% στην Αυστραλία εφόσον το ISA γινόταν υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα -ποσοστό που ισοδυναμεί με την σωτηρία περίπου 200 ατόμων σε ετήσια βάση.

  • Like 14
  • Thanks 3
  • Confused 1
  • Sad 2